• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KABURAGI Emi  蕪木 絵実

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

蕪木 絵実  カブラギ エミ

Less
Researcher Number 80868315
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 鳥取大学, 教育支援・国際交流推進機構, 助教
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 鳥取大学, 教育支援・国際交流推進機構, 助教
2022 – 2023: 鳥取大学, 教育支援・国際交流推進機構, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09020:Sociology of education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related
Keywords
Principal Investigator
動機づけ / 主体的な学び / 協働
Except Principal Investigator
異文化協働力 / 共修学習 / 国際共修 / ピア・ラーニング / 協働学習 / 協働力育成 / 異文化理解 / オンライン国際共修 / ケース学習 / 共修型日本語授業
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (7 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  The Impact of Collaboration-Induced Motivation on proactive LearningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      蕪木 絵実
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Tottori University
  •  ケース学習による異文化協働力育成のための共修型日本語授業の開発

    • Principal Investigator
      池田 玲子
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Showa Women's University
      Tottori University

All 2024 2023 2022

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 批判的思考力を育むための授業実践ーアクティブ・ラーニングを用いた授業改善の取り組み2024

    • Author(s)
      蕪木絵実
    • Journal Title

      鳥取大学大学教育研究年報

      Volume: 29 Pages: 24-32

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00624
  • [Journal Article] インストラクショナルデザインで「教える」を学ぶ2023

    • Author(s)
      蕪木絵実
    • Journal Title

      鳥取大学大学教育研究年報

      Volume: 28

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00624
  • [Journal Article] 全学共通科目「世界の中の日本」での国際協働PBL授業の実践2022

    • Author(s)
      蕪木絵実・チャン チェオン ジェン・鈴木和子
    • Journal Title

      大学教育研究年報 鳥取大学

      Volume: 27 Pages: 80-88

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00624
  • [Presentation] オンラインによる国際協働学習の試みーピア内省が新たにもたらした協働2023

    • Author(s)
      蕪木絵実
    • Organizer
      第3回アジア人材還流学会フエ国際セミナー
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00624
  • [Presentation] 共通教育科目で実践する主体的な学びを促す国際協働学習の取り組み2023

    • Author(s)
      蕪木絵実・チャン チェオン ジェン・鈴木和子
    • Organizer
      グローバル人材育成教育学会 第10回全国大会・第3回遠隔国際大会
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00624
  • [Presentation] 日本とアメリカを結ぶ共修授業ー異文化交流型ワークショップ授業2023

    • Author(s)
      蕪木絵実
    • Organizer
      韓国日語教育学会 第44回国際学術大会
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00624
  • [Presentation] オンラインによる国際協働学習の試み 異なるターゲットランゲージを使った日本とアメリカの大学生の交流事例2023

    • Author(s)
      蕪木絵実・チャン チェオン ジェン・鈴木和子
    • Organizer
      「ベトナムにおける日本語教育を多角的な視点から考える ―アジアと日本における外国人材の雇用と定着を考える―」アジア人材還流学会
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00624
  • 1.  池田 玲子 (70313393)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  舘岡 洋子 (10338759)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  金 孝卿 (30467063)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  近藤 彩 (90377135)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi