• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Toki Reina  土岐 玲奈

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

TOKI Reina  土岐 玲奈

Less
Researcher Number 80883412
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 星槎大学, 大学院教育学研究科, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023 – 2024: 星槎大学, 大学院教育学研究科, 准教授
2022: 星槎大学, 大学院教育学研究科, 講師
2020 – 2021: 星槎大学, 教育学研究科, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / :Education and related fields
Except Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related
Keywords
Principal Investigator
社会的包摂 / 令和の日本型学校教育 / 公正に個別最適化された学び / ICT活用 / 不登校 / 対面教育 / 遠隔教育 / 通信制高校
Except Principal Investigator
カリキュラム / 通信制高校
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (12 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  多様な生徒を受け入れる学校の教師に求められる資質に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      土岐 玲奈
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Seisa University
  •  通信制高校の多様性に関する研究:カリキュラムの横断的・縦断的比較に基づいて

    • Principal Investigator
      濱沖 敢太郎
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kagoshima University
  •  Consideration of measures to achieve "fair, individualized, and self-regulated learning" that is inclusive of students with various needsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TOKI Reina
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Seisa University

All 2024 2023 2022

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 高校における「共通性の確保」と「多様性への対応」のジレンマ-インクルーシブ教育を推進する公立通信制高校における比較研究2024

    • Author(s)
      土岐玲奈
    • Journal Title

      多様なニーズを持つ生徒を包摂する「校正に個別最適化された学び」実現方策の検討 報告書

      Volume: - Pages: 31-48

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22216
  • [Journal Article] 通信制高校生が他者と関わることの意義に関する教師の意識 ―インストルメンタルな機能とコンサマトリーな機能に着目して―2024

    • Author(s)
      土岐玲奈
    • Journal Title

      共生科学研究

      Volume: 19 Pages: 34-46

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22216
  • [Journal Article] 通学制の学校における通信教育・遠隔教育の活用-通信制高校における実践から考える-2022

    • Author(s)
      土岐玲奈
    • Journal Title

      日本通信教育学会70周年記念誌

      Volume: - Pages: 161-176

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22216
  • [Journal Article] 通学制の学校における通信教育・遠隔教育の活用2022

    • Author(s)
      土岐玲奈
    • Journal Title

      日本通信教育学会70周年記念誌

      Volume: 1 Pages: 161-176

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02236
  • [Journal Article] 通信制教育の今後のあり方 ――教育の質保証に向かって―2022

    • Author(s)
      土岐玲奈
    • Journal Title

      共生科学研究

      Volume: 17 Pages: 34-40

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22216
  • [Presentation] 教師自身の学校経験と指導実践の関わりの検討ー通信制高校教諭のライフストーリーインタビューからー2024

    • Author(s)
      土岐玲奈
    • Organizer
      日本学校心理士会千葉支部・日本学校教育相談学会千葉支部 令和5年度合同研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22216
  • [Presentation] 公教育の周縁で起きていること -通信制高校を中心に-2023

    • Author(s)
      土岐玲奈
    • Organizer
      日本教育学会 第82回大会 公開シンポジウムⅠ 変容する公教育と学習・発達保障のゆくえ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22216
  • [Presentation] 高等学校における単位修得に関する制度と運用の検討 ー通信制高校の活用という観点からー2023

    • Author(s)
      土岐玲奈
    • Organizer
      日本通信教育学会 第71回 研究協議会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22216
  • [Presentation] 個別最適な学びを前提とする通信制高校の教育制度と教育観の検討-昼間定時制・不登校特例校との比較から-2022

    • Author(s)
      土岐玲奈
    • Organizer
      日本生徒指導学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22216
  • [Presentation] 通信制高校における教育観に関する検討2022

    • Author(s)
      土岐玲奈
    • Organizer
      日本通信教育学会第70回研究協議会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02236
  • [Presentation] 個別最適な学びを前提とする通信制高校の教育制度と教育観の検討2022

    • Author(s)
      土岐玲奈
    • Organizer
      日本生徒指導学会第23回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02236
  • [Presentation] 通信制高校における教育観に関する検討2022

    • Author(s)
      土岐玲奈
    • Organizer
      日本通信教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22216
  • 1.  濱沖 敢太郎 (80803725)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  内田 康弘 (50848629)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  神崎 真実 (70816553)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi