• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

ITO Harumi  伊東 治己

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 90176355
Other IDs
External Links
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2015 – 2022: 関西外国語大学, 外国語学部, 教授
2014: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
2012 – 2014: 鳴門教育大学, その他の研究科, 教授
2012: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
2008 – 2012: Naruto University of Education, 大学院・学校教育研究科, 教授 … More
2011: 鳴門教育大学, 学校教育研究科, 教授
2007: Naruto University of Education, 学校教育学部, 教授
2001 – 2005: 鳴門教育大学, 学校教育学部, 教授
1997 – 1998: 奈良教育大学, 教育学部, 助教授
1993 – 1994: 奈良教育大学, 教育学部, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / 教科教育
Except Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
フィンランド / 成功要因 / second language education / official languages policy / 公用語政策 / JUNIOR HIGH SCHOOL ENGLISH / TEXT BOOK ANALYSIS / 中学校英語 / 実証的研究 / 基本構文の学習 … More / 教科書分析 / 社会的要因 / 制度的要因 / 有効性 / 小学校英語 / 英語教育 / 外国語教育 / 課題 / 教育的要因 / 内容言語統合型学習 / CLIL / curriculum / questionnaires for success factors / factors for immersion success / success of immersion education / immersion education / Canada / ルーブリック / イマージョンプログラム / カリキュラム / 成功要因に関する意識調査 / イマージョン成功要因 / イマージョン成功実態 / イマージョン教育 / 第2言語教育 / カナダ / Commissioner of Offical Languages / Canadian Heritage / immersion / French as a second language / official languages act / Canadian Constitutions / 言語対策 / カナダの公用語政策 / カナダの教育 / バイリンガル教育 / 公用語 / 言語政策 / 公用語コミッショナー / カナダ民族遺産省 / イマージョン / フランス語教育 / 公用語法 / カナダ憲法 / 第二言語教育 / EMPIRICAL STUDY / GRAMMAR LEARNING / COGNITIVE SKILLS / LANGUAGE ACQUISITON PROCESS / TEXTBOOKS DATEBASE / LEARNING SENTENCE STRUCTURES / 文法学習 / 認知能力 / 言語習得過程 / 教科書データ・ベース / VARIABILITY IN ACQUISITION / EMPIRICAL RESEARCH / CORRELATION BETWEEN FREQUENCY AND ORDER / INTRODUCTION ORDER OF SENTENCE STRUCTURES / FREQUENCY OF BASIC SENTENCE STRUCTURES / LEARNING BASIC SENTENCE STRUCTURES / 定着度のゆれ / 出現頻度と出現順序の相関 / 基本構文の出現順序 / 基本構文の出現頻度 / 教科ジェネラリスト / 小学校英語教科化 / 教員養成システム / 人的要因 / 要因分析 / 学校英語教育 / 外国語教育制度 / 小学校英語教員養成 / 小学校英語教科書 / 小学校英語カリキュラム / 教育政策 / 教科化 … More
Except Principal Investigator
教育学 / 英語 / can-do リスト / autonomy / ELP / CEFR / 英語コミュニケーション能力 / ポートフォリオ / Can-Doリスト / agency / 学習者の自律 Less
  • Research Projects

    (9 results)
  • Research Products

    (81 results)
  • Co-Researchers

    (28 People)
  •  A research on CLIL (Content and Language Integrated Learning) in Finland with a special focus on factors for its successPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ITO Harumi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kansai Gaidai University
  •  A Study on the System to Educate Teachers Who will Teach Primary School English at Finnish UniversitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ITO Harumi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kansai Gaidai University
      Naruto University of Education
  •  English Teaching Models Based on the Portfolio-Oriented Approach

    • Principal Investigator
      TAKADA Tomoko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Meikai University
  •  An Analytical Study of Factors Contributing to the Success of School English Language Education in FinlandPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ITO Harumi
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  A research on English language education at primary school in Finland in view of English language education at primary school in Japan as a regular school subjectPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ITO Harumi
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  An Analytical Study of Factors for the Success of Immersion Education in CanadaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ITO Harumi
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  Research on the linkage between the official languages policy and second language education in CanadaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ITO Harumi
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  EMPIRICAL RESEARCH ON THE ACQUISITION PROCESS OF ENGLISH SENTENCE STRUCTURES AND THE COGNITIVE SKILLS PROMOTING THEIR ACQUISITION AMONG JUNIOR HIGH SCHOOL STUDENTSPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ITO Harumi
    • Project Period (FY)
      1997 – 1998
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      NARA UNIVERSITY OF EDUCATION
  •  EMPIRICAL RESEARCH ON THE RELATIONSHIP BETWEEN THE TREATMENT OF ENGLISH SENTENCE STRUCTURES IN A TEXTBOOK AND THE DEGREE OF THEIR ACQUISITION AMONG JAPANESE EFL BEGINNERSPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ITO Harumi
    • Project Period (FY)
      1993 – 1994
    • Research Category
      Grant-in-Aid for General Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      NARA UNIVERSITY OF EDUCATION

All 2023 2022 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Implementing internationalization of academia: Teaching learning research through English2019

    • Author(s)
      Diaz Perez, W., Ellison, M., Ito, H., Karkkainen, K., Lange, G., Lee, J., Mahan, K. R., Marsh, D., Osorio, P., Pavon Vazquez, V., & Schmidt, T.
    • Total Pages
      28
    • Publisher
      University of Guadalajara, Mexico
    • ISBN
      9786075475554
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03039
  • [Journal Article] Current Situation of CLIL (Content and Language Integrated Learning) in Japan and Its Future Direction2023

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      研究論集

      Volume: 117 Pages: 337-355

    • DOI

      10.18956/00008084

    • URL

      https://kansaigaidai.repo.nii.ac.jp/records/8123

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03039
  • [Journal Article] フィンランドにおけるCLILの発展・拡大の背景と課題ー発展・拡大に寄与した教育的・制度的・社会的要因に焦点をあててー2022

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      研究論集(関西外国語大学)

      Volume: 115

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03039
  • [Journal Article] Examining potentials of CLIL (Content and Language Integrated Learning) for English language education in Japan.2018

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      『研究論集』(関西外国語大学)

      Volume: 108 Pages: 203-223

    • NAID

      120006530651

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03039
  • [Journal Article] フィンランドにおけるCLIL(Content and Language Integrated Learning)に関する調査研究2018

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      『四国英語教育学会紀要』

      Volume: 38 Pages: 1-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03039
  • [Journal Article] The foreign language teaching profession in Finnish and Japanese society: A sociocultural comparison2017

    • Author(s)
      Anneli Sarja, Tarja Nyman, Harumi Ito & Riitta Jaatinen
    • Journal Title

      Pedagogy, Culture & Society

      Volume: 25 Issue: 2 Pages: 225-241

    • DOI

      10.1080/14681366.2016.1252420

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370728
  • [Journal Article] フィンランドにおける英語教員養成システム2017

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      英語教育学研究

      Volume: 8 Pages: 1-12

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370728
  • [Journal Article] フィンランドにおける小学校英語担当教員の養成制度から学べること―教科ジェネラリストの育成―2016

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      四国英語教育学会紀要

      Volume: 36 Pages: 1-16

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370728
  • [Journal Article] 英語科の授業-フィンランド編-小学校英語の教科化を見据えて-2015

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      学校教育(広島大学附属小学校学校教育研究会)

      Volume: 1178 Pages: 64-67

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370728
  • [Journal Article] Autonomy育成の観点からのフィンランド英語教科書の分析2015

    • Author(s)
      伊東治己・高田智子・松沢伸二・緑川日出子
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌

      Volume: 38 (2) Pages: 23-36

    • NAID

      130007790735

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370728
  • [Journal Article] フィンランドと日本の高校生の英語学習意識の比較研究2014

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      四国英語教育学会紀要

      Volume: 34 Pages: 1-16

    • NAID

      40020342447

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370728
  • [Journal Article] フィンランドと日本の高校生の英語学習意識の比較研究2014

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      四国英語教育学会紀要

      Volume: 34 Pages: 1-16

    • NAID

      40020342447

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23320117
  • [Journal Article] An analysis of factors contributing to the success of English language education in Finland: Through questionnaires for students and teachers2013

    • Author(s)
      ITO Harumi
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan

      Volume: 24号 Pages: 63-75

    • NAID

      110009806692

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Journal Article] An analysis of factors contributing to the success of English language education in Finland: Through questionnaires for students and teachers2013

    • Author(s)
      Harumi ITO(伊東治己)
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan

      Volume: 24 Pages: 63-75

    • NAID

      110009806692

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Journal Article] An analysis of English textbooks used at primary and secondary schools in Finland: In search of features conducive to the success of her English language education at school2012

    • Author(s)
      ITO Harumi
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan(全国英語教育学会紀要)

      Volume: 23号 Pages: 137-152

    • NAID

      110009603301

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Journal Article] An analysis of English textbooks used at primary and secondary schools in Finland : In search of features conducive to the success of her English language education at school2012

    • Author(s)
      ITO Harumi(伊東治己)
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan(全国英語教育学会紀要)

      Volume: 23 Pages: 137-152

    • NAID

      110009603301

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Journal Article] フィンランドの学校英語教育の有効性とその要因分析2011

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      四国英語教育学会紀要

      Volume: 第31号 Pages: 1-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Journal Article] A Japanese perspective : Analysing Finnish primary school pupils' perceptions about English language learning2011

    • Author(s)
      ITO Harumi(伊東治己)
    • Journal Title

      Tempus(フィンランド外国語教師協会,SUKOL)

      Volume: 4 Pages: 26-27

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Journal Article] A Japanese perspective: Analysing Finnish primary school pupils' perceptions about English language learning2011

    • Author(s)
      ITO Harumi
    • Journal Title

      TEMPUS(Federation of Foreign Language Teachers in Finland, SUKOL)

      Pages: 26-27

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Journal Article] Analysing Finnish Primary School Pupils' Perceptions about English Language Learning : From a Japanese Perspective2011

    • Author(s)
      ITO Harumi
    • Journal Title

      TEMPUS (Federation of Foreign Language Teachers in Finland, SUKOL)

      Volume: 2011年号(印刷中)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Journal Article] フィンランドにおける小学校英語教育-その多様性と一貫性に焦点を当てて-2011

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      鳴門教育大学小学校英語教育センター紀要

      Volume: 第1号 Pages: 7-20

    • NAID

      110008922810

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Journal Article] Perceptions About English Language Learning Among Finnish Primary School Pupils : Does English Language Teaching as a Subject Induce Disinterest in English?2010

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan (ARELE) No.21

      Pages: 231-240

    • NAID

      110008512413

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Journal Article] Perceptions about English language learning among Finnish primary school pupils: Does English language teaching as a subject induce disinterest in English?2010

    • Author(s)
      ITO, H. (伊東治己)
    • Journal Title

      Annual Review of English Language Education in Japan (ARELE) No.21

      Pages: 231-240

    • NAID

      110008512413

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Journal Article] フィンランドの小学校の英語教科書分析-Autonomyの視点から-2009

    • Author(s)
      米崎里・伊東治己
    • Journal Title

      小学校英語教育学会紀要 第10号

      Pages: 37-42

    • NAID

      110009687500

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Journal Article] フィンランドの小学生の英語学習に対する意識に関する調査-教科としての指導は英語嫌いを生み出すのか-2009

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌 第32巻第3号

      Pages: 41-50

    • NAID

      110009554852

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Journal Article] フィンランドにおける小学校英語担当教員養成システムに関する研究2008

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      教育実践学論集(兵庫教育大学大学院連合学校教育学研究科) 第9号

      Pages: 103-117

    • NAID

      40016040420

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Journal Article] フィンランドにおける小学校英語担当教員養成システムに関する研究2008

    • Author(s)
      伊東 治己
    • Journal Title

      教育実践学論集(兵庫教育大学大学院連合学校教育学研究科) 9

      Pages: 103-117

    • NAID

      40016040420

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Journal Article] フィンランドの小学生の英語ライティング能力の分析-日本人英語学習者と比較しながら-2008

    • Author(s)
      伊東治己・福島知津子
    • Journal Title

      四国英語教育学会紀要 第28号

      Pages: 23-36

    • NAID

      40016355530

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Journal Article] フィンランドの小学生の英語ライティング能力の分析-日本人英語学習者と比較しながら-2008

    • Author(s)
      伊東治己, 福島知津子
    • Journal Title

      四国英語教育学会紀要 28

      Pages: 23-36

    • NAID

      40016355530

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Journal Article] 大学進学予定者を対象とした英語能力試験の国際比較-日本の大学入試センター試験とフィンランドのMatriculation Examinationを対象に-2007

    • Author(s)
      伊東治己・川村亜紀・島田良子・西原美幸・舩戸詩織
    • Journal Title

      四国英語教育学会紀要 第27号

      Pages: 11-26

    • NAID

      40015741462

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Journal Article] 大学進学予定者を対象とした英語能力試験の国際比較-日本の大学入試センター試験とフィンランドのMatriculation Examinationを対象に-2007

    • Author(s)
      伊東 治己・川村 亜紀・島田 良子・西原 美幸・舩戸 詩織
    • Journal Title

      四国英語教育学会紀要 第27号

      Pages: 11-26

    • NAID

      40015741462

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Journal Article] Stakeholders' views of the success of French immersion education in Canada2006

    • Author(s)
      ITO Harumi
    • Journal Title

      三浦省五先生退職記念論文集(広島大学) (分担執筆)(未定)

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] Stakeholders' views of the success of French immersion education in Canada2006

    • Author(s)
      ITO Harumi(伊東治己)
    • Journal Title

      三浦省五先生退職記念論文集(広島大学) (未定)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] Stakeholders' views of the success of French Immersion education in Canada.2006

    • Author(s)
      ITO Harumi
    • Journal Title

      Papers in Honour of Professor MIURA Shogo (in press)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] 英語教科書に求められる条件2005

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      英語教育通信(教育出版) 臨時増刊号

      Pages: 11-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] Canadian immersion education in an evaluative perspective : A synthesis of research findings on the efficiency of French immersion programmes (1)2004

    • Author(s)
      ITO Harumi(伊東治己)
    • Journal Title

      鳴門教育大学研究紀要 19

      Pages: 137-150

    • NAID

      110004028133

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] An analysis of successfulness and factors for success of immersion education in Canada.2004

    • Author(s)
      ITO Harumi
    • Journal Title

      The Annual Review of Canadian Studies No.24

      Pages: 1-18

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] Parental Evaluative Perceptions of Immersion Education in Canada2004

    • Author(s)
      ITO Harumi(伊東治己)
    • Journal Title

      JACET Bulletin 39

      Pages: 123-135

    • NAID

      110006318200

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] Parental evaluative perceptions of immersion education in Canada.2004

    • Author(s)
      ITO Harumi
    • Journal Title

      JACET Bulletin No.39

      Pages: 123-135

    • NAID

      110006318200

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] Canadian immersion education in an evaluative perspective2004

    • Author(s)
      ITO Harumi
    • Journal Title

      鳴門教育大学研究紀要 第19巻

      Pages: 137-150

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] Parental evaluative perceptions of immersion education in Canada2004

    • Author(s)
      ITO Harumi
    • Journal Title

      JACET Bulletin No.39

      Pages: 123-135

    • NAID

      110006318200

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] Canadian immersion education in an evaluative perspective.2004

    • Author(s)
      ITO Harumi
    • Journal Title

      Research Bulletin of Naruto University of Education Vol.19

      Pages: 137-150

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] カナダでのイマージョン教育の成功実態と成功要因の分析-関係者に対する意識調査を中心に-2004

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      カナダ研究年報(日本カナダ学会) 24

      Pages: 1-18

    • NAID

      40016590515

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] カナダでのイマージョン教育の成功実態と成功要因の分析 -関係者に対する意識調査を中心に-2004

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      カナダ研究年報(日本カナダ学会) 第24号

      Pages: 1-18

    • NAID

      40016590515

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] カナダの公用語政策と第二言語教育の連携の背景と実際2003

    • Author(s)
      伊東治己
    • Journal Title

      カナダ研究年報(日本カナダ学会) 第23号

      Pages: 1-18

    • NAID

      40005937347

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] Accountability in Second Language Education in a Canadian Perspective2003

    • Author(s)
      ITO Harumi
    • Journal Title

      四国英語教育学会紀要 第23号

    • NAID

      40006061412

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] Accountability in second language Education in a Canadian Perspective.2003

    • Author(s)
      ITO Harumi
    • Journal Title

      Research Bulletin of Shikoku English Language Education Society No.23

      Pages: 1-10

    • NAID

      40006061412

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Journal Article] Background and current state of the linkage between Canada's official language policy and second language education.2003

    • Author(s)
      ITO Harumi
    • Journal Title

      The Annual Review of Canadian Studies No.23

      Pages: 1-18

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520360
  • [Presentation] CLIL and English Language Education in Japan2019

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      第50回中国地区英語教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03039
  • [Presentation] フィンランドにおける英語教員養成システム2016

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      広島大学英語教育学会第9回研究大会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370728
  • [Presentation] フィンランドの英語教育から学べること2015

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      鳴門教育大学教科教育研究会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学(徳島県鳴門市)
    • Year and Date
      2015-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370728
  • [Presentation] フィンランドの英語教育から学べること2015

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      鳴門教育大学英語教育学会第30回大会
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学(鳴門市)
    • Year and Date
      2015-08-02
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370728
  • [Presentation] フィンランドの英語教育から学べること2015

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      北海道英語教育学会第16回研究大会
    • Place of Presentation
      北星学園大学(札幌市)
    • Year and Date
      2015-10-04
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370728
  • [Presentation] フィンランドの英語教育から何を学ぶか2015

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      平成27年度関西外国語大学公開講座
    • Place of Presentation
      関西外国語大学(枚方市)
    • Year and Date
      2015-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370728
  • [Presentation] フィンランドにおける小学校英語担当教員の養成制度から学べること2015

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      日本教科教育学会第41回全国大会
    • Place of Presentation
      広島大学(東広島市)
    • Year and Date
      2015-10-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370728
  • [Presentation] 小学校英語教科化に向けて2014

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      徳島県阿波市立林小学校外国語活動研修会
    • Place of Presentation
      徳島県阿波市立林小学校(徳島県阿波市)
    • Year and Date
      2014-12-18
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370728
  • [Presentation] 小学校英語教育の現在と未来2014

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      第12回英語教育改革フォーラム
    • Place of Presentation
      東京国際大学(埼玉県川越市)
    • Year and Date
      2014-12-20
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370728
  • [Presentation] フィンランドの英語教育から学べること2014

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会第38回千葉研究大会
    • Place of Presentation
      明海大学浦安キャンパス
    • Year and Date
      2014-08-23
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23320117
  • [Presentation] フィンランドの学校英語教育:成功の背景を探る2014

    • Author(s)
      伊東治巳
    • Organizer
      平成26年度徳島県教育委員会大学・研究機関等研修
    • Place of Presentation
      鳴門教育大学
    • Year and Date
      2014-08-25
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23320117
  • [Presentation] 小学校英語の教科化について考える2014

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      日本英語学会第32回大会
    • Place of Presentation
      学習院大学(東京都豊島区)
    • Year and Date
      2014-11-08
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370728
  • [Presentation] フィンランドの学校英語教育の有効性に寄与する要因の分析-学習者と教師へのアンケート調査の結果をもとに-2012

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      第38回全国英語教育学会愛知研究大会
    • Place of Presentation
      愛知学院大学(愛知県日進市)
    • Year and Date
      2012-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Presentation] フィンランドの学校英語教育の有効性に寄与する要因の分析-学習者と教師へのアンケート調査の結果をもとに-2012

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      第38回全国英語教育学会愛知研究大会
    • Place of Presentation
      愛知県日進市愛知学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Presentation] Autonomy 育成の観点からのフィンランド英語教科書の分析2012

    • Author(s)
      伊東治己・高田智子・松沢伸二・緑川日出子
    • Organizer
      日本教科教育学会第38回全国大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学(東京都小金井市)
    • Year and Date
      2012-11-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Presentation] Finnish Primary School Pupils' Perceptions about English Language Learning as Compared with Those of Japanese Primary School Pupils2011

    • Author(s)
      ITO Harumi(伊東治己)
    • Organizer
      New Dynamics of Language Learning
    • Place of Presentation
      University of Jyvaskyla (Jyvaskyla, Finland)
    • Year and Date
      2011-06-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Presentation] フィンランドの小学校から高等学校で使用されている英語教科書の分析-教育制度と学習指導要領との関連性に焦点を当てて-2011

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      第37回全国英語教育学会山形研究大会
    • Place of Presentation
      山形大学(山形市)
    • Year and Date
      2011-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Presentation] Finnish Primary School Pupils' Perceptions about English Language Learning as Compared with Those of Japanese Primary School Pupils2011

    • Author(s)
      ITO Harumi
    • Organizer
      New Dynamics of Language Learning
    • Place of Presentation
      University of Jyvaskyla (Jyvaskyla,Finland)
    • Year and Date
      2011-06-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Presentation] フィンランドの学校英語教育の有効性とその要因2011

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      第23回四国英語教育学会松山研究大会
    • Place of Presentation
      松山大学(松山市)
    • Year and Date
      2011-06-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Presentation] 新学習指導要領が目指すもの,目指すべきもの2010

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      第22回四国英語教育学会香川研究大会(シンポジウムでの招待講演)
    • Place of Presentation
      香川大学(高松市)
    • Year and Date
      2010-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Presentation] シンポジウム:新学習指導要領が目指すもの,目指すべきもの2010

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      第22回四国英語教育学会香川研究大会
    • Place of Presentation
      香川大学(高松市)(招待講演)
    • Year and Date
      2010-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520618
  • [Presentation] (2)米崎里・伊東治己, フィンランドの小学校の英語教科書分析-autonomyの視点から-2009

    • Author(s)
      米崎里・伊東治己
    • Organizer
      第9回小学校英語教育学会(JES)東京大会
    • Place of Presentation
      東京都・東京学芸大学
    • Year and Date
      2009-07-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Presentation] フィンランドの小学生の英語学習意識, -教科としての学習と学習意欲との関係に焦点を当てて-2009

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      第21回四国英語教育学会徳島研究大会
    • Place of Presentation
      鳴門市・鳴門教育大学
    • Year and Date
      2009-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Presentation] フィンランドの小学校の英語教科書分析 -autonomyの視点から-2009

    • Author(s)
      米崎里・伊東治己
    • Organizer
      第9回小学校英語教育学会(JES)東京大会
    • Place of Presentation
      東京都・東京学芸大学
    • Year and Date
      2009-07-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Presentation] フィンランドの小学生を対象とした英語学習意識調査-教科としての指導は英語嫌いを生み出すのか-2009

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      第35回全国英語教育学会鳥取研究大会
    • Place of Presentation
      鳥取市・鳥取大学
    • Year and Date
      2009-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Presentation] フィンランドの小学生の英語学習意識-教科としての学習と学習意欲との関係に焦点を当てて-2009

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      第21回四国英語教育学会徳島研究大会
    • Place of Presentation
      鳴門市・鳴門教育大学
    • Year and Date
      2009-06-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Presentation] フィンランドの小学生の英語学習に対する意識に関する調査-教科としての指導は英語ぎらいを生み出すのか-2008

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      日本教科教育学会第34回全国大会
    • Place of Presentation
      宮崎市, 宮崎観光ホテル
    • Year and Date
      2008-12-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Presentation] シンポジウム : 日本の英語教育の将来-学校英語教育で育てたい「コミュニケーション能力」とは-2008

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      第34回全国英語教育学会東京研究大会
    • Place of Presentation
      東京都・昭和女子大学
    • Year and Date
      2008-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Presentation] シンポジウム:日本の英語教育の将来-学校英語教育で育てたい「コミュニケーション能力」とは-2008

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      第34回全国英語教育学会東京研究大会
    • Place of Presentation
      東京都・昭和女子大学
    • Year and Date
      2008-08-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Presentation] フィンランドの小学生の英語ライティング能力の分析2007

    • Author(s)
      伊東治己・福島知津子
    • Organizer
      第19回四国英語教育学会愛媛研究大会
    • Place of Presentation
      松山市・愛媛大学
    • Year and Date
      2007-06-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Presentation] フィンランドの小学校英語教育-日本での教科化後の姿を見据えて-2007

    • Author(s)
      伊東 治己
    • Organizer
      小学校英語教育学会(JES)第7回全国大会
    • Place of Presentation
      鳴門市,鳴門教育大学
    • Year and Date
      2007-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Presentation] フィンランドの小学校英語教育-日本での教科化後の姿を見据えて-2007

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      小学校英語教育学会(JES)第7回全国大会
    • Place of Presentation
      鳴門市, 鳴門教育大学
    • Year and Date
      2007-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19520493
  • [Presentation] Autonomy育成の観点からのフィンランド英語教科書の分析

    • Author(s)
      伊東治己
    • Organizer
      日本教科教育学会第38回全国大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23320117
  • 1.  TAKADA Tomoko (20517594)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  MATSUZAWA Shinji (90207043)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  MIDORIKAWA Hideko (10245889)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  USUKURA Misato (00567084)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  OZEKI Naoko (00259318)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  WADA Minoru
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  Kuure Leena
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  Blomberg Seija
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  Jeskanen Seija
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  Watson Greg
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  Koivistoinen Hilkka
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  Hamalainen Seppo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  Sarja Anneli
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 14.  Heimovaara Elisa
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  Hughes Glyn
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  Kalaja Paula
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  Kalaja Mari
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  Jaatinen Riitta
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 19.  Klemola Juhani
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  Toivonen Vesa
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  Tsuomi Marja
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  Garant Michael
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  Lavonen Jari
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  Tanskanen Sanna-Kaisa
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  Pietilä Päivi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  Smeds John
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  Niemi Tuija
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  KOHONEN Viljo
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi