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Hidaka Yuichiro  日高 優一郎

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HIDAKA Yuichiro  日高 優一郎

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Researcher Number 90550335
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 立命館大学, 経営学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 岡山大学, 社会文化科学学域, 教授
2021: 岡山大学, 社会文化科学学域, 准教授
2015 – 2020: 岡山大学, 社会文化科学研究科, 准教授
2012 – 2014: 山梨学院大学, 公私立大学の部局等, 准教授
2012 – 2014: 山梨学院大学, 現代ビジネス学部, 准教授
2009 – 2011: Yamanashi Gakuin University, 現代ビジネス学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce / Business administration
Keywords
Principal Investigator
関係性 / 関係性マーケティング / マクロマーケティング / ソーシャルマーケティング / グローバル・マーケティング / マーケティング・コミュニケーション / 家事の外部化市場 / 家族規範 / 制度論アプローチ / 消費パターン … More / ミクロデータ / 共働き化 / 家事の外部化 / 寄付規範 / 寄付獲得競争 / 消費文化理論 / 社会規範 / 協働関係 / 公共・非営利マーケティング / ステイクホルダー / 顧客関係管理 / マクロソーシャルマーケティング / 統治性 / 相互依存関係 / 地域ブランド / 国際比較 / 原産国効果 / 原産国イメージ / グローバル市場 / 広告コミュニケーション / 産地イメージ / 消費者情報処理 / 広告信頼性 / COO / 情報の信頼性 / 原産国表示 … More
Except Principal Investigator
ふるさと納税 / 消費 / 倫理的消費 / 寄付 / Public Sector Branding / Place Branding / Public Policy Marketing / 購買履歴データ / ポイントカード / CRM / 共同革新 / リレーションシップ・マーケティング / 顧客データ / 小売 / CRM / NPM / ガバナンス / 公共組織 / マネジメント / 医療経営 / 経営組織 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (63 results)
  • Co-Researchers

    (12 People)
  •  寄付と倫理的消費,消費に関する研究

    • Principal Investigator
      大平 修司
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Musashi University
  •  The Market Growth on Housework Externalization and the Transformation of Family Norms in Japan: Understanding the Role of Discourse with the Institutional ApproachPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      日高 優一郎
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Okayama University
  •  Research on Donation Competition and Formation of Social Norms in Social MarketingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HIDAKA YUICHIRO
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Okayama University
  •  The research on the emergence and transformation of collaborative relationship in creating regional brandsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Hidaka Yuichiro
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Okayama University
  •  A study on the effectiveness of CRM activities in retail companies

    • Principal Investigator
      KIM Woonho
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Nihon University
  •  International Research on the Country-of-Origin Effect in Marketing CommunicationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HIDAKA Yuichiro
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Yamanashi Gakuin University
  •  the Research of the COO Effects in Marketing CommunicationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HIDAKA Yuichiro
    • Project Period (FY)
      2009 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Yamanashi Gakuin University
  •  A Study of Healthcare Management

    • Principal Investigator
      KAGONO Tadao
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      Konan University
      Kobe University

All 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 経営ケースブック 新しい市場・顧客を切り拓く2016

    • Author(s)
      北真収・日高優一郎
    • Total Pages
      344
    • Publisher
      岡山大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17150
  • [Book] 実践の中で見いだされる非営利性と営利性, 『新しい公共・非営利のマーケティング 関係性にもとづくマネジメント (水越康介・藤田健編著)2013

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Publisher
      碩学舎
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] (研究ノート)家事の外部化に関する家計調査ミクロデータの整理2023

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      岡山大学経済学会ディスカッションペーパーシリーズ

      Volume: Ⅱ-88 Pages: 1-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01764
  • [Journal Article] 家事の外部化に関する世帯消費のベイジアンAge-Period-Cohort 分析 「家計調査」調理食品を用いた年齢・世代・時代効果の推定2022

    • Author(s)
      日高優一郎・生川雅紀
    • Journal Title

      日本マーケティング学会 ワーキングペーパー

      Volume: 9(1) Pages: 1-29

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01764
  • [Journal Article] How Will Digitalization Enhance Retailers' Competitiveness? Focus on Supplier Relationships2022

    • Author(s)
      Woonho Kim , Yuichiro Hidaka , Shuichi Akiyama
    • Journal Title

      Journal of Business Nihon University

      Volume: 92(1) Pages: 49-69

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01764
  • [Journal Article] Development of “Albergo Diffuso” in Yakage, Okayama:2022

    • Author(s)
      神田 將志 , 日高 優一郎
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 41 Issue: 3 Pages: 105-114

    • DOI

      10.7222/marketing.2022.011

    • NAID

      130008139961

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2022-01-07
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01878
  • [Journal Article] 消費者行動研究における世帯消費に関する研究の再検討 -家事の外部化市場の伸長と共働き化の関係に関する考察-2022

    • Author(s)
      日高 優一郎
    • Journal Title

      岡山大学経済学会雑誌

      Volume: 54 Issue: 2 Pages: 1-13

    • DOI

      10.18926/OER/64161

    • URL

      https://ousar.lib.okayama-u.ac.jp/64161

    • Year and Date
      2022-11-25
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K01764, KAKENHI-PROJECT-18K01878
  • [Journal Article] Meanings of disposition in consumer behavior: The approaches and theoretical issues for the understanding of disposition and identity construction2021

    • Author(s)
      日高優一郎, 加藤亜紀美
    • Journal Title

      JSMD Review

      Volume: 5 Issue: 2 Pages: 51-57

    • DOI

      10.32299/jsmdreview.5.2_51

    • NAID

      130008093626

    • ISSN
      2432-6992, 2432-7174
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01878
  • [Journal Article] Pandemic and Oen Consumption in Japan: Deliberate Buying to Aid the Seller2021

    • Author(s)
      Mizukoshi. Kosuke, Hidaka, Yuichiro
    • Journal Title

      Markets, Globalization & Development Review

      Volume: 5(3) Pages: 1-8

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01878
  • [Journal Article] 調理・冷凍食品市場の成長と変遷する家族2021

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      岡山大学経済学会ディスカッションペーパーシリーズ

      Volume: Ⅱ-86 Pages: 1-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01878
  • [Journal Article] 強い拡張自己を創り出す他者との関係性2021

    • Author(s)
      加藤亜紀美 , 日高優一郎
    • Journal Title

      商品研究

      Volume: 63(1/2) Pages: 15-30

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01878
  • [Journal Article] Buycotting and boycotting in Japan: Toward an understanding of consuming to help2021

    • Author(s)
      水越康介, 大平修司, スタニスロスキースミレ, 日高優一郎
    • Journal Title

      JSMD Review

      Volume: 5 Issue: 1 Pages: 25-32

    • DOI

      10.32299/jsmdreview.5.1_25

    • NAID

      130008073104

    • ISSN
      2432-6992, 2432-7174
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01878
  • [Journal Article] Hometown Tax as Crowdfunding:2021

    • Author(s)
      大平修司, スタニスロスキースミレ, 日高優一郎, 水越康介
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 40 Issue: 3 Pages: 19-30

    • DOI

      10.7222/marketing.2021.004

    • NAID

      130007966290

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2021-01-07
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01878
  • [Journal Article] Sk?l?n, Foug?re & Fellesson, Marketing Discourse: A Critical Perspective (2012)2018

    • Author(s)
      Hidaka Yuichiro
    • Journal Title

      Market, Globalization & Development Review

      Volume: 3 Issue: 1 Pages: 1-9

    • DOI

      10.23860/mgdr-2018-03-01-05

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01878, KAKENHI-PROJECT-15K17150
  • [Journal Article] From Social Marketing to Societal Perversion: History of Hometown Tax in Japan2018

    • Author(s)
      Hidaka Yuichiro、Mizukoshi Kosuke
    • Journal Title

      Market, Globalization & Development Review

      Volume: 3 Issue: 1 Pages: 1-24

    • DOI

      10.23860/mgdr-2018-03-01-03

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01878, KAKENHI-PROJECT-15H01964, KAKENHI-PROJECT-15K17150
  • [Journal Article] Relationship between multiple CRM activities in retail and customer performance: The moderating effects of brand loyalty and variety seeking behavior2018

    • Author(s)
      Hidaka Yuichiro, Kim Woonho, Akiyama Shuichi
    • Journal Title

      International Journal of Marketing & Distribution

      Volume: 2 Issue: 2 Pages: 37-52

    • DOI

      10.5844/ijmd.2.2_37

    • NAID

      130007497550

    • ISSN
      2432-700X, 2432-7182
    • Language
      English
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01878, KAKENHI-PROJECT-15K17150
  • [Journal Article] ソーシャル・マーケティング研究における理論的視座の再検討2017

    • Author(s)
      日高優一郎・水越康介
    • Journal Title

      日本商業学会 JSMDレビュー

      Volume: 1(1) Pages: 33-39

    • NAID

      130007737926

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17150
  • [Journal Article] ソーシャル・マーケティング研究における理論的視座の再検討2017

    • Author(s)
      水越康介・日高優一郎
    • Journal Title

      日本商業学会 JSMDレビュー

      Volume: 1

    • NAID

      130007737926

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17150
  • [Journal Article] ふるさと納税の普及プロセスにおける寄付獲得競争2017

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      岡山大学経済学会ディスカッションペーパー

      Volume: Ⅱ-81 Pages: 1-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17150
  • [Journal Article] 小売における異質なCRM活動の有効性に関する実証研究2016

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      岡山大学経済学会ディスカッションペーパー

      Volume: Ⅱ-79 Pages: 1-25

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17150
  • [Journal Article] 小売におけるCRMの有効性に関する探索的研究―インタビュー調査に基づく仮説的見解の導出―2016

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      岡山大学 経済学会雑誌

      Volume: 47 Pages: 141-159

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17150
  • [Journal Article] ビッグデータはどのよう に小売企業の競争優位を 高めるのか ―サプライヤー協調性を媒介変数と した検討―2016

    • Author(s)
      金雲鎬・日高優一郎・秋山秀一
    • Journal Title

      日本マーケティング学会ワーキングペーパー

      Volume: 2-7 Pages: 1-24

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17150
  • [Journal Article] 広告コミュニケーションにおける原産国イメージの役割:メッセージの広告信憑性の担保を媒介した効果―2015

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      日本商品学会 商品研究

      Volume: 60(1/2)

    • NAID

      40020439160

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] Relationship among Customer Satisfaction, Customer Loyalty, and CRM Activities: To Understand the Effectiveness of Retailers' CRM Activities2015

    • Author(s)
      Hidaka Yuichiro
    • Journal Title

      YGU Journal of Business Administration

      Volume: 8 Pages: 23-37

    • NAID

      120005602146

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530533
  • [Journal Article] 広告コミュニケーションにおける原産国イメージの役割―メッセージの広告信憑性の担保を媒介した効果―2015

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      日本商品学会 商品研究

      Volume: 第60巻、第1・2号 (印刷中)

    • NAID

      40020439160

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] 社会的企業家を捉える論理―関係性概念にもとづく公共・非営利マーケティング研究の再検討―2014

    • Author(s)
      日高優一郎・水越康介
    • Journal Title

      日本商業学会 流通研究

      Volume: 第16巻、第3号 Pages: 69-93

    • NAID

      130005091291

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] the Research Issue to Understand the Effectiveness of Retailer's CRM : Toward the Strategic Implications for Efficient Consumer Response2014

    • Author(s)
      Hidaka Yuichiro, Kim Woonho, and Akiyama Shuichi
    • Journal Title

      the Proceedings of the 12th SARD workshop

      Volume: 12 Pages: 1-20

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530533
  • [Journal Article] The Possibility of Performativity in Non-profit Marketing Studies : Toward the Understanding of the Construction Process of Non-profit Aspect2014

    • Author(s)
      Hidaka, Y., Mizukoshi, K., and Takemura, M.
    • Journal Title

      Research Paper Series (Graduate School of Social Sciences, Tokyo Metropolitan University)

      Volume: No.133

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] 社会的企業家を捉える論理―関係性概念にもとづく公共・非営利マーケティング研究の再検討―2014

    • Author(s)
      日高優一郎・水越康介
    • Journal Title

      日本商業学会 流通研究

      Volume: 16(3) Pages: 69-93

    • NAID

      130005091291

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] The Possibility of Performativity in Non-profit Marketing Studies: Toward the Understanding of the Construction Process of Non-profit Aspect2014

    • Author(s)
      Hidaka, Y., Mizukoshi, K., and Takemura, M.
    • Journal Title

      Research Paper Series (Graduate School of Social Sciences

      Volume: 133 Pages: 1-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] A Study of the Influence of CRM Activities by Retail Companies to Their Business Relationship in a Mature Market2014

    • Author(s)
      Kim Woonho, Hidaka Yuichiro, and Akiyama Shuichi
    • Journal Title

      the Proceedings of 7th Oxford Asia Retail Conference

      Volume: 7 Pages: 21-22

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530533
  • [Journal Article] Is Non-Profit Marketing Really Non-Profit? : The Possibility of Performativity2013

    • Author(s)
      Mizukoshi, K., Hidaka, Y., and Takemura, M.
    • Journal Title

      the Proceedings of the 38th Annual Macromarketing Conference

      Pages: 268-276

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] 広告メッセージの訴求効果を高める原産国効果に関する理解の系譜と課題2013

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      IMDS Research Notes

      Volume: №24

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] Exploring the Dynamism of Actor’s Interaction in Non-Profit Marketing2013

    • Author(s)
      Hidaka, Y., Mizukoshi, K., and Takemura, M.
    • Journal Title

      the Proceedings of the 29th Annual IMP Conference

      Volume: 1 Pages: 3-20

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] Is Non-Profit Marketing Really Non-Profit?: The Possibility of Performativity2013

    • Author(s)
      Mizukoshi, K., Hidaka, Y., and Takemura, M.
    • Journal Title

      the Proceedings of the 38th Annual Macromarketing Conference

      Volume: 1 Pages: 268-276

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] Exploring the Dynamism of Actor's Interaction in Non-Profit Marketing2013

    • Author(s)
      Hidaka, Y., Mizukoshi, K., and Takemura, M.
    • Journal Title

      the Proceedings of the 29th Annual IMP Conference

      Pages: 3-20

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] 日本企業のすぐれたマーケティング行動の理解にむけて-過去30年の収益性データによる海外優良企業と日本主要企業の比較研究-2012

    • Author(s)
      日高優一郎・石井淳蔵
    • Journal Title

      IMDS Research Notes

      Volume: 14 Pages: 1-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] 日本企業のすぐれたマーケティング行動の理解にむけて-過去30年の収益性データによる海外優良企業と日本主要企業の比較研究-2012

    • Author(s)
      日高優一郎・石井淳蔵
    • Journal Title

      IMDS Research Notes

      Volume: №14

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] 「地域のマーケティング」における地域の関係性のマネジメントに関する考察-ワインツーリズムを通じた地域の魅力の再構成プロセス-2012

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      IMDS Research Notes

      Volume: 10 Pages: 1-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] 『地域のマーケティング』における地域の関係性のマネジメントに関する考察-ワインツーリズムを通じた地域の魅力の再構成プロセス-2011

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      IMDS Research Notes

      Volume: №10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] マーケティング・コミュニケーションにおける原産国表示効果研究の課題に関する考察2011

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      山梨学院大学現代ビジネス研究

      Volume: 4 Pages: 51-65

    • NAID

      110008152907

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830134
  • [Journal Article] マーケティング・コミュニケーションにおける原産国表示効果研究の課題に関する考察2011

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      現代ビジネス研究 第4号

      Pages: 51-65

    • NAID

      110008152907

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830134
  • [Journal Article] マーケティング・コミュニケーションにおける原産国表示効果研究の課題に関する考察2011

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      山梨学院大学現代ビジネス研究

      Volume: 4 Pages: 51-65

    • NAID

      110008152907

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20243025
  • [Journal Article] マーケティング・コミュニケーションにおける原産国表示効果研究の課題に関する考察2011

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      現代ビジネス研究

      Volume: 第4号 Pages: 51-65

    • NAID

      110008152907

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Journal Article] マーケティング・コミュニケーションにおけるCOO(Country-of-Origin)効果に関する研究2010

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      神戸大学大学院経営学研究科博士論文

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830134
  • [Journal Article] マーケティング・コミュニケーションにおけるCOO(Country-of-Origin)効果に関する研究-広告Claim情報処理における広告信頼性担保について2010

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Journal Title

      神戸大学大学院経営学研究科博士論文

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830134
  • [Presentation] Donations in Japan: Hometown Tax Donation and Reciprocal Gifts2021

    • Author(s)
      Hidaka, Yuichiro , Sumire Stanislawski , Kosuke Mizukoshi , Shuji Ohira
    • Organizer
      Association for Consumer Research Conference 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01878
  • [Presentation] 関係性概念にもとづく公共・非営利マーケティング研究の再検討2019

    • Author(s)
      日高優一郎・水越康介
    • Organizer
      日本商業学会 関西部会 9月部会「地域活性化研究の再検討」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01878
  • [Presentation] Social Marketing vs. Social Distortion: The Case of Hometown Tax in Japan2018

    • Author(s)
      Hidaka, Yuichiro and Kosuke Mizukoshi
    • Organizer
      The International Society for Markets and Development (ISMD) 2018 - 15th Biennial Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17150
  • [Presentation] Western Neoliberal Marketing Thinking2018

    • Author(s)
      Hidaka, Yuichiro
    • Organizer
      The International Society for Markets and Development (ISMD) 2018 - 15th Biennial Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17150
  • [Presentation] Western Neoliberal Marketing Thinking2018

    • Author(s)
      Hidaka, Yuichiro
    • Organizer
      The International Society for Markets and Development (ISMD) 2018 - 15th Biennial Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01878
  • [Presentation] Social Marketing vs. Social Distortion: The Case of Hometown Tax in Japan2018

    • Author(s)
      Hidaka, Yuichiro and Kosuke Mizukoshi
    • Organizer
      The International Society for Markets and Development (ISMD) 2018 - 15th Biennial Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01878
  • [Presentation] ソーシャル・マーケティングにおけるアップストリームとダウンストリームの相互依存関係の考察2017

    • Author(s)
      水越康介・日高優一郎
    • Organizer
      日本商業学会 第67回 全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K17150
  • [Presentation] A study one influence of CRM activities by retail companies to their business relationship in a mature market2014

    • Author(s)
      Kim Woonho, Hidaka Yuichiro, and Akiyama Shuichi
    • Organizer
      7th Oxford Asia Retail Conference
    • Place of Presentation
      National University of Singapore (Singapore)
    • Year and Date
      2014-09-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530533
  • [Presentation] A Study of the Influence of CRM Activities by Retail Companies to Their Business Relationship in a Mature Market2014

    • Author(s)
      Hidaka Yuichiro, Kim Woonho, and Akiyama Shuichi
    • Organizer
      12th SARD workshop
    • Place of Presentation
      Kasetsart University (Bangkok)
    • Year and Date
      2014-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530533
  • [Presentation] Exploring the Dynamism of Actor's Interaction in Non-Profit Marketing2013

    • Author(s)
      Hidaka, Y., Mizukoshi, K., and Takemura, M.
    • Organizer
      the 29th Annual IMP Conference
    • Place of Presentation
      Georgia State University
    • Year and Date
      2013-09-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Presentation] Is Non-Profit Marketing Really Non-Profit?: The Possibility of Performativity2013

    • Author(s)
      Mizukoshi, K., Hidaka, Y., and Takemura, M.
    • Organizer
      the 38th Annual Macromarketing Conference
    • Place of Presentation
      York University
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Presentation] 広告コミュニケーションにおける原産国イメージの役割―メッセージの広告信憑性の担保を媒介した効果―2013

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Organizer
      日本商品学会
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Presentation] Exploring the Dynamism of Actor’s Interaction in Non-Profit Marketing2013

    • Author(s)
      Hidaka, Y., Mizukoshi, K., and Takemura, M.
    • Organizer
      the 29th Annual IMP Conference
    • Place of Presentation
      Georgia State University
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Presentation] Is Non-Profit Marketing Really Non-Profit? : The Possibility of Performativity2013

    • Author(s)
      Mizukoshi, K., Hidaka, Y., and Takemura, M.
    • Organizer
      the 29th Annual IMP Conference
    • Place of Presentation
      York University
    • Year and Date
      2013-06-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Presentation] 広告コミュニケーションにおける原産国イメージの役割―メッセージの広告信憑性の担保を媒介した効果―2013

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Organizer
      日本商品学会全国大会
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Year and Date
      2013-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Presentation] 地域のマーケティング2011

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Organizer
      日本商業学会全国大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • [Presentation] 公共・非営利組織マーケティングにおける関係性概念の再検討2011

    • Author(s)
      日高優一郎
    • Organizer
      日本商業学会全国大会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2011-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730418
  • 1.  MIZUKOSHI Kosuke (60404951)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  KAGONO Tadao (80030724)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  ISHII Junzo (50093498)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  NAOTOMO Yoshio (00237190)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  KAWAKAMI Tomoko (10330169)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  MATSUSHIMA Noboru (10347263)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  SAKATA Takahumi (40367652)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  YOKOYAMA Narimasa (70461126)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  KIM Woonho (10410383)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 10.  AKIYAMA Shuichi (30388889)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 11.  大平 修司 (70410438)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  スタニスロスキー スミレ (30636840)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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