• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

HAYASE Yuri  隼瀬 悠里

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Hayase Yuri  隼瀬 悠里

Less
Researcher Number 90611773
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 福井大学, 学術研究院教育・人文社会系部門(教員養成), 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 福井大学, 学術研究院教育・人文社会系部門(教員養成), 准教授
2019 – 2020: 福井大学, 学術研究院教育・人文社会系部門(教員養成・院), 准教授
2016 – 2018: 福井大学, 学術研究院教育・人文社会系部門(教員養成・院), 講師
2014 – 2015: 福井大学, 教育学研究科(研究院), 講師
2012: 福井大学, 教育学研究科(研究院), 特命助教
2011 – 2012: 福井大学, 教育学研究科, 特命助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Sociology of education / Basic Section 09010:Education-related / Educaion
Keywords
Principal Investigator
教師教育 / フィンランド / 教師教育者 / コンピテンシー / 授業研究 / 専門職コミュニティ / 専門職学習コミュニティ / 教員養成 / 比較教育 / 比較教育学
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (31 results)
  •  フィンランドにおける教師のコンピテンシーを培う教師教育に関する実践研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      隼瀬 悠里
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      University of Fukui
  •  A Study of the Role of Teacher Educators in the cultivation of Professional Learning Communities through Lesson StudyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      HAYASE Yuri
    • Project Period (FY)
      2017 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      University of Fukui
  •  Inquiry on Professional Development of Teacher Educators' Practice in Finnish UniversityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Hayase Yuri
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      University of Fukui
  •  An examination on "Teacher as Researcher" Education -comparison between Japan and Finland-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      HAYASE Yuri
    • Project Period (FY)
      2011 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      University of Fukui

All 2023 2022 2021 2019 2017 2016 2015 2014 2012 2011 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 比較教育学原論2019

    • Author(s)
      杉本均・南部広孝・楠山研・ベー・シュウキー・李霞・宮崎元裕・鈴木俊之・隼瀬悠里・市川桂・森本洋介・服部憲児・山名淳・松浦真理・石川裕之・馬場智子・関口洋平・渡辺雅幸・門松愛・中島悠介・木村裕・工藤瞳・田村徳子
    • Total Pages
      314
    • Publisher
      協同出版
    • ISBN
      9784319003402
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17769
  • [Book] 比較教育学事典2012

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Publisher
      日本比較教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Book] 現代の教育改革と教師-これからの教師教育研究のために-2011

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Publisher
      岩田康之・三石初雄編
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Journal Article] How Teacher Education Should be in order to Nurture Co-agency in Students and Teachers - Practical Case Studies from Egypt and Japan and the Issues Raised -2023

    • Author(s)
      Yasmine Mostafa, Yuri Hayase and Yoshiko Hanbara
    • Journal Title

      Hawaii International Conference on Education 2023 Conference Proceedings

      Volume: * Pages: 241-247

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17769
  • [Journal Article] 長期協働探究プロジェクトを通した力量形成を跡づける2023

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Journal Title

      教師教育研究

      Volume: 15 Pages: 245-252

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17769
  • [Journal Article] 長期的な省察を通した専門性開発についての考察2021

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Journal Title

      教師教育研究

      Volume: 14 Pages: 29-33

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17769
  • [Journal Article] 国際的な教師教育者に関する動向整理2017

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Journal Title

      教師教育研究

      Volume: 10 Pages: 3-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17769
  • [Journal Article] 国際的な教師教育者に関する動向整理-教師教育者スタンダードの比較考察を中心に-2017

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Journal Title

      教師教育研究

      Volume: 印刷中

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780476
  • [Journal Article] 国際的な教師教育者に関する動向整理-教師教育者スタンダードの比較考察を中心に-2017

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Journal Title

      教師教育研究

      Volume: 10 Pages: 3-9

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780476
  • [Journal Article] フィンランドにおける「実践研究者としての教師」養成に関する考察2015

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Journal Title

      福井大学教育地域科学部紀要

      Volume: 5 Pages: 249-261

    • NAID

      120005528419

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780476
  • [Journal Article] L・ステンハウスのカリキュラムの「プロセスモデル」再考2012

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Journal Title

      教師教育研究(福井大学大学院教育学研究科教職開発専攻 紀要)

      Volume: 5 Pages: 285-290

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Journal Article] L・ステンハウスのカリキュラムの「プロセスモデル」再考-「実践研究者としての教師」論が展開されるまで-2012

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Journal Title

      教師教育研究

      Volume: 5(印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Journal Article] L・ステンハウスのカリキュラムの「プロセスモデル」再考2012

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Journal Title

      教師教育研究(福井大学大学院教育学研究科教職開発専攻 紀要)

      Volume: 第5号 Pages: 285-289

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Journal Article] 現代フィンランド教員養成の起源2011

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Journal Title

      京都大学大学院教育学研究科紀要

      Volume: 57 Pages: 615-625

    • NAID

      40018924727

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Presentation] How Teacher Education Should be in order to Nurture Co-agency in Students and Teachers - Practical Case Studies from Egypt and Japan and the Issues Raised -2022

    • Author(s)
      Yasmine Mostafa, Yuri Hayase and Yoshiko Hanbara
    • Organizer
      Hawaii International Congerence on Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17769
  • [Presentation] フィンランドにおける教師の専門性と教員養成の質的向上策2017

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Organizer
      日本教師教育学会第27回研究大会課題研究Ⅱ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K17769
  • [Presentation] フィンランドにおける教師の専門性と教員養成の質的向上策2017

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Organizer
      日本教師教育学会第27回大会課題研究Ⅱ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780476
  • [Presentation] フィンランドにおける教員養成カリキュラムの受容と課題についての一考察2016

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Organizer
      日本教師教育学会第26回大会
    • Place of Presentation
      帝京大学
    • Year and Date
      2016-06-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780476
  • [Presentation] 「北欧諸国は国際学力調査をどう活用しているのか」2014

    • Author(s)
      澤野由起子・渡邉あや・本所恵・林寛平・隼瀬悠里・佐藤裕紀・長谷川裕子
    • Organizer
      日本比較教育学会第50回研究大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2014-07-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780476
  • [Presentation] 分野を超えた研究者による協働的実践研究の意義-教育におけるアクション・リサーチ推進のために-2012

    • Author(s)
      八田幸恵・石井恭子・遠藤貴広・木村優・笹原未来・杉山晋平・隼瀬悠里
    • Organizer
      日本教育方法学会第48回大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2012-10-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Presentation] フィンランドにおける「実践研究者としての教師」の養成の理論的枠組みと実際-ヘルシンキ大学を事例として-2012

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Organizer
      日本比較教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Year and Date
      2012-06-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Presentation] An Examination on Finnish Teacher Education as "Teacher as Researcher"2012

    • Author(s)
      HAYASE Yuri
    • Organizer
      The 3rd East Asian International Conference on Teacher Education Research
    • Place of Presentation
      Shanghai Normal University, Shanghai, China
    • Year and Date
      2012-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Presentation] 教育におけるアクション・リサーチのための実践コミュニティの意義を問う-分野を超えた実践者と研究者の協働による授業研究-2012

    • Author(s)
      木村優・河野紘典・佐々木庸介・笹原未来・小島俊祐・森崎岳洋・杉山晋平・石井恭子・隼瀬悠里・鈴木三千弥・高間祐治・牧田秀昭
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Year and Date
      2012-11-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Presentation] 実践研究者としての教員養成に関する一考察-フィンランドを事例として-2011

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Organizer
      日本教師教育学会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2011-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Presentation] フィンランドの教員養成における実践研究力育成に関する一考察2011

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Organizer
      日本臨床教育学会第1回研究大会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学
    • Year and Date
      2011-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Presentation] 実践研究者としての教員養成に関する一考察-フィンランドを事例として-2011

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Organizer
      日本教師教育学会第21回大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Year and Date
      2011-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Presentation] フィンランドの教員養成における実践研究力育成に関する一考察2011

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Organizer
      日本臨床教育学会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学
    • Year and Date
      2011-10-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Presentation] An Examination on Finnish Teacher Education as “Teacher as Researcher”

    • Author(s)
      HAYASE Yuri
    • Organizer
      The 3rd East Asian International Conference on Teacher Education Research
    • Place of Presentation
      上海師範大学、中国
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Presentation] フィンランドにおける「実践研究者としての教師」の養成の理論的枠組みと実際―ヘルシンキ大学を事例として―

    • Author(s)
      隼瀬悠里
    • Organizer
      日本比較教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Presentation] 教育におけるアクション・リサーチのための実践コミュニティの意義を問う―分野を超えた実践者と研究者の協働による授業研究―

    • Author(s)
      木村優・河野紘典・佐々木庸介・笹原未来・小島俊祐・森崎岳洋・杉山晋平・石井恭子・隼瀬悠里・鈴木三千弥・高間祐治・牧田秀昭
    • Organizer
      日本教育心理学会第54回総会
    • Place of Presentation
      琉球大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029
  • [Presentation] 分野を超えた研究者による協働的実践研究の意義―教育におけるアクション・リサーチ推進のために―

    • Author(s)
      八田幸恵・石井恭子・遠藤貴広・木村優・笹原未来・杉山晋平・隼瀬悠里
    • Organizer
      日本教育方法学会第48回大会
    • Place of Presentation
      福井大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23830029

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi