• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

IKEDA SEIKI  池田 誠喜

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

IKEDA Seiki  池田 誠喜

Less
Researcher Number 90707192
Affiliation (Current) 2025: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2024: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
2016 – 2020: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 准教授
2015: 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / Childhood science (childhood environment science)
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
レジリエンス / 縦断的調査 / スクール・エンゲイジメント / いじめ防止 / ストレス反応 / 扁桃体 / 生物・心理・社会モデル / スクール・エンゲージメント / 学校適応感 / エンゲイジメント / レジリエンシー / スクールエンゲージメント / 縦断的研究 … More
Except Principal Investigator
… More いじめ / 段階的支援・指導 / 関係修復的実践 / 心理社会的アプローチ / 関係修復 / いじめ加害 / ロジックモデル評価 / 組織的対応の課題 / コロナといじめ / ロジックモデル / 組織的対応 / いじめ防止 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (6 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  いじめ問題に対応するレジリエンス教育の実践的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      池田 誠喜
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  いじめ加害者の支援・指導を重点に置いた いじめ関係修復アプローチモデルの開発研究

    • Principal Investigator
      小坂 浩嗣
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  いじめ防止のための組織的対応モデル

    • Principal Investigator
      阿形 恒秀
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Senri Kinran University
      Naruto University of Education
  •  Longitudinal research on resilience development in junior high school studentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IKEDA Seikei
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Naruto University of Education
  •  A Longitudinal Study of Resilience Development in School EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IKEDA Seiki
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Childhood science (childhood environment science)
    • Research Institution
      Naruto University of Education

All 2024 2023 2020 2019 2018 2017

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] スクール・エンゲージメントとネガティブマインドワンダリングの関連によるレジリエンス形成の研究2024

    • Author(s)
      池田誠喜 斉藤想能美 澤田智子 小坂浩嗣
    • Journal Title

      鳴門教育大学研究紀要

      Volume: 39 Pages: 133-143

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02586
  • [Journal Article] Relationship between resiliency and life satisfaction during the junior high school years2020

    • Author(s)
      池田誠喜 芝山明義
    • Journal Title

      鳴門教育大学研究紀要

      Volume: 35 Pages: 135-144

    • DOI

      10.24727/00028561

    • NAID

      120006817401

    • ISSN
      1880-7194
    • URL

      https://naruto.repo.nii.ac.jp/records/28574

    • Year and Date
      2020-03-10
    • Language
      Japanese
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02586
  • [Journal Article] 生物・心理・社会モデルによるレジリエンスの理解と学校教育への適用2019

    • Author(s)
      池田誠喜 芝山明義 後藤正彦
    • Journal Title

      鳴門教育大学研究紀要

      Volume: 34 Pages: 109-119

    • NAID

      120006591302

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01758
  • [Journal Article] レジリエンスと関連する心理学的概念の特徴と学校教育への適用2018

    • Author(s)
      池田誠喜 芝山明義 後藤正彦
    • Journal Title

      鳴門教育大学研究紀要

      Volume: 33 Pages: 184-198

    • NAID

      120006554137

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01758
  • [Journal Article] 中学生の生活満足感とストレス反応に影響を与えるエンゲイジメントとレジリエンシーの関連2017

    • Author(s)
      池田誠喜 後藤正彦
    • Journal Title

      生徒指導学研究

      Volume: 16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01758
  • [Presentation] コラージュ法と誘発線法を用いた発達支持的アプローチ2023

    • Author(s)
      真鍋博光・北濱亮・池田誠喜・小坂浩嗣
    • Organizer
      日本生徒指導学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02496
  • 1.  金児 正史 (00706963)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  阿形 恒秀 (20614259)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  小坂 浩嗣 (20325301)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  北濱 亮 (80909581)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  後藤 正彦 (00983470)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi