• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Shirado Atsuko  白土 厚子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

白土 厚子  シラド アツコ

Less
Researcher Number 90782748
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東京学芸大学, 国際教育グループ, 個人研究員
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 東京学芸大学, 国際教育グループ, 研究員
2021 – 2022: 東京学芸大学, 国際教育センター, 特命准教授
2019: 東洋大学, 文学部, 助教
2018: 津田塾大学, 言語文化研究所, 研究員
2016 – 2017: 津田塾大学, 学芸学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
初等英語教育 / 第二言語習得 / 英語 / 小学校英語 / プロジェクト重視の指導 / 指導と評価の一体化 / プロジェクト重視の英語指導 / 初等英語科教育 / 英語教育 / プロジェクト学習 … More / 4技能統合 / ティームティーチング / 読み書き指導 / プロジェクト重視の英語学習 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (24 results)
  •  評価と一体化したプロジェクト重視の小学校英語指導法の構築と普及Principal Investigator

    • Principal Investigator
      白土 厚子
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  Practice of Four Skills Integration in Project-Based Elementary School English LessonsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Shirado Atsuko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Toyo University
      Tsuda University
  •  The possibility of Project-Based Approach in Elementary School English EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Shirado Atsuko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Tsuda University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 創造的な学びを育む初等英語教育ー時代を超えて生き続ける理論と実践ー2022

    • Author(s)
      言語文化研究所早期英語教育研究会編 (白土厚子他)
    • Total Pages
      190
    • Publisher
      朝日出版
    • ISBN
      9784255012711
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13067
  • [Journal Article] 活動と評価をつなぐプロジェクト重視の指導と評価-5年生の外国語科の実践から見えてきたもの-2024

    • Author(s)
      白土厚子
    • Journal Title

      津田塾大学紀要

      Volume: 56 Pages: 115-136

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13067
  • [Journal Article] Project-Oriented Instruction and Evaluation Using the Certified Textbook: Through Two-Year Practice for Sixth-Grade Students2023

    • Author(s)
      Atsuko Shirado
    • Journal Title

      The Tsuda Review

      Volume: 68 Pages: 101-131

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13067
  • [Journal Article] 中学1年生の外国語(英語)教科書分析ー小中接続の視点から指導のポイントを探る2023

    • Author(s)
      白土厚子
    • Journal Title

      津田塾大学紀要

      Volume: 55 Pages: 253-272

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13067
  • [Journal Article] 小学校外国語科検定教科書とWe Can! の比較分析ー4技能の言語活動の視点から-2022

    • Author(s)
      白土厚子
    • Journal Title

      言語文化研究所報

      Volume: 37 Pages: 106-120

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13067
  • [Journal Article] 小学生と大学の交換留学生との交流授業における新たな意義―2020年の英語(外国語)教科化へ向かう中でー2020

    • Author(s)
      白土厚子・関麻由美
    • Journal Title

      津田塾大学紀要

      Volume: No. 52 Pages: 239-262

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12462
  • [Journal Article] A Project-Based Approach to Elementary School English Education:Teaching Four Skills to Six Graders2019

    • Author(s)
      Atsuko Shirado
    • Journal Title

      論集(INQUIRY)

      Volume: 40 Pages: 1-19

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12462
  • [Journal Article] The Effects of Project-Based English Lessons with We Can! 2 on Sixth Graders2019

    • Author(s)
      Atsuko Shirado
    • Journal Title

      The Tsuda Review

      Volume: No. 64 Pages: 51-78

    • NAID

      120006820703

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12462
  • [Journal Article] We Can!を使ったプロジェクト重視の英語学習の実践2019

    • Author(s)
      白土厚子
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 19 Pages: 4-19

    • NAID

      130007830739

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12462
  • [Journal Article] 小学校英語教育におけるプロジェクト重視の英語学習の可能性―「読む・書く」指導を加えた移行期6年生の取り組みー2018

    • Author(s)
      白土厚子
    • Journal Title

      津田塾大学紀要

      Volume: 50 Pages: 113-128

    • NAID

      120006468285

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H07208
  • [Presentation] 教科書を活用したプロジェクト重視の指導と評価-6年生への一年間の実施から-2023

    • Author(s)
      白土厚子
    • Organizer
      小学校英語教育学会(JES)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13067
  • [Presentation] 中学1年生の外国語(英語)教科書分析ー小中接続の視点から指導のポイントを探る―2022

    • Author(s)
      白土厚子
    • Organizer
      小学校英語教育学会(JES)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13067
  • [Presentation] 小学校高学年の教科書を活用したプロジェクト重視の指導-実施可能な指導と評価の一体化を目指してー2022

    • Author(s)
      白土厚子
    • Organizer
      全国英語教育学会(JASELE)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13067
  • [Presentation] 小学校外国語科用検定教科書とWe Can!の比較分析 -4技能の言語活動の視点から-2021

    • Author(s)
      白土厚子
    • Organizer
      小学校英語教育学会 (JES)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13067
  • [Presentation] 1年間のWe Can! を使った移行期5年生の実践ープロジェクト重視の英語学習ー2019

    • Author(s)
      白土厚子
    • Organizer
      全国英語教育学会(JASELE)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12462
  • [Presentation] We Can!を使った1年間のプロジェクト重視の英語学習ー移行期6年生の1年目の実践ー2019

    • Author(s)
      白土厚子
    • Organizer
      小学校英語教育学会(JES)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12462
  • [Presentation] 移行期2年目の6年生への言語的評価の試みー意味のある文脈でのコミュニケーションを意識してー2019

    • Author(s)
      白土厚子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12462
  • [Presentation] We Can!を活用した移行期2年目6年生の実践-移行期1年目の同じプロジェクト重視の英語学習と比較するー2019

    • Author(s)
      白土厚子
    • Organizer
      関東甲信越英語教育学会(KATE)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12462
  • [Presentation] 初等英語教育におけるプロジェクト・ベイスト・アプローチ:量的・質的分析に基づいて2018

    • Author(s)
      白土厚子
    • Organizer
      津田塾大学英文学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12462
  • [Presentation] 移行期5年生へのWe Can ! の導入―プロジェクト重視の英語学習を基に-2018

    • Author(s)
      白土厚子
    • Organizer
      全国英語教育学会 (JASELE)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12462
  • [Presentation] We Can! を使ったプロジェクト重視の英語学習の実践 ―移行期6年生の試みー2018

    • Author(s)
      白土厚子
    • Organizer
      小学校英語教育学会 (JES)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12462
  • [Presentation] 5年生への読み書き指導の実践―プロジェクト重視の英語活動を生かして-2017

    • Author(s)
      白土厚子
    • Organizer
      全国英語教育学会 (JASELE)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H07208
  • [Presentation] プロジェクト重視の英語学習の特徴を生かした4技能統合への実践―「読む・書く」指導を加えた移行期6年生の活動ー2017

    • Author(s)
      白土厚子
    • Organizer
      小学校英語教育学会 (JES)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H07208
  • [Presentation] 小学校英語教育におけるプロジェクト重視の英語学習の可能性―「読む・書く」学習を加えたプランの試みー2017

    • Author(s)
      白土厚子
    • Organizer
      日本児童英語教育学会(JASTEC)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H07208

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi