• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

GUO XIAOBO  郭 暁博

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

GUO Xiaobo  郭 暁博

Less
Researcher Number 90808396
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 神戸松蔭大学, 教育学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 神戸松蔭女子学院大学, 教育学部, 准教授
2019 – 2022: 神戸松蔭女子学院大学, 教育学部, 講師
2018: 京都大学, 教育学研究科, 助教
2017: 京都大学, 地域連携教育研究推進ユニット, 特定助教
2017: 京都大学, 学際融合教育研究推進センター地域連携教育推進ユニット, 特定助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09020:Sociology of education-related / Education
Except Principal Investigator
Education
Keywords
Principal Investigator
高大接続 / 高校教育 / 大学入試改革
Except Principal Investigator
)学校改善 / 質的測定 / 学校評価 / 学校改善
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (11 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  高大接続制度改革への試み―中国におけるAPの実現過程に注目して―Principal Investigator

    • Principal Investigator
      郭 暁博
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Kobe Shoin Women's University
  •  Possibilities and Challenges of Institutional Establishment in the articulation between upper secondary schools and universities:Focusing on Advanced Placement Program in the USAPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      GUO XIAOBO
    • Project Period (FY)
      2017 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Kyoto University
  •  Study on Development of a Method to Qualitatively Measure Educational Outcomes

    • Principal Investigator
      HATTORI Kenji
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Kyoto University

All 2021 2020 2019 2018 2017 2016

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Utilization Status and Issues of Advanced Placement in China:Through the Case of the Implementation School2021

    • Author(s)
      郭 暁博
    • Journal Title

      神戸松蔭女子学院大学研究紀要

      Volume: 2 Pages: 83-93

    • DOI

      10.14946/00002257

    • NAID

      120006979605

    • URL

      https://shoin.repo.nii.ac.jp/records/2310

    • Year and Date
      2021-03-05
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14123
  • [Journal Article] 大学入試改革は高校教育に何をもたらすのか?2021

    • Author(s)
      服部憲児、細尾萌子、小野まどか、郭暁博、西川潤
    • Journal Title

      教育制度学研究

      Volume: 28 Pages: 237-244

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14123
  • [Journal Article] 高大接続における大学の役割と機能―米国のAdvanced Placementプログラムに焦点を当ててー2019

    • Author(s)
      郭 暁博
    • Journal Title

      京都大学大学院教育学研究科紀要

      Volume: 第65号 Pages: 429-441

    • NAID

      120006604556

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H06781
  • [Journal Article] 「米国における高大接続の促進政策 ―アーカンソー州のAdvanced Placementに注目して―」2018

    • Author(s)
      郭 暁博
    • Journal Title

      『地域連携教育研究』

      Volume: 第2号 Pages: 27-39

    • NAID

      120006497377

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H06781
  • [Journal Article] <Notes>An Attempt to Realize the Future Reform of Articulation Between Upper Secondary Schools and Universities: Focusing on the introduction of AP in China2018

    • Author(s)
      郭 暁博
    • Journal Title

      地域連携教育研究

      Volume: 3 Pages: 94-100

    • DOI

      10.14989/JERRA_3_94

    • NAID

      120006542083

    • ISSN
      2433-2356
    • Year and Date
      2018-09-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H06781
  • [Journal Article] 「米国における高大接続を担当する教員の研修制度の役割と影響 ―AP(Advanced Placement)プログラムを対象とする事例調査から―」2018

    • Author(s)
      郭 暁博
    • Journal Title

      『教育行財政研究』

      Volume: 第45号 Pages: 13-23

    • NAID

      130007495724

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H06781
  • [Journal Article] 教育施策の効果検証のための質的測定方法の開発に関する研究-教員が実感した変化に注目して-2017

    • Author(s)
      服部憲児・郭暁博・西川潤
    • Journal Title

      地域連携教育研究

      Volume: 創刊号 Pages: 23-39

    • NAID

      120006497365

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13179
  • [Presentation] 大学入試改革は高校教育に何をもたらすのか?2020

    • Author(s)
      服部憲児、小野まどか、細尾萌子、郭暁博、西川潤
    • Organizer
      日本教育制度学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14123
  • [Presentation] 学校改善の質的測定方法の開発に関する研究(2) -複眼的な効果測定の試み-2018

    • Author(s)
      服部憲児・宮村裕子・郭暁博・西川潤・喜村奈都子
    • Organizer
      関西教育行政学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13179
  • [Presentation] 米国における高大接続の教員研修制度の普及過程と要因―AP(Advanced Placement)プログラムに注目して―2017

    • Author(s)
      郭 暁博
    • Organizer
      日本教育行政学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17H06781
  • [Presentation] 学校改善の質的測定方法の開発に関する研究-教員が感じる変化とその要因の分析の試み-2016

    • Author(s)
      服部憲児・宮村裕子・郭暁博・西川潤
    • Organizer
      関西教育行政学会平成28年3月例会
    • Place of Presentation
      畿央大学
    • Year and Date
      2016-03-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K13179
  • 1.  HATTORI Kenji (10274135)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  宮村 裕子 (80441450)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  Nishikawa Jun
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  KIMURA Natsuko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi