• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

ESUMI Shuko  江角 周子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

木村 周子  キムラ シュウコ(エスミシュウコ)

江角周子

江角 周子  エスミ シュウコ

Less
Researcher Number 90829194
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東京学芸大学, 教育学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023 – 2024: 東京学芸大学, 教育学部, 講師
2021 – 2022: 浜松学院大学, 現代コミュニケーション学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
社会的自立 / 教育支援センター / 不登校 / 校内教育支援センター / 学校心理学 / 適応指導教室 / 教育機会
Except Principal Investigator
教員研修コンテンツ / ユニバーサル予防 / 不登校
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (6 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  不登校のユニバーサル予防を支援する教員研修コンテンツの開発とその効果検証

    • Principal Investigator
      寺戸 武志
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Joetsu University of Education
  •  校外・校内教育支援センターにおける「社会的自立」支援の様相とその課題Principal Investigator

    • Principal Investigator
      江角 周子
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
  •  不登校支援における「校内適応指導教室」の機能と課題Principal Investigator

    • Principal Investigator
      江角 周子 (木村 周子 / 江角周子)
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Tokyo Gakugei University
      Hamamatsu Gakuin University

All 2023 2022

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 校内教育支援センターにおける支援目標と成果指標に関する一考察2023

    • Author(s)
      江角周子
    • Journal Title

      浜松学院大学研究論集

      Volume: 9 Pages: 25-40

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13699
  • [Journal Article] 不登校支援をめぐって「校内適応指導教室」が果たす機能 ―文献・行政資料による検討―2022

    • Author(s)
      江角周子
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: 第14号 Pages: 67-77

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13699
  • [Presentation] 校内教育支援センターとスクールカウンセラー(自主シンポジウム「不登校への認知・行動療法アプローチの現在Ⅱ-スクールカウンセラーによる再登校支援の効果と課題-」)2023

    • Author(s)
      江角周子
    • Organizer
      日本認知・行動療法学会第49回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13699
  • [Presentation] 校内教育支援センターにおける支援上の困難とその関連要因 -不登校支援対策として増設が進められるA県B市を事例として-2023

    • Author(s)
      江角周子
    • Organizer
      日本学校心理学会第25回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13699
  • [Presentation] 校内適応指導教室における個別の援助ニーズに応じた支援と課題ー適応指導教室増設が進む A 県 B 市を事例としてー2022

    • Author(s)
      江角周子
    • Organizer
      日本学校心理学会第24回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13699
  • [Presentation] 不登校支援をめぐって「校内適応指導教室」が果たす機能―適応指導教室増設が進む A 県 B 市を事例とした検討―2022

    • Author(s)
      江角周子
    • Organizer
      日本教育心理学会第 64 回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13699
  • 1.  寺戸 武志 (80962688)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  五十嵐 哲也 (90458141)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  福田 博美 (90299644)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi