• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Iwamoto Kayo  岩本 佳世

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 90846536
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 愛知教育大学, 教育学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 愛知教育大学, 教育学部, 准教授
2021: 愛知教育大学, 教育学部, 講師
2019 – 2020: 上越教育大学, 大学院学校教育研究科, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related / :Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
集団随伴性 / 通常学級 / 小学校 / 学業成績 / 援助行動 / 中学校 / 相互依存型集団随伴性 / 相互作用 / 学習支援 / 協同学習 / 低成績児童
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (17 results)
  •  通常学級での集団随伴性に基づく支援による児童生徒の援助行動と社会性の変容の検討Principal Investigator

    • Principal Investigator
      岩本 佳世
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  小学校通常学級での相互依存型集団随伴性に基づく学習支援プログラムの開発と効果検討Principal Investigator

    • Principal Investigator
      岩本 佳世
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Aichi University of Education
  •  Effects of group contingency in regular classrooms: Examination of effects on helping behaviors and academic achievementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Iwamoto Kayo
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Aichi University of Education
      Joetsu University of Education

All 2022 2021 2020

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 小学校通常学級の算数の授業での集団随伴性に基づく支援の効果-非依存型と相互依存型の比較検討-2022

    • Author(s)
      小林俊人・比嘉彩乃・岩本佳世
    • Journal Title

      愛知教育大学研究報告教育科学編

      Volume: 71 Pages: 1-7

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23284
  • [Journal Article] 小学校通常学級の算数の授業での集団随伴性に基づく支援の効果-非依存型と相互依存型の比較検討-2022

    • Author(s)
      小林俊人・比嘉彩乃・岩本佳世
    • Journal Title

      愛知教育大学研究報告教育科学編

      Volume: 71 Pages: 1-7

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13625
  • [Journal Article] 小学校通常学級の国語の授業での集団随伴性に基づく支援:児童の援助報告とローマ字単語のテスト成績への効果2022

    • Author(s)
      岩本佳世
    • Journal Title

      上越教育大学特別支援教育実践研究センター紀要

      Volume: 28 Pages: 1-6

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13625
  • [Journal Article] 小学校通常学級の国語の授業での非依存型集団随伴性に基づく支援:児童の援助報告とローマ字単語のテスト成績への効果2022

    • Author(s)
      岩本佳世
    • Journal Title

      上越教育大学特別支援教育実践研究センター紀要

      Volume: 28 Pages: 1-6

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23284
  • [Journal Article] 小学校通常学級におけるトゥ-トリングを促進させるための相互依存型集団随伴性に基づく支援の効果2021

    • Author(s)
      岩本佳世・園山繁樹
    • Journal Title

      教育心理学研究

      Volume: 69

    • NAID

      130008116937

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23284
  • [Journal Article] Effects of an Interdependent Group Contingency Aimed at Encouraging “Tootling” in Regular Elementary School Classes2021

    • Author(s)
      岩本佳世・園山繁樹
    • Journal Title

      The Japanese Journal of Educational Psychology

      Volume: 69 Issue: 3 Pages: 317-328

    • DOI

      10.5926/jjep.69.317

    • NAID

      130008116937

    • ISSN
      0021-5015, 2186-3075
    • Year and Date
      2021-09-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23284, KAKENHI-PROJECT-21K13625
  • [Journal Article] 行動問題を示す自閉スペクトラム症児童へのトークン・エコノミー法を用いた着替えの遂行に対する指導効果:知的障害特別支援学校での日常生活の指導場面を通して2020

    • Author(s)
      岩本佳世
    • Journal Title

      上越教育大学研究紀要

      Volume: 40 Pages: 181-189

    • NAID

      120006884234

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23284
  • [Journal Article] 日本における読み書きに困難が見られる児童生徒に対する英語の指導事例に関する文献的検討2020

    • Author(s)
      岩本佳世
    • Journal Title

      上越教育大学研究紀要

      Volume: 39 Pages: 427-435

    • NAID

      120006811201

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23284
  • [Presentation] Utterance Training to a Student With Autism Spectrum Disorder Who Shows Selective Mutism2021

    • Author(s)
      Iwamoto, Kayo
    • Organizer
      Association for Behavior Analysis International, 15th Annual Autism Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23284
  • [Presentation] 小学校通常学級の国語の授業での集団随伴性に基づく支援-学級全児童のローマ字単語のテスト成績への効果-2021

    • Author(s)
      岩本佳世
    • Organizer
      日本教育心理学会第63回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23284
  • [Presentation] 小学校通常学級への集団随伴性に基づく支援の効果2021

    • Author(s)
      小林俊人・比嘉彩乃・岩本佳世
    • Organizer
      特別支援教育実践研究会第9回実践研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23284
  • [Presentation] 特別な教育的ニーズを有する児童に対する思考ツールを用いた学習支援2021

    • Author(s)
      比嘉彩乃・岩本佳世
    • Organizer
      特別支援教育実践研究会第9回実践研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23284
  • [Presentation] 小学校通常学級の国語の授業での集団随伴性に基づく支援-学級全児童のローマ字単語のテスト成績への効果-2021

    • Author(s)
      岩本佳世
    • Organizer
      日本教育心理学会第63回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13625
  • [Presentation] 知的障害児童が交流及び共同学習を行う通常学級での相互依存型集団随伴性に基づく支援の効果2020

    • Author(s)
      岩本佳世
    • Organizer
      日本教育心理学会第62回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23284
  • [Presentation] 我が国における読み書きに困難が見られる児童生徒に対する英語の指導事例に関する文献的検討2020

    • Author(s)
      岩本佳世
    • Organizer
      日本LD学会第3回研究集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23284
  • [Presentation] 通常学級における集団随伴性に基づく支援による低成績児童の学業成績への効果2020

    • Author(s)
      岩本佳世
    • Organizer
      日本行動分析学会第38回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23284
  • [Presentation] 行動問題を示す自閉スペクトラム症児童へのトークン・エコノミー法を用いた着替えの遂行に対する指導効果:知的障害特別支援学校での日常生活の指導場面を通して2020

    • Author(s)
      岩本佳世
    • Organizer
      日本LD学会第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23284

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi