• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

shimizu katsuhiro  清水 克博

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SHIMIZU KATSUHIRO  清水 克博

Less
Researcher Number 90847344
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 名古屋学芸大学, ヒューマンケア学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 名古屋学芸大学, ヒューマンケア学部, 教授
2022: 愛知文教大学, 国際文化学部, 講師
2020 – 2021: 愛知教育大学, 教育学部, 特別教授
2019: 愛知教育大学, 教育学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / :Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
学びの評価 / 指導要素 / 授業分析 / 初等中等教育 / キャリア形成型コンピテンシー / キャリア・ポートフォリオ / 学習としての評価 / 横断的学びのまとめ / 真正の学習 / 多角的自己評価 … More / 社会情動的スキル / 認知的スキル / 相互評価 / 自己評価 / キャリア形成 / 真正な学習 / 他者評価 / 時間的展望 / 特別活動 / 学びのための評価 / 学びの発展性 / 学びの継続性 / キャリア形成型コ ンピテンシー / キャリアポートフォリオ / モニタリング機能 / 相互評価としての学びの評価 / 立体的な学びのつなぎ / ポートフォリオ / 学びの時間的展望 / 構成要素 / キャリア教育 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (22 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  Elucidation of Guiding Elements for Fostering Career Building Competencies Based on "Authentic Leraning"Principal Investigator

    • Principal Investigator
      清水 克博
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Nagoya University of Arts and Sciences
      Aichi Bunkyo University
      Aichi University of Education
  •  Elucidation of Guidance Elements for Fstering Caree-Building CompetencyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHIMIZU KATSUHIRO
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Aichi University of Education

All 2023 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 学年・教科の枠組みを越えて学び「まとめ」「つなぐ」キャリア・ポートフォリオの検討―中学校卒業期に用いるキャリア・ポートフォリオの比較を通して-2022

    • Author(s)
      清水克博、胡田裕教、角田寛明
    • Journal Title

      愛知教育大学研究紀要(教育科学編)

      Volume: 71 Pages: 32-40

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02434
  • [Journal Article] キャリア・ポートフォリオの「学びの評価」に関する研究ー県開発担当者と実践開発担当者に対するインタビュー調査の分析を通じてー2022

    • Author(s)
      清水 克博、胡田 裕教、角田 寛明
    • Journal Title

      愛知教育大学教職キャリアセンター紀要

      Volume: 7 Pages: 1-9

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23286
  • [Journal Article] 『なす』と『学ぶ』を結ぶ「振り返り」の可能性―「キャリア・パスポート」との関わりからー2021

    • Author(s)
      清水克博
    • Journal Title

      日本特別活動学会紀要

      Volume: 29 Pages: 44-53

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23286
  • [Journal Article] キャリア形成型コンピテンシーの育成を図る指導要素の検討―小中一貫学園のキャリアノートを用いた実践の授業分析を通じてー2021

    • Author(s)
      清水 克博、胡田 裕教、角田 寛明
    • Journal Title

      愛知教育大学教職キャリアセンター紀要

      Volume: 6 Pages: 27-36

    • NAID

      120007031548

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23286
  • [Journal Article] キャリア・ポートフォリオの構成要素としての『学びの時間的展望』の実証的研究―公立学園H中学校開発担当者へのインタビュー調査を通してー2021

    • Author(s)
      清水 克博、胡田 裕教、角田 寛明
    • Journal Title

      愛知教育大学研究報告(教育科学編)

      Volume: 70 Pages: 50-58

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23286
  • [Journal Article] キャリア形成型コンピテンシーの育成を図る指導要素の検討―小中一貫学園のキャリアノートを用いた実践の授業分析を通じてー2021

    • Author(s)
      清水克博、胡田裕教、角田寛明
    • Journal Title

      教職キャリアセンター紀要、愛知教育大学

      Volume: 6 Pages: 27-36

    • NAID

      120007031548

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23286
  • [Journal Article] キャリア・ポートフォリオの構成要素としての「学びの時間的展望」の実証的研究―公立学園H中学校開発担当者へのインタビュー調査を通してー2021

    • Author(s)
      清水克博、胡田裕教、角田寛明
    • Journal Title

      愛知教育大学研究紀要(教育科学編)

      Volume: 70 Pages: 50-58

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23286
  • [Journal Article] 『なす』と『学ぶ』を結ぶ「振り返り」の可能性―「キャリア・パスポート」との関わりからー2021

    • Author(s)
      清水 克博
    • Journal Title

      日本特別活動学会紀要

      Volume: 29 Pages: 15-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23286
  • [Journal Article] 初等中等教育におけるポートフォリオを活用したキャリア教育の現状と課題-学びの継続性・発展性,時間的展望の分析と他者による評価の考察を通して-2020

    • Author(s)
      清水克博、胡田裕教、角田寛明
    • Journal Title

      愛知教育大学教職キャリアセンター紀要

      Volume: 5 Pages: 49-58

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23286
  • [Journal Article] 日本の初等中等教育におけるキャリア・ポートフォリオのあり方ー時間的展望と深い学びを通してー2019

    • Author(s)
      清水克博
    • Journal Title

      日仏教育学会年報

      Volume: 26 Pages: 44-53

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23286
  • [Presentation] キャリア・ポートフォリオの構成要素の検討―認知的スキル・社会情動的スキルの視点を基に―2023

    • Author(s)
      清水 克博、胡田 裕教、角田 寛明
    • Organizer
      日本キャリア教育学会第45回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02434
  • [Presentation] ポートフォリオ記述から見た特別活動の意義-中3のキャリア・ポートフォリオの分析を通してー2023

    • Author(s)
      清水 克博、胡田 裕教、角田 寛明
    • Organizer
      日本特別活動学会 第32回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02434
  • [Presentation] キャリア・ポートフォリオにおける相互評価の妥当性に関する研究-中学校キャリア・ポートフォリオの記述分析を通してー2022

    • Author(s)
      清水 克博、胡田 裕教、角田 寛明
    • Organizer
      日本特別活動学会 第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02434
  • [Presentation] 自己評価を深めるためのキャリア・ポートフォリオの構成要素の検討-理論研究と記述分析を通してー2022

    • Author(s)
      清水 克博、胡田 裕教、角田 寛明
    • Organizer
      日本キャリア教育学会 第44回高い
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02434
  • [Presentation] 小学校キャリア教育実践の現状と課題 ―教科等で育成する資質・能力からの分析を通じて―2021

    • Author(s)
      清水 克博、胡田 裕教、角田 寛明
    • Organizer
      日本特別活動学会 第30回東京大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02434
  • [Presentation] 学年・教科の枠組みを越えて学び「まとめ」「つなぐ」キャリア・ポートフォリオの検討―中学校卒業期に用いるキャリア・ポートフォリオの比較を通して-2021

    • Author(s)
      清水 克博、胡田 裕教、角田 寛明
    • Organizer
      日本キャリア教育学会第43回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02434
  • [Presentation] 学びをつなぐキャリアポートフォリオの可能性―小中一貫学園の授業分析を通じてー2020

    • Author(s)
      清水克博、胡田裕教
    • Organizer
      日本特別活動学会第29回岡山大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23286
  • [Presentation] キャリア・ポートフォリオの構成要素の解明-公立H学年H中学校開発担当者へのインタビュー調査を通してー2020

    • Author(s)
      清水克博、胡田裕教、角田寛明
    • Organizer
      日本教育方法学会 第56回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23286
  • [Presentation] 学びをつなぐキャリアポートフォリオにおける自己評価と他者評価の可能性2020

    • Author(s)
      清水克博、胡田裕教、角田寛明
    • Organizer
      日本キャリア教育学会第42回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23286
  • [Presentation] The Way of a Portfolio Contributing to the Improving Lesson of the Career Education in Japan:Through the Present Analysis of Elementary and Secondary Education2019

    • Author(s)
      清水克博、胡田裕教、角田寛明
    • Organizer
      World Association of Lesson Studies International Conference 2019 (WALS2019)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23286
  • [Presentation] 初等中等教育におけるキャリ・ポートフォリオの構成要素-学びの継続性・発展性,時間的展望の分析と他者による評価の考察を通して-2019

    • Author(s)
      清水克博、胡田裕教、角田寛明
    • Organizer
      日本キャリア教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23286
  • [Presentation] 特別活動を要したキャリア教育のポートフォリオのあり方-初等中等教育の現状を通して-2019

    • Author(s)
      胡田裕教、清水克博
    • Organizer
      日本特別活動学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23286
  • 1.  胡田 裕教 (90909441)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 2.  角田 寛明 (30884184)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi