• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Shinkai Akira  新海 晃

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SHINKAI Akira  新海 晃

Less
Researcher Number 90883918
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 広島大学, 人間社会科学研究科(教), 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2025: 広島大学, 人間社会科学研究科(教), 准教授
2020: 東京学芸大学, 教育学部, 研究員
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related / :Education and related fields
Except Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related
Keywords
Principal Investigator
聴覚障害 / 情報処理 / 評価 / 作文 / 専門性 / 作文指導 / 作文評価 / 方略 / 文章産出 / 眼球運動 / 視線解析 … More
Except Principal Investigator
… More 義務教育 / 学校適応 / 教育環境 / 学級適応 / 就学 / 人工内耳 / 聴覚障害 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (8 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  聴覚障害児の作文評価における教員の専門性向上に資する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      新海 晃
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Development of an Educational Support Model to Promote School Adjustment for Children with Cochlear Implants

    • Principal Investigator
      茂木 成友
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Tohoku Fukushi University
  •  聴覚障害児の文章産出プロセスにおける認知的な情報処理とその個人差に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      新海 晃
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  information processing of readers in evaluation of writing by hearing-impaired studentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SHINKAI Akira
    • Project Period (FY)
      2020 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Hiroshima University
      Tokyo Gakugei University

All 2023 2022 2021

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Evaluation of Persuasive Writing by Deaf and Hard of Hearing Students: Impression Ratings and Related Linguistic Information2022

    • Author(s)
      Akira Shinkai, Takashi Sawa, Masashi Hayashida
    • Journal Title

      Journal of Special Education Research

      Volume: 10 Pages: 55-67

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13624
  • [Journal Article] 聾学校教員における聴覚障害児の作文の評価項目に関する調査研究:評価観点を構成する項目の重要度に基づく一考察2021

    • Author(s)
      新海晃・澤隆史
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学

      Volume: 38 Pages: 144-149

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22181
  • [Journal Article] 聴覚障害生徒が書いた説明文の分析的評価における評価観点に関する一研究:観点間の関係や評価の特徴を中心とした検討2021

    • Author(s)
      新海晃
    • Journal Title

      東京学芸大学紀要 総合教育科学系

      Volume: 72 Pages: 267-277

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22181
  • [Presentation] 聴覚障害児の文章産出における方略使用に関する一考察:文間ポーズのパターンによる個人差の観点から2023

    • Author(s)
      新海晃・澤隆史・林田真志・相澤宏充
    • Organizer
      日本特殊教育学会第61回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13624
  • [Presentation] 聴覚支援学校在籍児の実情および地域支援の状況について―東北地区を対象としてー2023

    • Author(s)
      茂木成友・小林優子・田原敬・新海晃・喜屋武睦・山本晃
    • Organizer
      日本コミュニケーション障害学会第49回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22307
  • [Presentation] 聴覚障害児が書いた説明文の評価に関する一研究:視線計測を伴う印象評定法による検討2022

    • Author(s)
      新海晃・澤隆史・相澤宏充・林田真志
    • Organizer
      日本特殊教育学会第60回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13624
  • [Presentation] 聴覚障害児の書いた説明文における構造的特徴と評価との関連2022

    • Author(s)
      新海晃・澤隆史
    • Organizer
      2022年度(第6回)広域科学教育学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13624
  • [Presentation] 聴覚障害児の文章産出における筆記行動に関する一考察:ポーズを指標とした分析2021

    • Author(s)
      新海晃・澤隆史・相澤宏充・林田真志
    • Organizer
      日本特殊教育学会 第59回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13624
  • 1.  茂木 成友 (50761029)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  渡部 杏菜 (30910905)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  小林 優子 (40594411)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  田原 敬 (70735753)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  山本 晃 (70804996)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  喜屋武 睦 (80827014)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi