• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

KINOSHITA Shoichi  木下 祥一

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 90908881
Affiliation (Current) 2025: 熊本学園大学, 外国語学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 熊本学園大学, 外国語学部, 講師
2023: 福岡こども短期大学, その他部局等, 講師
2021 – 2022: 環太平洋大学, 体育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
メタバース / バーチャルリアリティ / インクルージョン / 社会科教育 / デジタル
Except Principal Investigator
海外調査 / 研修動画 / 研修動画・リーフレット / 研修会・研修動画 / 教員研修会・研修動画 … More / 学習の自律化 / 教員養成・研修プログラム / PBL・課題解決学習 / 汎用的な資質・能力の育成 / 教科等横断的な学習デザイン・評価力 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (13 results)
  • Co-Researchers

    (8 People)
  •  社会科授業におけるバーチャル技術を導入した「デジタル」に関する理論的・実践的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      木下 祥一
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kumamoto Gakuen University
  •  Development of Cross-Curricular Learning Design and Assessment Skills Training Program for General Teachers

    • Principal Investigator
      Toyoshima Keiji
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Fukuoka University of Education

All 2024 2023 2022 2021 2020

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 社会科におけるバーチャルリアリティの意味-その起源と展開の日米比較を通して-2024

    • Author(s)
      木下祥一・早瀬博典
    • Journal Title

      福岡こども短期大学紀要

      Volume: 第35号 Pages: 29-40

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01684
  • [Journal Article] Google サイトを活用したProject Based Learningにおける支援 -小学校第3学年社会科における実践を手がかりに-2023

    • Author(s)
      木下 祥一・外﨑 顯博
    • Journal Title

      福岡社会科教育実践学会,社会科実践研究

      Volume: 13 Pages: 13-22

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01684
  • [Journal Article] 学校内外で学習者自らICTを活用する社会科授業の実践的検討-PBLの視点を踏まえた小学校第6学年の実践を手がかりに-2022

    • Author(s)
      木下祥一,外﨑顯博
    • Journal Title

      福岡社会科教育実践学会,社会科実践研究

      Volume: 第12号 Pages: 1-12

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01684
  • [Journal Article] Project Based Learningに基づく社会科における教師の支援―米国社会科におけるPBLの検討を通して―2020

    • Author(s)
      木下祥一
    • Journal Title

      『社会科実践研究』福岡社会科教育実践学会

      Volume: 10号 Pages: 23-33

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01684
  • [Presentation] 児童・生徒の能動的な探究を高次なフェーズに誘う教師の指導に関する実践的検証 ― 問いに答える子供から,探究的に問うことができる子供へ ―2023

    • Author(s)
      豊嶌啓司・坂井清隆・井手 司・土橋 亮太・柴田 康弘・木下 祥一
    • Organizer
      教育目標・評価学会第34回全国大会(追手門大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01684
  • [Presentation] 児童・生徒の能動的な探究を高次なフェー ズに誘う教師の指導は如何に可能か? ―問いに答える子供から、探究的に問うこ とができる子供へ―2023

    • Author(s)
      豊嶌啓司・坂井清隆・井手 司・土橋 亮太・柴田 康弘・木下 祥一
    • Organizer
      令和5年度 日本教育大学協会研究集会・山形大学地域教育文化学部(Web 開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01684
  • [Presentation] 社会科におけるバーチャル技術がもたらす「デジタル」の新たな可能性―インクルージョンを視点に―2023

    • Author(s)
      木下祥一・早瀬博典
    • Organizer
      日本公民教育学会第33回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01684
  • [Presentation] バーチャル技術による社会科教育の拡張2023

    • Author(s)
      木下祥一
    • Organizer
      日本社会科教育学会第73回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01684
  • [Presentation] Society5.0 における市民性教育の検討-デジタル・シティズンシップの視点から-2022

    • Author(s)
      木下祥一
    • Organizer
      日本公民教育学会第32回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01684
  • [Presentation] 形成的アセスメントによる学習者の 能動的な探究に向けて ― 実現された授業実践分析からの示唆 ―2022

    • Author(s)
      豊嶌啓司,坂井清隆,木下祥一,井手司,柴田康弘
    • Organizer
      教育目標・評価学会第33回全国大会(神戸大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01684
  • [Presentation] 学校内外で学習者自らICTを活用する社会科授業の実践的検討-PBLの視点を踏まえた小学校第6学年の実践を手がかりに-2022

    • Author(s)
      木下祥一,外﨑顯博
    • Organizer
      福岡社会科教育実践学会第13回研究大会,自由研究発表
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01684
  • [Presentation] 一般教員のカリキュラム・マネジメント力養成 - 横断的な学習デザイン力の開発を中心に -2021

    • Author(s)
      豊嶌啓司,石丸哲史,小田泰司,芋生修一,坂井清隆,木下祥一,齋藤淳,井手司,柴田康弘
    • Organizer
      令和3年度日本教育大学協会研究集会(福岡教育大学教育学部オンライン開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01684
  • [Presentation] 一般教員の教科等横断的な学習デザイン・評価力養成プログラムの開発 - 2年間の予備研究分析に基づくフレームワーク構築 -2020

    • Author(s)
      豊嶌啓司,坂井清隆,柴田康弘,木下祥一,三浦研一,福崎泰規
    • Organizer
      教育目標・評価学会第31回全国大会(宮城教育大学オンライン開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20H01684
  • 1.  Toyoshima Keiji (90380378)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 2.  赤沢 早人 (50380374)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  石丸 哲史 (50223029)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  小田 泰司 (60452702)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  坂井 清隆 (50802849)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 6.  後藤 賢次郎 (10634579)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  芋生 修一 (50823928)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  早瀬 博典 (50967552)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi