リスク態度を考慮した準動的配分モデル

書誌事項

タイトル別名
  • A Semi-Dynamic Assignment Model Considering Drivers’ Responses to Travel Time Uncertainty

この論文をさがす

抄録

金沢大学融合研究域融合科学系 / 金沢大学理工研究域環境デザイン学系

本論文では、旅行時間に関する不確実性を考慮に入れた実効旅行時間を用いたリスク態度を考慮した準動的配分モデルの提案を行った.次に,提案したモデルを実際の道路ネットワークである金沢市ネットワークへ適用し,現状再現性の検証およびリスク態度の考慮による交通流の変化を把握した.

This paper proposes a semi-dynamic assignment model considering drivers’ responses to travel time uncertainty which results from travel demand uncertainty. We applied the model proposed to the Kanazawa-City road network, and examined the validity of the model and a conjugation of the traffic flow by the drivers’ responses to travel time uncertainty.

収録刊行物

詳細情報

問題の指摘

ページトップへ