旅行時間の不確実性を考慮した分担・配分統合交通ネットワーク均衡モデルに関する研究:金沢都市圏への軌道系公共交通導入時の道路交通への影響分析を例に

  • 長尾 一輝
    株式会社オリエンタルコンサルタンツ 社会環境事業部 東北支店 金沢大学大学院 自然科学研究科社会基盤工学専攻
  • 中山 晶一朗
    金沢大学大学院 自然科学研究科社会基盤工学専攻
  • 高山 純一
    金沢大学大学院 自然科学研究科社会基盤工学専攻
  • 円山 琢也
    熊本大学 政策創造研究教育センター

書誌事項

タイトル別名
  • A COMBINED MODE AND ROUTE CHOICE NETWORK EQUILIBRIUM MODEL CONSIDERING ROAD TRAVEL TIME UNCERTAINTY: AN ANALYSIS OF THE EFFECT ON ROAD TRAFFIC OF INTRODUCING A RAILWAY IN KANAZAWA URBAN AREA

抄録

Travel time of public transport, such as railway and light rail transit (LRT), is more reliable than that of road traffic. When assessing the effect of railway transit, reliability should be considered, else the effect may be underestimated. Thus, we should aim at managing not only the transit and road users simultaneously and consistently but also the travel time uncertainty of cars and reliability (or punctuality) of railway for an exact evaluation. In this study, we propose a network equilibrium model with combined mode and route choice considering road travel time uncertainty. Then, we show an influence analysis on road traffic by introducing a railway into the Kanazawa urban area using the proposed model as a case study.

収録刊行物

参考文献 (11)*注記

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詳細情報

  • CRID
    1390001205255918464
  • NII論文ID
    130004467319
  • DOI
    10.2208/jscejd.65.12
  • ISSN
    18806058
  • データソース種別
    • JaLC
    • Crossref
    • CiNii Articles
  • 抄録ライセンスフラグ
    使用不可

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