• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Long Robert  Long Robert

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

LONG Robert  LONG Robert

隠す
研究者番号 00284589
その他のID
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2019年度 – 2022年度: 九州工業大学, 教養教育院, 教授
2017年度: 九州工業大学, 工学(系)研究科(研究院), その他
2016年度 – 2017年度: 九州工業大学, 教養教育院, 准教授
2015年度: 九州工業大学, 工学(系)研究科(研究院), 准教授
2014年度: 九州工業大学, 大学院工学研究院, 准教授
2012年度 – 2013年度: 九州工業大学, 工学(系)研究科(研究院), 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
外国語教育 / 小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
fluency / Complexity / grammatical accuracy / Fluency / complexity / syntactical complexity / lexical complexity / dysfluency / supra patterns / syntactical … もっと見る / on-line grammar checkers / online grammar checkers / curriculum / improvement / reflection / in-depth content / synthesis / teacher recommendations / writing / proofing / editing / variability / EFCR indicators / CAF / accuracy / Online grammar checkers / Proofing / Editing / Syntax / Writing / Accuracy / Proficiency / Effectiveness / Japanese Learners / Same-sex Discourse / Gendered-Discourse / Minimal responses / gender attitudes / gender discussions / shyness / Hesitation / scripted language / spontaneous language / minimal respones / gendered interactions / Scripted Language / Spontaneous Language / Minimal Responses / Grammatical accuracy / Gendered interactions / Dysfluency / Discourse analysis / TOEIC scores / vocabulary use / acoustic complexity 隠す
  • 研究課題

    (3件)
  • 研究成果

    (30件)
  • 共同研究者

    (1人)
  •  Investigating the Complexity, Accuracy, and Fluency (CAF) Writing Development of First Year Students Over a School Year研究代表者

    • 研究代表者
      Long Robert
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      九州工業大学
  •  Investigating Fluency and Dysfluency in Gendered Discourse研究代表者

    • 研究代表者
      Long Robert
    • 研究期間 (年度)
      2015 – 2017
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      九州工業大学
  •  流暢さートーイックスコアに見る流暢さと統語論的複雑さの度合いの関連性研究代表者

    • 研究代表者
      LONG Robert
    • 研究期間 (年度)
      2012 – 2014
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      九州工業大学

すべて 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2014 2013

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] Teacher Recommendations for Writing Programs in Japanese Universities2023

    • 著者名/発表者名
      Robert Long & Hiroaki Watanabe
    • 雑誌名

      International Journal of Information and Education Technology

      巻: 13 ページ: 650-657

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00824
  • [雑誌論文] Online Grammar Checkers Versus Self-Editing: An Investigation of Error Correction Rates and Writing Quality2022

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 雑誌名

      Journal of Nusantara Studies (JONUS)

      巻: 7 号: 1 ページ: 441-458

    • DOI

      10.24200/jonus.vol7iss1pp441-458

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00824
  • [雑誌論文] The Usefulness of Online Grammar Checkers2021

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 雑誌名

      International Journal of Social Sciences (ISSN 2454-5899)

      巻: in press

    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00824
  • [雑誌論文] L1's Impact on L2 Investigating Intralingual and Interlingual Errors2018

    • 著者名/発表者名
      Robert Long & Yui Hatcho
    • 雑誌名

      The Language Teacher

      巻: Submitted

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02788
  • [雑誌論文] Investigating Syntactical and Lexical Complexity in Gendered and Same-sex Interactions2018

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 雑誌名

      English Language Teaching

      巻: 11 (7)

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02788
  • [雑誌論文] Delving into Dysfluency2017

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 雑誌名

      The Language Teacher

      巻: 41 ページ: 17-23

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02788
  • [雑誌論文] The Language Teacher2017

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 雑誌名

      Delving into Disfluency

      巻: 41 ページ: 17-23

    • 査読あり / 謝辞記載あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02788
  • [雑誌論文] Distinguishing Key Parameters of Fluency and Dysfluency over Increasing Levels of Proficiency.2014

    • 著者名/発表者名
      Robert Long, Masatoshi Tabuki
    • 雑誌名

      Proceedings for the International Academic Conference on Social Sciences and Humanities (IAC-SSaH),

      巻: 1 ページ: 254-281

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520626
  • [雑誌論文] Comparing EFL Learners and Native Speaker Fluency2014

    • 著者名/発表者名
      Robert Long, Masatoshi Tabuki
    • 雑誌名

      The 5th International Conference on Language and Communication Proceedings (ICLC 2013)

      巻: in press

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520626
  • [雑誌論文] Understanding Fluency through Dysfluency: Comparing EFL Learners with Native Speakers2014

    • 著者名/発表者名
      Robert Long, Masatoshi Tabuki
    • 雑誌名

      International Journal of Arts and Sciences (IJAS)

      巻: 7 ページ: 61-80

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520626
  • [雑誌論文] Complexity and Fluency Indicators of "Good" Speakers2014

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 雑誌名

      JALT2013 Proceedings

      巻: in press

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520626
  • [雑誌論文] Differences in Lexical and Syntactical Complexity in Japanese Students' Monologues and Dialogues2013

    • 著者名/発表者名
      Robert Long, Masatoshi Tabuki
    • 雑誌名

      Journal of International Scientific Publications: Language, Individual & Society

      巻: 7 ページ: 292-302

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520626
  • [学会発表] Characterizing the Complexity, Accuracy, and Fluency in Japanese L2 Writing; Final Results.2023

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 学会等名
      The 3rd IAFOR (The International Conference on Arts and Humanities in Hawaii (IICAH2023)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00824
  • [学会発表] Characterizing Japanese Learner’s Written Complexity, Accuracy, and Fluency Over a School Year.2022

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 学会等名
      5th International Conference on Teaching, Learning and Education. July 08-10, 2022, Zurich, Switzerland.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00824
  • [学会発表] Teacher Recommendations for Writing Programs in Japanese Universities2022

    • 著者名/発表者名
      Robert Long & Hiroaki Watanabe
    • 学会等名
      Asian Education Technology Symposium (AETS 2022)
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00824
  • [学会発表] Teacher Recommendations for Writing Programs in Japanese Universities.2022

    • 著者名/発表者名
      Robert Long & Hiroaki Watanabe
    • 学会等名
      2022 3rd Asia Education Technology Symposium, (AETs)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00824
  • [学会発表] The UsefulOnline Grammar Checker2021

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 学会等名
      The XVth International Conference on Business, Economics, Law, Language & Psychology (ICBELLP),
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00824
  • [学会発表] Characterizing the Complexity, Accuracy, and Fluency in Japanese L2 Writing: Preliminary Results.2019

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 学会等名
      21st ICTEL2019 International conference on Teaching, Education & Learning,
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00824
  • [学会発表] A Cold War Between the Genders: Investigating Attitudes of Japanese University Students2018

    • 著者名/発表者名
      Robert Long & Hiroaki Watanabe
    • 学会等名
      Budapest 2018 International Conference for Academic Disciplines
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02788
  • [学会発表] Talking Across the Gender Gap: Exploring Minimal Responses in Gendered L2 Interactions Over Three Weeks2017

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 学会等名
      The 2017 International Academic Multidisciplinary Research Conference
    • 発表場所
      The Mercure Muenchen Neuperlach Sued Hotel, Munich Germany
    • 年月日
      2017-05-04
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02788
  • [学会発表] Minimal Responses in Gendered L2 Interactions2017

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 学会等名
      International Conference on Psychology & Language Research (ICPLR), 2017, Bangkok, Thailand
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02788
  • [学会発表] Talking Across the Gender Gap: Exploring Minimal Responses in Gendered L2 Interactions Over Three Weeks.2017

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 学会等名
      International Academic Multidisciplinary Research Conference (ICBTS) 2017 (Munich)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02788
  • [学会発表] Exploring Japanese Student Attitude Change to Gendered Interactions.2017

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 学会等名
      International Conference on Language, Media, and Culture (ICLMC, 2017)
    • 発表場所
      International Economics Development and Research Center, Kyoto
    • 年月日
      2017-03-25
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02788
  • [学会発表] Gendered Fluency and Dysfluency: Preliminary Findings2016

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 学会等名
      IICLL Dubai 2016 (IAFOR) International Conference on Language Learning
    • 発表場所
      InterContinental Festival City Event Centre, Dubai, U.A.E.
    • 年月日
      2016-02-27
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02788
  • [学会発表] Fluency and Dysfluency in Same-sex Interactions: Preliminary Results2016

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 学会等名
      International Journal of Arts and Sciences
    • 発表場所
      FHWien University of Applied Sciences, Vienna, Austria
    • 年月日
      2016-04-17
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02788
  • [学会発表] Distinguishing Key Parameters of Fluency and Dysfluency over Increasing Levels of Proficiency2014

    • 著者名/発表者名
      Robert Long, Masatoshi Tabuki
    • 学会等名
      The International Academic Conference on Social Sciences and Humanities (IAC-SSaH)
    • 発表場所
      Prague, Czech Republic.(チェコ共和国)
    • 年月日
      2014-11-14
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520626
  • [学会発表] Understanding Fluency through Dysfluency: Comparing EFL Learners with Native Speakers2014

    • 著者名/発表者名
      Robert Long, Masatoshi Tabuki
    • 学会等名
      International Journal of Arts and Science Conference
    • 発表場所
      Valletta, Malta
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520626
  • [学会発表] Differences in Lexical and Syntactical Complexity in Japanese Students' Monologues and Dialogues2013

    • 著者名/発表者名
      Robert Long, Masatoshi Tabuki
    • 学会等名
      Language, Individual & Society 7th International Conference
    • 発表場所
      Sunny Beach, Bulgaria
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520626
  • [学会発表] 3. Comparing EFL Learners and Native Speaker Fluency2013

    • 著者名/発表者名
      Robert Long, Masatoshi Tabuki
    • 学会等名
      The 5th International Conference on Language and Communication: Innovative Inquiries and Emerging Paradigms in Language, Media and Communication
    • 発表場所
      Bangkok, Thailand
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520626
  • [学会発表] Complexity and Fluency Indicators of "Good" Speakers2013

    • 著者名/発表者名
      Robert Long
    • 学会等名
      JALT 2013 Conference
    • 発表場所
      Kobe, Japan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520626
  • 1.  田吹 昌俊 (60268795)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 8件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi