• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

QUINN Cynthia  Quinn Cynthia

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

クィン シンシア  QUINN Cynthia

隠す
研究者番号 00368474
その他のID
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2022年度: 神戸大学, 国際文化学研究科, 非常勤講師
2016年度 – 2021年度: 神戸大学, 国際文化学研究科, 特任准教授
2015年度: 神戸大学, その他の研究科, 准教授
2014年度: 神戸大学, 国際文化学研究科, 准教授
2014年度: 神戸大学, 国際文化学部, 特任准教授
2013年度: 神戸大学, その他の研究科, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
外国語教育
研究代表者以外
外国語教育
キーワード
研究代表者
lexical accuracy / lexical diversity / L2 Writing / Word Sketch / Lexical accuracy / Corpus referencing / error correction / corpus referencing / L2 writing / ライティングにおける正確さ … もっと見る / 参照 / L2ライティング / L2ライティング / 自己修正 / コーパス / L2 ライティング … もっと見る
研究代表者以外
学習理論 / 成人学習者 / L1 日本語 / 英語冠詞習得 / 教育工学 / 心理言語学 / 機械学習 / 第二言語習得論 / 英語冠詞 隠す
  • 研究課題

    (3件)
  • 研究成果

    (13件)
  • 共同研究者

    (3人)
  •  Employing corpus-based Word Sketch collocation summaries as an L2 writing reference tool: The impact on lexical accuracy and diversity of Japanese EFL compositions研究代表者

    • 研究代表者
      QUINN Cynthia
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      神戸大学
  •  Corpora as a reference for intermediate L2 writers: An investigation into the effects and perceptions of learner concordancing in the L2 writing classroom研究代表者

    • 研究代表者
      QUINN Cynthia
    • 研究期間 (年度)
      2013 – 2016
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      神戸大学
  •  機械学習の知見に基づく英語冠詞習得プロセス研究

    • 研究代表者
      田中 順子
    • 研究期間 (年度)
      2010 – 2014
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      神戸大学

すべて 2022 2020 2018 2017 2015 2014 その他

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] L2 writers referencing corpora to address accuracy: a qualitative analysis of learners' lexicogrammatical error corrections2020

    • 著者名/発表者名
      Cynthia Crosby Quinn
    • 総ページ数
      248
    • 出版者
      University of Birmingham, PhD thesis
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02927
  • [図書] New Perspectives on the Development of Key Competencies in Foreign Language Education (Chapter 12)2017

    • 著者名/発表者名
      Cynthia Quinn
    • 出版者
      Berlin: De Gruyter Mouton
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370626
  • [雑誌論文] L2 writers referencing corpora to address accuracy: A qualitative analysis of learners' lexicogrammatical error corrections2022

    • 著者名/発表者名
      Cynthia Crosby Quinn
    • 雑誌名

      University of Birmingham PhD thesis

      巻: 1 ページ: 1-248

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02927
  • [雑誌論文] Training L2 writers to reference corpora as a self-correction tool2015

    • 著者名/発表者名
      Cynthia Quinn
    • 雑誌名

      ELT Journal

      巻: 69/2 号: 2 ページ: 165-177

    • DOI

      10.1093/elt/ccu062

    • 査読あり / 謝辞記載あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370626
  • [学会発表] Referencing corpus data to address lexical error in the L2 writing classroom2018

    • 著者名/発表者名
      Cynthia Quinn
    • 学会等名
      The 40th ALAK international conference (Applied Linguistics Association of Korea), Sogang University, Seoul, Korea
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02927
  • [学会発表] Corpus referencing to address lexical error L2 writing2018

    • 著者名/発表者名
      Cynthia Quinn
    • 学会等名
      2018 Korea TESOL international conference 2018 (KOTESOL), Sookmyung Women's University, Seoul, Korea
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02927
  • [学会発表] Correcting lexical errors with corpus data2018

    • 著者名/発表者名
      Cynthia Quinn
    • 学会等名
      The 44th Japan Association of Language Teachers (JALT) national conference, Shizuoka Convention & Arts Center, Shizuoka, Japan
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02927
  • [学会発表] Learner perceptions of a corpus-integrated L2 writing curriculum2015

    • 著者名/発表者名
      Cynthia Quinn
    • 学会等名
      The 14th Symposium on Second Language Writing
    • 発表場所
      Auckland University (Auckland, New Zealand)
    • 年月日
      2015-11-19
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370626
  • [学会発表] Corpora as an L2 writing reference tool: Classroom practice and student response2015

    • 著者名/発表者名
      Cynthia Quinn
    • 学会等名
      大学英語教育学会 第54回国際大会
    • 発表場所
      鹿児島大学(鹿児島県鹿児島市)
    • 年月日
      2015-08-29
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370626
  • [学会発表] A teacher’s introduction to corpus referencing in L2 writing classrooms2015

    • 著者名/発表者名
      Cynthia Quinn
    • 学会等名
      TESOL Regional Conference
    • 発表場所
      National Institute of Education (Singapore city, Singapore)
    • 年月日
      2015-12-03
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370626
  • [学会発表] Preparing students to use corpora as an L2 writing reference tool2014

    • 著者名/発表者名
      Cynthia Quinn
    • 学会等名
      The Sixth Center for Language Studies International Conference
    • 発表場所
      National University of Singapore
    • 年月日
      2014-12-05
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370626
  • [学会発表] Training L2 writers to reference corpora as a self-correction tool2014

    • 著者名/発表者名
      Cynthia Quinn
    • 学会等名
      JACET Kansai Chapter 2014 Spring Conference, Osaka
    • 発表場所
      大阪薬科大学
    • 年月日
      2014-06-14
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370626
  • [学会発表] Introducing learner concordancing to intermediate L2 writers

    • 著者名/発表者名
      Cynthia Quinn
    • 学会等名
      Second Asia Pacific Corpus Linguistics Conference (APCLC)
    • 発表場所
      Hong Kong Polytechnic University
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370626
  • 1.  田中 順子 (90335406)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 2.  村尾 元 (70273761)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  森下 淳也 (20182230)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi