• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

新多 了  Nitta Ryou

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 00445933
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 明治学院大学, 国際学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2024年度: 明治学院大学, 国際学部, 教授
2020年度 – 2023年度: 立教大学, 外国語教育研究センター, 教授
2019年度: 立教大学, 外国語教育研究センター設置準備室, 教授
2018年度 – 2019年度: 名古屋学院大学, 外国語学部, 教授
2012年度 – 2017年度: 名古屋学院大学, 外国語学部, 准教授
2012年度: 名古屋学院大学, 外国語学部英米語学科, 准教授
2009年度 – 2011年度: 名古屋学院大学, 外国語学部, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者
外国語教育 / 小区分02100:外国語教育関連
研究代表者以外
外国語教育 / 小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
複雑系理論 / タスクを中心とした外国語教育 / 第二言語習得 / ナラティブ / 動機づけ / ライティング / 言語テスト / 言語評価 / スピーキング / 第二言語スピーキング … もっと見る / 第二言語ライティング / ニュー・ビッグファイブ / 英語学習 / パーソナリティ / ニュービッグファイブ / 英語 / 言語学 / 海外留学 / ナラティブアプローチ / 会話分析 / タスク中心教授法 / 第二言語習得論 / 英語教育 / 流暢さ・複雑さ・正確さ / 計画時間の効果 / 第二言語習得理論 … もっと見る
研究代表者以外
複雑系理論 / 第二言語習得 / 長期的研究 / ライティング / 発達パタン / ライティング発達 / エンゲージメント / 自動書記訂正フィードバック / 流暢さの発達 / ライティングにおける流暢さ / 第2言語教育における複雑系理論 / 第2言語教育における複雑系 理論 / 第二言語教育における複雑系理論 / タスクの繰り返し / 第2言語教育 / タスク / 第2言語習得 隠す
  • 研究課題

    (11件)
  • 研究成果

    (137件)
  • 共同研究者

    (3人)
  •  自動書記訂正フィードバックに対する学習者エンゲージメントの変化とその要因の探索

    • 研究代表者
      馬場 今日子
    • 研究期間 (年度)
      2024 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      東洋大学
  •  ライティング発達がスピーキング力に与える影響:複雑系理論に基づくアプローチ研究代表者

    • 研究代表者
      新多 了
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2025
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      立教大学
  •  第二言語ライティング力の個人内発達パタンとその要因の理解

    • 研究代表者
      馬場 今日子
    • 研究期間 (年度)
      2020 – 2023
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      東洋大学
      金城学院大学
  •  ニュービッグファイブモデルを用いた第二言語学習者パーソナリティの多層的研究研究代表者

    • 研究代表者
      新多 了
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      立教大学
  •  タスクの繰り返しによるライティング発達パタンの理解:複雑系理論に基づく長期的研究

    • 研究代表者
      馬場 今日子
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2019
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      金城学院大学
  •  海外留学における第二言語動機づけの変化:複雑系理論を用いたナラティブ・アプローチ研究代表者

    • 研究代表者
      新多 了
    • 研究期間 (年度)
      2016 – 2018
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      名古屋学院大学
  •  タスク前計画時間が留学前・後学習者の会話構築パタンに与える影響研究代表者

    • 研究代表者
      新多 了
    • 研究期間 (年度)
      2013 – 2015
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      名古屋学院大学
  •  タスクの繰り返しによるライティングの変化:複雑系理論アプローチからの長期的研究

    • 研究代表者
      馬場 今日子
    • 研究期間 (年度)
      2012 – 2016
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      金城学院大学
  •  タスク前計画時間が留学前・留学後学習者のスピーキング運用力に与える影響研究代表者

    • 研究代表者
      新多 了
    • 研究期間 (年度)
      2010 – 2012
    • 研究種目
      若手研究(B)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      名古屋学院大学
  •  タスクの繰り返しによるライティング発達への影響:テクスト分析を用いた長期的研究

    • 研究代表者
      馬場 今日子
    • 研究期間 (年度)
      2009 – 2011
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      金城学院大学
  •  タスク前計画時間が初級・中級・上級英語学習者のスピーキング運用力に与える影響研究代表者

    • 研究代表者
      新多 了
    • 研究期間 (年度)
      2009 – 2010
    • 研究種目
      若手研究(B)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      名古屋学院大学

すべて 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 その他

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] English for Sustainable Development : 英語でSDGsを実践する2023

    • 著者名/発表者名
      山本 有香、新多 了
    • 総ページ数
      88
    • 出版者
      研究社
    • ISBN
      9784327422028
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00779
  • [図書] 英語学習の科学2022

    • 著者名/発表者名
      中田 達也、鈴木 祐一、濱田 陽、門田 修平、濱田 彰、神谷 信廣、新谷 奈津子、新多 了、廣森 友人、鈴木 渉、佐々木 みゆき
    • 総ページ数
      244
    • 出版者
      研究社
    • ISBN
      4327453072
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [図書] Complex Dynamic Systems Theory and L2 Writing Development2020

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R.
    • 出版者
      John Benjamins
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [図書] Complex Dynamic Systems Theory and L2 Writing Development (Chapter 6. Biographical retrodiction for investigating the evolution of learner agency and L2 writing development through study abroad experiences 〈Ryo Nitta〉2020

    • 著者名/発表者名
      Fogal, G. G., & Verspoor, M. H., Nitta, R., Baba, K., H, J., Loerts, H., Macqueen, S., Knoch, U., Rosmawati, R., Hepford, E., Blute, A., Housen, A., Byrnes, H.
    • 総ページ数
      304
    • 出版者
      John Benjamins
    • ISBN
      9789027205582
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [図書] Complex Dynamic Systems Theory and L2 Writing Development (Chapter 1. Exploring dynamic developmental trajectories of writing fluency: Who benefited from the writing task? 〈Kyoko Baba〉2020

    • 著者名/発表者名
      Fogal, G. G., & Verspoor, M. H., Nitta, R., Baba, K., H, J., Loerts, H., Macqueen, S., Knoch, U., Rosmawati, R., Hepford, E., Blute, A., Housen, A., Byrnes, H.
    • 総ページ数
      304
    • 出版者
      John Benjamins
    • ISBN
      9789027205582
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [図書] Complexity Perspectives on Researching Language Learning and Teacher Psychology (Chapter 11. Understanding Complexity in Language Classes: A Retrodictive Approach to Researching Class Climate <R. Nitta & Y. Nakata>)2020

    • 著者名/発表者名
      Sampson, R. J. & Pinner, R. S., Nitta, R., Nakata, Y., MacIntyre, P., Mercer, S., Gregersen, T., Gkonou, C., Oxford, R., Yashima, T., Smith, L., King, J., Falout, J., Consolo, S., Simpson, K., Rose, H., Aoyama, T., Yamamoto, T., Muir, C., Henry, A., Feryok, A., Ushioda, E.
    • 総ページ数
      320
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • ISBN
      9781788923576
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [図書] 英語学習法に悩むのをやめる本 ~一生モノの独学力、手に入れませんか?2020

    • 著者名/発表者名
      新多了
    • 総ページ数
      73
    • 出版者
      アルク
    • ISBN
      9784757435902
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [図書] Complexity Perspectives on Researching Language Learning and Teacher Psychology2020

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R.
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [図書] Studies and essays on learning, teaching, and assessing L2 writing in honour of Alister Cumming2020

    • 著者名/発表者名
      Fogal, G., Nitta, R., & Baba, K. (Edited by Mehdi Riazi, Ling Shi & Khaled Barkaoui)
    • 出版者
      Cambridge Scholars Publishing
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02991
  • [図書] Studies and essays on learning, teaching, and assessing L2 writing in honour of Alister Cumming2020

    • 著者名/発表者名
      Fogal, G., Nitta, R., & Baba, K.
    • 出版者
      Cambridge Scholars Puplishing
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [図書] Studies and essays on learning, teaching and assessing L2 writing in honour of Alister Cumming2020

    • 著者名/発表者名
      Fogal, G., Nitta, R., & Baba, K. (Edited by M. Riazi, L. Shi, & K. Barkaoui)
    • 総ページ数
      393
    • 出版者
      Cambridge Scholars Publishing
    • ISBN
      9781527548145
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00819
  • [図書] 英語学習法に悩むのをやめる本 ~一生モノの独学力、手に入れませんか?(電子書籍版)2020

    • 著者名/発表者名
      新多 了
    • 出版者
      アルク
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [図書] Studies and essays on learning, teaching, and assessing L2 writing in honour of Alister Cumming (Chapter 7., A complex dynamic systems account of written corrective feedback and L2 writing development <G. Fogal, R. Nitta & K. Baba>2020

    • 著者名/発表者名
      Riazi, A. M., Shi, L., & Barkaoui, K., Nitta, R., Baba, K., Nogal, G., Manchon, R. M., James, M., Albrechtsen, D., Larsen, S., Watanabe, Y., Yang, L., Suzuki, M., Dong, Y., Fazel, I., Kphls, R., Wilson, J., Murray, J., Polio, C., Lim, J., Liardet, C.
    • 総ページ数
      403
    • 出版者
      Cambridge Scholars Publishing
    • ISBN
      1527548147
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [図書] Learning language through task repetition2018

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta & Kyoko Baba (Edited by Martin Bygate)
    • 総ページ数
      334
    • 出版者
      John Benjamins
    • ISBN
      9789027201140
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02991
  • [図書] Language learning through repetition2018

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta & Kyoko Baba (Edited by Martin Bygate)
    • 出版者
      John Benjamins
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02991
  • [図書] Language learning through repetition2017

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta & Kyoko Baba (Edited by Martin Bygate)
    • 出版者
      John Benjamins
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [図書] はじめての第二言語習得論講義-英語学習への複眼的アプローチ2016

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子・新多了
    • 総ページ数
      218
    • 出版者
      大修館書店
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02939
  • [図書] はじめての第二言語習得講義ー英語学習への複眼的アプローチ2016

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子・新多了
    • 総ページ数
      224
    • 出版者
      大修館書店
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [図書] はじめての第二言語習得講義―英語学習への複眼的アプローチ2016

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子、新多了
    • 総ページ数
      224
    • 出版者
      大修館
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [図書] はじめての第二言語習得論講義―英語学習への複眼的アプローチ2016

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子・新多了
    • 総ページ数
      207
    • 出版者
      大修館
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [図書] Task-based Language Teaching: Insights from and for L2 writing2014

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K. (Edited by H. Byrnes & R. M. Manchon)
    • 総ページ数
      312
    • 出版者
      John Benjamins
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [図書] Motivational Dynamics in Language Learning2014

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K. (Edited by Z. Dornyei, P. MacIntyre, & A. Henry)
    • 総ページ数
      429
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [図書] Task-Based L2 Language Learning: Insights from and for L2 writing2013

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 出版者
      Task repetition and L2 writing development: A longitudinal study from a dynamic systems perspective
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [図書] Language Learning Motivation in Japan2013

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R.
    • 出版者
      Understanding motivational evolution in the EFL classroom: A longitudinal study from a dynamic systems perspective
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [図書] Dynamiceffects of repeating a timed writing task in two EFL university courses: Multi-element text analysis withCoh-Metrix. In P.M. McCarthy & C. Boonthum-Denecke (eds.), Applied Natural Language Processing: Identification, investigation, and resolution.2011

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba & Ryo Nitta
    • 出版者
      Information ScienceReference.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [図書] Dynamic effects of repeating a timed writing task in two EFL university courses : Multi-element text analysis with Coh-Metrix2011

    • 著者名/発表者名
      Baba, K., & Nitta, R.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [図書] English Language Teaching : Major Themes in Education Volume II(London : Routledge)2009

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta, Sheena Gardner
    • 出版者
      Consciousness-raising and practice in ELT coursebooks. In T.Hedge (ed.)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [図書] Language Learning Motivation in Japan

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta
    • 出版者
      Multilingual Matters (in press)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [図書] Task-Based L2Language Learning: Insights from andfor L2 writing

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta & Kyoko Baba
    • 出版者
      John Benjamins. (in press)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [図書] Task Repetition and L2 Writing Development : A Longitudinal Study from a Dynamic Systems Perspective

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [雑誌論文] A multilayered approach to researching learner agency as complex dynamic system: Cases of Japanese students learning English at university2023

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R & Baba, K.
    • 雑誌名

      International Journal of Complexity in Educaiton

      巻: -

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [雑誌論文] 法学部「グローバルコース」1年次生質問紙・英語試験を通じたEMI教育の課題と展望2023

    • 著者名/発表者名
      新多了
    • 雑誌名

      立教法学

      巻: 109 ページ: 391-402

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00779
  • [雑誌論文] Multilayered approach to researching learner agency as complex dynamic system: Cases of Japanese students learning English at university2023

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 雑誌名

      Special Issue, International Journal of Complexity in Education

      巻: 4 ページ: 37-59

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00819
  • [雑誌論文] A multilayered approach to researching learner agency as complex dynamic system: Cases of Japanese students learning English at university2023

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R & Baba, K.
    • 雑誌名

      International Journal of Complexity in Education

      巻: 4 ページ: 37-60

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00779
  • [雑誌論文] Towards Reforming the University Entrance Exam System in Japan: A Case Study of Linguaskill General2023

    • 著者名/発表者名
      Nakatsuhara, F., Inoue, C., Nitta, R & Aoyama, T.
    • 雑誌名

      Cambridge English Assessment Research Notes

      巻: 84 ページ: 1-78

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00779
  • [雑誌論文] Multilayered approach to researching learner agency as complex dynamic system: Cases of Japanese students learning English at university2022

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 雑誌名

      International Journal of Complexity in Education

      巻: -

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00819
  • [雑誌論文] Emergence of multiple groups of learners with different writing-development trajectories in classroom: Growth mixture modeling2021

    • 著者名/発表者名
      Baba Kyoko、Nitta Ryo
    • 雑誌名

      Journal of Second Language Writing

      巻: 54 ページ: 100856-100856

    • DOI

      10.1016/j.jslw.2021.100856

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925, KAKENHI-PROJECT-20K00819
  • [雑誌論文] Action-Oriented Approach to Curriculum Development in CLIL Courses : A theoretical and methodological framework2021

    • 著者名/発表者名
      Yuka Yamamoto, Ryo Nitta
    • 雑誌名

      Journal of Foreign Language Education and Research

      巻: 2 ページ: 122-135

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [雑誌論文] Exploring the effects of web-based communication tasks on the development and transferability of audience awareness in L2 writers2020

    • 著者名/発表者名
      Sasaki Miyuki、Baba Kyoko、Nitta Ryo、Matsuda Paul Kei
    • 雑誌名

      Australian Review of Applied Linguistics

      巻: - 号: 3 ページ: 277-301

    • DOI

      10.1075/aral.18035.sas

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02977, KAKENHI-PROJECT-17K02991, KAKENHI-PROJECT-19K00925, KAKENHI-PROJECT-20K00819
  • [雑誌論文] 3.Understanding complexity in language classes: A retrodictive approach to researching group dynamics2020

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta & Yoshiyuki Nakata
    • 雑誌名

      Complexity Perspectives on Researching Language Learner and Teacher Psychology

      巻: ー

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02939
  • [雑誌論文] Understanding motivation and classroom modes of regulation in collaborative learning: an exploratory study2020

    • 著者名/発表者名
      Nakata, Y., Nitta, R., & Tsuda, A.
    • 雑誌名

      Innovation in Language Learning and Teaching

      巻: - 号: 1 ページ: 14-28

    • DOI

      10.1080/17501229.2020.1846040

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [雑誌論文] Effects of web-based communication tasks on the development and transferability of audience awareness in L2 writers: Two exploratory studies2020

    • 著者名/発表者名
      Sasaki, M., Baba, K., Nitta, R., & Matsuda, P. K.
    • 雑誌名

      Australian Review of Applied Linguistics

      巻: -

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [雑誌論文] Reconceptualizing CLIL from transformative pedagogy perspective: Pilot debate study in English language curriculum2020

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Yamamoto, Y.
    • 雑誌名

      Journal of Foreign Language Education and Research

      巻: 1 ページ: 47-62

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [雑誌論文] L2 writing development and individual differences in learner agency: A retrodictive approach2020

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta
    • 雑誌名

      Complex Dynamic Systems Theory and L2 Writing Development

      巻: ー

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02939
  • [雑誌論文] Understanding benefits of repetition from a complex dynamic systems perspective: The case of a writing task2018

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta & Kyoko Baba
    • 雑誌名

      Language learning through task repetition

      巻: - ページ: 285-316

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02939
  • [雑誌論文] Understanding benefits of repetition from a complex dynamic systems perspective: The case of a writing task2017

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta & Kyoko Baba
    • 雑誌名

      Language Learning through Repetition

      巻: ー

    • 査読あり / 謝辞記載あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02939
  • [雑誌論文] 第二言語動機づけはどのように変化するのか:複雑系理論からのアプローチ2016

    • 著者名/発表者名
      新多 了
    • 雑誌名

      JACET Kansai Journal

      巻: 18 ページ: 21-35

    • NAID

      40021192205

    • 査読あり / 謝辞記載あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [雑誌論文] 第二言語動機づけはどのように変化するのか:複雑系理論からのアプローチ2016

    • 著者名/発表者名
      新多了
    • 雑誌名

      JACET Kansai Journal

      巻: 18 ページ: 21-35

    • NAID

      40021192205

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [雑誌論文] SLA(第二言語習得研究)から見た必要な「練習」とは: くり返しによせて2016

    • 著者名/発表者名
      新多了、馬場今日子
    • 雑誌名

      英語教育

      巻: 65 ページ: 12-13

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [雑誌論文] Phase transitions in dynamic development of writing fluency from a complex dynamic systems perspective2014

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. & Nitta, R.
    • 雑誌名

      Language Learning

      巻: in press

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [雑誌論文] Self-regulation in the evolution of the idea L2 self: A complex dynamic systems approach to the L2 Motivational Self System2014

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 雑誌名

      Motivational Dynamics in Language Learning

      巻: なし ページ: 367-396

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [雑誌論文] Phase transitions in dynamic development of writing fluency from a complex dynamic systems perspective2014

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. & Nitta, R.
    • 雑誌名

      Language Learning

      巻: 64 号: 1 ページ: 1-35

    • DOI

      10.1111/lang.12033

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [雑誌論文] Self-regulation in the evolution of the ideal L2 self: A complex dynamic systems approach to the L2 Motivational Self System2014

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 雑誌名

      Motivational Dynamics in Language Learning

      巻: なし

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [雑誌論文] Task repetition and L2 writing development2014

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 雑誌名

      Task-Based L2 Language Learning: Insights from and for L2 writing

      巻: なし

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [雑誌論文] A multifaceted approach to investigating pre-task planning effects on paired oral test performance2014

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Nakatsuhara, F.
    • 雑誌名

      Language Testing

      巻: 31/2 ページ: 147-175

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [雑誌論文] Task repetition and L2 writing development: A longitudinal study from a Dynamic Systems Perspective2014

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 雑誌名

      Task-Based Language Learning: Insights from and for L2 writing

      巻: なし ページ: 107-136

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [雑誌論文] A multifaceted approach to investigating pre-task planning effects on paired oral test performance2014

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R & Nakatsuhara, F.
    • 雑誌名

      Language Testing

      巻: in press

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [雑誌論文] Phase transitions in dynamic development of writing fluency from a complex dynamic systems perspective2014

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. & Nitta, R.
    • 雑誌名

      Language Learning

      巻: 64/1 ページ: 1-35

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [雑誌論文] Understanding motivational evolution in the EFL classroom: A longitudinal study from a dynamic systems perspective2013

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R.
    • 雑誌名

      Language Learning Motivation in Japan

      巻: なし ページ: 268-290

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [雑誌論文] Dynamic effects of repeating a timed writing task in two EFL university courses : Multi-element text analysis with Coh-Metrix2011

    • 著者名/発表者名
      Baba Kyoko, Ryo Nitta
    • 雑誌名

      Applied Natural Language Processing and content analysis : Identification, Investigation, and Resolution (edited book, published by IGI Global)

      ページ: 398-413

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [雑誌論文] Understanding motivation-in-action from a Dynamic Systems Approach.2010

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta, Ryoko Asano.
    • 雑誌名

      名古屋学院大学論集言語・文化篇 第21巻2号

      ページ: 37-49

    • NAID

      120005662482

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [雑誌論文] Dynamic effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing : Text analysis with Coh-Metrix2010

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子・新多了
    • 雑誌名

      Proceedings of the 23rd International Florida Artificial Intelligence Research Society Conference

      ページ: 217-222

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [雑誌論文] Understanding motivation-in-action from a Dynamic Systems Approach2010

    • 著者名/発表者名
      R.Nitta, R.Asano
    • 雑誌名

      名古屋学院大学論集 言語・文化篇 21/2

      ページ: 37-49

    • NAID

      120005662482

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [雑誌論文] Effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing from a dynamic systems perspective : A longitudinal study utilizing multi-level text analysis2010

    • 著者名/発表者名
      Baba, K., & Nitta, R.
    • 雑誌名

      金城学院大学論集(社会科学編)

      巻: 第6巻2号 ページ: 61-72

    • NAID

      110007605197

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [雑誌論文] Effects of task type practice on the Japanese university students'writing from a dynamic systems perspective : A longitudinal study utilizing multi-level text analysis.2010

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba, Ryo Nitta.
    • 雑誌名

      金城学院大学論集 第6巻第2号

      ページ: 61-72

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [雑誌論文] Understanding motivational changes in EFL classroom2010

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta
    • 雑誌名

      JALT 2009 Conference Proceedings.

      ページ: 186-196

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [雑誌論文] Dynamic effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing : Text analysis with Coh-Metrix2010

    • 著者名/発表者名
      Baba, K., & Nitta, R.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 23rd International Florida Artificial Intelligence Research Society Conference

      ページ: 217-222

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [雑誌論文] Understanding motivational changes in EFL classroom. In A.M. Stoke (ed.)2010

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta, Ryoko Asano
    • 雑誌名

      JALT 2009 Conference Proceedings.Tokyo

      ページ: 186-196

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [雑誌論文] Dynamic effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing : Text analysis with Coh-Metrix. Proceedings of Florida Artificial Intelligence2010

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba, Ryo Nitta.
    • 雑誌名

      Research Society Conference

      ページ: 217-222

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [雑誌論文] Effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing from a dynamic systems perspective : A longitudinal study utilizing multi-level text analysis2010

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子・新多了
    • 雑誌名

      金城学院大学論集 6(2)

      ページ: 61-72

    • NAID

      110007605197

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [雑誌論文] Consciousness-raising and practice in ELT coursebooks2009

    • 著者名/発表者名
      R.Nitta, S.Gardner
    • 雑誌名

      English Language Teaching : Major Themes in Education Volume II

      ページ: 83-98

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [雑誌論文] Form-focused tasks in ELT coursebooks : A framework for analysis.2009

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta, Sheena Gardner
    • 雑誌名

      名古屋学院大学論集言語・文化篇 第21巻1号

      ページ: 19-41

    • NAID

      120005662487

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [雑誌論文] Form-focused tasks in ELT coursebooks : A framework for analysis2009

    • 著者名/発表者名
      R.Nitta, S.Gardner
    • 雑誌名

      名古屋学院大学論集 言語・文化篇 21/1

      ページ: 19-41

    • NAID

      120005662487

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [雑誌論文] Phase transitions in dynamic development of writing fluency from a complex dynamic systems perspective

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba & Ryo Nitta
    • 雑誌名

      Language Learning

      巻: (in press)

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [雑誌論文] A multifaceted approach to investigating pre-task planning effects on paired oral testperformance

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta & Fumiyo Nakatsuhara
    • 雑誌名

      Language Testing

      巻: (in press)

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [学会発表] グローバル社会を生き抜く力としての「複言語能力」―立教大学の試み2023

    • 著者名/発表者名
      新多了
    • 学会等名
      中央大学人文科学研究所主催公開研究会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00779
  • [学会発表] CEFRと英語検定試験2023

    • 著者名/発表者名
      新多了
    • 学会等名
      第2回TOPIKフォーラム:TOPIKの持続可能な発展に向けた他言語テストとの比較ー教育現場での活用を中心に
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00779
  • [学会発表] Researching learner agency from a Complex Dynamic Systems Theory perspective: A multilayered approach2023

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R & Baba, K.
    • 学会等名
      EuroSLA 32nd Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00779
  • [学会発表] 「AI時代に目指すべき英語教育;「ナラティブ・アイデンティティ」の視点から2023

    • 著者名/発表者名
      新多了
    • 学会等名
      バイリンガルサイエンス研究所・メディア向けセミナー「AI時代の英語教育はどう変わる?;第二言語習得研究の最先端」
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00779
  • [学会発表] グローバルコース1年次生の英語外部試験結果・授業アンケートを通じた課題と展望:第二言語習得・英語教育の視点から2023

    • 著者名/発表者名
      新多 了
    • 学会等名
      公開シンポジウム「グローバルな学部法学教育の可能性 立教大学法学部・グローバルコースの挑戦」
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [学会発表] Researching learner agency from a Complex Dynamic Systems Theory perspective: A multilayered approach2023

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 学会等名
      EuroSLA 32
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00819
  • [学会発表] 複雑系理論から英語教育現場を考える2021

    • 著者名/発表者名
      新多了、山本有香、小泉香織、リチャード・サンプソン
    • 学会等名
      第51回KELESセミナー・JASELE英語教育セミナー
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [学会発表] Understanding L2 writing development from the perspective of learner agency: Biographical retrodiction on study abroad experiences2021

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta, Kyoko Baba
    • 学会等名
      AILA 2021
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [学会発表] Understanding L2 writing development from the perspective of learner agency: Biographical retrodiction2021

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 学会等名
      AILA 2021
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00819
  • [学会発表] Understanding learner agency from a complex dynamic systems perspective2020

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R.
    • 学会等名
      JSLARF-ESRC Symposium
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [学会発表] Exploring dynamic developmental trajectories of writing fluency: Who benefits from the writing task?2019

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba & Ryo Nitta
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02939
  • [学会発表] Multifaceted dimensions of regulated learning in language classroom context: Self-regulation, strategy use and socially-shared regulation2019

    • 著者名/発表者名
      Nakata, Y., Nitta, R., & Tsuda, A.
    • 学会等名
      3rd International Conference on Situating Strategy Use
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [学会発表] Exploring dynamic developmental trajectories of writing fluency: Who benefited from the writing task?2019

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba & Ryo Nitta
    • 学会等名
      Paper presented at the colloquium “Exploring L2 Writing Development from a Complex Dynamic Systems Theory Perspective at AAAL, Atlanta, United States.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02991
  • [学会発表] 生徒の学習に影響力を与える第二言語個人差要因とは?2019

    • 著者名/発表者名
      新多 了
    • 学会等名
      新英語教育学会2019 第56回全国大会
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [学会発表] モチベーションはどのように維持し、高めることができるのか?2017

    • 著者名/発表者名
      新多 了
    • 学会等名
      名古屋学院大学大学院・英語セミナー
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02939
  • [学会発表] 第二言語習得研究への複眼的アプローチ:共通性から多様性へ(招待講演)2017

    • 著者名/発表者名
      新多 了
    • 学会等名
      大学英語教育学会(JACET)中部支部2017年度講演会(中京大学)
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02939
  • [学会発表] 学習者の学びについて考える2016

    • 著者名/発表者名
      八島智子、スティーブン・ライアン、吉田達弘、新多了
    • 学会等名
      LET 関西支部秋期研究大会
    • 発表場所
      同志社女子大学
    • 年月日
      2016-10-08
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [学会発表] Impact of task repetition on L2 learning: Multiple perspectives2016

    • 著者名/発表者名
      Natsuko Shintani, Ryo Nitta
    • 学会等名
      Pacific Second Language Research Forum
    • 発表場所
      中央大学多摩キャンパス(東京都・八王子市)
    • 年月日
      2016-09-09
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02939
  • [学会発表] タスクのくり返しと英語ライティング発達:複雑系理論からの長期的研究2016

    • 著者名/発表者名
      新多了
    • 学会等名
      全国英語教育学会第42回埼玉研究大会
    • 発表場所
      獨協大学(埼玉県・草加市)
    • 年月日
      2016-08-20
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02939
  • [学会発表] Impact of task repetition on L2 learning: Multiple perspectives2016

    • 著者名/発表者名
      Shintani, N., Nitta, R., Baba, K., Fukuta, J., Tamura, Y., Sheppard, C., Aubrey, S.
    • 学会等名
      Pacific Second Language Research Forum
    • 発表場所
      中央大学
    • 年月日
      2016-09-11
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [学会発表] Impact of task repetition on L2 learning: Multiple perspectives2016

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta
    • 学会等名
      The Pacific Second Language Research Forum
    • 発表場所
      中央大学(東京都)
    • 年月日
      2016-09-09
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [学会発表] 学習者の学びについて考える2016

    • 著者名/発表者名
      八島智子・Stephen Ryan・吉田達弘・新多了
    • 学会等名
      外国語教育メディア学会関西支部2016年度秋季研究大会
    • 発表場所
      同志社女子大学今出川キャンパス(京都府・京都市)
    • 年月日
      2016-10-08
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02939
  • [学会発表] 動機づけ研究最前線:実践との対話を目指して2015

    • 著者名/発表者名
      中田賀之・新多了・竹内理
    • 学会等名
      JACET関西支部秋期大会
    • 発表場所
      神戸学院大学(兵庫県神戸市)
    • 年月日
      2015-11-28
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [学会発表] Vision, motivation and narrative identity in the EFL classroom context2015

    • 著者名/発表者名
      Stephen Ryan, Letty Chan, Ryo Nitta
    • 学会等名
      CAES International Conference: Faces of English
    • 発表場所
      University of Hong Kong (Pok Fa Lam, Hong Kong)
    • 年月日
      2015-06-11
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [学会発表] 英語絵本における繰り返しパタンの分析:複雑系理論からのアプローチ2015

    • 著者名/発表者名
      新多了・間所智子
    • 学会等名
      外国語メディア教育学会関西支部春期大会
    • 発表場所
      大阪電気通信大学(大阪府寝屋川市)
    • 年月日
      2015-05-23
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [学会発表] Phase transitions in development of writing fluency: a longitudinal study from a complex dynamic systems perspective2013

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. & Nitta, R.
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      Dallas, US
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [学会発表] Phase transitions in development of writing fluency: a longitudinal study from a complex dynamic systems perspective2013

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba & Ryo Nitta
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      Dallas
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [学会発表] Self-regulation and L2 writing development: A longitudinal study from a complex dynamic systems perspective2013

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 学会等名
      British Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      Edinburgh, UK
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [学会発表] Dynamic interaction of the Motivational System2012

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R.
    • 学会等名
      Japan Association for Language Teaching
    • 発表場所
      Hamamatsu
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [学会発表] Dynamic interactionof the Motivational System2012

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta
    • 学会等名
      JALT Annual Conference
    • 発表場所
      Hamamatsu
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [学会発表] Dynamic effects of repeating a timed writing task2011

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta, Kyoko Baba
    • 学会等名
      Biennial International Conference on Task-Based Language Teaching
    • 発表場所
      オークランド(ニュージーランド)
    • 年月日
      2011-11-18
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Dynamic effects of repeating a timed writing task2011

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta & Kyoko Baba
    • 学会等名
      4th Biennial International Conference on Task-Based Language Teaching
    • 発表場所
      University of Auckland
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [学会発表] Dynamic effects of repeating a timed writing task2011

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 学会等名
      TBLT
    • 発表場所
      Auckland, New Zealand
    • 年月日
      2011-11-18
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Effects of Reflection on L2 Writing Development: A Longitudinal Study of Task Repetition From a Dynamic Complex Systems Perspective2011

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba & Ryo Nitta
    • 学会等名
      Symposium on Second Language Writing 2011 (Taipei, Taiwan)
    • 発表場所
      台北
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [学会発表] Dynamiceffects of repeating a timed writing task2011

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta & Kyoko Baba
    • 学会等名
      4th Biennial International Conference on Task-Based Language Teaching
    • 発表場所
      University of Auckland
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [学会発表] Effects of reflection on L2 writing development : A longitudinal study of task repetition from a dynamic complex systems perspective2011

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. & Nitta, R.
    • 学会等名
      SSLW
    • 発表場所
      Taipei, Taiwan
    • 年月日
      2011-06-10
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Effects of reflection on L2 writing development : A longitudinal study of task repetition from a dynamic complex systems perspective2011

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Bab, Ryo Nitta
    • 学会等名
      Symposium on Second Language Writing
    • 発表場所
      台北(台湾)
    • 年月日
      2011-06-10
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Effectsof Reflection on L2 Writing Development: A Longitudinal Study of Task Repetition From a Dynamic Complex Systems Perspective2011

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba & Ryo Nitta
    • 学会等名
      Symposium on Second Language Writing
    • 発表場所
      Taipei, Taiwan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23720296
  • [学会発表] Long-term effects of repeating a timed writing task on beginning L2 learners' development.2010

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta
    • 学会等名
      British Association for Applied Linguistics 43^<rd> Annual Conference
    • 発表場所
      英国アバディーン
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [学会発表] Long-term effects of repeating a timed writing task on beginning EFL learners' development : A dynamic systems approach2010

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 学会等名
      BAAL
    • 発表場所
      Aberdeen, United Kingdom
    • 年月日
      2010-09-10
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Dynamic effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing : Text analysis with Coh-Metrix2010

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba, Ryo Nitta
    • 学会等名
      FLAIRS2010
    • 発表場所
      フロリダ(アメリカ)
    • 年月日
      2010-05-19
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Dynamic effects of task practice on the Japanese EFK university student's writing : Text analysis with Coh-Metrix.2010

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba, Ryo Nitta
    • 学会等名
      FLAIRS-23
    • 発表場所
      Florida, US.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [学会発表] Long-term effects of repeating a timed writing task on beginning EFL learners' development : A dynamic systems approach2010

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba, Ryo Nitta
    • 学会等名
      British Association of Applied Linguistics
    • 発表場所
      アバディーン(イギリス)
    • 年月日
      2010-09-09
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Dynamic effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing : Text analysis with Coh-Metrix2010

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. & Nitta, R.
    • 学会等名
      FLAIRS2010
    • 発表場所
      Florida, United States
    • 年月日
      2010-05-20
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Does task type practice serve the university student's L2 writing development?: A longitudinal study from a dynamic systems perspective2010

    • 著者名/発表者名
      K.Baba, R.Nitta
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      米国アトランタ
    • 年月日
      2010-03-09
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [学会発表] Long-term effects of repeating a timed writing task on beginning L2 learners' development.2010

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta, Kyoko Baba
    • 学会等名
      British Association for Applied Linguistics 43^<rd> Annual Conference
    • 発表場所
      Aberdeen, UK.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [学会発表] Effects of pre-task planning on paired oral test performance : A case of beginning EFL learners.2010

    • 著者名/発表者名
      Fumiyo Nakatsuhara, Ryo Nitta
    • 学会等名
      British Association for Applied Linguistics 43^<rd> Annual Conference
    • 発表場所
      Aberdeen, UK.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [学会発表] Does task type practice serve the university student's L2 writing development? A longitudinal study from a dynamic systems perspective.2010

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba, Ryo Nitta
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      Atlanta, US.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [学会発表] Does task type practice serve the university student's L2 writing development?: A longitudinal study from a dynamic systems perspective2010

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. & Nitta, R.
    • 学会等名
      AAAL2010
    • 発表場所
      Atlanta, United States
    • 年月日
      2010-03-09
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Does task type practice serve the university student's L2 writing development? : A longitudinal study from a dynamic systems perspective2010

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子・新多了
    • 学会等名
      American Association of Applied Linguistics
    • 発表場所
      アトランタ(アメリカ)
    • 年月日
      2010-03-09
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Effects of task type practice on the Japanese EFL university students' writing from a dynamic systems perspective : A longitudinal study utilising multi-level text analysis2009

    • 著者名/発表者名
      K.Baba, R.Nitta
    • 学会等名
      British Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      英国ニューキャッスル
    • 年月日
      2009-09-03
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [学会発表] Effects of task type practice on the Japanese EFL university students' writing from a dynamic systems perspective : A longitudinal study utilizing multi-level text analysis.2009

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba, Ryo Nitta
    • 学会等名
      British Association for Applied Linguistics 42^<nd> Annual Conference
    • 発表場所
      Newcastle, UK.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [学会発表] Understanding motivational changes in classrooms2009

    • 著者名/発表者名
      R.Nitta, R.Asano
    • 学会等名
      Japan Association for Language Teachers
    • 発表場所
      グランシップ静岡
    • 年月日
      2009-11-20
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [学会発表] Effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing from a dynamic systems perspective : A longitudinal study utilizing multi-level text analysis2009

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子・新多了
    • 学会等名
      British Association of Applied Linguistics
    • 発表場所
      ニューキャッスル(イギリス)
    • 年月日
      2009-09-03
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing from a dynamic systems perspective : A longitudinal study utilizing multi-level text analysis2009

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. & Nitta, R.
    • 学会等名
      BAAL2009
    • 発表場所
      Newcastle, United Kingdom
    • 年月日
      2009-09-03
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Understanding motivational changes in classrooms.2009

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta, Ryoko Asano
    • 学会等名
      JALT Annual Conference
    • 発表場所
      Shizuoka.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21720207
  • [学会発表] Co-adaptation of the Ideal L2 Self, self-regulation and L2 writing performance

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R.
    • 学会等名
      International Conference on Motivational Dynamics and Second Language Acquisition
    • 発表場所
      The University of Nottingham, UK
    • 年月日
      2014-08-28 – 2014-08-30
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [学会発表] Is pre-task planning beneficial in speaking tests?

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Nakatsuhara, F.
    • 学会等名
      JALT2014
    • 発表場所
      神戸
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [学会発表] Self-regulation and L2 writing development: A longitudinal study from a complex dynamic systems perspective

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R.
    • 学会等名
      British Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      エディンバラ
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [学会発表] Self-regulation and L2 writing development: A complex dynamic systems perspective

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R.
    • 学会等名
      Matters of the Mind: Psychology for Language Learning Conference
    • 発表場所
      The University of Graz, Austria
    • 年月日
      2014-05-29 – 2014-05-31
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • [学会発表] Phase transitions in dynamic development of writing fluency: a longitudinal study from a complex dynamic systems perspective

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. & Nitta, R.
    • 学会等名
      AAAL2013
    • 発表場所
      Dallas, United States
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [学会発表] The ideal L2 self, self-regulation and L2 writing development: A complex dynamic systems approach

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R.
    • 学会等名
      British Association for Applied Linguistics Annual Conference
    • 発表場所
      The University of Warwick, UK
    • 年月日
      2014-09-04 – 2014-09-06
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370707
  • 1.  馬場 今日子 (30454333)
    共同の研究課題数: 8件
    共同の研究成果数: 50件
  • 2.  中津原 文代
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 3件
  • 3.  木下 みゆき
    共同の研究課題数: 0件
    共同の研究成果数: 1件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi