• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

SEVIGNY Paul  SEVIGNY Paul

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

SEVIGNY Paul  SEVIGNY Paul

隠す
研究者番号 00611443
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 立命館アジア太平洋大学, 言語教育センター, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2023年度: 立命館アジア太平洋大学, 言語教育センター, 教授
2020年度 – 2022年度: 立命館アジア太平洋大学, 言語教育センター, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
peer leadership / L2 reading groups / bilingual book club / short story writing / Literature Circle (LC) / Short story / Text simplification / Translation / Story editing / Creative writing … もっと見る / Critical literacy / bilingual graded reader / L2 discussion / EFL / Literature / Linguistics / Community Literacy / Citizen Science / Multilingual Education / Biliteracy / Grade Readers / Short Story Writing / Text Simplification / Creative Writing / Critical Literacy / L2 Discussion / Bilingual Graded Readers / Literature Circles / Extensive Reading 隠す
  • 研究課題

    (1件)
  • 研究成果

    (14件)
  •  Developing Bilingual Short Stories and Community Literacy Activists研究代表者

    • 研究代表者
      SEVIGNY Paul
    • 研究期間 (年度)
      2020 – 2023
    • 研究種目
      若手研究
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      立命館アジア太平洋大学

すべて 2023 2022 2021 2020

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Revising Role-Based Literature Circles for EFL Classrooms. In: Zyngier, S., Watson, G. (eds) Pedagogical Stylistics in the 21st Century.2022

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, Paul
    • 出版者
      Palgrave Macmillan, Cham
    • ISBN
      9783030836092
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K13154
  • [雑誌論文] Improving the impact of undergraduate language TAs at a Top Global University2021

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P., Stilp, L., Jones, K., and Bankole, A.
    • 雑誌名

      APU Journal of Language Research

      巻: 6 ページ: 146-166

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K13154
  • [雑誌論文] Community Literacy Activism: Amateur authors writing multilingual graded readers.2021

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P., Manabe, S., S. Shankar C. H., & Lim, J.
    • 雑誌名

      Argentinian Journal of Applied Linguistics

      巻: 9(2) ページ: 12-22

    • オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K13154
  • [学会発表] Students authoring online multilingual graded readers2023

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P. & Annisa Nur Zahra, A.
    • 学会等名
      The Sixth World Congress on Extensive Reading
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K13154
  • [学会発表] Developing the Mindset of a Community Literacy Activist2023

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P. & Manabe, S.
    • 学会等名
      JALT International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K13154
  • [学会発表] Race of intelligence: Humans vs. AI in the creation of graded readers2023

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P. & Annisa Nur Zahra, A.
    • 学会等名
      The Sixth World Congress on Extensive Reading
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K13154
  • [学会発表] The case for agenda-based reading groups in EFL contexts.2022

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P., & Manabe, S
    • 学会等名
      Extensive Reading around the World 2022 (ERAW 2022).
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K13154
  • [学会発表] Agenda-based reading groups: Developing facilitation skills in bilingual discussions2022

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P., & Manabe, S.
    • 学会等名
      The Fourth APLJ Symposium (online).
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K13154
  • [学会発表] Let’s talk story: Bilingual book club practice for language teachers.2022

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P., & Manabe, S.
    • 学会等名
      JALT2022 Conference: Learning from Students, Educating Teachers: Research and Practice.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K13154
  • [学会発表] The case for role-based literature circles in the EFL context2021

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P.
    • 学会等名
      JALT Oita 7th Annual "JALT Shorts"
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K13154
  • [学会発表] Developing bilingual language learner literature for APU2021

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P., and S. Manabe
    • 学会等名
      APU Journal of Language Research 3rd Annual Symposium
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K13154
  • [学会発表] Community literacy activists: Amateur authors writing graded readers for specific purposes2021

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P., and S. Manabe
    • 学会等名
      AILA 2021
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K13154
  • [学会発表] Moving EFL Literature Circles Online2020

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P., Berger, M., and Manabe, S.
    • 学会等名
      18th Asia Pacific Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K13154
  • [学会発表] Bilingual graded readers, literature circles, and identities2020

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P., Lim, Julia S.Y., and Hidaka, R.
    • 学会等名
      Extensive Reading Summer Seminar 2020
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K13154

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi