• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

ワイト ジェレミー  White Jeremy

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 00710716
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 立命館大学, 情報理工学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2023年度: 立命館大学, 情報理工学部, 教授
2018年度 – 2022年度: 立命館大学, 情報理工学部, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
Japanese Students / Non-verbal Communication / Face Expressions / Translation devices / Communication / Limited interaction / culture shock / anxiety / university students / Digital stories … もっと見る / Digital Stories / Study Abroad / University students / Japanese / Anxiety / Study abroad 隠す
  • 研究課題

    (2件)
  • 研究成果

    (32件)
  • 共同研究者

    (3人)
  •  Study on communication to overcome limitations and barriers研究代表者

    • 研究代表者
      ワイト ジェレミー
    • 研究期間 (年度)
      2022 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      立命館大学
  •  An investigation into the use of digital stories to reduce culture shock of Japanese students研究代表者

    • 研究代表者
      ワイト ジェレミー
    • 研究期間 (年度)
      2018 – 2021
    • 研究種目
      若手研究
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      立命館大学

すべて 2023 2022 2021 2020 2019 2018

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Book review: Teacher education in computer-assisted language learning: A sociocultural and linguistic perspective2018

    • 著者名/発表者名
      J. White, D. J. Mills
    • 総ページ数
      5
    • 出版者
      CALL-EJ
    • ISBN
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [図書] Book review: Implementing mobile language learning technologies in Japan2018

    • 著者名/発表者名
      D. J. Mills, J White
    • 総ページ数
      11
    • 出版者
      Asian Journal of Distance Education
    • ISBN
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [雑誌論文] Understanding the digital generation2023

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 雑誌名

      The Language Teacher

      巻: 47 ページ: 24-29

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00803
  • [雑誌論文] The influence of digital gameplay on learner profiles in the Japanese context2023

    • 著者名/発表者名
      Daniel Mills, Jeremy White
    • 雑誌名

      The 21st annual Hawaii international conference on education

      巻: 21 ページ: 1-10

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00803
  • [雑誌論文] The Opinions and Perceptions of K1-3 Parents in Relation to BYOD Implementation in Japanese Kindergartens2022

    • 著者名/発表者名
      White J
    • 雑誌名

      International Journal of TESOL & Education

      巻: 2 号: 1 ページ: 1-22

    • DOI

      10.54855/ijte2202011

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [雑誌論文] The Use of Digital Videos, LMS, Peer and Self-feedback to Improve Presentation Skills2020

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 雑誌名

      The IAFOR International Conference on Education - Hawaii 2020

      巻: 1 ページ: 69-76

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [雑誌論文] Pocket Translation Effectiveness in Real Life Communication Situations2020

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White, Ryosuke Yamanishi
    • 雑誌名

      The IAFOR Southeast Asian Conference on Education 2020

      巻: 1 ページ: 431-440

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [雑誌論文] Communication Beyond Languages Realized by International Game Jams2019

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White, Ian Piumarta, Ryosuke Yamanishi, Stephen Jacobs, David Simkins
    • 雑誌名

      International Conference on Game Jams, Hackathons and Game Creation Events 2019

      巻: 1 ページ: 1-6

    • DOI

      10.1145/3316287.3316291

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [雑誌論文] Japanese and International Student Interaction in Group Based Classroom Activities2019

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 雑誌名

      The IAFOR Conference on Educational Research & Innovation 2019

      巻: 1 ページ: 77-90

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [雑誌論文] Digital stories: improving the process using smartphone technology2019

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 雑誌名

      EUROCALL 2019 - CALL and Complexity

      巻: 1 ページ: 402-406

    • DOI

      10.14705/rpnet.2019.38.1044

    • ISBN
      9782490057542
    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [雑誌論文] Teacher and Student Attitudes towards Peer Review in EFL Writing2018

    • 著者名/発表者名
      Bjorn Fuisting, Brett Morgan, Jeremy White
    • 雑誌名

      Asian EFL

      巻: 20/12/4 ページ: 135-155

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [雑誌論文] Digital Stories to Improve Study Abroad Orientation2018

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 雑誌名

      WorldCALL 2018

      巻: 1 ページ: 1-5

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [雑誌論文] The Use of Soramimi for Native Like English Pronunciation in Japanese Students2018

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White, Ryo Hajika, Ryosuke Yamanishi
    • 雑誌名

      WorldCALL 2018

      巻: 1 ページ: 1-5

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [学会発表] Frotnite as a means for JPLT study2023

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      The 8th IAFOR International Conference on Education
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00803
  • [学会発表] Cross-Cultural Communication Through the use of Translation Devices2023

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White, Yoko Nishihara, Kohei Matsumura, Ryosuke Yamanishi
    • 学会等名
      Euro CALL 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00803
  • [学会発表] The use of AI in education to improve communication2023

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      University of Southern Queensland
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00803
  • [学会発表] The Influence of Digital Gameplay on Learner Profiles in the Japanese University Context2023

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      The 21st annual Hawaii International Conference on Education
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00803
  • [学会発表] AI for Cirriculum Development2023

    • 著者名/発表者名
      Jeremy WhIte
    • 学会等名
      JALT CALL 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00803
  • [学会発表] The Play and Interaction Model for DGBL its future in the Japanese education system2022

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      JALT CALL
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00803
  • [学会発表] Moving toward a more inclusive Game Jam definition2021

    • 著者名/発表者名
      White J
    • 学会等名
      ASIA ASSOCIATION of COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [学会発表] BYOD: The opinions and perceptions of parents in Japan2021

    • 著者名/発表者名
      White J
    • 学会等名
      ASIA ASSOCIATION of COMPUTER ASSISTED LANGUAGE LEARNING
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [学会発表] Digital stories and an expression of experience2021

    • 著者名/発表者名
      White J
    • 学会等名
      13th International Conference on Education Technology and Computers (ICETC 2021)
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [学会発表] The Use of Digital Videos, LMS, Peer and Self-feedback to Improve Presentation Skills2020

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      The IAFOR International Conference on Education - Hawaii 2020
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [学会発表] Traumatic Event Effect on Study Abroad Experience: A Case Study of the Christchurch 2019 Terror Attack2020

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      Welcome to the Eighteenth Annual Hawaii International Conference on Education
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [学会発表] Pocket Translation Effectiveness in Real Life Communication Situations2020

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White, Ryosuke Yamanishi
    • 学会等名
      The IAFOR Southeast Asian Conference on Education 2020
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [学会発表] Digital stories: improving the process using smartphone technology2019

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      EUROCALL 2019 - CALL and Complexity
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [学会発表] apanese and International Student Interaction in Group Based Classroom Activities2019

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      The IAFOR Conference on Educational Research & Innovation 2019
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [学会発表] Communication Beyond Languages Realized by International Game Jams2018

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White, Ian Piumarta, Ryosuke Yamanishi, Stephen Jacobs, David Simkins
    • 学会等名
      International Conference on Game Jams, Hackathons and Game Creation Events 2019
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [学会発表] The Use of Soramimi for NativeLike English Pronunciation in Japanese Students2018

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White, Ryo Hajika, Ryosuke Yamanishi
    • 学会等名
      WorldCALL 2018
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [学会発表] Using Video Game Applications: the potential for language learning opportunities in the elementary classroom setting2018

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      The 16th Asia TEFL International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [学会発表] Digital Stories to Improve Study Abroad Orientation2018

    • 著者名/発表者名
      Jeremy White
    • 学会等名
      WorldCALL 2018
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • [学会発表] Teacher and Student Attitudes towards Peer Review in EFL Writing2018

    • 著者名/発表者名
      Bjorn Fuisting, Brett Morgan, Jeremy White
    • 学会等名
      The Asian EFL Journal's International Conference on Research and Publication
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12477
  • 1.  山西 良典 (50700522)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 2.  西原 陽子 (70512101)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 3.  松村 耕平 (80629600)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi