• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

コリンズ ピーター  Collins Peter

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

PETER Collins  ピーター コリンズ

COLLINS Peter  コリンズ ピーター

隠す
研究者番号 10307241
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 東海大学, 情報理工学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2021年度: 東海大学, 語学教育センター, 教授
2018年度 – 2020年度: 東海大学, 国際教育センター, 教授
2014年度 – 2015年度: 東海大学, 外国語教育センター, 准教授
2010年度 – 2013年度: 東海大学, 教育研究所, 准教授
2012年度: 東海大学, 教育開発研究所, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
研究代表者以外
外国語教育 / 教育工学
キーワード
研究代表者
Course design / Language development / Learner autonomy / Reading and writing / Tertiary Education / Course Design / EAP / Text Analysis / Activity Scaffolding / Output Hypothesis … もっと見る / Reading Processes / Tertiary education / EAP course design / Protocol analysis / Scaffolding activities / Taxonomy / Reading processes / EFL vs. EIL / Ownership of English / Non-nativeness / Nativeness / Teacher collegiality / Curriculum design / Team teaching / teacher collaboration / curriculum design / non-NEST / NEST / curriculum planning / Activity Theory / situated language / secondary education / teacher collegiality / NEST-NNEST / ALT / team teaching … もっと見る
研究代表者以外
コミュニケーション能力 / アイデンティティ / 人間教育 / autonomy / identity / 状況論 / ドラマ教育 / 英語教育一般 / 教材・教具 / 授業開発 / 科学能力 / 教員研修 / 教育支援 / 教具(道具) / 体験学習 / 教師教育 隠す
  • 研究課題

    (4件)
  • 研究成果

    (52件)
  • 共同研究者

    (8人)
  •  An investigation into the impact of English appropriateness and the nurturing of autonomous learning attitudes on learner developmental processes研究代表者

    • 研究代表者
      コリンズ ピーター
    • 研究期間 (年度)
      2018 – 2021
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      東海大学
  •  Constructing an educational model for collaborative team teaching研究代表者

    • 研究代表者
      コリンズ ピーター
    • 研究期間 (年度)
      2013 – 2015
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      東海大学
  •  科学能力とコミュニケーシヨン能力育成のための教育および教育支援の研究

    • 研究代表者
      秋山 仁
    • 研究期間 (年度)
      2010 – 2012
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      教育工学
    • 研究機関
      東京理科大学
      東海大学
  •  ドラマを教育ツールとする言語発達の研究

    • 研究代表者
      鈴木 広子
    • 研究期間 (年度)
      2010 – 2012
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      東海大学

すべて 2021 2020 2019 2018 2015 2014 2013 2012 2011 2010 その他

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] 超える!!TOEICテスト600点 通勤快速トレーニング2011

    • 著者名/発表者名
      藤巻新, ピーター・コリンズ
    • 総ページ数
      239
    • 出版者
      マクミラン・ラングエージハウス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [雑誌論文] Developmental processes of comprehension depth and learner English as revealed through grounded reading activities2021

    • 著者名/発表者名
      Collins, Peter J., Suzuki Hiroko, Fujieda, Miho
    • 雑誌名

      The JACET International Convention Proceedings: The JACET 60th Commemorative International Convention

      巻: 60 ページ: 141-142

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [雑誌論文] Fostering an English Language Community: The 2014 Tokai University Gakuen English Olympics2015

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins, Mika Ito
    • 雑誌名

      東海大学外国語教育センター所報

      巻: 35 ページ: 125-134

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [雑誌論文] Creating supplementary readings: JTE and ALT roles2015

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins, Gary Scott Fine
    • 雑誌名

      JALT2014 Conference Proceedings

      巻: 2014 ページ: 443-442

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [雑誌論文] Evolving teacher perceptions on learner autonomy2014

    • 著者名/発表者名
      Collins, P. and Suzuki, H.
    • 雑誌名

      Proceedings of the Independent Learning Association Conference

      巻: -

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [雑誌論文] Situating team teaching in the current literature on English ownership. (英語の当事者意識に関する最新の文献にチームティーチングを位置づける)2014

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins, Gary Scott Fine
    • 雑誌名

      Educational Development 教育開発

      巻: 8 (2013) ページ: 63-80

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [雑誌論文] Teachers as learners: Evolving perspectives2013

    • 著者名/発表者名
      Collins, P.
    • 雑誌名

      Proceedings of the JALT 38th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition

      巻: -

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [雑誌論文] Team teachers as gardeners of English2013

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins
    • 雑誌名

      Heuristics

      巻: 16(2) ページ: 2-2

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [雑誌論文] Evolving teacher perceptions on learner autonomy2012

    • 著者名/発表者名
      Collins, P., Suzuki, H.
    • 雑誌名

      Proceedings of the Independent Learning Association Conference, Wellington, New Zealand

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [雑誌論文] 「地域連携教育改革プロジェクト」における教育支援の研究開発2012

    • 著者名/発表者名
      滝川洋二, 桑田孝泰, 酒井利訓, 鈴木広子, Peter J. Collins, Gary Scott Fine
    • 雑誌名

      第17回東海大学授業研究会発表集

      巻: (1)(2) ページ: 5-8

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [雑誌論文] EFL learner autonomy as it emerges in drama projects.2011

    • 著者名/発表者名
      Fine, G., Collins, P.
    • 雑誌名

      Fostering autonomy in language learning

      ページ: 52-63

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [雑誌論文] Revisiting assumptions about team teaching2011

    • 著者名/発表者名
      Peter J.Collins
    • 雑誌名

      Educational Development(東海大学教育開発研究所)

      巻: 5 ページ: 59-84

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [学会発表] Who’s Your Audience? “Real-World” Contexts in Speaking and Writing Activities2021

    • 著者名/発表者名
      Collins, Peter J.
    • 学会等名
      Tsuda Juku Daigaku Winter Open Lecture Series
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [学会発表] The Effects of Recycling Language from Contextualized Reading Passages in Situated Writing Activities2021

    • 著者名/発表者名
      Collins, Peter J., Suzuki HIroko, Fujieda, M.
    • 学会等名
      International Association of Applied Linguistics (AILA).
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [学会発表] Enhancing Basic EAP Reading through the Contextualization Process2020

    • 著者名/発表者名
      Collins Peter, Suzuki Hiroko, Fujieda Miho
    • 学会等名
      55th RELC International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [学会発表] Thinking Inside the Box: Nurturing Student Autonomy While Building Vocabulary2020

    • 著者名/発表者名
      Collins Peter
    • 学会等名
      大学院文学研究科 英語教育研究コース 冬期公開講座
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [学会発表] The impact of contextualization on reading comprehension depth: Analyses of basic and low-intermediate learners' language and perspectives2019

    • 著者名/発表者名
      Hiroko Suzuki, Peter J. Collins
    • 学会等名
      FLEAT7 International Conference on Foreign Language Education & Technology
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [学会発表] Inspiring Global Citizenship: Textbook Topics2019

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins
    • 学会等名
      JALT 45th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [学会発表] English in English: Teacher-student interaction about textbook topics2019

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins
    • 学会等名
      2019年度津田梅子記念交流館プログラム:英語教員のためのワークショップ
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [学会発表] Two Heads Are Better than One: Effective Team Teaching as a Resource2019

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins
    • 学会等名
      津田塾大学千駄ヶ谷キャンパス 大学院文学研究科 英語教育研究コース 冬期公開講座
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [学会発表] Clarifying Goals, Clarifying Roles: A Framework for Team-Teaching2019

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins
    • 学会等名
      平成26年度 Teaching Skills Development Seminar「外国語指導助手の指導力等向上研修会」
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [学会発表] Part of the Global Citizen’s Portfolio: Communicative English2018

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins
    • 学会等名
      津田塾大学 大学院文学研究科 冬期公開講座
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [学会発表] I’ve got something to say! Shifting student perspectives on English learning2018

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins
    • 学会等名
      2017年度津田梅子記念交流館プログラム:英語教員のためのワークショップ
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [学会発表] Designing an instructional framework to develop EAP literacy2018

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins, Hiroko Suzuki
    • 学会等名
      54th RELC International Conference & 5th Asia-Pacific LSP and Professional Communication Association Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00885
  • [学会発表] Lighting the torch and passing it on: Preparing students to thrive at university2015

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins
    • 学会等名
      大学院文学研究科 英語教育研究コース 冬期公開講座
    • 発表場所
      津田塾大学千駄ヶ谷キャンパス
    • 年月日
      2015-12-23
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [学会発表] Overcoming obstacles to meaningful team teaching2015

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins, Gary Scott Fine
    • 学会等名
      JALT 41st Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • 発表場所
      静岡県静岡市グランシップ静岡
    • 年月日
      2015-11-12
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [学会発表] Team teaching EFL: Perpetuating the Native Speaker Fallacy?2015

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins, Gary Scott Fine
    • 学会等名
      ATEE 40th Annual Conference
    • 発表場所
      University of Glasgow, Glasgow, UK
    • 年月日
      2015-08-26
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [学会発表] Shared intentions: Constructing a meaningful framework for team teaching English2015

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins, Gary Scott Fine
    • 学会等名
      11th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching
    • 発表場所
      カンボジ、アプノンペン、 Institute of Technology of Cambodia
    • 年月日
      2015-02-28
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [学会発表] Student writers: Setting goals and taking on roles2015

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins
    • 学会等名
      平成26年度Teaching Skills Development Seminar「外国語指導助手の指導力等向上研修会」
    • 発表場所
      富山県富山市富山県総合教育センター
    • 年月日
      2015-11-19
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [学会発表] Native and non-native English speaking teachers: Revisiting assumptions2015

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins
    • 学会等名
      平成26年度 Teaching Skills Development Seminar「外国語指導助手の指導力等向上研修会」
    • 発表場所
      富山県富山市富山県総合教育センター
    • 年月日
      2015-11-18
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [学会発表] JTE-ALT-S relationships: Building a framework2014

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins
    • 学会等名
      平成26年度外国語指導助手の指導力等向上研修会
    • 発表場所
      富山県 富山市 富山県総合教育センター
    • 年月日
      2014-11-19
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [学会発表] Bridging gaps: Supplementary reading materials for textbook lessons2014

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins
    • 学会等名
      JALT岩手支部学術講演会
    • 発表場所
      岩手県 盛岡市 アイーナ 岩手県民情報交流センター
    • 年月日
      2014-04-20
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [学会発表] Creating supplementary readings: JTE and ALT roles2014

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins, Gary Scott Fine
    • 学会等名
      JALT 40th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • 発表場所
      筑波市 つくば市 つくば国際会議場
    • 年月日
      2014-11-22
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [学会発表] From noticing to using: One team’s method for contextualizing language2014

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins
    • 学会等名
      大学院文学研究科 英語教育研究コース 冬期公開講座
    • 発表場所
      津田塾大学千駄ヶ谷キャンパス 東京
    • 年月日
      2014-12-23
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [学会発表] Supplementary readings: Making a difference2014

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins
    • 学会等名
      平成26年度外国語指導助手の指導力等向上研修会
    • 発表場所
      富山県 富山市 富山県総合教育センター
    • 年月日
      2014-11-20
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [学会発表] Evolving teacher perceptions on learner autonomy. Independent Learning Association Conference2012

    • 著者名/発表者名
      Collins, P. and Suzuki, H.
    • 学会等名
      Independent Learning Association Conference
    • 発表場所
      オーストラリア、ウェリングトン大学
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [学会発表] 「地域連携教育改革プロジェクト」における教育支援の研究開発(1)(2)2012

    • 著者名/発表者名
      滝川洋二, 桑田孝泰, 酒井利訓, 鈴木広子, Peter J. Collins, Gary Scott Fine
    • 学会等名
      第17回東海大学授業研究会
    • 発表場所
      東海大学湘南キャンパス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [学会発表] Teachers as learners: Evolving perspectives2012

    • 著者名/発表者名
      Collins, P.
    • 学会等名
      JALT 38th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • 発表場所
      浜松市アクト・シティ
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [学会発表] The reciprocal relationship of self and role: Language embodiment in drama performance2011

    • 著者名/発表者名
      Gary Scott Fine, Peter J. Collins, Suzuki Hiroko
    • 学会等名
      ISCAR Congress 2011
    • 発表場所
      イタリア,ローマ
    • 年月日
      2011-09-06
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [学会発表] L2 learner autonomy through drama performance : Participation and language transformation2011

    • 著者名/発表者名
      Peter J.Collins, Gary Scott Fine, Suzuki Hiroko
    • 学会等名
      The 16^<th> World Congress of Applied Linguistics
    • 発表場所
      中国,北京
    • 年月日
      2011-08-24
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [学会発表] The reciprocal relationship of self and role : Language embodiment in drama performance2011

    • 著者名/発表者名
      Gary Scott Fine, Peter J.Collins, Suzuki Hiroko
    • 学会等名
      ISCAR Congress 2011
    • 発表場所
      イタリア,ローマ
    • 年月日
      2011-09-06
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [学会発表] EFL learner autonomy as it emerges in drama projects2010

    • 著者名/発表者名
      Fine, G, Collins, P.
    • 学会等名
      1st International Foreign Language Teaching Conference : Independent Learning
    • 発表場所
      Zirve University Gaziantep, Turkey
    • 年月日
      2010-06-03
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [学会発表] Nurturing the communication skills required of global citizens2010

    • 著者名/発表者名
      Collins, P., 鈴木広子
    • 学会等名
      The 2^<nd> East Asian International Conference on Teacher Education Research
    • 発表場所
      香港教育研究所
    • 年月日
      2010-12-15
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [学会発表] Nurturing the communication skills required of global citizens2010

    • 著者名/発表者名
      Collins, P., Suzuki, H.
    • 学会等名
      The 2^<nd> East Asian International Conference on Teacher Education Research
    • 発表場所
      香港教育研究所
    • 年月日
      2010-12-15
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [学会発表] Integrating high school English and OC classes2010

    • 著者名/発表者名
      Collins, P., Glasgow G.
    • 学会等名
      36^<th> International Conference on Language Teaching and Learning and Material Exposition
    • 発表場所
      香港教育研究所
    • 年月日
      2010-11-20
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [学会発表] EFL learner autonomy as it emerges in drama projects2010

    • 著者名/発表者名
      Gary Scott Fine, Peter J. Collins
    • 学会等名
      1st International Foreign Language Teaching Conference: Independent Learning
    • 発表場所
      Zirve University Gaziantep, Turkey
    • 年月日
      2010-06-03
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [学会発表] Integrating high school English and OC classes2010

    • 著者名/発表者名
      Collins, P., Glasgow G.
    • 学会等名
      36^<th> International Conference on Language Teaching and Learning and Material Exposition
    • 発表場所
      香港教育研究所
    • 年月日
      2010-11-20
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • [学会発表] Nurturing the communication skills required of global citizens. The Second East Asian International Conference on Teacher Education Research.2010

    • 著者名/発表者名
      Collins, P., Suzuki, H.
    • 学会等名
      The Hong Kong Institute of Education
    • 発表場所
      Hong Kong
    • 年月日
      2010-12-15
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22500940
  • [学会発表] Teachers’ perspective shifts in the TDE program(英語教員研修プログラムにおける教員の視点の転換について)

    • 著者名/発表者名
      Gary Scott Fine, Peter J. Collins
    • 学会等名
      第18回東海大学授業研究会
    • 発表場所
      東海大学湘南校舎
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [学会発表] The “S” in TEAMS: Clarifying JTE-ALT-Student Relationships.

    • 著者名/発表者名
      Peter J. Collins
    • 学会等名
      津田塾大学千駄ヶ谷キャンパス 大学院文学研究科 英語教育研究コース 冬期公開講座
    • 発表場所
      津田塾大学千駄ヶ谷キャンパス
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [学会発表] Starring roles: Autonomy in drama activities

    • 著者名/発表者名
      Gary Scott Fine, Peter J. Collins
    • 学会等名
      JALT 39th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • 発表場所
      Kobe Convention Center, Portopia, Kobe
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370731
  • [学会発表] Evolving teacher perceptions on learner autonomy

    • 著者名/発表者名
      P. Collins & H. Suzuki
    • 学会等名
      Independent Learning Association Conference
    • 発表場所
      Wellington University
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22520631
  • 1.  鈴木 広子 (50191789)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 17件
  • 2.  ゲーリー スコット・ファイン (70515022)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 14件
  • 3.  秋山 仁 (00096942)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 4.  瀧川 洋二 (30436597)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件
  • 5.  桑田 孝泰 (70307677)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件
  • 6.  酒井 利訓 (20267842)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件
  • 7.  ピーター J.コリンズ (10327241)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 4件
  • 8.  藤枝 美穂 (20328173)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 3件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi