• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

DIMOSKI BLAGOJA  DIMOSKI Blagoja

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

DIMOSKI BLAGOJA  DIMOSKI Blagoja

隠す
研究者番号 10459464
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 玉川大学, ELFセンター, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2020年度 – 2022年度: 玉川大学, ELFセンター, 准教授
2018年度 – 2019年度: 玉川大学, ELFセンター, 助教
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
ELF course/program / Assessment rubrics / Teaching materials / ELF language awareness / ELF Corpus / Culture / Writing / Speaking / Communicative strategies / ELF awareness … もっと見る / ELF corpus / ELF assessment materials / ELF teaching materials / Inter-cultural / Communication strategies / communication problems / onomatopoeic expressions / translanguaging gestures / intercultural boundaries / ELFJ Corpus / pedagogy and assessment / communication strategies / lower proficiency / online ELF corpus / assessment / strategy training / intercultural phenomena / extended repairs / translanguaging / accommodation strategies / non-verbal strategies 隠す
  • 研究課題

    (1件)
  • 研究成果

    (21件)
  • 共同研究者

    (4人)
  •  Developing resources for teaching and assessing communication strategies in ELF-informed pedagogy: An empirical approach based on learners' communicative competence研究代表者

    • 研究代表者
      DIMOSKI BLAGOJA
    • 研究期間 (年度)
      2018 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      玉川大学

すべて 2023 2022 2021 2020 2019 2018

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] Linguistic expertise in extended other-initiated repair sequences in ELF interactions2023

    • 著者名/発表者名
      Kuroshima, S., Dimoski, B., Okada, T., Yujobo, Y. J.., & Chaikul, R.
    • 雑誌名

      The Center for English as a Lingua Franca Forum

      巻: 3 ページ: 1-14

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [雑誌論文] Navigating boundaries through knowledge: Intercultural phenomenon in ELF interactions2022

    • 著者名/発表者名
      Kuroshima, S., Dimoski, B., Okada, T., Yujobo, J. Y., Chaikul, R.
    • 雑誌名

      Englishes in Practice

      巻: 5-1

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [雑誌論文] 修復の資源としての「言語境界線超越的」ジェスチャーとオノマトペの一考察2022

    • 著者名/発表者名
      Kuroshima, S., Dimoski, B., Okada, T., Yujobo, J. Y., Chaikul, R.
    • 雑誌名

      The Center for English as a Lingua Franca Forum

      巻: 2 号: 2 ページ: 68-86

    • DOI

      10.15045/00001704

    • ISSN
      2436-2867
    • URL

      https://tamagawa.repo.nii.ac.jp/records/1449

    • 年月日
      2022-04-01
    • 言語
      英語
    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753, KAKENHI-PROJECT-22K00833
  • [雑誌論文] The effects of communication strategy training on speaking task performance2022

    • 著者名/発表者名
      Milliner, B., Dimoski, B.
    • 雑誌名

      RELC Journal

      巻: - 号: 2 ページ: 344-363

    • DOI

      10.1177/00336882221085781

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [雑誌論文] Enhancing and Assessing Learners’ Communicative Capability in ELF-informed Pedagogy: Exploring Possibilities2021

    • 著者名/発表者名
      Blagoja Dimoski
    • 雑誌名

      プロジェクト・研究会報告書 愛知大学リポジトリ Aichi University Repository Link

      巻: - ページ: 11-16

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [雑誌論文] JSPS Kakenhi Report on Developing Resources for Teaching and Assessing Communication Strategies in ELF-informed Pedagogy: An Empirical Approach Based on Learners' Communicative Capability2020

    • 著者名/発表者名
      Blagoja Dimoski, Satomi Kuroshima, Tricia Okada, Rasami Chaikul, Yuri Jody Yujobo
    • 雑誌名

      The Center for English as a Lingua Franca Journal

      巻: 6 ページ: 119-127

    • NAID

      120006845641

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [雑誌論文] The initial stages of developing resources for teaching communication strategies in ELF-informed pedagogy2019

    • 著者名/発表者名
      Blagoja Dimoski, Satomi Kuroshima, Tricia Okada, Rasami Chaikul, Yuri Jody Yujobo
    • 雑誌名

      Waseda Working Papers in ELF

      巻: 8 ページ: 105-128

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Moving towards ELF-informed pedagogy in ELT: Pedagogical applications and implications for communication strategy training (Colloquium)2022

    • 著者名/発表者名
      Dimoski, B., Kuroshima, S., Chaikul, R., Yujobo, Y. J., & Okada, T.
    • 学会等名
      13th International Conference of English as a Lingua Franca
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Communication strategies in ELF talk: Implications for ELF-aware pedagogy2022

    • 著者名/発表者名
      Dimoski, B. (on behalf of Kuroshima, S., Okada, T., Yujobo, Y.J., & Chaikul, R.)
    • 学会等名
      Forum of The Institute for Research in Humanities and Social Sciences, Aichi University (IRHSA)
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Conducting research on communication strategies in spoken ELF: Aims, outcomes, and future directions2022

    • 著者名/発表者名
      Dimoski, B. (on behalf of Kuroshima, S., Okada, T., Yujobo, Y.J., & Chaikul, R.)
    • 学会等名
      The 4th & 5th JACET ELF SIG International Workshops
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Doing ‘being an expert or a novice’: Extended other-initiated repair sequences in ELF interactions2022

    • 著者名/発表者名
      Kuroshima, S., Dimoski, B., Okada, T., Yujobo, Y.J., & Chaikul, R.
    • 学会等名
      13th International Conference of English as a Lingua Franca
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Communication strategy training through information-gap tasks2022

    • 著者名/発表者名
      Milliner, B. & Dimoski, B.
    • 学会等名
      2022 CELF-ELTama Forum for English Language Teaching
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Understanding first-contact encounters in online communication among ELF users: Prepandemic observations of transcultural and strategic language use2021

    • 著者名/発表者名
      Kuroshima, S., Dimoski, B., Okada, T., Yujobo, J. Y., Chaikul, R.
    • 学会等名
      AsiaTEFL 2021
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Translanguaging gestures and onomatopoeia as a resource for repairing the problem with speaking2021

    • 著者名/発表者名
      Dimoski, B., Kuroshima, S., Okada, T., Yujobo, J. Y., Chaikul, R.
    • 学会等名
      ELF-Aware Practices for Inclusive Multilingual Classrooms. ENRICH-2021
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Conforming to native speaker norms?: An initial investigation of Japanese learners’ communicative capability in ELF interactions2019

    • 著者名/発表者名
      Blagoja Dimoski, Tricia Okada, Satomi Kuroshima, Rasami Chaikul, Yuri Jody Yujobo
    • 学会等名
      The 12th International Conference of English as a Lingua Franca (ELF 12
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] The Initial Stages of Developing Resources for Teaching and Assessing Communication Strategies in ELF-informed Pedagogy2019

    • 著者名/発表者名
      Blagoja Dimoski, Satomi Kuroshima, Tricia Okada, Rasami Chaikul, Yuri Jody Yujobo
    • 学会等名
      8th Waseda ELF International Workshop and Symposium(国際学会)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] The Initial Stages of Developing Resources for Teaching and Assessing Communication Strategies in ELF-informed Pedagogy2019

    • 著者名/発表者名
      Dimoski, B., Kuroshima, S., Okada, T., Chaikul, R., Yujobo, Y.J.
    • 学会等名
      8th Waseda ELF International Workshop and Symposium
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Preparing learners for ELF encounters through ELF-aware pedagogical modules2019

    • 著者名/発表者名
      Blagoja Dimoski, Satomi Kuroshima, Rasami Chaikul, Yuri Jody Yujob
    • 学会等名
      JACET Summer Seminar. Tamagawa University
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] ‘Borderless’ online ELF spoken interactions: Participants’ views and perspectives through ‘accommodation’ strategies2019

    • 著者名/発表者名
      Blagoja Dimoski, Satomi Kuroshima, Rasami Chaikul
    • 学会等名
      The 58th JACET International Convention
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Training for, simulating, and assessing ELF-type interactions in the classroom2018

    • 著者名/発表者名
      Blagoja Dimoski
    • 学会等名
      11th International Conference of English as a Lingua Franca
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] (Research Report) Training for, simulating, and assessing ELF-type interactions in the classroom2018

    • 著者名/発表者名
      Blagoja Dimoski
    • 学会等名
      2018 CELF- ELTama Forum for English Language Teaching
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • 1.  CHAIKUL RASAMI (50594082)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 15件
  • 2.  黒嶋 智美 (50714002)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 15件
  • 3.  岡田 トリシャ (50774064)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 13件
  • 4.  祐乗坊 由利 (80773465)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 13件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi