• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

イリチュ ピーター  Ilic Peter

研究者番号 10511503
その他のID
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-1125-3156
所属 (現在) 2025年度: 会津大学, コンピュータ理工学部, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2025年度: 会津大学, コンピュータ理工学部, 准教授
2020年度 – 2023年度: 会津大学, コンピュータ理工学部, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
EFL education / Learning Styles / Machine Learning / EFL Education / Education / Affordances / Learning styles / Machine Learning (ML) / ICT / education … もっと見る / affordances / learning styles / EFL / machine learning 隠す
  • 研究課題

    (2件)
  • 研究成果

    (36件)
  • 共同研究者

    (1人)
  •  AI-Driven Exploration of Device-Dependent Learning Styles in EFL Education研究代表者

    • 研究代表者
      イリチュ ピーター
    • 研究期間 (年度)
      2025 – 2027
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      会津大学
  •  Using Machine Learning to Identify Learner Styles across Devices in Online EFL Lessons研究代表者

    • 研究代表者
      イリチュ ピーター
    • 研究期間 (年度)
      2020 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      会津大学

すべて 2024 2023 2022 2021 2020

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Optimizing Education Through Micro-Lessons: Engaging and Adaptive Learning Strategies2023

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 総ページ数
      398
    • 出版者
      IGI Global
    • ISBN
      9798369301951
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [図書] Understanding the Challenges of Leveraging Information and Communications Technology in Education2022

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 出版者
      IGI
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [図書] Towards an Understanding of Student Digital Ecosystems for Education, Handbook of Intelligent Techniques in Educational Process2021

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 総ページ数
      16
    • 出版者
      Springer
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] Reducing the Impact of Emergency Remote Teaching Through an Understanding of Personal Digital Ecosystems2024

    • 著者名/発表者名
      Ilic Peter
    • 雑誌名

      IEEE Transactions on Education

      巻: - 号: 3 ページ: 1-7

    • DOI

      10.1109/te.2024.3368047

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] The Role of Device Affordances in the Design and Implementation of Micro-Lessons2024

    • 著者名/発表者名
      Ilic Peter
    • 雑誌名

      Optimizing Education Through Micro-Lessons: Engaging and Adaptive Learning Strategies

      巻: - ページ: 45-62

    • DOI

      10.4018/979-8-3693-0195-1.ch003

    • ISBN
      9798369301951, 9798369301968
    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] Work in Progress: Safeguarding Authenticity: Strategies for Combating AI-Generated Plagiarism in Academia2023

    • 著者名/発表者名
      Ilic Peter、Carr Nicholas
    • 雑誌名

      IEEE Frontiers in Education (FIE) Conference proceedings

      巻: - ページ: 1-5

    • DOI

      10.1109/fie58773.2023.10343337

    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] Fuzzy cluster-scaled principal component analysis for mixed data and its application of educational effect based on device selection2023

    • 著者名/発表者名
      Sato-Ilic Mika、Ilic Peter
    • 雑誌名

      Procedia Computer Science

      巻: 225 ページ: 2402-2411

    • DOI

      10.1016/j.procs.2023.10.231

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862, KAKENHI-PROJECT-20K11701
  • [雑誌論文] LEVERAGING SMARTPHONE AFFORDANCES FOR EFL EMERGENCY REMOTE TEACHING2022

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 雑誌名

      Proceedings of the International Conferences on e-Society 2022 and Mobile Learning 2022 Virtual

      巻: - ページ: 202-209

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] Leveraging Student Attitudes to ICT to Reduce the Impact of Emergency Remote Teaching2022

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 雑誌名

      IEEE

      巻: 102

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] Leveraging Smartphone Affordances for EFL Emergency Remote Teaching2022

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 雑誌名

      IADIS Press

      巻: - ページ: 203-209

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] Work in progress: Leveraging Student Attitudes to ICT to Reduce the Impact of Emergency Remote Teaching2022

    • 著者名/発表者名
      Ilic Peter
    • 雑誌名

      Proceedings of 2022 IEEE World Engineering Education Conference (EDUNINE)

      巻: - ページ: 1-4

    • DOI

      10.1109/edunine53672.2022.9782339

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] Micro-lessons as a Response to Emergency Remote Teaching2022

    • 著者名/発表者名
      Ilic Peter
    • 雑誌名

      Proceedings of 2022 IEEE Learning with MOOCS (LWMOOCS)

      巻: - ページ: 155-160

    • DOI

      10.1109/lwmoocs53067.2022.9927755

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] Work in progress: Reducing the Impact of Emergency Remote Teaching Through an Understanding of Personal Digital Ecosystems2022

    • 著者名/発表者名
      Ilic Peter
    • 雑誌名

      Proceedings of 2022 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE)

      巻: - ページ: 1-4

    • DOI

      10.1109/fie56618.2022.9962698

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] Towards an Understanding of Student Digital Ecosystems for Education2022

    • 著者名/発表者名
      Ilic Peter
    • 雑誌名

      Handbook on Intelligent Techniques in the Educational Process

      巻: - ページ: 145-160

    • DOI

      10.1007/978-3-031-04662-9_8

    • ISBN
      9783031046612, 9783031046629
    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] Understanding the Challenges of Leveraging Information and Communications Technology in Education2022

    • 著者名/発表者名
      Ilic Peter
    • 雑誌名

      Handbook of Research on Teacher and Student Perspectives on the Digital Turn in Education

      巻: - ページ: 94-111

    • DOI

      10.4018/978-1-6684-4446-7.ch005

    • ISBN
      9781668444467, 9781668444474
    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] Learner Device Preference Across Age Groups2021

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 雑誌名

      Proceedings of the 17th International Conference of Mobile Learning 2021

      巻: - ページ: 255-259

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] The Challenge of Information and Communications Technology in Education2021

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 雑誌名

      SHS Web of Conference

      巻: 102 ページ: 01009-01009

    • DOI

      10.1051/shsconf/202110201009

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] Sentiment analysis of students’ attitudes toward mobile learning activities2020

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 雑誌名

      CALL for widening participation: short papers from EUROCALL 2020

      巻: - ページ: 114-119

    • DOI

      10.14705/rpnet.2020.48.1174

    • ISBN
      9782490057818
    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] Exploring EFL student use of digital backchannels during collaborative learning activities2020

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 雑誌名

      Teaching with Technology 2020

      巻: - 号: 1 ページ: 64-77

    • DOI

      10.37546/jaltsig.call2020.5

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [雑誌論文] Mapping the Digital Ecosystem for Education2020

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 雑誌名

      IEEE Xplore Proceedings of 2020 Sixth International Conference on e-Learning

      巻: - ページ: 275-278

    • DOI

      10.1109/econf51404.2020.9385479

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] AI and the Evolution of Pedagogy: Opportunities, Challenges, and Strategies for the Next Generation of Education2024

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      ICAIH2024
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] The Intersection of AI and Education: A Balanced Approach for the Future2024

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      ACM ETLTC-ICETM2024
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] Reducing the Impact of Emergency Remote Teaching Through an Understanding of Personal Digital Ecosystems2023

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      IEEE Frontiers in Education
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] The Synergy between Education and Computer Science2022

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      ETLTC2022
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] LEVERAGING SMARTPHONE AFFORDANCES FOR EFL EMERGENCY REMOTE TEACHING2022

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      International Conferences on e-Society 2022 and Mobile Learning 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] Leveraging Smartphone Affordances for EFL Emergency Remote Teaching2022

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      Mobile learning 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] Leveraging Student Attitudes to ICT to Reduce the Impact of Emergency Remote Teaching2022

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      VI IEEE World Engineering Education Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] Micro-lessons as a Response to Emergency Remote Teaching2022

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      2022 IEEE Learning with MOOCS (LWMOOCS)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] Reducing the Impact of Emergency Remote Teaching Through an Understanding of Personal Digital Ecosystems2022

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      Frontiers in Education Conference, FIE
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] Leveraging Student Attitudes to ICT to Reduce the Impact of Emergency Remote Teaching2022

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      6th IEEE World Engineering Education Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] The Challenge of Information and Communications Technology in Education2021

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      ETLTC2021
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] Learner Device Preference Across Age Groups2021

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      IADIS ICEduTech 2021
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] Micro-lessons for EAP as a Response to Emergency Remote Teaching2021

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      English Scholars Beyond Borders
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] Mapping the Digital Ecosystem for Education2020

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      ECONF'20
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] Exploring EFL student use of digital backchannels during collaborative learning activities2020

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      JALT Call 2020
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • [学会発表] Sentiment analysis of students’ attitudes toward mobile learning activities2020

    • 著者名/発表者名
      Peter Ilic
    • 学会等名
      EURO Call 2020
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00862
  • 1.  Debopriyo Roy (30453020)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi