• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

RUCYNSKI John  RUCYNSKI John

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

RUCYNSKI John  Rucynski John

隠す
研究者番号 10512741
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 岡山大学, 共通教育・グローバル領域, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2022年度 – 2024年度: 岡山大学, 教育推進機構, 准教授
2016年度 – 2021年度: 岡山大学, 全学教育・学生支援機構, 准教授
2015年度: 岡山大学, 言語教育センター, 准教授
2013年度 – 2014年度: 岡山大学, その他部局等, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
humor comprehension / humor competency / cultural differences / humor and culture / humor in SNS / humor in social media / online humor / online communication / humor training / humor production … もっと見る / communication skills / humor differences / social interaction / humor and study abroad / humor perspectives / humor awareness / humor and communication / humor and SNS / humor and social media / verbal irony / humor instruction / cross-cultural awareness / humor / culture and humor / digital literacy / media literacy / detecting sarcasm / detecting satirical news / humor detection / sarcasm / satirical news / satire / 教師のユーモアに対する感じ方 / 学生のユーモアに対する感じ方 / 西洋と日本のユーモア / 社会的相互行為 / 文化の異なり / perceptions of humor / communicative competence / language education / role of humor / ステレオタイプの認知 / 語学教育 / 異文化理解 / ユーモア … もっと見る
研究代表者以外
humor strategies / language education 隠す
  • 研究課題

    (5件)
  • 研究成果

    (83件)
  • 共同研究者

    (3人)
  •  The impact of humor strategies and learner-initiated humor on foreign language enjoyment in the English classroom

    • 研究代表者
      NEFF Peter
    • 研究期間 (年度)
      2024 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      同志社大学
  •  Evaluating the effectiveness of humor training on engaging in humor in online communication研究代表者

    • 研究代表者
      RUCYNSKI John
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2025
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      岡山大学
  •  The Role of Instruction and International Communication in the Development of Humor Competency in a Foreign Language研究代表者

    • 研究代表者
      RUCYNSKI John
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      岡山大学
  •  Evaluating the effectiveness of humor training in language education研究代表者

    • 研究代表者
      RUCYNSKI John
    • 研究期間 (年度)
      2016 – 2018
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      岡山大学
  •  言語学習と異文化理解におけるユーモアの役割研究代表者

    • 研究代表者
      RUCYNSKI John
    • 研究期間 (年度)
      2013 – 2015
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      岡山大学

すべて 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Lexington Books (Rowman & Littlefield)2020

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski & Caleb Prichard (editors)
    • 総ページ数
      275
    • 出版者
      Bridging the Humor Barrier: Humor Competency Training in English Language Teaching
    • ISBN
      9781498592000
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [図書] New Ways in Teaching with Humor2016

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski (editor)
    • 総ページ数
      342
    • 出版者
      TESOL Press
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [図書] New Ways in Teaching with Humor2016

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski (editor)
    • 総ページ数
      400
    • 出版者
      TESOL Press
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370718
  • [雑誌論文] Exploring humor and cultural differences through intercultural humor misunderstanding case studies2023

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 雑誌名

      Kobe JALT Journal

      巻: 4(1) ページ: 44-55

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [雑誌論文] Humor competency training with Japanese learners of English2023

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Caleb Prichard
    • 雑誌名

      Re-envisioning Language Teaching & Learning in Asia (book)

      巻: -

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [雑誌論文] Humor in the English language classroom: Insights from learners2023

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 雑誌名

      JALT CUE (College and University Educators) Circular

      巻: 13 ページ: 7-9

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00675
  • [雑誌論文] Humor competency training with Japanese learners of English (chapter in a book)2023

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Caleb Prichard
    • 雑誌名

      Re-Envisioning EFL Education in Asia (edited book)

      巻: 3 ページ: 173-193

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00675
  • [雑誌論文] L2 Learners' Ability to Recognize Ironic Online Comments and the Effect of Instruction2022

    • 著者名/発表者名
      Caleb Prichard, John Rucynski
    • 雑誌名

      System

      巻: 105(2) ページ: 102733-102733

    • DOI

      10.1016/j.system.2022.102733

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [雑誌論文] Is This Thing On? Teacher Views of Incorporating Humor Into Online Language Classes2022

    • 著者名/発表者名
      Rucynski John、Okayama University
    • 雑誌名

      The Language Teacher

      巻: 46 号: 6 ページ: 9-9

    • DOI

      10.37546/jalttlt46.6-2

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00763, KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [雑誌論文] Humor in ELT (Part 3): Online Teaching Techniques2022

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 雑誌名

      TESOL Connections

      巻: August

    • オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [雑誌論文] Humor in ELT (Part 1): Benefits, Misconceptions, and Risks2022

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 雑誌名

      TESOL Connections

      巻: May

    • オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [雑誌論文] Humor in ELT (Part 2): Classroom Techniques2022

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 雑誌名

      TESOL Connections

      巻: June

    • オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [雑誌論文] Implementing humor instruction into English language teaching2021

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Caleb Prichard
    • 雑誌名

      English Teaching Forum

      巻: 59(3) ページ: 2-13

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [雑誌論文] Are You Serious? Teaching Sarcasm, Jocularity, and Other Verbal Irony2021

    • 著者名/発表者名
      Caleb Prichard, John Rucynski
    • 雑誌名

      As We Speak: The Newsletter of the Speech, Pronunciation, and Listening Interest Section

      巻: December 2021

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [雑誌論文] The English classroom as “warai no ba”: Instructor views on humor and language learning in Japan2021

    • 著者名/発表者名
      Peter Neff, John Rucynski
    • 雑誌名

      International Journal of Educational Research

      巻: 2-2(1) ページ: 100070-100070

    • DOI

      10.1016/j.ijedro.2021.100070

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909, KAKENHI-PROJECT-20K00763
  • [雑誌論文] Sarcasm is so easy to understand: Teaching Verbal Irony in the English Language Classroom2021

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Caleb Prichard
    • 雑誌名

      Teach English With a Sense of Humor: Why (and How to) Be a Funnier and More Effective English Teacher and Laugh All the Way to Your Classroom (edited book)

      巻: edited book

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [雑誌論文] Going beyond the surface with pop culture Using humorous cartoon series to explore social issues in the foreign language classroom2021

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 雑誌名

      Pop Culture in Language Education (book chapter)

      巻: 1 ページ: 105-118

    • DOI

      10.4324/9780367808334

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [雑誌論文] Humor Competency Training for Sarcasm and Jocularity2020

    • 著者名/発表者名
      Caleb Prichard & John Rucynski
    • 雑誌名

      Bridging the Humor Barrier: Humor Competency Training in English Language Teaching (edited volume)

      巻: - ページ: 165-192

    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [雑誌論文] Training English Language Learners to Recognize English Satirical News2020

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski & Caleb Prichard
    • 雑誌名

      Bridging the Humor Barrier: Humor Competency Training in English Language Teaching (edited volume)

      巻: - ページ: 243-268

    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [雑誌論文] Second language learners’ ability to detect satirical news and the effect of humor competency training2018

    • 著者名/発表者名
      Caleb Prichard & John Rucynski
    • 雑誌名

      TESOL Journal

      巻: Volume 10, Issue 1 号: 1

    • DOI

      10.1002/tesj.366

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [雑誌論文] Japanese perceptions of humor in the English language classroom2017

    • 著者名/発表者名
      Peter Neff & John Rucynski
    • 雑誌名

      International Journal of Humor Research

      巻: 30(3) 号: 3 ページ: 279-301

    • DOI

      10.1515/humor-2016-0066

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [雑誌論文] Fake news for recognizing satire and developing media literacy2016

    • 著者名/発表者名
      Caleb Prichard (author) & John Rucynski (book editor)
    • 雑誌名

      New Ways in Teaching with Humor (edited book)

      巻: n/a ページ: 310-312

    • 査読あり / 謝辞記載あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [雑誌論文] Understanding sarcasm through memes2016

    • 著者名/発表者名
      Caleb Prichard (author) & John Rucynski (book editor)
    • 雑誌名

      New Ways in Teaching with Humor (edited book)

      巻: n/a ページ: 313-315

    • 査読あり / 謝辞記載あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [学会発表] Analyzing and Researching Misconceptions about Japan through Internet Memes2024

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      Education without Frontiers for a Sustainable Future (Hyogo University)
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00675
  • [学会発表] Using Internet Memes to Analyze and Research Misconceptions about Japan2024

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      JALT Hokkaido Winter Language Teaching Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00675
  • [学会発表] A Framework for Integrating Humor and Task-based Language Teaching2024

    • 著者名/発表者名
      Peter Neff, John Rucynski
    • 学会等名
      28th NELTA International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00675
  • [学会発表] Considering the Cultural Context when Incorporating Humor into EFL Classes2023

    • 著者名/発表者名
      Peter Neff, John Rucynski
    • 学会等名
      TESOL 2023 International Convention & English Language Expo
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] The Why and How of Including Humor in English Language Teaching2023

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Peter Neff, Caleb Prichard
    • 学会等名
      International Society for Humor Studies 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00675
  • [学会発表] Sarcastic or Sincere? Developing Ability to Recognize Verbal Irony Online2023

    • 著者名/発表者名
      Caleb Prichard, John Rucynski
    • 学会等名
      TESOL 2023 International Convention & English Language Expo
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Humor competency Training for Satirical News2023

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      International Society for Humor Studies 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00675
  • [学会発表] Humour as a Double-edged Sword in English Language Teaching: Insights from Learners2023

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Peter Neff
    • 学会等名
      Australasian Humour Studies Network
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] “Reading the room” in Zoom: Challenges and opportunities using humor in synchronous online language education2023

    • 著者名/発表者名
      Peter Neff, John Rucynski
    • 学会等名
      American Association of Applied Linguistics (AAAL) 2023 Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Exploring the Benefits and Challenges of Using Humor in Online Teaching2022

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Peter Neff
    • 学会等名
      JALT PanSIG 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] To Joke or not to Joke: Contrasting Views of Humor in Online English Language Classes2022

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      Eighth Annual Conference on Global Higher Education at Lakeland University Japan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] A Framework for Incorporating a Humor-Based Component into Task-Based Language Teaching2022

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Peter Neff
    • 学会等名
      9th International Conference on Task-based Language Teaching
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] The Effect of Combining Instruction and Feedback with Tasks in Improving Language Learners’ Media Literacy2022

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Caleb Prichard
    • 学会等名
      9th International Conference on Task-based Language Teaching
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Examining Instructor Perceptions of “Classroom” Humor During Online Teaching2022

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Peter Neff
    • 学会等名
      Global Japan and Academia during Covid-19, University of Hyogo
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] “Is This Thing On??”: Teacher Views on Incorporating Humour into Online Language Classes2022

    • 著者名/発表者名
      Peter Neff, John Rucynski
    • 学会等名
      Australasian Humor Society Network Annual Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Japanese University Students’ Views of Humor in English Language Classes2022

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Peter Neff
    • 学会等名
      JALT 2022 Annual Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Using Satirical News to Deepen Awareness of Contemporary Social Issues2022

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Caleb Prichard
    • 学会等名
      TESOL International Convention
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Guiding Learners to Detect Ironic Comments on Social Media2022

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Caleb Prichard
    • 学会等名
      JALT 2022 Annual Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Training English language learners to detect English satirical news2021

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski & Caleb Prichard
    • 学会等名
      TESOL 2021 Convention & English Language Expo
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Training learners to recognize sarcasm in conversation2021

    • 著者名/発表者名
      Caleb Prichard & John Rucynski
    • 学会等名
      TESOL 2021 Convention & English Language Expo
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] The role of humor in language education and cross-cultural communication2021

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      Okayama University Japan x SDGs Virtual Global Circuit Academic Seminar Series
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Using cross-cultural humour misunderstanding case studies in the foreign language classroom2021

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski & Caleb Prichard
    • 学会等名
      Australasian Humour Studies Network 2021 Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Humor in Cross-cultural Communication: Bond or Barrier?2021

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      Living on the Edge JALT Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Energize your English classes with humor competency training2021

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      Nagoya JALT Monthly Meeting
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] "Similar yet Different": Teacher Views of Humor in Online Teaching2021

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Peter Neff
    • 学会等名
      JALT Annual International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Using Humor in Online Teaching: Struggles and Success Stories2021

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Peter Neff
    • 学会等名
      JALT Teacher Development SIG Teacher Journeys Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Considering the cultural context when incorporating humor into the language teaching curriculum2021

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski & Caleb Prichard
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics (AAAL) Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Humor Competence in Intercultural Communication2021

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Caleb Prichard
    • 学会等名
      JALT PanSIG Annual Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Training Japanese learners of English to recognize verbal irony in conversation2021

    • 著者名/発表者名
      Caleb Prichard & John Rucynski
    • 学会等名
      Australasian Humour Studies Network 2021 Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Classroom Humor: The View from Language Instructors2021

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Peter Neff
    • 学会等名
      53rd Annual Meeting of the British Association for Applied Linguistics
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] University teacher and student views of humor2020

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      JALT PanSIG 2020
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Examining the role of humor competence in intercultural communication2020

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski & Caleb Prichard
    • 学会等名
      SIETAR (Society for Intercultural Education, Training, and Research) Japan Annual Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Training Learners of English to Recognize Verbal Irony2019

    • 著者名/発表者名
      Caleb Prichard & John Rucynski
    • 学会等名
      2019 AAAL Convention
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [学会発表] Humor in the Language Classroom: Insights from Learners and Educators2019

    • 著者名/発表者名
      Peter Neff & John Rucynski
    • 学会等名
      The Applied Linguistics Conference 2019
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] Training English Language Learners to Detect English Satirical News2019

    • 著者名/発表者名
      Caleb Prichard & John Rucynski
    • 学会等名
      JALT (The Japan Association for Language Teaching) 2019 International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] New Ways of Teaching with Humor2019

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      2019 TESOL Convention
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [学会発表] Training English Language Learners to Detect English Satirical News2019

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski & Peter Neff
    • 学会等名
      The Applied Linguistics Conference 2019
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] The Methodological Challenge of Incorporating Humor Competency Training into the English Language Teaching Curriculum: Case Study of English Satirical News2019

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski & Caleb Prichard
    • 学会等名
      PRELA 2019 "Professionals and Research in Applied Linguistics"
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00909
  • [学会発表] The Efficacy of Humor Competency Training in Second and Foreign Language Teaching2019

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski & Caleb Prichard
    • 学会等名
      2019 AAAL (American Association for Applied Linguistics) Convention
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [学会発表] Incorporating Humor Competence Training into the Language Learning Curriculum2019

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski & Caleb Prichard
    • 学会等名
      2019 TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages) Convention
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [学会発表] The Humor Barrier in Foreign Language Acquisition2018

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      Multilingual Awareness and Multilingual Practices
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [学会発表] Cultural Considerations of Implementing Humor into the Language Learning Curriculum: Case Study of English Language Courses at Universities in Japan2018

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski & Peter Neff
    • 学会等名
      20th International Congress of Linguists
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [学会発表] Detecting online satirical news: New Competency in the digital world2017

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski & Caleb Prichard
    • 学会等名
      15th Asia TEFL International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [学会発表] Using humor to enhance language and culture instruction2017

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      TESOL International Association
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [学会発表] Fake news or odd news?: Analyzing Japanese English speakers’ difficult in detecting satire2017

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski & Caleb Prichard
    • 学会等名
      American Association of Applied Linguistics 2017
    • 発表場所
      Portland Marriott Downtown Waterfront, Portland, OR, U.S.A.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [学会発表] Detecting satirical news: A new competency for English language learners in our digitalized world2017

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski & Caleb Prichard
    • 学会等名
      2017 ATEE (Association for Teacher Education in Europe) Annual Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [学会発表] New ways of teaching with humor to enrich your classroom2017

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Caleb Prichard, Lisa Leopold, Sara Okello, Nadezda Pimenova, John Schmidt, Seth Streichler
    • 学会等名
      TESOL 2017 International Convention & English Language Expo
    • 発表場所
      Washington State Convention Center, Seattle, WA, U.S.A.
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [学会発表] Training English language learners to comprehend and respond to humorous memes2016

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski & Caleb Prichard
    • 学会等名
      International Society for Humor Studies Dublin 2016
    • 発表場所
      Trinity College, Dublin, Ireland
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [学会発表] Using satirical news stories for increasing media literacy2016

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      New York State TESOL 46th Annual Conference
    • 発表場所
      Crowne Plaza, Syracuse, NY, U.S.A.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [学会発表] Transforming humor in ELT from ha-ha to aha!2016

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Caleb Prichard, Joseph Dias, Scott Gardner, Andrew Reimann, Gregory Strong
    • 学会等名
      JALT 42nd Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • 発表場所
      WINC Aichi, Nagoya, Japan
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02838
  • [学会発表] Humor-Based Classroom Tasks for Fostering Students’ Real-World Cross-Cultural Competence2015

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      Sixth International Conference on Task-Based Language Teaching
    • 発表場所
      Leuven University, Leuven, Belgium
    • 年月日
      2015-09-16
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370718
  • [学会発表] Using Controversial Humor as a Springboard for Exploring Cultural Boundaries in Language Classes2015

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski and Peter Neff
    • 学会等名
      4th International Conference on Language, Education and Diversity
    • 発表場所
      University of Auckland, Auckland, New Zealand
    • 年月日
      2015-11-24
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370718
  • [学会発表] Global Skills in Language Education from Policy Maker, Teacher, and Student Perspectives2015

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      Bridging Language Acquisition and Language Policy Symposium
    • 発表場所
      Lund University, Lund, Sweden
    • 年月日
      2015-06-18
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370718
  • [学会発表] Borderline funny: Humor in language education2014

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Scott, Gardner, Richard Hodson, and Ayako Namba
    • 学会等名
      JALT 2014 National Conference
    • 発表場所
      筑波コンベンションセンター
    • 年月日
      2014-11-23
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370718
  • [学会発表] “Measuring Various Cultural Limits of Humor in Language Classes.”2014

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Ayako Namba and Scott Gardener
    • 学会等名
      Australasian Humour Studies Network Conference
    • 発表場所
      National Library of New Zealand, Wellington, NZ
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370718
  • [学会発表] "What do Japanese students really think of humor in English language classes?"2014

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski and Peter Neff
    • 学会等名
      26th International Society for Humor Studies Conference
    • 発表場所
      Utrecht, Netherlands
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370718
  • [学会発表] “Exploring Cultural Differences through Humor.”2014

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Ayako Namba and Scott Gardner
    • 学会等名
      Okayama JALT January meeting
    • 発表場所
      岡山福祉会館
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370718
  • [学会発表] Stereotypes in humor as a springboard for cross-cultural discussions2014

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      44th Annual NYS TESOL Conference
    • 発表場所
      Albany, N.Y.
    • 年月日
      2014-11-14
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370718
  • [学会発表] American joke: How Japanese students perceive humor in the language classroom2014

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski, Peter Neff
    • 学会等名
      2014年JAL 北海道年次大会
    • 発表場所
      北星学園大学、北海道
    • 年月日
      2014-09-21
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370718
  • [学会発表] “Exploring Humor and Stereotypes in English Classes.”2013

    • 著者名/発表者名
      John Rucynski
    • 学会等名
      2013年JALT北海道年次大会
    • 発表場所
      北星学園大学
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25370718
  • 1.  Prichard Caleb (10440306)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 35件
  • 2.  難波 彩子 (00638760)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 3件
  • 3.  NEFF Peter (70411072)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi