• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

ブルックス ギャビン  Brooks Gavin

研究者番号 10610818
その他のID
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-9839-1593
所属 (現在) 2025年度: 京都産業大学, 外国語学部, 講師
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2023年度 – 2024年度: 京都産業大学, 外国語学部, 講師
2022年度 – 2023年度: 名古屋商科大学, 国際学部, 講師
2019年度 – 2022年度: 関西学院大学, 総合政策学部, 講師
2017年度 – 2018年度: 同志社大学, グローバル・コミュニケーション学部, 助教
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02080:英語学関連 / 小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連 / 小区分02080:英語学関連
キーワード
研究代表者
Corpus Linguistics / Assessment / Vocabulary / EAL / Multi-word Expressions / Lexical Diversity / learner corpora / NLP / multi-word expressions / lexical diversity … もっと見る / Corpus / Corpus linguistics / Academic vocabulary / Word lists / 英語 / International School / International Schools / vocabulary assessment / vocabulary knowledge / Applied Linguistics … もっと見る
研究代表者以外
vocabulary / IELTS / corpus / lexical diversity / word lists / multiword expressions / writing / pedagogic word-lists / lexical density / multiword units / spoken fluency / productive vocabulary / multi word units / English education / multi-word expressions / Lexical Diversity / Vocabulary / Study Abroad / Applied Linguistics / study abroad / receptive vocabulary 隠す
  • 研究課題

    (7件)
  • 研究成果

    (35件)
  • 共同研究者

    (7人)
  •  Investigating IELTS Writing Task Score Influences: An Exploration of the Relationships Between Vocabulary, Multiword Expressions, and Writing Proficiency

    • 研究代表者
      Fraser Simon
    • 研究期間 (年度)
      2024 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      広島大学
  •  Improving Measures of Lexical Diversity and Multi-word Expressions for Japanese EFL Learners研究代表者

    • 研究代表者
      ブルックス ギャビン
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2025
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02080:英語学関連
    • 研究機関
      京都産業大学
  •  Investigating the Impact of Learner Proficiency on Their Usage of Vocabulary and Multi-word Expressions: A Longitudinal Multi-modal Corpus

    • 研究代表者
      Jordan Jennifer
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2025
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02080:英語学関連
    • 研究機関
      関西学院大学
  •  Spoken and Written Vocabulary in High-stakes Assessments: The Impact of Lexical Choices at Different IELTS Proficiency Levels.

    • 研究代表者
      Higginbotham George
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2023
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      叡啓大学
      広島女学院大学
  •  Acquisition and decay: The long-term impact of study abroad on receptive vocabulary knowledge and lexical diversity

    • 研究代表者
      NEFF Peter
    • 研究期間 (年度)
      2020 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      同志社大学
  •  Addressing the issue of assessing English as an Additional Language (EAL) learners: Developing and validating a word list and Vocabulary Levels Test for EAL learners研究代表者

    • 研究代表者
      ブルックス ギャビン
    • 研究期間 (年度)
      2020 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      名古屋商科大学
      関西学院大学
  •  Bridging the vocabulary gap for English as an Additional Language learners: Establishing an EAL word list研究代表者

    • 研究代表者
      ブルックス ギャビン
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2019
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      関西学院大学
      同志社大学

すべて 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] EAL Research for the Classroom: Practical and Pedagogical Implications2023

    • 著者名/発表者名
      Gavin Brooks, Jon Clenton, Simon Fraser
    • 総ページ数
      240
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00763
  • [図書] EAL Research for the Classroom: Practical and Pedagogical Implications2023

    • 著者名/発表者名
      Gavin Brooks, Jon Clenton, Simon Fraser
    • 総ページ数
      240
    • 出版者
      Routledge
    • ISBN
      9781003274889
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00793
  • [雑誌論文] Exploring the importance of vocabulary for English as an additional language learners’ reading comprehension2021

    • 著者名/発表者名
      Brooks Gavin、Clenton Jon、Fraser Simon
    • 雑誌名

      Studies in Second Language Learning and Teaching

      巻: 11 号: 3 ページ: 351-376

    • DOI

      10.14746/ssllt.2021.11.3.3

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00763
  • [雑誌論文] L2 Vocabulary Knowledge Across Modes of Production: A Pilot Study2021

    • 著者名/発表者名
      Brooks, G. & Jordan, J.
    • 雑誌名

      JALT Post Conference Publication

      巻: 1 ページ: 177-184

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00577
  • [雑誌論文] Vocabulary Usage in Second Language Presentations2020

    • 著者名/発表者名
      Brooks, Gavin
    • 雑誌名

      JALT Postconference Publication 2019

      巻: 1 号: 1 ページ: 288-295

    • DOI

      10.37546/jaltpcp2019-34

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00763
  • [学会発表] Automated Transcription and Measures of Lexical Diversity in L2 Spoken Texts2023

    • 著者名/発表者名
      Brooks, Gavin; Jordan, Jen
    • 学会等名
      JALT CUE Conference 2023
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00597
  • [学会発表] Automated transcription and measures of LD in spoken texts2023

    • 著者名/発表者名
      Brooks, Gavin; Jordan, Jen
    • 学会等名
      H-LRF Conference 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00597
  • [学会発表] Using Whisper to automate the transcription of L2 learners' spoken texts2023

    • 著者名/発表者名
      Brooks, Gavin; Jordan, Jen
    • 学会等名
      JALT CALL Conference 2023
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00597
  • [学会発表] Investigating Lexical Patterns Using a Longitudinal Learner Corpus2023

    • 著者名/発表者名
      Brooks, G. & Jordan, J.
    • 学会等名
      TESOL 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00577
  • [学会発表] Using a Large-Scale Longitudinal Learner Corpus for Materials Development2023

    • 著者名/発表者名
      Brooks, G. & Jordan, J.
    • 学会等名
      TESOL 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00577
  • [学会発表] Using Whisper to Automate the Transcription of L2 Learners' Spoken Text2023

    • 著者名/発表者名
      Brooks, G. & Jordan, J.
    • 学会等名
      JALT Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00577
  • [学会発表] The Importance of the L2 Corpora for Material Development2022

    • 著者名/発表者名
      Brooks, G. & Jordan, J.
    • 学会等名
      JALT Pan-Sig
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00577
  • [学会発表] What Words Do EAL Learners Need to Know to be Successful: The Importance of Domain Specific Word Lists2022

    • 著者名/発表者名
      Gavin Brooks, Jon Clenton, Simon Fraser
    • 学会等名
      British Association of Applied Linguistics
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00793
  • [学会発表] Why Do EAL Learners Struggle with Reading Comprehension: A Corpus-Based Analysis2022

    • 著者名/発表者名
      Gavin Brooks, Jon Clenton, Simon Fraser
    • 学会等名
      British Association of Applied Linguistics
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00793
  • [学会発表] How to Measure Lexical Diversity with R and Python, and Why You Would Want To2022

    • 著者名/発表者名
      Gavin Brooks
    • 学会等名
      JALT CALL
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00793
  • [学会発表] Creating an EAL Word List: Bridging the Gaps in EAL Learners’ Vocabulary Knowledge2021

    • 著者名/発表者名
      Gavin Brooks, Jon Clenton, Simon Fraser
    • 学会等名
      Journees de la Recherche en Education (JRE) 2021
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00793
  • [学会発表] The SPS ELP Corpus Project2021

    • 著者名/発表者名
      Jordan, J. & Brooks, G.
    • 学会等名
      Hiroshima Lexical Research Forum
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00577
  • [学会発表] A Multi-modal, Longitudinal Corpus Project2021

    • 著者名/発表者名
      Jordan, J. & Brooks, G.
    • 学会等名
      Japan Association of Language Teachers
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00577
  • [学会発表] Academic Vocabulary and Multiword Expressions in an EAL Context2021

    • 著者名/発表者名
      Gavin Brooks, Jon Clenton, & Simon Fraser
    • 学会等名
      Hiroshima Lexical Research Foundation
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00793
  • [学会発表] Investigating Learner Vocabulary Use Across Different Modes of Production2021

    • 著者名/発表者名
      Brooks, G. & Jordan, J.
    • 学会等名
      Teachers of English as a Second Language (TESOL)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00577
  • [学会発表] Academic vocabulary and formulaic language in the EAL context: Creating a discipline-specific EAL word list2021

    • 著者名/発表者名
      Gavin Brooks, Jon Clenton, Simon Fraser
    • 学会等名
      30th Conference of the European Second Language Association
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00793
  • [学会発表] The Importance of Vocabulary for English as an Additional Language Learners’ Reading Comprehension2021

    • 著者名/発表者名
      Gavin Brooks, Jon Clenton
    • 学会等名
      British Association of Applied Linguistics
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00793
  • [学会発表] Using the VLT to Assess Young EAL Learners: Benefits, Issues, and a Way Forward2020

    • 著者名/発表者名
      Gavin Brooks, Jon Clenton
    • 学会等名
      Hiroshima Vocabulary Assessment Research Group 2020 Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00793
  • [学会発表] Assessing Young English Language Learners’ Vocabulary Knowledge: The Importance of Domain Specific Assessments2020

    • 著者名/発表者名
      Jon Clenton, Gavin Brooks
    • 学会等名
      First Hawaii International Conference on English Language and Literature Studies (HICELLS 2020), University of Hawaii, Hilo Campus, Hawaii, USA
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03035
  • [学会発表] Creating an EAL Word List: Bridging the Gaps in EAL Learners’ Vocabulary Knowledge (Poster Presentation)2019

    • 著者名/発表者名
      Gavin Brooks, Jon Clenton
    • 学会等名
      Capturing and Quantifying Individual Differences in Bilingualism, University of Tromso the Arctic University of Norway, Tromso, Norway
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03035
  • [学会発表] Exploring the Importance of the Vocabulary for English as an Additional Language Learners' Reading Comprehension2019

    • 著者名/発表者名
      Gavin Brooks, Jon Clenton
    • 学会等名
      The 12th International Symposium on Bilingualism (ISB12), University of Alberta, Edmonton, Canada
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03035
  • [学会発表] Investigating EAL learner performance influences: The importance of vocabulary for reading comprehension2019

    • 著者名/発表者名
      Jon Clenton, Gavin Brooks
    • 学会等名
      European Second Language Association (EuroSLA) Conference 2019, Lund University, Lund, Sweeden
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03035
  • [学会発表] Exploring the Vocabulary Gap: The Importance of Vocabulary for English as an Additional Language Learners’ Reading Comprehension2019

    • 著者名/発表者名
      Gavin Brooks, Jon Clenton
    • 学会等名
      Shanghai Center for Research in English Language Education (SCRELE) First Biennial Conference, Shanghai International Studies University, Shanghai, China
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03035
  • [学会発表] ELLs’ Vocabulary Needs and the Creation of an ELL Specific Word List2018

    • 著者名/発表者名
      Brooks, G. & Clenton, J.
    • 学会等名
      AAAL 2019, Sheraton Downtown Atlanta, Atlanta, USA.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03035
  • [学会発表] Exploring the Reliability and Predictive Power of ELL Assessment Tools2018

    • 著者名/発表者名
      Brooks, G. & Clenton, J.
    • 学会等名
      TESOL 2019 Conference, Georgia World Congress Center, Atlanta, USA.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03035
  • [学会発表] Understanding the Importance of Vocabulary for English as an Additional Language Learners2018

    • 著者名/発表者名
      Gavin Brooks, Jon Clenton
    • 学会等名
      AAAL 2018 Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03035
  • [学会発表] A Rasch-Based Analysis of a Bilingual Vocabulary Levels Test2018

    • 著者名/発表者名
      Brooks, G.
    • 学会等名
      The 57th JACET International Convention, Tohuku Gakuin University, Sendai, Japan.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03035
  • [学会発表] Bridging the Vocabulary Gap for Learners of English as an Additional Language2018

    • 著者名/発表者名
      Brooks, G. & Clenton, J.
    • 学会等名
      20th International Congress of Linguists, Cape Town
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03035
  • [学会発表] Understanding the Importance of Vocabulary for English as an Additional Language Learners2018

    • 著者名/発表者名
      Brooks, G. & Clenton, J.
    • 学会等名
      The 5th International Conference of the Asian Association for Language Assessment, Regal Shanghai East Asia Hotel, Shanghai, China.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03035
  • [学会発表] A Rasch-Based Analysis of a Vocabulary Levels Test2017

    • 著者名/発表者名
      Gavin Brooks
    • 学会等名
      JALT2017 Annual Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03035
  • 1.  CLENTON JONATHAN (80762434)
    共同の研究課題数: 7件
    共同の研究成果数: 20件
  • 2.  Fraser Simon (10403510)
    共同の研究課題数: 4件
    共同の研究成果数: 6件
  • 3.  Higginbotham George (20885090)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 0件
  • 4.  Jordan Jennifer (00469264)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 11件
  • 5.  NEFF Peter (70411072)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 6.  内原 卓海 (10905847)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 7.  Hougham Daniel (10829352)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi