• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Ismailov Murod  Ismailov Murod

… 別表記

Ismailov Murod  Ismailov Murod

ISMAILOV Murod  ISMAILOV Murod

隠す
研究者番号 10701782
その他のID
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0003-2441-1640
所属 (現在) 2025年度: 筑波大学, 人文社会系, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2022年度 – 2023年度: 筑波大学, 人文社会系, 准教授
2019年度 – 2021年度: 筑波大学, 人文社会系, 助教
2013年度 – 2014年度: 筑波大学, 人文社会系, 助教
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連 / 0109:教育学およびその関連分野 / 地域研究
キーワード
研究代表者
Pedagogy / Competencies / Japanese faculty / English-Medium / Higher education / Internationalization / Interactional skills / Japanese lecturers / Pedagogical competencies / competencies … もっと見る / teaching in English / pedagogy / EMI / College students / tele-collaboration / inquiry-based-learning / students / Intercultural / Telecollaboration / Japan / undergraduate students / communication / intercultural / inquiry-based learning / intra-cultural learning / telecollaboration / human security / post-socialist state / conflict / poverty / Central Eurasia / post-socialist states / Institutions / ポスト社会主義国 / QCA / 中央ユーラシア / 中央アジア / 貧困 隠す
  • 研究課題

    (3件)
  • 研究成果

    (41件)
  • 共同研究者

    (2人)
  •  The study of pedagogical competencies and skills of Japanese faculty involving in English-Medium Instruction (EMI)研究代表者

    • 研究代表者
      Ismailov Murod
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      筑波大学
  •  Tele-collaboration as Inquire-based learning for enhancing Intercultural communications skills of Japanese students研究代表者

    • 研究代表者
      Ismailov Murod
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2021
    • 研究種目
      研究活動スタート支援
    • 審査区分
      0109:教育学およびその関連分野
    • 研究機関
      筑波大学
  •  A Post-Socialist State and Poverty in Central Asia: Implications for the Emerging Theory of Human Security研究代表者

    • 研究代表者
      ISMAILOV Murod
    • 研究期間 (年度)
      2013 – 2014
    • 研究種目
      研究活動スタート支援
    • 研究分野
      地域研究
    • 研究機関
      筑波大学

すべて 2024 2023 2022 2021 2020 2014 その他

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] A self-determination theory approach to teacher digital competence development2024

    • 著者名/発表者名
      Chiu Thomas K.F.、Falloon Garry、Song Yanjie、Wong Vincent W.L.、Zhao Li、Ismailov Murod
    • 雑誌名

      Computers and Education

      巻: 214 ページ: 105017-105017

    • DOI

      10.1016/j.compedu.2024.105017

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [雑誌論文] Using Self-Determination Theory to Explain How Community-Based Learning Fosters Student Interest and Identity in Integrated STEM Education2023

    • 著者名/発表者名
      Chiu Thomas K. F.、Ismailov Murod、Zhou Xinyan、Xia Qi、Au Cheuk Kwan、Chai Ching Sing
    • 雑誌名

      International Journal of Science and Mathematics Education

      巻: 21 号: S1 ページ: 109-130

    • DOI

      10.1007/s10763-023-10382-x

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [雑誌論文] Teacher support and student motivation to learn with Artificial Intelligence (AI) based chatbot2023

    • 著者名/発表者名
      Chiu Thomas K.F.、Moorhouse Benjamin Luke、Chai Ching Sing、Ismailov Murod
    • 雑誌名

      Interactive Learning Environments

      巻: 1 ページ: 1-17

    • DOI

      10.1080/10494820.2023.2172044

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [雑誌論文] Catering to Inclusion and Diversity With Universal Design for Learning in Asynchronous Online Education: A Self-Determination Theory Perspective2022

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod、Chiu Thomas K. F.
    • 雑誌名

      Frontiers in Psychology

      巻: 13 ページ: 1-17

    • DOI

      10.3389/fpsyg.2022.819884

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [雑誌論文] Content lecturer and quality interaction in EMI university classrooms: a longitudinal case study2022

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod
    • 雑誌名

      Journal of Multilingual and Multicultural Development

      巻: 1 号: 8 ページ: 1-22

    • DOI

      10.1080/01434632.2022.2092120

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [雑誌論文] Juggling Between Market, Modernization, and Ideology: Internationalization of Higher Education in Central Eurasia2022

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod, James Harry Morris, Carole Faucher
    • 雑誌名

      International Higher Education

      巻: 112 ページ: 20-22

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [雑誌論文] Telecollaboration through inquiry: how evidence-based intra-cultural learning promotes intercultural communicative competence2021

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod
    • 雑誌名

      Data Science and Collaboration (DaSiC)

      巻: 4 ページ: 27-31

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [雑誌論文] Assignment Design and its Effects on Japanese College Freshmen’s Motivation in L2 Emergency Online Courses: A Qualitative Study2021

    • 著者名/発表者名
      Murod Ismailov and Yuichi Ono
    • 雑誌名

      The Asia-Pacific Education Researcher

      巻: 1 号: 3 ページ: 263-278

    • DOI

      10.1007/s40299-021-00569-7

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00903, KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [雑誌論文] Perceptions and Processes of Virtual Teamwork Involving Japanese Undergraduate Students2021

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod
    • 雑誌名

      The Proceedings of the IAFOR International Conference on Education (IICEHawaii 2021)

      巻: -

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [雑誌論文] Virtual exchanges in an inquiry-based learning environment: Effects on intra-cultural awareness and intercultural communicative competence2021

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod
    • 雑誌名

      Cogent Education

      巻: 8 号: 1 ページ: 1-16

    • DOI

      10.1080/2331186x.2021.1982601

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [雑誌論文] Designing motivating online assignments and telecollaborative tasks in the time of a pandemic: evidence from a post-course survey study in Japan2021

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod
    • 雑誌名

      Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (SITE, 2021), United States, online

      巻: - ページ: 600-609

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [雑誌論文] We are in the “breakout room.” Now what? An e-portfolio study of virtual team processes involving undergraduate online learners2021

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod、Laurier Joel
    • 雑誌名

      E-Learning and Digital Media

      巻: 19 号: 2 ページ: 120-143

    • DOI

      10.1177/20427530211039710

    • NAID

      120007182854

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [雑誌論文] Conceptualizing an inquiry-based lingua-cultural learning through telecollaborative exchanges2021

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod
    • 雑誌名

      F1000Research

      巻: 10 ページ: 677-677

    • DOI

      10.12688/f1000research.55128.2

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [雑誌論文] Challenges to Internationalisation of University Programmes: A Systematic Thematic Synthesis of Qualitative Research on Learner-Centred English Medium Instruction (EMI) Pedagogy2021

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod、Chiu Thomas K. F.、Dearden Julie、Yamamoto Yukiko、Djalilova Nigora
    • 雑誌名

      Sustainability

      巻: 13 号: 22 ページ: 12642-12642

    • DOI

      10.3390/su132212642

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [雑誌論文] What makes an effective learner-centered EMI classroom in higher education? A qualitative systematic examination of students’ perceptions using thematic synthesis approach2021

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod, Yamamoto Yukiko
    • 雑誌名

      The Proceedings of 14th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2021)

      巻: 1 ページ: 1-14

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [雑誌論文] Online Exchanges and Inquiry-based Learning: Implications for Nurturing Learners' Intercultural Communication Skills2020

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod
    • 雑誌名

      The Proceedings of the 19th International RAIS Conference on Social Sciences and Humanities, Oct. 18-19 (Research Association for Interdisciplinary Studies, U.S.)

      巻: - ページ: 97-100

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [学会発表] English Medium Instruction in Japanese Higher Education: Issues and Expectations for the "Dejima" Model of English-Taught Degree Programs2024

    • 著者名/発表者名
      Yamamoto Yukiko; Murod Ismailov
    • 学会等名
      68th Annual Conference CIES 2024
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [学会発表] EMI and Internationalization of Higher Education in CAMCA & the Asia-Pacific Regions: Are we prepared, pedagogically?2023

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod; Yukiko Yamamoto
    • 学会等名
      The CAMCA Education, Science & Technology Conference (ESTEC2023)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [学会発表] The Proficiency Puzzle: Unpacking the Relationship Between Learner Language Ability and EMI Teacher Competencies2023

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod; Yukiko Yamamoto
    • 学会等名
      The 1st Education, Languages and Internationalization Network (ELINET) Annual Conference 2023, University of Glasgow
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [学会発表] Inclusive Pedagogy for Globalizing Higher Education: Evidence from Primary Qualitative Research on English-medium University Practices2022

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod, Yamamoto Yukiko
    • 学会等名
      The Proceedings of the 66th Annual Conference of the Comparative and International Education Society (CIES 2022), Minneapolis, USA Online
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [学会発表] English Medium Instruction (EMI) in Japan: from University Policy to Classroom Pedagogy2022

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod, Yamamoto Yukiko
    • 学会等名
      University-wide Professional Development Workshop, University of Tsukuba
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [学会発表] What makes quality interaction from a content lecturer’s perspective? Learner engagement pedagogy in a highly interactive university English Medium Instruction course2022

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod
    • 学会等名
      The ICLHE East Asia Regional Group 2022 Symposium
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [学会発表] What makes quality interaction from a content lecturer’s perspective? Learner engagement pedagogy in a highly interactive university English Medium Instruction course2022

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod
    • 学会等名
      The ICLHE East Asia Regional Group 2022 Symposium/Online
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [学会発表] Interactive Content Delivery In English-Medium Universities: Implications For Non-Native Speaking Lecturers And Students2022

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod,
    • 学会等名
      The Proceedings of the 14th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN-22), Palma de Mallorca (Spain)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [学会発表] Student engagement in online learning from a Self-determination Theory perspective2022

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod, Chiu Thomas
    • 学会等名
      The Proceedings of the American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00701
  • [学会発表] Perceptions and Processes of Virtual Teamwork Involving Japanese Undergraduate Students2021

    • 著者名/発表者名
      Murod Ismailov
    • 学会等名
      The IAFOR International Conference on Education (IICEHawaii 2021)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [学会発表] Does inquiry-based learning make or break telecollaboration?2021

    • 著者名/発表者名
      Murod Ismailov
    • 学会等名
      The Japan Association for Language Teaching (JALT-2021) Reflection and New Perspectives International Conference (online), November 12-15.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [学会発表] Using 'Mentimeter' to boost student engagement2021

    • 著者名/発表者名
      Murod Ismailov
    • 学会等名
      University of Tsukuba, Faculty Development Committee of CEGLOC & BPGI - Workshop on Online Teaching: Tips and Sharing Experience, December 6.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [学会発表] Inquiry-based telecollaborative model of language exchange and intercultural communication (a theoretical investigation)2021

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod
    • 学会等名
      Interdisciplinary Roundtable @Second Language Acquisition and Teaching Program (SLAT), University of Arizona, US.
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [学会発表] Building ‘digital bridges’ for intercultural learners in Europe and Japan in the Era of New Normal2021

    • 著者名/発表者名
      Murod Ismailov
    • 学会等名
      Japan Academic Network in Europe (JANET) Annual Forum (online) November 11-12.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [学会発表] Inquiry-based telecollaborative model of language exchange and intercultural communication (a theoretical investigation)2021

    • 著者名/発表者名
      Murod Ismailov
    • 学会等名
      Interdisciplinary Roundtable on Imagining the Future, Empowering the World: Approaches to Language Teaching, Learning, and Research. USA.
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [学会発表] Telecollaboration through inquiry: how evidence-based intra-cultural learning promotes intercultural communicative competence2021

    • 著者名/発表者名
      Murod Ismailov
    • 学会等名
      Tsukuba Global Science Week 2020, Tsukuba, Japan
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [学会発表] Designing motivating online assignments and telecollaborative tasks in the time of a pandemic: evidence from a post-course survey study in Japan.2021

    • 著者名/発表者名
      Murod Ismailov
    • 学会等名
      The Society for Information Technology and Teacher Education Conference (SITE-2021), March 29-April 2, 2021. United States.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [学会発表] Designing motivating online assignments and telecollaborative tasks in the time of a pandemic: evidence from a post-course survey study in Japan2021

    • 著者名/発表者名
      Murod Ismailov
    • 学会等名
      The Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (SITE, 2021), United States, online
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [学会発表] Online Exchanges and Inquiry-based Learning: Implications for Nurturing Learners' Intercultural Communication Skills2020

    • 著者名/発表者名
      Murod Ismailov
    • 学会等名
      The 19th International RAIS Conference on Social Sciences and Humanities, Oct. 18-19 (Research Association for Interdisciplinary Studies, U.S.)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K23334
  • [学会発表] Poverty in Central Asia: cases of Uzbekistan and Kyrgyzstan2014

    • 著者名/発表者名
      Murod Ismailov
    • 学会等名
      Poverty, Development And Globalisation In Central Asia And Eastern Europe
    • 発表場所
      University of World Economy and Diplomacy, Tashkent, Uzbekistan
    • 年月日
      2014-08-25
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25883001
  • [学会発表] Poverty In Central Asia

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod
    • 学会等名
      Special Research Seminar
    • 発表場所
      American University in Central Asia, Bishkek, Kyrgyzstan
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25883001
  • [学会発表] Human Security: Concept and Approaches

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod
    • 学会等名
      Special Research Seminar
    • 発表場所
      Central Asian Development Institute, Bishkek, Kyrgyzstan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25883001
  • [学会発表] Neghbourhoods and Social Capital in Uzbekistan

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod
    • 学会等名
      SPSA Annual Conference
    • 発表場所
      New Orleans, USA
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25883001
  • [学会発表] Political and Economic Challenges in Central Asia

    • 著者名/発表者名
      Ismailov Murod
    • 学会等名
      Special Lecture
    • 発表場所
      University of World Economy and Diplomacy, Tashkent, Uzbekistan
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25883001
  • [学会発表] A Post-Socialist State and Poverty in Central Asia: a Human Security Perspective

    • 著者名/発表者名
      Murod Ismailov
    • 学会等名
      Global Academic Network International Conference
    • 発表場所
      Mount Saint Mary’s University - Doheny Campus, Los Angeles, USA
    • 年月日
      2015-03-19 – 2015-03-21
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-25883001
  • 1.  山本 祐規子 (90748691)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 7件
  • 2.  小野 雄一
    共同の研究課題数: 0件
    共同の研究成果数: 1件

URL: 

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi