• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

鈴木 祐一  SUZUKI Yuichi

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 10756563
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 早稲田大学, 国際学術院, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2025年度: 早稲田大学, 国際学術院, 准教授
2020年度 – 2024年度: 神奈川大学, 国際日本学部, 准教授
2018年度 – 2019年度: 神奈川大学, 外国語学部, 准教授
2015年度 – 2016年度: 神奈川大学, 外国語学部, 助教
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
キーワード
研究代表者
第二言語習得 / 文法習得 / 英語教育 / 認知心理学 / 個人差 / 練習間隔 / プラクティス / スピーキング練習 / 集中学習 / 教育系心理学 … もっと見る / 適性処遇交互作用 / 適性 / 自動化 / 分散学習 隠す
  • 研究課題

    (4件)
  • 研究成果

    (57件)
  • 共同研究者

    (4人)
  •  プラクティスを重視した英語授業の実態把握と改善:研究と実践の融合研究代表者

    • 研究代表者
      鈴木 祐一
    • 研究期間 (年度)
      2025 – 2028
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      早稲田大学
  •  明示的・暗示的知識の神経基盤の解明:脳イメージングによる繰り返し練習の効果検証研究代表者

    • 研究代表者
      鈴木 祐一
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      神奈川大学
  •  最適な英文法学習スケジュールの特定:文法知識の種類と適性の役割に焦点を当てて研究代表者

    • 研究代表者
      鈴木 祐一
    • 研究期間 (年度)
      2018 – 2020
    • 研究種目
      若手研究
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      神奈川大学
  •  文法知識の自動化を促進する分散・集中学習の検証:適性の個人差に着目して研究代表者

    • 研究代表者
      鈴木 祐一
    • 研究期間 (年度)
      2015 – 2016
    • 研究種目
      研究活動スタート支援
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      神奈川大学

すべて 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2017 2016

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] 中高ギャップを埋める 高校の英語授業6つの改善策2024

    • 著者名/発表者名
      鈴木祐一
    • 総ページ数
      240
    • 出版者
      大修館書店
    • ISBN
      9784469246728
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [図書] Usage in second language acquisition: Critical reflections and future directions2024

    • 著者名/発表者名
      Suzuki, Y.
    • 総ページ数
      210
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [図書] Language Aptitude Theory and Practice2023

    • 著者名/発表者名
      Suzuki, Y., DeKeyser, R. M., & Huang, H. Y.
    • 総ページ数
      546
    • 出版者
      Cambridge University Press
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [図書] 英語学習の科学2022

    • 著者名/発表者名
      中田 達也、鈴木 祐一、濱田 陽、門田 修平、濱田 彰、神谷 信廣、新谷 奈津子、新多 了、廣森 友人、鈴木 渉、佐々木 みゆき
    • 総ページ数
      244
    • 出版者
      研究社
    • ISBN
      9784327453077
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [図書] The Routledge Handbook of Psychology of Language Learning(分担執筆)2021

    • 著者名/発表者名
      Suzuki, Y.
    • 総ページ数
      15
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [図書] The Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Language Testing2021

    • 著者名/発表者名
      Yuichi Suzuki, Rie Koizumi
    • 総ページ数
      542
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [図書] 外国語学習での暗示的・明示的知識の役割とは何か(分担執筆)2021

    • 著者名/発表者名
      鈴木祐一
    • 総ページ数
      16
    • 出版者
      大修館書店
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [図書] 高校英語授業における文法指導を考える―「文法」を「教える」とは?―2020

    • 著者名/発表者名
      金谷憲・臼倉美里・大田悦子・鈴木祐 一
    • 総ページ数
      219
    • 出版者
      アルク
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [雑誌論文] Effects of social interactions on the neural representation of emotional words in late bilinguals2024

    • 著者名/発表者名
      Chunlin Liu, Hyeonjeong Jeong*, Haining Cui, Jean-Marc Dewaele, Kiyo Okamoto^, Yuichi Suzuki, Motoaki Sugiura
    • 雑誌名

      Language, Cognition, and Neuroscience

      巻: 39 号: 3 ページ: 383-399

    • DOI

      10.1080/23273798.2024.2307630

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K18464, KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [雑誌論文] fMRI reveals the dynamic interface between explicit and implicit knowledge recruited during elicited imitation task2023

    • 著者名/発表者名
      Suzuki Yuichi、Jeong Hyeonjeong、Cui Haining、Okamoto Kiyo、Kawashima Ryuta、Sugiura Motoaki
    • 雑誌名

      Research Methods in Applied Linguistics

      巻: 2 号: 2 ページ: 100051-100051

    • DOI

      10.1016/j.rmal.2023.100051

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [雑誌論文] How do learners perceive task repetition? Distributed practice effects on engagement and metacognitive judgment2023

    • 著者名/発表者名
      Hanzawa Keiko、Suzuki Yuichi
    • 雑誌名

      The Modern Language Journal

      巻: 107 号: 2 ページ: 451-478

    • DOI

      10.1111/modl.12843

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [雑誌論文] Does automaticity in lexical and grammatical processing predict utterance fluency development?2023

    • 著者名/発表者名
      Hanzawa Keiko、Suzuki Yuichi
    • 雑誌名

      Journal of Second Language Studies

      巻: 6 号: 2 ページ: 290-318

    • DOI

      10.1075/jsls.22007.han

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [雑誌論文] Distribution of grammar learning through writing tasks: A potential role of proficiency2023

    • 著者名/発表者名
      He Jiani、Suzuki Yuichi
    • 雑誌名

      International Journal of Applied Linguistics

      巻: 34 号: 1 ページ: 367-382

    • DOI

      10.1111/ijal.12498

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [雑誌論文] 外国語能力の熟達化を支える認知神経メカニズム:Krashenの「学習」・「習得」のその先2022

    • 著者名/発表者名
      鈴木祐一
    • 雑誌名

      ことばの科学研究

      巻: 28 ページ: 1-8

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [雑誌論文] Situating Shadowing in the Framework of Deliberate Practice: A Guide to Using 16 Techniques2022

    • 著者名/発表者名
      Yo Hamada and Yuichi Suzuki
    • 雑誌名

      RELC Journal

      巻: Online 号: 1 ページ: 219-227

    • DOI

      10.1177/00336882221087508

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00733, KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [雑誌論文] Does the Reuse of Constructions Promote Fluency Development in Task Repetition? A Usage‐Based Perspective2022

    • 著者名/発表者名
      Suzuki Yuichi、Eguchi Masaki、de Jong Nel
    • 雑誌名

      TESOL Quarterly

      巻: 56 号: 4 ページ: 1290-1319

    • DOI

      10.1002/tesq.3103

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [雑誌論文] An fMRI validation study of the word-monitoring task as a measure of implicit knowledge: Exploring the role of explicit and implicit aptitudes in behavioral and neural processing2022

    • 著者名/発表者名
      Suzuki Yuichi、Jeong Hyeonjeong、Cui Haining、Okamoto Kiyo、Kawashima Ryuta、Sugiura Motoaki
    • 雑誌名

      Studies in Second Language Acquisition

      巻: 1 号: 1 ページ: 1-28

    • DOI

      10.1017/s0272263122000043

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00776, KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [雑誌論文] Costs and benefits of spacing for second language vocabulary learning: Does relearning override the positive and negative effects of spacing?2022

    • 著者名/発表者名
      Nakata Tatsuya、Suzuki Yuichi、He Xuehong (Stella)
    • 雑誌名

      Language Learning

      巻: - 号: 3 ページ: 799-834

    • DOI

      10.1111/lang.12553

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00743, KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [雑誌論文] PROBING THE CONSTRUCT VALIDITY OF LLAMA_D AS A MEASURE OF IMPLICIT LEARNING APTITUDE2021

    • 著者名/発表者名
      Suzuki Yuichi
    • 雑誌名

      Studies in Second Language Acquisition

      巻: in press 号: 3 ページ: 1-14

    • DOI

      10.1017/s0272263120000704

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [雑誌論文] MASSED TASK REPETITION IS A DOUBLE-EDGED SWORD FOR FLUENCY DEVELOPMENT2021

    • 著者名/発表者名
      Suzuki Yuichi、Hanzawa Keiko
    • 雑誌名

      Studies in Second Language Acquisition

      巻: 44 号: 2 ページ: 536-561

    • DOI

      10.1017/s0272263121000358

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [雑誌論文] Individual differences in memory predict changes in breakdown and repair fluency but not speed fluency: A short-term fluency training intervention study2021

    • 著者名/発表者名
      Yuichi Suzuki
    • 雑誌名

      Applied Psycholinguistics

      巻: in press

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [雑誌論文] Empirical Feasibility of the Desirable Difficulty Framework: Toward More Systematic Research on L2 Practice for Broader Pedagogical Implications2020

    • 著者名/発表者名
      SUZUKI YUICHI、NAKATA TATSUYA、DEKEYSER ROBERT
    • 雑誌名

      The Modern Language Journal

      巻: 104 号: 1 ページ: 313-319

    • DOI

      10.1111/modl.12625

    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470, KAKENHI-PROJECT-19K13306
  • [雑誌論文] The role of working memory in blocked and interleaved grammar practice: Proceduralization of L2 syntax2020

    • 著者名/発表者名
      Suzuki Yuichi、Yokosawa Satoko、Aline David
    • 雑誌名

      Language Teaching Research

      巻: Early View 号: 4 ページ: 671-695

    • DOI

      10.1177/1362168820913985

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [雑誌論文] Individualization of practice distribution in second language grammar learning2019

    • 著者名/発表者名
      Suzuki Yuichi
    • 雑誌名

      Journal of Second Language Studies

      巻: 2 号: 2 ページ: 169-196

    • DOI

      10.1075/jsls.18023.suz

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [雑誌論文] Mixing Grammar Exercises Facilitates Long‐Term Retention: Effects of Blocking, Interleaving, and Increasing Practice2019

    • 著者名/発表者名
      NAKATA TATSUYA、SUZUKI YUICHI
    • 雑誌名

      The Modern Language Journal

      巻: 103 号: 3 ページ: 629-647

    • DOI

      10.1111/modl.12581

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470, KAKENHI-PROJECT-19K13306
  • [雑誌論文] The Desirable Difficulty Framework as a Theoretical Foundation for Optimizing and Researching Second Language Practice2019

    • 著者名/発表者名
      SUZUKI YUICHI、NAKATA TATSUYA、DEKEYSER ROBERT
    • 雑誌名

      The Modern Language Journal

      巻: 103 号: 3 ページ: 713-720

    • DOI

      10.1111/modl.12585

    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470, KAKENHI-PROJECT-19K13306
  • [雑誌論文] Learning the Causative Alternation in English and Japanese Speakers: Statistical and Non-statistical Effects2019

    • 著者名/発表者名
      Huang Yi Ting、Bounds Mary、Suzuki Yuichi
    • 雑誌名

      Language Learning and Development

      巻: 15 号: 4 ページ: 338-349

    • DOI

      10.1080/15475441.2019.1645667

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [雑誌論文] DYNAMIC INTERPLAY BETWEEN PRACTICE TYPE AND PRACTICE SCHEDULE IN A SECOND LANGUAGE2019

    • 著者名/発表者名
      Suzuki Yuichi、Sunada Midori
    • 雑誌名

      Studies in Second Language Acquisition

      巻: 42 号: 1 ページ: 169-197

    • DOI

      10.1017/s0272263119000470

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [雑誌論文] Optimizing Second Language Practice in the Classroom: Perspectives from Cognitive Psychology2019

    • 著者名/発表者名
      SUZUKI YUICHI、NAKATA TATSUYA、DEKEYSER ROBERT
    • 雑誌名

      The Modern Language Journal

      巻: 103 号: 3 ページ: 551-561

    • DOI

      10.1111/modl.12582

    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470, KAKENHI-PROJECT-19K13306
  • [雑誌論文] The optimal distribution of practice for the acquisition of L2 morphology: A conceptual replication and extension2017

    • 著者名/発表者名
      Yuichi Suzuki
    • 雑誌名

      Language Learning

      巻: 67 号: 3 ページ: 512-545

    • DOI

      10.1111/lang.12236

    • 査読あり / 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H06696
  • [学会発表] A scoping review on task repetition studies focusing on speaking ability2024

    • 著者名/発表者名
      Hanzawa, K., Suzuki, Y., Yanagisawa, A., Fukuta, J.
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics (AAAL) 2024 Annual Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [学会発表] Explicit learning and beyond: Neural evidence for automatization in L2 grammar acquisition2024

    • 著者名/発表者名
      Jeong, H., Suzuki, Y., Liu, C., Sugiura, M.
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics (AAAL) 2024 Annual Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [学会発表] Interplay of skill development and proactive language learning: A cognitive-psychological perspective2024

    • 著者名/発表者名
      Suzuki, Y.
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics (AAAL) 2024 Annual Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [学会発表] SLA研究の知見を活かした英語授業カリキュラム:「練習」・「繰り返し」をどう見直すか?2023

    • 著者名/発表者名
      鈴木祐一
    • 学会等名
      北海道英語教育学会
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [学会発表] When to Provide Linguistic Support: TBLT Textbook Project2023

    • 著者名/発表者名
      Suzuki, Y., Kelly, C., & Graham-Marr, A.
    • 学会等名
      TBLT Round Table (JALT TBLT SIG)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [学会発表] 外国語学習における自動化と流暢性の役割:一人称ナラティブレビュー2022

    • 著者名/発表者名
      鈴木祐一
    • 学会等名
      JACET SLA研究会公開講演会
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [学会発表] 教えたけど、知っているのに、使えないのはなぜか?2022

    • 著者名/発表者名
      鈴木祐一
    • 学会等名
      立教大学英語教育研究所公開講演会
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [学会発表] Practice and Automatization in SLA and Applied Linguistics: A Fresh Perspective2022

    • 著者名/発表者名
      Yuichi Suzuki
    • 学会等名
      Brownbag Talk Series at University of Hawaii at Manoa
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [学会発表] Systematic task repetition for fluency development: Insights from cognitive psychology2021

    • 著者名/発表者名
      Suzuki, Y.
    • 学会等名
      Second Language Learning and Teaching Dept of Linguistics and English Language, Lancaster University
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [学会発表] 外国語の熟達化を支える認知神経メカニズム: Krashenの『学習』・『習得』のその先2021

    • 著者名/発表者名
      鈴木祐一
    • 学会等名
      ことばの科学会オープンフォーラム
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [学会発表] Probing the Construct Validity of LLAMA_D as a Measure of Implicit Learning Aptitude: Incidental Instructions, Confidence Ratings, and Reaction Time Measure2021

    • 著者名/発表者名
      Yuichi Suzuki
    • 学会等名
      the 2021 Annual Conference of American Association for Applied Linguistics
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [学会発表] The effect of immersion on emotional word processing in a second language: An fMRI study2021

    • 著者名/発表者名
      Liu, C., Jeong, H., Dewaele, J. M., Cui, H., Okamoto, K., Suzuki, Y., & Sugiura, M.
    • 学会等名
      Thirteenth Meeting of the Society for the Neurobiology of Language
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [学会発表] Maximizing Fluency Training in EFL Classroom: Massed, Short-Spaced versus Long-Spaced Task Repetition for Proceduralization2021

    • 著者名/発表者名
      Suzuki, Y. & Hanzawa, K.
    • 学会等名
      EuroSLA 30
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [学会発表] 高校英語授業における文法指導を考える2021

    • 著者名/発表者名
      臼倉美里・鈴木祐一
    • 学会等名
      KATE研究推進委員会読書会(講師役)
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [学会発表] The Effect of L2 Proficiency in Grammatical Processing: An fMRI Study2021

    • 著者名/発表者名
      Cui, H., Jeong, H., Suzuki, Y., Okamoto, K., & Sugiura, M.
    • 学会等名
      Thirteenth Meeting of the Society for the Neurobiology of Language
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [学会発表] Colloquium. Advancing research into practice and automatization in second language learning: Questions, measurements, and implications2021

    • 著者名/発表者名
      Suzuki, Y. & Marsden, E.
    • 学会等名
      EuroSLA 30
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20482
  • [学会発表] Investigating practice and automatization in a second language: Theory and Methods2020

    • 著者名/発表者名
      Yuichi Suzuki
    • 学会等名
      SLA lecture series at University of Maryland College Park
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [学会発表] Principles of Repeated Practice: Insights into and from the Yokohama 5-Round System and the TANABU Model2020

    • 著者名/発表者名
      Yuichi Suzuki
    • 学会等名
      Education University of Nara
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [学会発表] Systematic task repetition for fluency development: Insights from cognitive psychology2020

    • 著者名/発表者名
      Yuichi Suzuki
    • 学会等名
      Second Language Learning and Teaching Dept of Linguistics and English Language, Lancaster University
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [学会発表] Principles of Repeated Practice: Insights into and from the Yokohama 5-Round System and the TANABU Model2020

    • 著者名/発表者名
      Yuichi Suzuki
    • 学会等名
      Education University of Nara
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [学会発表] コモンセンスを培うための第二言語習得研究:認知的アプローチから2019

    • 著者名/発表者名
      鈴木祐一
    • 学会等名
      第142回LET関東支部研究大会シンポジウム
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [学会発表] Optimizing second language practice: Repetition is important but how to repeat is more important!2019

    • 著者名/発表者名
      Yuichi Suzuki
    • 学会等名
      Education University of Hong Kong
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [学会発表] The effects of blocked and interleaved task repetition on fluency development2019

    • 著者名/発表者名
      Yuichi Suzuki
    • 学会等名
      The 2019 International Conference on Task-Based Language Teaching
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [学会発表] The effects of blocked and interleaved task repetition on fluency development2019

    • 著者名/発表者名
      Yuichi Suzuki
    • 学会等名
      The 2019 International Conference on Task-Based Language Teaching
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [学会発表] Optimizing second language practice in the classroom: Applying insights from cognitive/educational psychology to second language learning2019

    • 著者名/発表者名
      Yuichi Suzuki
    • 学会等名
      Distinguished Lecturer Series. Temple University Japan
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [学会発表] Applied linguistics perspectives on successful L2 grammar learning2019

    • 著者名/発表者名
      Yuichi Suzuki
    • 学会等名
      The symposium for ESRC-AHRC UK-Japan SSH Connections Project
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K12470
  • [学会発表] Timing of Grammar Practice and Individual Differences2016

    • 著者名/発表者名
      Jaini He, Yuichi Suzuki
    • 学会等名
      The 2016 Annual Conference of American Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      Orland, Florida
    • 年月日
      2016-04-09
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15H06696
  • 1.  Jeong Hyeonjeong (60549054)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 6件
  • 2.  濱田 陽
    共同の研究課題数: 0件
    共同の研究成果数: 1件
  • 3.  鈴木 渉
    共同の研究課題数: 0件
    共同の研究成果数: 1件
  • 4.  中田 達也
    共同の研究課題数: 0件
    共同の研究成果数: 1件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi