• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Hammond Mark  Hammond Mark

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

Hammond Mark  Hammond Mark

隠す
研究者番号 10770935
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 金沢大学, 外国語教育系, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2022年度 – 2023年度: 金沢大学, 国際基幹教育院, 外国語教育系, 准教授
2019年度 – 2022年度: 金沢大学, 外国語教育系, 准教授
2018年度: 金沢大学, 外国語教育系, 特任准教授
2016年度 – 2017年度: 金沢大学, 国際基幹教育院, 特任准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
キーワード
研究代表者
ESP / procedural discourse / register analysis / traditional craft / YouTube / YouTube genres / artist-talks / genre / discourse communities / creative industries … もっと見る / ceramic art / ceramic arts / genre alaysis / artist talks / procedural monologue / how-to genre / genre analysis / Japanese craft / ESP materials / 伝統工芸 / TESOL / creative-tourism / hands-on workshop / craft / hands-on workshops / ESP Materials / discourse analysis / creative tourism 隠す
  • 研究課題

    (3件)
  • 研究成果

    (23件)
  •  Linguistic Register Analysis of Procedural Monologues in YouTube Videos研究代表者

    • 研究代表者
      Hammond Mark
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2025
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      金沢大学
  •  Demonstrative Artist-talks in English as a Foreign Language: A Needs Analysis for Contexts in Japanese Higher Education of the Ceramic Arts.研究代表者

    • 研究代表者
      Hammond Mark
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      金沢大学
  •  Analysis of English Language Instruction of Japanese Craft研究代表者

    • 研究代表者
      Hammond Mark
    • 研究期間 (年度)
      2016 – 2018
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      金沢大学

すべて 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Hands-on Kogei: A guide to help Japanese practitioners of traditional craft develop hands-on workshops in English2018

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 総ページ数
      34
    • 出版者
      Independently
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02879
  • [雑誌論文] Developing a Corpus of YouTube How-to Videos: Investigating Spoken Procedural Monologues by Native-Level Speakers of English2022

    • 著者名/発表者名
      HAMMOND, Mark
    • 雑誌名

      外国語教育フォーラム : 金沢大学外国語教育論集

      巻: 16 ページ: 63-72

    • DOI

      10.24517/00065788

    • ISSN
      1884-2364
    • URL

      https://kanazawa-u.repo.nii.ac.jp/records/59529

    • 言語
      英語
    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00758
  • [雑誌論文] HAMMOND, Mark2021

    • 著者名/発表者名
      Hammond, Mark
    • 雑誌名

      言語文化論叢 = Studies of Language and Culture

      巻: 25 ページ: 1-21

    • DOI

      10.24517/00061561

    • NAID

      120006996020

    • ISSN
      2436-3464
    • URL

      http://hdl.handle.net/2297/00061561

    • 年月日
      2021-03-30
    • 言語
      英語
    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00758
  • [雑誌論文] ESP for Ceramic Artists: Exploring the Demonstrative Artist Talk Genre2020

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 雑誌名

      In P. Clements, A. Krause, & R. Gentry (Eds.), Teacher efficacy, learner agency. Tokyo: JALT

      巻: in press

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00758
  • [雑誌論文] Exploring L2 Strategic Competence in Hands-on Creative Tourism Workshops for Ceramics, Metalcraft, and Textile Dyeing2018

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 雑誌名

      Studies of Language and Culture

      巻: 22 ページ: 31-43

    • NAID

      120006455000

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02879
  • [雑誌論文] Using Discourse Analysis to Develop L2 Learning Materials for Creative Tourism Workshops2018

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 雑誌名

      OnCUE Journal

      巻: SI

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02879
  • [雑誌論文] Developing a Diagnostic Test of Verbs for Hands-on Craft Workshops2017

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 雑誌名

      Studies of Language and Culture

      巻: 21 ページ: 25-39

    • NAID

      120006027789

    • 謝辞記載あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02879
  • [学会発表] YouTube how-to videos: Linguistic features and communicative functions2023

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 学会等名
      Okinawa JALT Summer Language Teaching Symposium
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00671
  • [学会発表] Procedural monologues in How- to Videos: Comparison of native- level speakers and Japanese undergraduates2023

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 学会等名
      57th RELC International Conference (Singapore)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00758
  • [学会発表] Analyzing YouTube how-to videos to investigate procedural monologues2021

    • 著者名/発表者名
      HAMMOND, Mark
    • 学会等名
      JALT 2021 (Japan Association for Language Teaching)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00758
  • [学会発表] YouTube How-to Videos: Investigating Spoken Procedural Monologues2021

    • 著者名/発表者名
      HAMMOND, Mark
    • 学会等名
      The JACET 60th Commemorative International Convention
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00758
  • [学会発表] ESP of Procedural Monologues: Comparing Native and Non-Native Texts2020

    • 著者名/発表者名
      Hammond, Mark
    • 学会等名
      JALT College and University Educators (CUE) SIG Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00758
  • [学会発表] Giving Craft Workshops in English2019

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 学会等名
      Kanazawa College of Art
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02879
  • [学会発表] Supporting the English Language Needs of Traditional Craft Industries in Japan: The Significance of Procedural Discourse2019

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 学会等名
      ABCJ-2019: 2019 Annual Meeting of Association for Business Communication in Japan
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00758
  • [学会発表] ESP for Artist Talks by Japanese Ceramic Practitioners2019

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 学会等名
      JALT 2019 Teacher Efficacy, Learner Agency
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00758
  • [学会発表] Introduction to Demonstrative Artist Talks2019

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond, Valerie Zimany
    • 学会等名
      Kanazawa College of Art, English Help Center Talk-Series
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00758
  • [学会発表] Procedural Discourse in EFL: Case Studies of Japanese Traditional Craft Artists2019

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 学会等名
      54th RELC International Conference (SEAMO), Singapore
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02879
  • [学会発表] Creating your Own Original Workshop in English2018

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 学会等名
      Ishikawa Prefectural Museum of Traditional Arts and Crafts
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02879
  • [学会発表] Hands-on Kogei Talk2018

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 学会等名
      Wajima Museum of Lacquer Art
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02879
  • [学会発表] Creative-tourism Workshops in English2018

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 学会等名
      Ishikawa Prefectural Museum of Traditional Arts and Crafts
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02879
  • [学会発表] Developing Learning Materials for Japanese Traditional Craft Workshops Taught in English2017

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 学会等名
      JALT Pan-SIG Conference 2017, Akita International University
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02879
  • [学会発表] English Language Learning Materials for Creative-Tourism Workshops2017

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 学会等名
      ESP Symposium - Keio 2017, JALT CUE-SIG, Keio University
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02879
  • [学会発表] From Language Learning Spaces to Traditional Japanese Craft Studios: Using Hands-on Workshops to Promote Autonomous Learning2016

    • 著者名/発表者名
      Mark Hammond
    • 学会等名
      2016 Japan Association for Self-Access Learning Conference
    • 発表場所
      Konan Women’s University, Kobe, Japan
    • 年月日
      2016-12-10
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02879

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi