• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

大竹 恒平  Otake Kohei

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 10780520
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 上智大学, 経済学部, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2024年度: 上智大学, 経済学部, 准教授
2022年度 – 2023年度: 東海大学, 情報通信学部, 講師
2021年度: 東海大学, 情報通信学部, 助教
2018年度 – 2019年度: 東海大学, 情報通信学部, 助教
2017年度: 中央大学, 理工学部, 助教
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分07090:商学関連 / 商学
キーワード
研究代表者
消費者行動 / 分析モデル / ビッグデータ / マーケティング / モデル分析 / インフルエンサー / ソーシャルメディア / 店頭マーケティング / 生体データ / 意思決定プロセス … もっと見る / 購買プロセス / 消費者コミュニティ / 社会ネットワーク / コミュニティ / 経営学 / 商学 / 定量データ / 数理モデル / 社会ネットワーク分析 / 数理モデリング / 多変量解析 / 機械学習 隠す
  • 研究課題

    (3件)
  • 研究成果

    (93件)
  • 共同研究者

    (1人)
  •  フィジカル空間における生体データを用いた消費者の意思決定プロセスの解明研究代表者

    • 研究代表者
      大竹 恒平
    • 研究期間 (年度)
      2024 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分07090:商学関連
    • 研究機関
      上智大学
  •  購買行動プロセスにおけるソーシャルメディア情報を用いた消費者行動モデルの検討研究代表者

    • 研究代表者
      大竹 恒平
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2024
    • 研究種目
      若手研究
    • 審査区分
      小区分07090:商学関連
    • 研究機関
      東海大学
  •  ソーシャルメディア情報を用いた消費者行動プロセスの解明研究代表者

    • 研究代表者
      大竹 恒平
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2019
    • 研究種目
      若手研究(B)
    • 研究分野
      商学
    • 研究機関
      東海大学
      中央大学

すべて 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] The Influence of Purchase Purpose and Customer Loyalty on Purchase Behavior in Fashion Stores2023

    • 著者名/発表者名
      Nakashima Jin、Otake Kohei
    • 雑誌名

      Human Factors, Business Management and Society

      巻: 97 ページ: 345-355

    • DOI

      10.54941/ahfe1003912

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [雑誌論文] Analysis of Loyal Customers Considering Diversity of Customers2023

    • 著者名/発表者名
      Yoshimi Tomoki、Otake Kohei、Namatame Takashi
    • 雑誌名

      Lecture Notes in Computer Science

      巻: 14025 ページ: 622-634

    • DOI

      10.1007/978-3-031-35915-6_45

    • ISBN
      9783031359149, 9783031359156
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385, KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [雑誌論文] Classification of Lodging Facilities using Questionnaire data on Revenue Management2023

    • 著者名/発表者名
      Iwanade Emi、Otake Kohei
    • 雑誌名

      Human Factors, Business Management and Society

      巻: 97 ページ: 337-344

    • DOI

      10.54941/ahfe1003911

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [雑誌論文] Identification of Evaluation Items in Consumer Reviews Using Natural Language Processing Models with Social Media Information2023

    • 著者名/発表者名
      Iwanade Emi、Namatame Takashi、Otake Kohei
    • 雑誌名

      Lecture Notes in Computer Science

      巻: 14025 ページ: 530-541

    • DOI

      10.1007/978-3-031-35915-6_38

    • ISBN
      9783031359149, 9783031359156
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385, KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [雑誌論文] Visualization of Community Structure Using Follower Data on Twitter and Comparison Between Stores2023

    • 著者名/発表者名
      Morooka Ryo、Namatame Takashi、Otake Kohei
    • 雑誌名

      Lecture Notes in Computer Science

      巻: 14025 ページ: 418-428

    • DOI

      10.1007/978-3-031-35915-6_30

    • ISBN
      9783031359149, 9783031359156
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385, KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [雑誌論文] Evaluating Differences in Consumer Behavior With and Without Planning and Predicting Unplanned Purchases2023

    • 著者名/発表者名
      Tanabe Hiromi、Otake Kohei、Namatame Takashi
    • 雑誌名

      Lecture Notes in Computer Science

      巻: 14025 ページ: 598-610

    • DOI

      10.1007/978-3-031-35915-6_43

    • ISBN
      9783031359149, 9783031359156
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385, KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [雑誌論文] Research on Store Evaluation in the Service Industry Through Analysis of Questionnaire Data on Employee Satisfaction2023

    • 著者名/発表者名
      Kumazawa Akito、Namatame Takashi、Otake Kohei
    • 雑誌名

      Lecture Notes in Computer Science

      巻: 14025 ページ: 352-369

    • DOI

      10.1007/978-3-031-35915-6_26

    • ISBN
      9783031359149, 9783031359156
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385, KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [雑誌論文] Evaluation of Consumer Behavior Focusing on the Change in Flow Line Impacted by Floor Renovation in a Fashion Department Store2023

    • 著者名/発表者名
      Nakashima Jin、Namatame Takashi、Otake Kohei
    • 雑誌名

      Lecture Notes in Computer Science

      巻: 14025 ページ: 567-580

    • DOI

      10.1007/978-3-031-35915-6_41

    • ISBN
      9783031359149, 9783031359156
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385, KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [雑誌論文] Causal Inference of?Direct Email Advertising Effects Using ID-POS Data of?an?Electronics Store2023

    • 著者名/発表者名
      Ma Yujun、Otake Kohei、Namatame Takashi
    • 雑誌名

      Lecture Notes in Computer Science

      巻: 14025 ページ: 401-417

    • DOI

      10.1007/978-3-031-35915-6_29

    • ISBN
      9783031359149, 9783031359156
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385, KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [雑誌論文] ソーシャルメディア情報を用いた消費者コミュニティの理解-ファッションブランドにおけるコミュニティ構造分析-2022

    • 著者名/発表者名
      大竹恒平, 生田目崇
    • 雑誌名

      オペレーションズ・リサーチ

      巻: 67 ページ: 498-504

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [雑誌論文] Extraction of Consumer Emotion Using Diary Data on Purchasing Behavior2022

    • 著者名/発表者名
      Kitajima Yuzuki、Nakao Shunta、Otake Kohei、Namatame Takashi
    • 雑誌名

      Lecture Notes in Networks and Systems

      巻: 506 ページ: 608-619

    • DOI

      10.1007/978-3-031-10461-9_41

    • ISBN
      9783031104602, 9783031104619
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385, KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [雑誌論文] Analysis of Customer Purchasing Behavior in an Electronics Retail Store Using Eye Tracking Data2022

    • 著者名/発表者名
      Nonaka Mei、Otake Kohei、Namatame Takashi
    • 雑誌名

      Communications in Computer and Information Science

      巻: 1582 ページ: 519-526

    • DOI

      10.1007/978-3-031-06391-6_64

    • ISBN
      9783031063909, 9783031063916
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [雑誌論文] Clustering and Feature Analysis of Shoes Brands Using Questionnaire Data and Word-of-Mouth Review Data2022

    • 著者名/発表者名
      Yamaguchi Haruki、Otake Kohei、Namatame Takashi
    • 雑誌名

      Lecture Notes in Computer Science

      巻: 13316 ページ: 403-421

    • DOI

      10.1007/978-3-031-05064-0_30

    • ISBN
      9783031050633, 9783031050640
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385, KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [雑誌論文] Resale Price Prediction Model for Used Electrical Products Using Deep Neural Network2022

    • 著者名/発表者名
      Terasawa Shinnosuke、Otake Kohei、Namatame Takashi
    • 雑誌名

      Lecture Notes in Computer Science

      巻: 13316 ページ: 359-374

    • DOI

      10.1007/978-3-031-05064-0_27

    • ISBN
      9783031050633, 9783031050640
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385, KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [雑誌論文] Analysis of the Relationship Between Food and the Writer's Emotions Using a Meal Diary2022

    • 著者名/発表者名
      Eto Shoki、Otake Kohei、Namatame Takashi
    • 雑誌名

      Lecture Notes in Computer Science

      巻: 13315 ページ: 110-122

    • DOI

      10.1007/978-3-031-05061-9_8

    • ISBN
      9783031050602, 9783031050619
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385, KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [雑誌論文] Evaluation of Consumer Network Structure for Cosmetic Brands on Twitter2022

    • 著者名/発表者名
      Yuzuki Kitajima, Kohei Otake, Takashi Namatame
    • 雑誌名

      International Journal of Advanced Computer Science and Applications

      巻: Vol.13, No.2 号: 2 ページ: 46-55

    • DOI

      10.14569/ijacsa.2022.0130206

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21H04600, KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [雑誌論文] Evaluating Store Features Using Consumer Reviews in Beauty Salons2022

    • 著者名/発表者名
      Morooka Ryo、Namatame Takashi、Otake Kohei
    • 雑誌名

      Lecture Notes in Computer Science

      巻: 13316 ページ: 292-307

    • DOI

      10.1007/978-3-031-05064-0_22

    • ISBN
      9783031050633, 9783031050640
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385, KAKENHI-PROJECT-21H04600
  • [雑誌論文] Research on the Relationship between Exploratory Behavior and Consumer Values using Eye Tracking Gaze Data2021

    • 著者名/発表者名
      Mei Nonaka, Kohei Otake, Takashi Namatame
    • 雑誌名

      International Journal of Advanced Computer Science and Applications

      巻: Vol.12, No.8 号: 8 ページ: 9-16

    • DOI

      10.14569/ijacsa.2021.0120802

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21H04600, KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [雑誌論文] Estimation of Consumer Needs Using Review Data in Hotel Industry2021

    • 著者名/発表者名
      Miyake Shin、Otake Kohei、Uetake Tomofumi、Namatame Takashi
    • 雑誌名

      HCI International 2021 - Late Breaking Posters

      巻: 1421 ページ: 550-557

    • DOI

      10.1007/978-3-030-90179-0_71

    • ISBN
      9783030901783, 9783030901790
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [雑誌論文] Study on the Relationship Between Loyalty Program and Consumer Behavior on EC Site2019

    • 著者名/発表者名
      Y. Nakasatomi T. Namatame and K. Otake
    • 雑誌名

      Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities. HCII 2019

      巻: 11579 ページ: 434-443

    • DOI

      10.1007/978-3-030-21905-5_33

    • ISBN
      9783030219048, 9783030219055
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01945, KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Analysis of the Characteristics of Customer Defection on a Hair Salon Considering Individual Differences2019

    • 著者名/発表者名
      M. Iwata K. Otake and T. Namatame
    • 雑誌名

      Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities. HCII 2019

      巻: 11579 ページ: 378-391

    • DOI

      10.1007/978-3-030-21905-5_29

    • ISBN
      9783030219048, 9783030219055
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01945, KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] SNS広告オークションにおける入札分析2019

    • 著者名/発表者名
      白石 諒, 大竹 恒平, 生田目 崇
    • 雑誌名

      日本ソーシャルデータサイエンス学会論文誌

      巻: 3 ページ: 34-41

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Purchase and Its Sign Analysis from Customer Behaviors Using Deep Convolutional Neural Networks2019

    • 著者名/発表者名
      S. Saito K. Otake and T. Namatame
    • 雑誌名

      Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities. HCII 2019

      巻: 11579 ページ: 464-474

    • DOI

      10.1007/978-3-030-21905-5_36

    • ISBN
      9783030219048, 9783030219055
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01945, KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Analysis of the Characteristic Behavior of Loyal Customers on a Golf EC Site2019

    • 著者名/発表者名
      Y. Su K. Otake and T. Namatame
    • 雑誌名

      Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities. HCII 2019

      巻: 11579 ページ: 475-485

    • DOI

      10.1007/978-3-030-21905-5_37

    • ISBN
      9783030219048, 9783030219055
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01945, KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Analysis of Review Text on a Golf Course Reservation Site2019

    • 著者名/発表者名
      S. Miyake K. Otake and T. Namatame
    • 雑誌名

      Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities. HCII 2019

      巻: 11579 ページ: 384-395

    • DOI

      10.1007/978-3-030-21902-4_28

    • ISBN
      9783030219017, 9783030219024
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01945, KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] ANALYSIS OF CONSUMER COMMUNITY STRUCTURE WITHIN SOCIAL MEDIA - A CASE STUDY OF COMPETING BRANDS IN JAPANESE FASHION MARKET -2019

    • 著者名/発表者名
      Miyake Shin、Otake Kohei、Namatame Takashi
    • 雑誌名

      International Journal of Strategic Management

      巻: 19 号: 2 ページ: 65-80

    • DOI

      10.18374/ijsm-19-2.6

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Construction of Support System for Demand Driven Design of Cocktail Recipes by Deep Learning2019

    • 著者名/発表者名
      S. Ota K. Otake and T. Namatame
    • 雑誌名

      Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities. HCII 2019

      巻: 11579 ページ: 92-108

    • DOI

      10.1007/978-3-030-21902-4_8

    • ISBN
      9783030219017, 9783030219024
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01945, KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Reciprocal Customer Transfer Analysis at Golf Course Reservation Service and Golf Goods EC Site2019

    • 著者名/発表者名
      K. Hirota K. Otake and T. Namatame
    • 雑誌名

      Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities. HCII 2019

      巻: 11579 ページ: 361-377

    • DOI

      10.1007/978-3-030-21905-5_28

    • NAID

      130007771510

    • ISBN
      9783030219048, 9783030219055
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01945, KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Customer Preference and Latent Needs Analysis Using Data of TV Viewing and Web Browsing2019

    • 著者名/発表者名
      A. Guo K. Otake and T. Namatame
    • 雑誌名

      Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities. HCII 2019

      巻: 11579 ページ: 319-329

    • DOI

      10.1007/978-3-030-21905-5_25

    • ISBN
      9783030219048, 9783030219055
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01945, KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Analysis of the Relation Between Price Range, Location and Reputation in Japanese Hotels2019

    • 著者名/発表者名
      Otake Kohei、Uetake Tomofumi
    • 雑誌名

      HCI International 2019 - Posters, Communications in Computer and Information Science

      巻: 1034 ページ: 106-114

    • DOI

      10.1007/978-3-030-23525-3_14

    • ISBN
      9783030235246, 9783030235253
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Extraction of Product Features from Customer’s Perspective Using User Review at the Golf EC Site2019

    • 著者名/発表者名
      R. Takahashi T. Namatame and K. Otake
    • 雑誌名

      Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities. HCII 2019

      巻: 11579 ページ: 486-484

    • DOI

      10.1007/978-3-030-21905-5_38

    • ISBN
      9783030219048, 9783030219055
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01945, KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Analysis of Characteristics of Golf Course Using User Review at Golf Portal Site2019

    • 著者名/発表者名
      M. Izawa T. Namatame and K. Otake
    • 雑誌名

      Social Computing and Social Media. Communication and Social Communities. HCII 2019

      巻: 11579 ページ: 392-402

    • DOI

      10.1007/978-3-030-21905-5_30

    • ISBN
      9783030219048, 9783030219055
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K01945, KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Evaluation of Store Layout Using Eye Tracking Data in Fashion Brand Store2018

    • 著者名/発表者名
      Saijo Naoya, Tosu Taiki, Morimura Kei, Otake Kohei and Namatame Takashi
    • 雑誌名

      Lecture Notes in Computer Science,Social Computing and Social Media, User Experience and Behavior

      巻: 10913 ページ: 131-145

    • DOI

      10.1007/978-3-319-91521-0_11

    • ISBN
      9783319915203, 9783319915210
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809, KAKENHI-PROJECT-16K03944
  • [雑誌論文] 顧客のライフスタイルを考慮したECサイトにおけるリピート購買分析2018

    • 著者名/発表者名
      深野剛正,和田昌樹,大竹恒平,生田目 崇
    • 雑誌名

      日本ソーシャルデータサイエンス学会誌

      巻: 2 ページ: 19-26

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Twitter 上のバースト現象とコンテンツとの関係分析―テレビドラマを例として―2018

    • 著者名/発表者名
      佐藤由将,大竹恒平,生田目崇
    • 雑誌名

      日本ソーシャルデータサイエンス学会誌

      巻: 2 ページ: 32-38

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Evaluation of Network Structure Using Similarity of Posts on Twitter2018

    • 著者名/発表者名
      Sato Yusuke, Otake Kohei and Namatame Takashi
    • 雑誌名

      Lecture Notes in Computer Science, Social Computing and Social Media, Technologies and Analytics

      巻: 10914 ページ: 315-329

    • DOI

      10.1007/978-3-319-91485-5_24

    • ISBN
      9783319914848, 9783319914855
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809, KAKENHI-PROJECT-16K03944
  • [雑誌論文] Valuation of Customer and Purchase Behavior of a Supermarket Chain Using ID-POS and Store Causal Data2017

    • 著者名/発表者名
      Usami Syun, Otake Kohei, Namatame Takashi
    • 雑誌名

      Social Computing and Social Media. Human Behavior, Lecture Notes in Computer Science

      巻: 10282 ページ: 244-255

    • DOI

      10.1007/978-3-319-58559-8_21

    • ISBN
      9783319585581, 9783319585598
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Analysis of the Diffusion Phenomenon of the Topic on Social Media -Case Study of Japanese Television Drama-2017

    • 著者名/発表者名
      Yusuke Sato, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 雑誌名

      Review of Business Research

      巻: 17 ページ: 45-54

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Analysis of the Characteristics of Repeat Customer in a Golf EC Site2017

    • 著者名/発表者名
      Sato Yusuke, Otake Kohei, Namatame Takashi
    • 雑誌名

      Social Computing and Social Media. Human Behavior, Lecture Notes in Computer Science

      巻: 10282 ページ: 223-233

    • DOI

      10.1007/978-3-319-58559-8_19

    • ISBN
      9783319585581, 9783319585598
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Evaluation of Purchasing Behavior Considering Customer's Various Searching Behavior on EC Site2017

    • 著者名/発表者名
      Hiroyuki Oikawa, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 雑誌名

      International Journal of Strategic Management

      巻: 17 ページ: 5-14

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Analysis of Cancellation Factors Based on the Characteristics of Golf Courses in Reservation Sites2017

    • 著者名/発表者名
      Saijo Naoya, Otake Kohei, Namatame Takashi
    • 雑誌名

      Social Computing and Social Media. Human Behavior, Lecture Notes in Computer Science

      巻: 10282 ページ: 210-222

    • DOI

      10.1007/978-3-319-58559-8_18

    • ISBN
      9783319585581, 9783319585598
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] A Study on Predicting Browsing and Purchasing Item using Exploratory Behavior at EC Site2017

    • 著者名/発表者名
      Ko Hashimoto, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 雑誌名

      Journal of International Management Studies

      巻: 17 ページ: 41-48

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [雑誌論文] Analysis of Trade Area for Retail Industry Store Using Consumer Purchase Record2017

    • 著者名/発表者名
      Iwasaki Sachiko, Hashimoto Ko, Otake Kohei, Namatame Takashi
    • 雑誌名

      Social Computing and Social Media. Human Behavior, Lecture Notes in Computer Science

      巻: 10282 ページ: 177-189

    • DOI

      10.1007/978-3-319-58559-8_15

    • ISBN
      9783319585581, 9783319585598
    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] Evaluation of Consumer Behavior Focusing on the Change in Flow Line Impacted by Floor Renovation in a Fashion Department Store2023

    • 著者名/発表者名
      Jin Nakashima, Takashi Namatame and Kohei Otake
    • 学会等名
      Human-Computer Interaction International 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] Identification of Evaluation Items in Consumer Reviews using Natural Language Processing Models with Social Media Information2023

    • 著者名/発表者名
      Emi Iwanade, Takashi Namatame and Kohei Otake
    • 学会等名
      Human-Computer Interaction International 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] Classification of Lodging Facilities using Questionnaire data on Revenue Management2023

    • 著者名/発表者名
      Emi Iwanade and Kohei Otake
    • 学会等名
      International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics and the Affiliated Conferences 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] Evaluating Differences in Consumer Behavior with and without Planning and Predicting Unplanned Purchases2023

    • 著者名/発表者名
      Hiromi Tanabe, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 学会等名
      Human-Computer Interaction International 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] Analysis of Loyal Customers Considering Diversity of Customers2023

    • 著者名/発表者名
      Tomoki Yoshimi, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 学会等名
      Human-Computer Interaction International 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] Visualization of Community Structure using Follower Data on Twitter and Comparison Between Stores2023

    • 著者名/発表者名
      Ryo Morooka, Takashi Namatame and Kohei Otake
    • 学会等名
      Human-Computer Interaction International 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] The Influence of Purchase Purpose and Customer Loyalty on Purchase Behavior in Fashion Stores2023

    • 著者名/発表者名
      Jin Nakashima and Kohei Otake
    • 学会等名
      International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics and the Affiliated Conferences 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] Research on Store Evaluation in the Service Industry Through Analysis of Questionnaire Data on Employee Satisfaction2023

    • 著者名/発表者名
      Akito Kumazawa, Takashi Namatame and Kohei Otake
    • 学会等名
      Human-Computer Interaction International 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] Causal Inference of Direct Email Advertising Effects Using ID-POS Data of an Electronics Store2023

    • 著者名/発表者名
      Yujun Ma, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 学会等名
      Human-Computer Interaction International 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] 購買履歴に基づく顧客属性の推定2022

    • 著者名/発表者名
      田畑智章, 大竹恒平, 生田目崇
    • 学会等名
      日本経営工学会2022年秋季大会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] Extraction of Consumer Emotion Using Diary Data on Purchasing Behavior2022

    • 著者名/発表者名
      Yuzuki Kitajima, Shunta Nakao, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 学会等名
      Computing Conference 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] Analysis of Customer Purchasing Behavior in an Electronics Retail Store Using Eye Tracking Data2022

    • 著者名/発表者名
      Mei Nonaka, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 学会等名
      Human-Computer Interaction International 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] Resale Price Prediction Model for Used Electrical Products Using Deep Neural Network2022

    • 著者名/発表者名
      Shinnosuke Terasawa, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 学会等名
      Human-Computer Interaction International 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] Evaluating Store Features Using Consumer Reviews in Beauty Salons2022

    • 著者名/発表者名
      Ryo Morooka, Takashi Namatame and Kohei Otake
    • 学会等名
      Human-Computer Interaction International 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] The Dynamic-pricing for Used Electrical Products with Deep Neural Network2022

    • 著者名/発表者名
      Shinnosuke Terasawa, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 学会等名
      Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems Conference 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] Analysis of the Relationship Between Food and the Writer's Emotions Using a Meal Diary2022

    • 著者名/発表者名
      Shiki Eto, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 学会等名
      Human-Computer Interaction International 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] Typification of Purchasing Behavior in Shopping Mall Using Customer Shopping Path2022

    • 著者名/発表者名
      Mei Nonaka, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 学会等名
      Asia Pacific Industrial Engineering and Management Systems Conference 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] Clustering and Feature Analysis of Shoes Brands Using Questionnaire Data and Word-of-Mouth Review Data2022

    • 著者名/発表者名
      Haruki Yamaguchi, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 学会等名
      Human-Computer Interaction International 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] Proposal of a Conversion Prediction Model Considering Relationships among Topics2022

    • 著者名/発表者名
      Shunta Nakao, Yuzuki Kitajima, Takashi Namatame and Kohei Otake
    • 学会等名
      Human-Computer Interaction International 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] ブランドを対象としたTwitter上の消費者ネットワーク構造の評価2021

    • 著者名/発表者名
      北嶋弓月、 大竹恒平、生田目 崇
    • 学会等名
      日本マーケテイング・サイエンス学会 第110回研究大会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13385
  • [学会発表] ロイヤルティプログラムが与える消費者行動への影響の分析2020

    • 著者名/発表者名
      中里見 祐介、生田目 崇、大竹 恒平
    • 学会等名
      情報処理学会第82回全国大会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] 商品に対するレビュー情報を用いた商品特性の抽出 -ゴルフポータルサイトを対象として-2020

    • 著者名/発表者名
      高橋 凌太、生田目 崇、大竹 恒平
    • 学会等名
      情報処理学会第82回全国大会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] ツイートデータを用いた消費者コミュニティの検出および特徴把握2020

    • 著者名/発表者名
      三宅 伸、大竹 恒平、生田目 崇
    • 学会等名
      情報処理学会第82回全国大会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] ゴルフポータルサイトにおけるユーザ行動データを用いた新規顧客の定着要因の特定2020

    • 著者名/発表者名
      北澤 晃樹、生田目 崇、大竹 恒平
    • 学会等名
      情報処理学会第82回全国大会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] ヘアサロンチェーンにおける店販購入顧客の特徴分析2019

    • 著者名/発表者名
      片桐 優帆、大竹 恒平、生田目 崇
    • 学会等名
      経営情報学会秋季全国研究発表大会2019
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] ホームセンターのウェブサイトの購買履歴を利用したシーズン商品の分析2019

    • 著者名/発表者名
      尾崎 玲央奈、大竹 恒平、生田目 崇
    • 学会等名
      日本オペレーションズ・リサーチ学会2019年秋季研究発表会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] 消費者のブランド遷移を促すキーブランドに関する研究 消費価値観アンケートを用いた分析を通じて2019

    • 著者名/発表者名
      北嶋 弓月、三宅 伸、大竹 恒平、生田目 崇
    • 学会等名
      経営情報学会秋季全国研究発表大会2019
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] ECサイトにおけるリピート顧客の予測と特徴分析2019

    • 著者名/発表者名
      蘇 悦、大竹 恒平、生田目 崇
    • 学会等名
      日本オペレーションズ・リサーチ学会2019年秋季研究発表会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] ヘアサロンチェーンにおけるリピート顧客を対象とした離反要因の特定2019

    • 著者名/発表者名
      野中 芽依、大竹 恒平、生田目 崇
    • 学会等名
      経営情報学会秋季全国研究発表大会2019
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] レビューデータを用いた商品評価に関する特徴的な表現の抽出2019

    • 著者名/発表者名
      三宅 伸、大竹 恒平、生田目 崇
    • 学会等名
      日本オペレーションズ・リサーチ学会2019年秋季研究発表会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] 顧客の利便性を考慮したヘアサロンスタイリストの店舗再配置2018

    • 著者名/発表者名
      宇佐美 俊, 西條 直哉, 佐藤 由将, 橋本 鴻, 大竹 恒平, 生田目 崇
    • 学会等名
      日本オペレーションズ・リサーチ学会2018年秋季研究発表会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] ECサイトにおける探索行動を用いた閲覧及び購買商品カテゴリ予測に関する研究2018

    • 著者名/発表者名
      橋本鴻,大竹恒平,生田目崇
    • 学会等名
      日本オペレーションズ・リサーチ学会2018年春季研究発表会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] ECサイトにおける顧客の多様な探索行動を考慮した購買行動の推定2018

    • 著者名/発表者名
      及川裕之,大竹恒平,生田目崇
    • 学会等名
      日本オペレーションズ・リサーチ学会2018年春季研究発表会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] ゴルフ場の予約サイトにおけるレビューの分析2018

    • 著者名/発表者名
      三宅 伸, 宇佐美 俊, 西條 直哉, 佐藤 由将, 大竹 恒平, 生田目 崇
    • 学会等名
      経営情報学会 秋季全国研究発表大会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] Twitter上の話題の拡散現象に関する研究2018

    • 著者名/発表者名
      佐藤由将,大竹恒平,生田目崇
    • 学会等名
      日本オペレーションズ・リサーチ学会2018年春季研究発表会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] 顧客の潜在的ニーズとチェーン間競合を考慮したブランド再配置2018

    • 著者名/発表者名
      李涵碩,大竹恒平,生田目崇
    • 学会等名
      日本ソーシャルデータサイエンス学会第4回シンポジウム
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] 購買意向の向上の要因の特定とCM出稿改善案の提案2018

    • 著者名/発表者名
      宇佐美俊,大竹恒平,生田目崇
    • 学会等名
      日本オペレーションズ・リサーチ学会2018年春季研究発表会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] ファッションチェーン店におけるセール時期外のニーズに即した顧客分布と特徴分析2018

    • 著者名/発表者名
      斉藤 慎太郎, 大竹 恒平, 生田目 崇
    • 学会等名
      日本オペレーションズ・リサーチ学会2018年秋季研究発表会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] ECサイトにおける優良顧客の特徴分析2018

    • 著者名/発表者名
      蘇 悦, 宇佐美 俊, 西條 直哉, 佐藤 由将, 大竹 恒平, 生田目 崇
    • 学会等名
      経営情報学会 秋季全国研究発表大会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] ECサイトにおけるポイント利用に着目した購買行動の分析2018

    • 著者名/発表者名
      西條直哉,大竹恒平,生田目崇
    • 学会等名
      日本オペレーションズ・リサーチ学会2018年春季研究発表会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] Evaluation of Purchasing Behavior Considering Customer's Various Searching Behavior on EC Site2017

    • 著者名/発表者名
      Hiroyuki Oikawa, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 学会等名
      International Academic of Business and Economics 2017
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] Analysis of the Characteristics of Repeat Customer in a Golf EC Site2017

    • 著者名/発表者名
      Sato Yusuke, Otake Kohei and Namatame Takashi
    • 学会等名
      19th International Conference on Human-Computer Interaction
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] ライフスタイルを考慮したECサイトにおけるリピート購買分析2017

    • 著者名/発表者名
      深野剛正,和田昌樹,大竹恒平,生田目崇
    • 学会等名
      日本オペレーションズ・リサーチ学会2017年秋季研究発表会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] Analysis of Cancellation Factors Based on the Characteristics of Golf Courses in Reservation Sites2017

    • 著者名/発表者名
      Saijo Naoya, Otake Kohei and Namatame Takashi
    • 学会等名
      19th International Conference on Human-Computer Interaction
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] Proposal of a State Estimation Model of Diffusion Phenomenon Using Twitter Information2017

    • 著者名/発表者名
      Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 学会等名
      International Multi-Conference on Engineering and Technology Innovation 2017
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] Twitter情報を用いた口コミ拡散の評価2017

    • 著者名/発表者名
      大竹恒平,生田目崇
    • 学会等名
      日本オペレーションズ・リサーチ学会2017年秋季研究発表会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] Analysis of the Diffusion Phenomenon of the Topic on Social Media -Case Study of Japanese Television Drama-2017

    • 著者名/発表者名
      Yusuke Sato, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 学会等名
      International Academic of Business and Economics 2017
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] Valuation of Customer and Purchase Behavior of a Supermarket Chain Using ID-POS and Store Causal Data2017

    • 著者名/発表者名
      Usami Syun, Otake Kohei and Namatame Takashi
    • 学会等名
      19th International Conference on Human-Computer Interaction
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] Analysis of Trade Area for Retail Industry Store Using Consumer Purchase Record2017

    • 著者名/発表者名
      Iwasaki Sachiko, Hashimoto Ko, Otake Kohei and Namatame Takashi
    • 学会等名
      19th International Conference on Human-Computer Interaction
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • [学会発表] A Study on Predicting Browsing and Purchasing Item using Exploratory Behavior at EC Site2017

    • 著者名/発表者名
      Ko Hashimoto, Kohei Otake and Takashi Namatame
    • 学会等名
      International Academic of Business and Economics 2017
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K13809
  • 1.  生田目 崇
    共同の研究課題数: 0件
    共同の研究成果数: 12件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi