• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

カイザー メイガン・レネー  Kaiser Meagan Renee

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 10808950
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 徳島大学, 大学院社会産業理工学研究部(社会総合科学域), 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2022年度 – 2024年度: 徳島大学, 大学院社会産業理工学研究部(社会総合科学域), 准教授
2019年度 – 2023年度: 徳島大学, 教養教育院, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
Elementary education / Teaching methodology / Storybooks / English Sound System / フォニックス / Phonics / データベース / 絵本 / Picture book / Database … もっと見る / 外国語活動 / language chunking / emerging readers / pattern recognition / English education / rhythm / four resources model / EFL literacy / hybrid classroom / flipped classroom / peer-guided learning / fluency / self-expression / scaffolded conversation / English / syllables / multi-modal support / young learners / auditory scaffolding / visual scaffolding … もっと見る
研究代表者以外
Senka Teachers / Homeroom Teacher / Foreign Language / Teacher Training / Elementary School / Survey / Language Activities / Classroom Observation / PLC / Teacher Interviews / Teacher Surveys / Senka Teacher / Homeroom Teacher (HRT) / English Education 隠す
  • 研究課題

    (3件)
  • 研究成果

    (17件)
  • 共同研究者

    (3人)
  •  A study of in-school in-service training for HRTs and senka teachers, addressing teacher training needs.

    • 研究代表者
      フェネリー マーク
    • 研究期間 (年度)
      2024 – 2027
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      四国大学
  •  The difference between foreign language classes conducted by homeroom teachers and senka English teachers at the elementary school level, focusing on language activities and specific training needs.

    • 研究代表者
      フェネリー マーク
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2023
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      四国大学
  •  Using Rhythm and Rhyme in Elementary School English for Developing a Sense of How Languages Work研究代表者

    • 研究代表者
      カイザー メイガン・レネー
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2024
    • 研究種目
      若手研究
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      徳島大学

すべて 2024 2023 2022 2021 2020 2019

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Tests that Second Language Teachers Make and Use2019

    • 著者名/発表者名
      Meredith Anne Stephens and Meagan Renee Kaiser
    • 総ページ数
      555
    • 出版者
      Cambridge Scholars Publishing
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13263
  • [雑誌論文] The Current State and Challenges of the Teaching Systems for Elementary School Foreign Language Education : A Prefectural Case Study of Teacher Needs2023

    • 著者名/発表者名
      FENNELLY Mark Graham FUKUDA Steve Toshihisa KAISER Meagan Renee
    • 雑誌名

      日本児童英語教育学会研究紀要 JASTEC journal

      巻: 42 ページ: 177-192

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00750
  • [雑誌論文] Elementary School English in Japan: Past, Present, and Future; Implications for Future Training from Teacher Needs Analysis2023

    • 著者名/発表者名
      FENNELLY Mark Graham FUKUDA Steve Toshihisa KAISER Meagan Renee
    • 雑誌名

      AsiaTEFL Proceedings 2023

      巻: 2023 ページ: 685-701

    • オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00750
  • [学会発表] Supporting Anti-ableism in L2 Student Presentations2024

    • 著者名/発表者名
      Meagan Renee Kaiser
    • 学会等名
      TESOL Virtual Convention & Expo
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13263
  • [学会発表] Developing learner agency and communicative competence in public health information design through adapted use of the W.H.O. Framework for Effective Communication2024

    • 著者名/発表者名
      Meagan Renee Kaiser
    • 学会等名
      CamTESOL
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13263
  • [学会発表] Elementary School English in Japan: Past, Present, and Future; Implications for Future Training from Teacher Needs Analysis2023

    • 著者名/発表者名
      FENNELLY Mark Graham FUKUDA Steve Toshihisa KAISER Meagan Renee
    • 学会等名
      ASIA TEFL
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00750
  • [学会発表] Syllable Play and Image Scaffolded Conversations With Young Learners2023

    • 著者名/発表者名
      Meagan Renee Kaiser
    • 学会等名
      19th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13263
  • [学会発表] 学級担任と専科教員の比較調査(インタビュー及び授業観察から得た研修ニーズ)2023

    • 著者名/発表者名
      FENNELLY Mark Graham FUKUDA Steve Toshihisa KAISER Meagan Renee
    • 学会等名
      日本児童英語教育学会(JASTEC) 第 43 回全国大会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00750
  • [学会発表] 小学校外国語教育における指導体制の現状と課題-徳島県内の調査 から見られる指導者ニーズ-2022

    • 著者名/発表者名
      フェネリー マーク・福田 スティーブ利久・カイザーメイガンレネー
    • 学会等名
      小学校英語教育学会 四国・徳島大会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00750
  • [学会発表] Trust, respect, and the power of peer-guided learning in a global pandemic,2022

    • 著者名/発表者名
      Meagan Renee Kaiser
    • 学会等名
      18th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching,
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13263
  • [学会発表] Using the four resources model and student created visual scaffolds to support EFL literacy development,2021

    • 著者名/発表者名
      Meagan Renee Kaiser
    • 学会等名
      日本英文学会 中国四国支部 第 73 回大会,
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13263
  • [学会発表] Homework Management Revisited,2021

    • 著者名/発表者名
      Kannenberg Theresa, Lyons Mike and Meagan Renee Kaiser
    • 学会等名
      Online Teaching Japan (OTJ) Summer Sessions 2021
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13263
  • [学会発表] Rhythm Notation and Melody Music is Fundamental to Language Education for Young Learners2020

    • 著者名/発表者名
      Meagan Kaiser
    • 学会等名
      40th Thai TESOL & PAC International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13263
  • [学会発表] A Lesson from the World of Filmmaking: Using Storyboarding to Deepen Understanding and Help Students to Grow in Their Ability to Summarize a Story Well2020

    • 著者名/発表者名
      Meagan Kaiser
    • 学会等名
      16th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching : Cambodia
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13263
  • [学会発表] Rhythm, Notation, and Melody - Music is Fundamental to Language Education for Young Learners2020

    • 著者名/発表者名
      Meagan Renee Kaiser
    • 学会等名
      40th Thailand TESOL & PAC International Conference 2020, Thailand,
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13263
  • [学会発表] Phonemic Script Importance to Vocabulary Learning2019

    • 著者名/発表者名
      Meagan Kaiser
    • 学会等名
      JALT National Conference 2019 Nagoya
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13263
  • [学会発表] Syllable understanding and young learner fluency2019

    • 著者名/発表者名
      Meagan Kaiser
    • 学会等名
      JALT PanSIG Conference 2019
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13263
  • 1.  フェネリー マーク (90368829)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 5件
  • 2.  福田 スティーブ利久 (90536129)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 5件
  • 3.  ラックストン ロバート (30310874)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi