• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

FERGUSON Peter  FERGUSON PETER

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

FERGUSON Peter  ファーガソン ピーター

隠す
研究者番号 20783947
所属 (現在) 2025年度: 近畿大学, 経済学部, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2025年度: 近畿大学, 経済学部, 准教授
2022年度 – 2023年度: 近畿大学, 経済学部, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連 / 小区分09010:教育学関連
キーワード
研究代表者
Q methodology / medium of instruction / English teachers / junior high school / CLT / teacher training / student learning / English education / elementary school / teacher self-efficacy … もっと見る / collect data / statistical software / revise survey / research articles / research presentations / two data collection sets / teacher interviews / survey data … もっと見る
研究代表者以外
Reaction Times / Oral Reading / Timed Reading / Extensive Reading / Reading Fluency / high school / licensing / teacher licensing / Japan / Thailand / education / communication / cultural literacy 隠す
  • 研究課題

    (4件)
  • 研究成果

    (5件)
  • 共同研究者

    (5人)
  •  The Effects of Extensive, Timed, Repeated, and Oral Reading on Reading Fluency and Cognitive Subprocesses

    • 研究代表者
      シモノ トーリン・ロバート
    • 研究期間 (年度)
      2025 – 2027
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      近畿大学
  •  Investigating junior high school English teachers' beliefs towards CLT and English as the medium of instruction研究代表者

    • 研究代表者
      FERGUSON Peter
    • 研究期間 (年度)
      2025 – 2027
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      近畿大学
  •  Researching elementary school English teacher efficacy研究代表者

    • 研究代表者
      FERGUSON Peter
    • 研究期間 (年度)
      2022 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      近畿大学
  •  Cultural Literacy and Teacher Training in Thailand and Japan

    • 研究代表者
      デラ リチャード
    • 研究期間 (年度)
      2022 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分09010:教育学関連
    • 研究機関
      近畿大学

すべて 2024 2023 2022

すべて 学会発表

  • [学会発表] “It’s hard to speak English in front of the students” Investigating Elementary School Teacher’s English Self-Efficacy Beliefs2024

    • 著者名/発表者名
      Peter Ferguson
    • 学会等名
      The 43rd Thailand TESOL International Conference 2024
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00725
  • [学会発表] Cultural Literacy, Intercultural Communication and Teachers in Thailand and Japan: Positionality.2024

    • 著者名/発表者名
      Derrah, R., Shinall, J.S., Clark, P., & Ferguson, P.
    • 学会等名
      Southeast Asian Conference on Education
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K02270
  • [学会発表] Outsiders within the Classroom: Cultural Literacy and Intercultural Communication in Thai and Japanese Schools2023

    • 著者名/発表者名
      Derrah, R., Ferguson, P., & Scott Shinall, J. S
    • 学会等名
      Engaging the Contemporary 202
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K02270
  • [学会発表] Exploring Elementary School Teachers’ English Self-Efficacy2023

    • 著者名/発表者名
      Peter Ferguson
    • 学会等名
      JALT 2023 49th Annual International Conference on Language Teaching and Learning
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00725
  • [学会発表] Using Rasch Analysis to Evaluate an EFL Teacher Self-Efficacy Survey2022

    • 著者名/発表者名
      P. Ferguson, R. Derrah, & P. Leeming
    • 学会等名
      全国語学教育学会 第48回年次国際大会教材展示会
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00725
  • 1.  デラ リチャード (90721423)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 3件
  • 2.  Leeming IanPaul (60646173)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 1件
  • 3.  Shinall Jeremy (60593100)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件
  • 4.  シモノ トーリン・ロバート (80755794)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 5.  ワイト ジェレミー (00710716)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi