• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

馬場 今日子  Baba Kyoko

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 30454333
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 東洋大学, 文学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2022年度 – 2024年度: 東洋大学, 文学部, 教授
2020年度 – 2022年度: 金城学院大学, 文学部, 教授
2012年度 – 2019年度: 金城学院大学, 文学部, 准教授
2009年度 – 2011年度: 金城学院大学, 文学部, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者
外国語教育 / 小区分02100:外国語教育関連
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
キーワード
研究代表者
複雑系理論 / 第二言語習得 / 長期的研究 / ライティング / 発達パタン / ライティング発達 / エンゲージメント / 自動書記訂正フィードバック / 流暢さの発達 / ライティングにおける流暢さ … もっと見る / 第2言語教育における複雑系理論 / 第2言語教育における複雑系 理論 / 第二言語教育における複雑系理論 / タスクの繰り返し / 第2言語教育 / タスク / 第2言語習得 … もっと見る
研究代表者以外
ナラティブ / 動機づけ / ライティング / 複雑系理論 / 第二言語スピーキング / 第二言語ライティング / スピーキング / ニュー・ビッグファイブ / 英語学習 / パーソナリティ / ニュービッグファイブ / 第二言語習得 / 英語 / 言語学 / 海外留学 / ナラティブアプローチ 隠す
  • 研究課題

    (8件)
  • 研究成果

    (64件)
  • 共同研究者

    (2人)
  •  自動書記訂正フィードバックに対する学習者エンゲージメントの変化とその要因の探索研究代表者

    • 研究代表者
      馬場 今日子
    • 研究期間 (年度)
      2024 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      東洋大学
  •  ライティング発達がスピーキング力に与える影響:複雑系理論に基づくアプローチ

    • 研究代表者
      新多 了
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2025
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      立教大学
  •  第二言語ライティング力の個人内発達パタンとその要因の理解研究代表者

    • 研究代表者
      馬場 今日子
    • 研究期間 (年度)
      2020 – 2023
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      東洋大学
      金城学院大学
  •  ニュービッグファイブモデルを用いた第二言語学習者パーソナリティの多層的研究

    • 研究代表者
      新多 了
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      立教大学
  •  タスクの繰り返しによるライティング発達パタンの理解:複雑系理論に基づく長期的研究研究代表者

    • 研究代表者
      馬場 今日子
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2019
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      金城学院大学
  •  海外留学における第二言語動機づけの変化:複雑系理論を用いたナラティブ・アプローチ

    • 研究代表者
      新多 了
    • 研究期間 (年度)
      2016 – 2018
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      名古屋学院大学
  •  タスクの繰り返しによるライティングの変化:複雑系理論アプローチからの長期的研究研究代表者

    • 研究代表者
      馬場 今日子
    • 研究期間 (年度)
      2012 – 2016
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      金城学院大学
  •  タスクの繰り返しによるライティング発達への影響:テクスト分析を用いた長期的研究研究代表者

    • 研究代表者
      馬場 今日子
    • 研究期間 (年度)
      2009 – 2011
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      金城学院大学

すべて 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2014 2013 2011 2010 2009 その他

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Studies and essays on learning, teaching, and assessing L2 writing in honour of Alister Cumming2020

    • 著者名/発表者名
      Fogal, G., Nitta, R., & Baba, K. (Edited by Mehdi Riazi, Ling Shi & Khaled Barkaoui)
    • 出版者
      Cambridge Scholars Publishing
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02991
  • [図書] Studies and essays on learning, teaching, and assessing L2 writing in honour of Alister Cumming2020

    • 著者名/発表者名
      Fogal, G., Nitta, R., & Baba, K.
    • 出版者
      Cambridge Scholars Puplishing
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [図書] Complex Dynamic Systems Theory and L2 Writing Development2020

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. (Edited by Gary G. Fogal & Marjolijn Verspoor)
    • 出版者
      John Benjamins
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02991
  • [図書] Complex Dynamic Systems Theory and L2 Writing Development (Chapter 6. Biographical retrodiction for investigating the evolution of learner agency and L2 writing development through study abroad experiences 〈Ryo Nitta〉2020

    • 著者名/発表者名
      Fogal, G. G., & Verspoor, M. H., Nitta, R., Baba, K., H, J., Loerts, H., Macqueen, S., Knoch, U., Rosmawati, R., Hepford, E., Blute, A., Housen, A., Byrnes, H.
    • 総ページ数
      304
    • 出版者
      John Benjamins
    • ISBN
      9789027205582
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [図書] Studies and essays on learning, teaching and assessing L2 writing in honour of Alister Cumming2020

    • 著者名/発表者名
      Fogal, G., Nitta, R., & Baba, K. (Edited by M. Riazi, L. Shi, & K. Barkaoui)
    • 総ページ数
      393
    • 出版者
      Cambridge Scholars Publishing
    • ISBN
      9781527548145
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00819
  • [図書] Complex Dynamic Systems Theory and L2 Writing Development (Chapter 1. Exploring dynamic developmental trajectories of writing fluency: Who benefited from the writing task? 〈Kyoko Baba〉2020

    • 著者名/発表者名
      Fogal, G. G., & Verspoor, M. H., Nitta, R., Baba, K., H, J., Loerts, H., Macqueen, S., Knoch, U., Rosmawati, R., Hepford, E., Blute, A., Housen, A., Byrnes, H.
    • 総ページ数
      304
    • 出版者
      John Benjamins
    • ISBN
      9789027205582
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [図書] Complex Dynamic Systems Theory and L2 Writing Development2020

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. (Edited by G. G. Fogal & M. Verspoor )
    • 総ページ数
      304
    • 出版者
      John Benjamins
    • ISBN
      9789027205582
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00819
  • [図書] Studies and essays on learning, teaching, and assessing L2 writing in honour of Alister Cumming (Chapter 7., A complex dynamic systems account of written corrective feedback and L2 writing development <G. Fogal, R. Nitta & K. Baba>2020

    • 著者名/発表者名
      Riazi, A. M., Shi, L., & Barkaoui, K., Nitta, R., Baba, K., Nogal, G., Manchon, R. M., James, M., Albrechtsen, D., Larsen, S., Watanabe, Y., Yang, L., Suzuki, M., Dong, Y., Fazel, I., Kphls, R., Wilson, J., Murray, J., Polio, C., Lim, J., Liardet, C.
    • 総ページ数
      403
    • 出版者
      Cambridge Scholars Publishing
    • ISBN
      1527548147
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [図書] Reading to learn in a foreign language: An integrated approach to foreign language instruction and assessment2019

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba (Edited by Keiko Koda & Junko Yamashita)
    • 総ページ数
      226
    • 出版者
      Routledge
    • ISBN
      9781138740990
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02991
  • [図書] Fostering cross-linguistically sharable resources in second language development2018

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba (Edited by Keiko Koda & Junko Yamashita)
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02991
  • [図書] Learning language through task repetition2018

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta & Kyoko Baba (Edited by Martin Bygate)
    • 総ページ数
      334
    • 出版者
      John Benjamins
    • ISBN
      9789027201140
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02991
  • [図書] Language learning through repetition2018

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta & Kyoko Baba (Edited by Martin Bygate)
    • 出版者
      John Benjamins
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02991
  • [図書] Language learning through repetition2017

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta & Kyoko Baba (Edited by Martin Bygate)
    • 出版者
      John Benjamins
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [図書] はじめての第二言語習得講義―英語学習への複眼的アプローチ2016

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子、新多了
    • 総ページ数
      224
    • 出版者
      大修館
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [図書] はじめての第二言語習得論講義-英語学習への複眼的アプローチ2016

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子・新多了
    • 総ページ数
      218
    • 出版者
      大修館書店
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02939
  • [図書] はじめての第二言語習得論講義―英語学習への複眼的アプローチ2016

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子・新多了
    • 総ページ数
      207
    • 出版者
      大修館
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [図書] Motivational Dynamics in Language Learning2014

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K. (Edited by Z. Dornyei, P. MacIntyre, & A. Henry)
    • 総ページ数
      429
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [図書] Task-based Language Teaching: Insights from and for L2 writing2014

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K. (Edited by H. Byrnes & R. M. Manchon)
    • 総ページ数
      312
    • 出版者
      John Benjamins
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [図書] Dynamic effects of repeating a timed writing task in two EFL university courses : Multi-element text analysis with Coh-Metrix2011

    • 著者名/発表者名
      Baba, K., & Nitta, R.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [図書] Task Repetition and L2 Writing Development : A Longitudinal Study from a Dynamic Systems Perspective

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [雑誌論文] A multilayered approach to researching learner agency as complex dynamic system: Cases of Japanese students learning English at university2023

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R & Baba, K.
    • 雑誌名

      International Journal of Complexity in Education

      巻: 4 ページ: 37-60

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00779
  • [雑誌論文] A multilayered approach to researching learner agency as complex dynamic system: Cases of Japanese students learning English at university2023

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R & Baba, K.
    • 雑誌名

      International Journal of Complexity in Educaiton

      巻: -

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [雑誌論文] Multilayered approach to researching learner agency as complex dynamic system: Cases of Japanese students learning English at university2023

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 雑誌名

      Special Issue, International Journal of Complexity in Education

      巻: 4 ページ: 37-59

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00819
  • [雑誌論文] Multilayered approach to researching learner agency as complex dynamic system: Cases of Japanese students learning English at university2022

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 雑誌名

      International Journal of Complexity in Education

      巻: -

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00819
  • [雑誌論文] Emergence of multiple groups of learners with different writing-development trajectories in classroom: Growth mixture modeling2021

    • 著者名/発表者名
      Baba Kyoko、Nitta Ryo
    • 雑誌名

      Journal of Second Language Writing

      巻: 54 ページ: 100856-100856

    • DOI

      10.1016/j.jslw.2021.100856

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925, KAKENHI-PROJECT-20K00819
  • [雑誌論文] Effects of web-based communication tasks on the development and transferability of audience awareness in L2 writers: Two exploratory studies2020

    • 著者名/発表者名
      Sasaki, M., Baba, K., Nitta, R., & Matsuda, P. K.
    • 雑誌名

      Australian Review of Applied Linguistics

      巻: -

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [雑誌論文] Exploring the effects of web-based communication tasks on the development and transferability of audience awareness in L2 writers2020

    • 著者名/発表者名
      Sasaki Miyuki、Baba Kyoko、Nitta Ryo、Matsuda Paul Kei
    • 雑誌名

      Australian Review of Applied Linguistics

      巻: - 号: 3 ページ: 277-301

    • DOI

      10.1075/aral.18035.sas

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02977, KAKENHI-PROJECT-17K02991, KAKENHI-PROJECT-19K00925, KAKENHI-PROJECT-20K00819
  • [雑誌論文] Understanding benefits of repetition from a complex dynamic systems perspective: The case of a writing task2018

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta & Kyoko Baba
    • 雑誌名

      Language learning through task repetition

      巻: - ページ: 285-316

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02939
  • [雑誌論文] Dynamic patters of developmental trajectories of writing fluency from a complex dynamic systems perspective: An exploratory study2018

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba
    • 雑誌名

      『金城学院大学論集(社会科学編)』

      巻: 15 ページ: 96-116

    • NAID

      120006542892

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02991
  • [雑誌論文] Understanding benefits of repetition from a complex dynamic systems perspective: The case of a writing task2017

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta & Kyoko Baba
    • 雑誌名

      Language Learning through Repetition

      巻: ー

    • 査読あり / 謝辞記載あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02939
  • [雑誌論文] SLA(第二言語習得研究)から見た必要な「練習」とは: くり返しによせて2016

    • 著者名/発表者名
      新多了、馬場今日子
    • 雑誌名

      英語教育

      巻: 65 ページ: 12-13

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [雑誌論文] Phase transitions in dynamic development of writing fluency from a complex dynamic systems perspective2014

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. & Nitta, R.
    • 雑誌名

      Language Learning

      巻: 64 号: 1 ページ: 1-35

    • DOI

      10.1111/lang.12033

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [雑誌論文] Relationship between second language speaking and writing skills and modality preference of university EFL students2013

    • 著者名/発表者名
      Baba, K., Takemoto, Y. & Yokochi, M.
    • 雑誌名

      金城学院大学論集(社会科学編)

      巻: 10 ページ: 70-101

    • NAID

      120005345082

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [雑誌論文] Reflection in second language writing : A longitudinal study of task repetiton form a Complexity Theory perspective2011

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子
    • 雑誌名

      金城学院大学論集(社会科学編)

      巻: 第8巻1号 ページ: 70-101

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [雑誌論文] Reflection in second language writing : A longitudinal study of task repetition from a Complexity Theory perspective2011

    • 著者名/発表者名
      Baba, K.
    • 雑誌名

      金城学院大学論集(社会科学編)

      巻: 第8巻1号 ページ: 70-101

    • NAID

      110008791968

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [雑誌論文] Dynamic effects of repeating a timed writing task in two EFL university courses : Multi-element text analysis with Coh-Metrix2011

    • 著者名/発表者名
      Baba Kyoko, Ryo Nitta
    • 雑誌名

      Applied Natural Language Processing and content analysis : Identification, Investigation, and Resolution (edited book, published by IGI Global)

      ページ: 398-413

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [雑誌論文] Dynamic effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing : Text analysis with Coh-Metrix2010

    • 著者名/発表者名
      Baba, K., & Nitta, R.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 23rd International Florida Artificial Intelligence Research Society Conference

      ページ: 217-222

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [雑誌論文] Aspects of lexical proficiency in writing summaries in a foreign language2010

    • 著者名/発表者名
      Baba, K.
    • 雑誌名

      Journal of Second Language Writing

      巻: 18 ページ: 191-208

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [雑誌論文] Dynamic effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing : Text analysis with Coh-Metrix2010

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子・新多了
    • 雑誌名

      Proceedings of the 23rd International Florida Artificial Intelligence Research Society Conference

      ページ: 217-222

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [雑誌論文] Effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing from a dynamic systems perspective : A longitudinal study utilizing multi-level text analysis2010

    • 著者名/発表者名
      Baba, K., & Nitta, R.
    • 雑誌名

      金城学院大学論集(社会科学編)

      巻: 第6巻2号 ページ: 61-72

    • NAID

      110007605197

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [雑誌論文] Effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing from a dynamic systems perspective : A longitudinal study utilizing multi-level text analysis2010

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子・新多了
    • 雑誌名

      金城学院大学論集 6(2)

      ページ: 61-72

    • NAID

      110007605197

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Researching learner agency from a Complex Dynamic Systems Theory perspective: A multilayered approach2023

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 学会等名
      EuroSLA 32
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00819
  • [学会発表] Researching learner agency from a Complex Dynamic Systems Theory perspective: A multilayered approach2023

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R & Baba, K.
    • 学会等名
      EuroSLA 32nd Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00779
  • [学会発表] Understanding L2 writing development from the perspective of learner agency: Biographical retrodiction on study abroad experiences2021

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta, Kyoko Baba
    • 学会等名
      AILA 2021
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00925
  • [学会発表] Understanding L2 writing development from the perspective of learner agency: Biographical retrodiction2021

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 学会等名
      AILA 2021
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K00819
  • [学会発表] Exploring dynamic developmental trajectories of writing fluency: Who benefited from the writing task?2019

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba & Ryo Nitta
    • 学会等名
      Paper presented at the colloquium “Exploring L2 Writing Development from a Complex Dynamic Systems Theory Perspective at AAAL, Atlanta, United States.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02991
  • [学会発表] Exploring dynamic developmental trajectories of writing fluency: Who benefits from the writing task?2019

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba & Ryo Nitta
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02939
  • [学会発表] Impact of task repetition on L2 learning: Multiple perspectives2016

    • 著者名/発表者名
      Shintani, N., Nitta, R., Baba, K., Fukuta, J., Tamura, Y., Sheppard, C., Aubrey, S.
    • 学会等名
      Pacific Second Language Research Forum
    • 発表場所
      中央大学
    • 年月日
      2016-09-11
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [学会発表] Dynamic effects of repeating a timed writing task2011

    • 著者名/発表者名
      Ryo Nitta, Kyoko Baba
    • 学会等名
      Biennial International Conference on Task-Based Language Teaching
    • 発表場所
      オークランド(ニュージーランド)
    • 年月日
      2011-11-18
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Effects of reflection on L2 writing development : A longitudinal study of task repetition from a dynamic complex systems perspective2011

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. & Nitta, R.
    • 学会等名
      SSLW
    • 発表場所
      Taipei, Taiwan
    • 年月日
      2011-06-10
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Dynamic effects of repeating a timed writing task2011

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 学会等名
      TBLT
    • 発表場所
      Auckland, New Zealand
    • 年月日
      2011-11-18
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] タスクの繰り返しによるライティング発達への影響:複雑系理論の視点からの長期的研究2010

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子
    • 学会等名
      名古屋大学国内研究員研究発表会
    • 発表場所
      名古屋大学国際開発研究科(招待)
    • 年月日
      2010-07-04
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Dynamic effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing : Text analysis with Coh-Metrix2010

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba, Ryo Nitta
    • 学会等名
      FLAIRS2010
    • 発表場所
      フロリダ(アメリカ)
    • 年月日
      2010-05-19
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Does task type practice serve the university student's L2 writing development?: A longitudinal study from a dynamic systems perspective2010

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. & Nitta, R.
    • 学会等名
      AAAL2010
    • 発表場所
      Atlanta, United States
    • 年月日
      2010-03-09
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Does task type practice serve the university student's L2 writing development? : A longitudinal study from a dynamic systems perspective2010

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子・新多了
    • 学会等名
      American Association of Applied Linguistics
    • 発表場所
      アトランタ(アメリカ)
    • 年月日
      2010-03-09
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Long-term effects of repeating a timed writing task on beginning EFL learners' development : A dynamic systems approach2010

    • 著者名/発表者名
      Nitta, R. & Baba, K.
    • 学会等名
      BAAL
    • 発表場所
      Aberdeen, United Kingdom
    • 年月日
      2010-09-10
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] 外国語学習者が書いた英作文を分析するプログラム-発達をどの指標で測るとよいか?2010

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子
    • 学会等名
      名古屋大学国内研究員研究発表会
    • 発表場所
      名古屋大学国際開発研究科(招待)
    • 年月日
      2010-06-17
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Long-term effects of repeating a timed writing task on beginning EFL learners' development : A dynamic systems approach2010

    • 著者名/発表者名
      Kyoko Baba, Ryo Nitta
    • 学会等名
      British Association of Applied Linguistics
    • 発表場所
      アバディーン(イギリス)
    • 年月日
      2010-09-09
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Dynamic effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing : Text analysis with Coh-Metrix2010

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. & Nitta, R.
    • 学会等名
      FLAIRS2010
    • 発表場所
      Florida, United States
    • 年月日
      2010-05-20
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing from a dynamic systems perspective : A longitudinal study utilizing multi-level text analysis2009

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子・新多了
    • 学会等名
      British Association of Applied Linguistics
    • 発表場所
      ニューキャッスル(イギリス)
    • 年月日
      2009-09-03
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Effects of task type practice on the Japanese EFL university student's writing from a dynamic systems perspective : A longitudinal study utilizing multi-level text analysis2009

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. & Nitta, R.
    • 学会等名
      BAAL2009
    • 発表場所
      Newcastle, United Kingdom
    • 年月日
      2009-09-03
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21520643
  • [学会発表] Phase transitions in dynamic development of writing fluency: a longitudinal study from a complex dynamic systems perspective

    • 著者名/発表者名
      Baba, K. & Nitta, R.
    • 学会等名
      AAAL2013
    • 発表場所
      Dallas, United States
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [学会発表] 複雑系理論を用いた第2言語ライティング発達(流暢さ)における相転移の研究

    • 著者名/発表者名
      馬場今日子
    • 学会等名
      駒場言葉研究会(東京大学)
    • 発表場所
      東京
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • [学会発表] The relationship between L2 writing and speaking

    • 著者名/発表者名
      Takemoto, Y., Yokochi, M., & Baba, K.
    • 学会等名
      JALT2012
    • 発表場所
      浜松
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24520716
  • 1.  新多 了 (00445933)
    共同の研究課題数: 8件
    共同の研究成果数: 50件
  • 2.  木下 みゆき
    共同の研究課題数: 0件
    共同の研究成果数: 1件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi