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タン キャロラインスーリン  TAN CAROLINE SUE LIN

研究者番号 30611397
その他のID
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-4419-8333
所属 (現在) 2025年度: 筑波大学, ビジネスサイエンス系, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2015年度 – 2023年度: 筑波大学, ビジネスサイエンス系, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分59020:スポーツ科学関連 / 社会心理学
キーワード
研究代表者
Consumer behavior / Sports fans / Digital media / Trust / Loyalty / Fandom / Fanship / Stake holder analysis / Engagement / Digital Marketing … もっと見る / Co-creation / brand activism / political consumerism / sports / loyalty / fandom / fanship / aggression / fans / Fan engagement / Soft power / Sport organization / Athlete / Sport / socio-political activism / Social justice / Fan / trust / sustainability / purchase intention / scandals / safety / risk / cause related marketing / Governance / Culture / green marketing / sustainable marketing / consumer behavior / CSR / Sustainable Marketing 隠す
  • 研究課題

    (2件)
  • 研究成果

    (23件)
  •  Exploring Digital Media Contents in Transforming Lower Level Sports Fans研究代表者

    • 研究代表者
      タン キャロラインスーリン
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2024
    • 研究種目
      若手研究
    • 審査区分
      小区分59020:スポーツ科学関連
    • 研究機関
      筑波大学
  •  Consumer Behavior for Sustainable Marketing: Understanding How To Market and Make Sustainability Work in Japan and Overseas研究代表者

    • 研究代表者
      タン キャロラインスーリン
    • 研究期間 (年度)
      2015 – 2018
    • 研究種目
      若手研究(B)
    • 研究分野
      社会心理学
    • 研究機関
      筑波大学

すべて 2023 2021 2019 2018 2017 2016 2015

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Managing Public Relations and Brand Image through Social Media2016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 総ページ数
      28
    • 出版者
      IGI Global
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [雑誌論文] The Name of The Game: The Effect of Socio-Political Activism in Sport on Fan Boycott Intention2023

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 雑誌名

      International Journal of Sport Management

      巻: 24 (3) ページ: 1-29

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K20037
  • [雑誌論文] Building Online Engagement and Brand Experience: The UEFA Academy2021

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 雑誌名

      Sage Business Case

      巻: Jan1- ページ: 1-10

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K20037
  • [雑誌論文] The UEFA Academy: Enhancing The Beautiful Game Through Co-Creation2021

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L.Tan
    • 雑誌名

      Ivey Business Case

      巻: Jan ページ: 1-12

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K20037
  • [学会発表] Building brands ‘softly’: A study on the effect of country image, affinity, and fan engagement on soft power in sport.2023

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      International Marketing Trends Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K20037
  • [学会発表] Building brands ‘softly’: A study on the effect of country image, affinity, and fan engagement on soft power in sport.2023

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      International Marketing Trends
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K20037
  • [学会発表] Examining the five-factor model of personality in eWOM via social media2019

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      International Symposium in Consumer Personality
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K20037
  • [学会発表] Does luxury really care? How cause related marketing shapes brand perception and purchase intention in the Japanese luxury market2018

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      Global Marketing Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [学会発表] The Good Samaritan: A Study on Brand Perception and Repurchase Intention From Cause Marketing Campaigns2018

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      International Conference on Brand Relationships,
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [学会発表] When scandal meets cause related marketing. A study on the impact of corporate scandal towards customers’ support on CRM activities2018

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      7th International CSR conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [学会発表] Food related CSR post 3-11: When risk and trust affect consumer behavior2018

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      COMSA
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [学会発表] Color me green. A study in the effect of cause-related marketing on green behavior2018

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      6th Japan Forum of Business and Society
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [学会発表] The Good Samaritan: A study on brand perception and purchase intention from cause marketing2017

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      Global Consumer Brand Relationship Summit
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [学会発表] CSR Initiatives Post-3-112016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      American Marketing Association
    • 発表場所
      Caesar's Palace Las Vegas (USA)
    • 年月日
      2016-02-26
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [学会発表] Are You Still Who I Think You Are? A Study On The Influence of Corporate Food Scandals On Trust And Purchase Intention Case: Japanese Consumers2016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      2016 Global Marketing Conference
    • 発表場所
      Conrad Hotel, Hong Kong
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [学会発表] Does Luxury Really Care? How Cause Related Marketing Shapes Brand Perception and Purchase Intention in the Japanese Luxury Market2016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      2016 Global Marketing Conference
    • 発表場所
      Conrad Hotel, Hong Kong
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [学会発表] When Scandal Meets Cause-Related Marketing: A Study On The Impact of Corporate Scandal Towards Customers’ Support On CRM Activities2016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      7th International Conference On Corporate Sustainability and Responsibility,
    • 発表場所
      Humboldt University, Berlin, Germany
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [学会発表] Can I Still Count On You? The Impact of Corporate Scandals Towards Customers’ Support on CSR Activities2016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      Academy of Multinational Enterprises (Invitation as a Speaker)
    • 発表場所
      Keio University, 東京都港区
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [学会発表] Color Me Green. A Study On The Effect of Cause-Related Marketing on Green Behavior2016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      Japan Forum of Business and Society
    • 発表場所
      Waseda University, 東京都新宿区
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [学会発表] When Trust and Risk Collide: A Study On The Influence Of CSR On Purchase Intention2016

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      3rd International Conference on CSR, Sustainability, Ethics and Governance
    • 発表場所
      Cologne Business School, Germany
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [学会発表] Food Related CSR Initiatives Post 3-11: When Risk and Trust Affect Consumer Behavior2015

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      COMSA 2015
    • 発表場所
      三井ガーデンホテル広島(広島県広島市)
    • 年月日
      2015-04-29
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [学会発表] Consumer expectation on CSR based on price and brand2015

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      Japan Forum of Business & Society
    • 発表場所
      Waseda University (東京都新宿区)
    • 年月日
      2015-09-10
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896
  • [学会発表] Will you love me regardless of my reputation?2015

    • 著者名/発表者名
      Caroline S.L. Tan
    • 学会等名
      Global Marketing Fashion Conference
    • 発表場所
      University of Florence (Italy)
    • 年月日
      2015-06-25
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K20896

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