• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

安田 利典  Yasuda Toshinori

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 30802087
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 東京理科大学, 教養教育研究院野田キャンパス教養部, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2021年度 – 2023年度: 東京理科大学, 教養教育研究院野田キャンパス教養部, 准教授
2017年度 – 2018年度: 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 助手
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
キーワード
研究代表者
複雑系理論 / 文章完成法 / 現象学 / 理論モデル / 外国語学習者の個人差 / 教育系心理学 / 学習アドバイジング / コーチング / カウンセリング心理学 / 教育心理学 … もっと見る / 英語教師のビリーフ / アドバイザー訓練プログラム / 半構造化型言語学習アドバイジング / 言語学習アドバイジング / 英語教育 隠す
  • 研究課題

    (2件)
  • 研究成果

    (9件)
  •  外国語学習者の個人差を統合的に理解する:理論モデルの実証と測定ツールの開発研究代表者

    • 研究代表者
      安田 利典
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2024
    • 研究種目
      若手研究
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      東京理科大学
  •  日本における言語学習アドバイジング普及のための実証研究研究代表者

    • 研究代表者
      安田 利典
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2018
    • 研究種目
      研究活動スタート支援
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      早稲田大学

すべて 2023 2019 2018 2017

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] Simple and effective advising practice: A semi-structured advising program for Japanese EFL learners2023

    • 著者名/発表者名
      Toshinori Yasuda
    • 雑誌名

      Studies in Self-Access Learning Journal

      巻: 14 号: 3 ページ: 306-336

    • DOI

      10.37237/140305

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13077
  • [雑誌論文] An exploratory study for factorial validity of cognitive styles among Japanese adult EFL learners: from educational and cultural perspectives2019

    • 著者名/発表者名
      Yasuda, T.
    • 雑誌名

      Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education

      巻: 4 号: 1

    • DOI

      10.1186/s40862-018-0063-1

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H07173
  • [雑誌論文] Effects of coping strategies on language anxiety of Japanese EFL learners: Investigating willingness to communicate2018

    • 著者名/発表者名
      Yasuda, T., & Nabei, L.
    • 雑誌名

      Journal of Language Teaching and Research

      巻: 9 号: 5 ページ: 905-915

    • DOI

      10.17507/jltr.0905.03

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H07173
  • [雑誌論文] Psychological expertise required for advising in language learning: Theories and practical skills for Japanese EFL learners’ trait anxiety and perfectionism2018

    • 著者名/発表者名
      Toshinori Yasuda
    • 雑誌名

      Studies in Self-Access Learning Journal

      巻: 9 ページ: 11-32

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H07173
  • [学会発表] Challenging difficulties in understanding individual differences in language learning: A phenomenological perspective2023

    • 著者名/発表者名
      Toshinori Yasuda
    • 学会等名
      Japan Second Language Acquisition Research Forum (J-SLARF) Symposium 2023
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13077
  • [学会発表] 言語学習アドバイジングを通した学習の習慣化:多様な要因における複雑な関係性を考慮して2019

    • 著者名/発表者名
      安田利典
    • 学会等名
      日本英語英文学会第28回年次大会(口頭発表),東京
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H07173
  • [学会発表] Influential factors on L2 motivation and its chronological changes: Entire life perspectives based on advising in language learning2018

    • 著者名/発表者名
      Yasuda, T.
    • 学会等名
      Paper presented at the 8th Centre for Language Studies International Conference (CLaSIC), Singapore
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H07173
  • [学会発表] Demotivation among Japanese EFL learners: Beyond L2-related experience toward entire life narrative2018

    • 著者名/発表者名
      Yasuda, T.
    • 学会等名
      Paper presented at the third international Psychology of Language Learning (PLL3) conference, Tokyo, Japan
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H07173
  • [学会発表] Developing a new training program for language learning advisors: A tentative version with three important perspectives2017

    • 著者名/発表者名
      Toshinori Yasuda
    • 学会等名
      The Japan Association for Self-Access Learning
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17H07173

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi