• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Marutschke David  Marutschke David

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

Marutschke David  Marutschke David

隠す
研究者番号 30815329
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 大阪経済大学, 経営学部, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2021年度 – 2023年度: 大阪経済大学, 経営学部, 准教授
2020年度: 創価大学, 経営学部, 准教授
2019年度: 創価大学, 経営学部, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分07090:商学関連
キーワード
研究代表者
Marketing Strategy / questionnaire / PDCA / pilot survey / conceptualisation / mindmap / serviceology / customer journey / customer experience / Reorganization … もっと見る / Action Plan / Field work / Sampling / Online / Management Framework / Perceived Quality / Interview Questionnaire / Framework / Research framework / Fieldwork / Interview / Management framework / Service Quality / Customer touchpoint / Customer Journey / Customer Experience 隠す
  • 研究課題

    (1件)
  • 研究成果

    (13件)
  •  Understanding customer experience management研究代表者

    • 研究代表者
      Marutschke David
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2023
    • 研究種目
      若手研究
    • 審査区分
      小区分07090:商学関連
    • 研究機関
      大阪経済大学
      創価大学

すべて 2023 2022 2020 2019

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] Customer Experience Management – a guided Framework for Qualitative Research2023

    • 著者名/発表者名
      David Marutschke
    • 雑誌名

      Journal of Serviceology

      巻: 8 号: 2 ページ: 1-6

    • DOI

      10.24464/jserviceology.8.2_1

    • ISSN
      2435-5771
    • 言語
      英語
    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13838
  • [雑誌論文] Analyzing Customer Experience from a Process Management Perspective2022

    • 著者名/発表者名
      David Marutschke
    • 雑誌名

      The 10th domestic Conference of Society for Serviceology Conference Proceedings

      巻: 1

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13838
  • [雑誌論文] Analyzing Customer Experience from a Process Management Perspective2022

    • 著者名/発表者名
      David Marutschke
    • 雑誌名

      Short paper for the 10th domestic Conference of Society for Serviceology poster session

      巻: March

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13838
  • [雑誌論文] Considerations on the Customer Experience Management Cycle2020

    • 著者名/発表者名
      David Marutschke
    • 雑誌名

      Soka University Business Review

      巻: 44 ページ: 3-11

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13838
  • [雑誌論文] Serviceology for Services2020

    • 著者名/発表者名
      David Marutschke and Ted Gournelos
    • 雑誌名

      7th International Conference, ICServ 2020, Osaka, Japan, March 13-15, 2020, Proceedings

      巻: 1189 ページ: 203-216

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13838
  • [雑誌論文] Understanding Fluency and Friction in Customer Experience Management2019

    • 著者名/発表者名
      David Marutschke and Ted Gournelos
    • 雑誌名

      Building Strategies for Consumer Engagement in Retail Environments. Hershey, PA: IGI Global

      巻: 1 ページ: 88-108

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13838
  • [学会発表] Customer experience management as a new form of value creation2023

    • 著者名/発表者名
      David Marutschke
    • 学会等名
      17th international EAJS (European Association for Japanese Studies) conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13838
  • [学会発表] A framework to understand and holistically manage experiences2023

    • 著者名/発表者名
      David Marutschke
    • 学会等名
      The 8th International Conference on Serviceology
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13838
  • [学会発表] Analyzing Customer Experience from a Process Management Perspective2022

    • 著者名/発表者名
      David Marutschke
    • 学会等名
      The 10th domestic Conference of Society for Serviceology, March 2022
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13838
  • [学会発表] Analyzing Customer Experience from a Process Management Perspective2022

    • 著者名/発表者名
      David Marutschke
    • 学会等名
      The 10th domestic Conference of Society for Serviceology (Poster presentation)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13838
  • [学会発表] Kakenhi Research Project - Current Status and Next Steps2022

    • 著者名/発表者名
      David Marutschke
    • 学会等名
      Osaka University of Economics, Faculty of Business Administration Research Study Meeting, September 2021
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13838
  • [学会発表] Holistic Measurement Approach of Customer Experiences - Findings from a Japanese New Car Buyer Study2020

    • 著者名/発表者名
      David Marutschke
    • 学会等名
      The 7th International Conference on Serviceology (ICServ2020), Osaka, Japan
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13838
  • [学会発表] Development of a Holistic Evaluation Method of Customer Experiences2019

    • 著者名/発表者名
      David Marutschke
    • 学会等名
      59th Biannual Conference, Japan Association of Consumer Studies (JACS)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13838

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi