• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

佐藤 一嘉  Satou Kazuyoshi

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 40329868
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 名古屋外国語大学, 外国語学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2023年度: 名古屋外国語大学, 外国語学部英米語学科, 教授
2019年度 – 2023年度: 名古屋外国語大学, 外国語学部, 教授
2017年度: 名古屋外国語大学, 外国語学部, 教授
2007年度 – 2010年度: 名古屋外国語大学, 外国語学部, 教授
2004年度 – 2006年度: 名古屋外国語大学, 現代国際学部, 助教授
2003年度: 名古屋外国語大学, 国際経営学部, 助教授
審査区分/研究分野
研究代表者
外国語教育 / 小区分02100:外国語教育関連
研究代表者以外
外国語教育
キーワード
研究代表者
教師教育 / コミュニケーション能力 / カリキュラム改革 / 小学校英語教育 / 学校文化 / 新任教師 / 外国語教師 / タスクに基づく外国語教授法 / 教師のbeliefs / 小学校英語 … もっと見る / school culture / novice teacher / teacher development / inservice teacher / preservie teacher / teacher collaboration / teacher learning / teaching culture / professional development / inservice eduation / preservice education / student outcomes / teacher learning community / teacher beliefs / university-school collaboration / English language teaching / curriculum development / professional development school / ティームティーチング / 外国語教育改革 / 教員養成・再教育 / オーラル・コミュニケーション / 実践的コミュニケーション能力 / 教師教育・再教育 / 教師集団 / コミュニカティブ・アプローチ / 大学と中等学校との提携 / 継続的な研修 / PDS / 学校改革 / 英語指導力 / アクションリサーチ / 教員研修 … もっと見る
研究代表者以外
早期教育 / 早期英語教育 / 英語音声教育 / 化石化 / 遅延フィードバックシステム 隠す
  • 研究課題

    (4件)
  • 研究成果

    (57件)
  • 共同研究者

    (4人)
  •  学校文化の影響と新任教師の成長:小学校英語教育に関する教員養成の成果と課題研究代表者

    • 研究代表者
      佐藤 一嘉
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2023
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      名古屋外国語大学
  •  遅延フィードバックシステムの音声効果研究―英語学習者の自己調整を促進するか―

    • 研究代表者
      大岩 昌子
    • 研究期間 (年度)
      2014 – 2017
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      名古屋外国語大学
  •  アクションリサーチによる継続的な教員研修の実態調査-個人実践からカリキュラム改革研究代表者

    • 研究代表者
      佐藤 一嘉
    • 研究期間 (年度)
      2007 – 2010
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      名古屋外国語大学
  •  PDSによる英語教育改革の実践的研究-大学と連携した中等学校のカリキュラケ改革研究代表者

    • 研究代表者
      佐藤 一嘉
    • 研究期間 (年度)
      2003 – 2006
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      名古屋外国語大学

すべて 2024 2023 2021 2020 2019 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 その他

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Revitalizing a program for school-age learners through curricular innovation. In D. Hayes & J. Sharkey (Eds. ), Curriculum revitalization in a Japanese high school : Teacher-teacher and teacher-university collaboration (pp. 205-237).2008

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato & Keiko Takahashi
    • 総ページ数
      33
    • 出版者
      TESOL, Inc.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19520524
  • [図書] Building a collaborative school culture through curriculum development (Chapter 4). Communities of Supportive Professionals (In T. Murphey & K. Sato (Eds.))2007

    • 著者名/発表者名
      Michael Cholewinski, Kazuyoshi Sato
    • 出版者
      TESOL Inc.
    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [図書] Curriculum revitalization in a Japanese high school through teacher collaboration, In Hayes, D., & Sharkey, J. (Eds.), Revitalizing a program for school-age learners through curricular innovation.2007

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato, Keiko Takahashi
    • 出版者
      TESOL, Inc.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [図書] Curriculum revitalization in a Japanese high school through teacher collaboration, Revitalizing a program for school-age learners through curricular innovation. (In Hayes, D., & Sharkey, J. (Eds.))2007

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato, Keiko Takahashi
    • 出版者
      TESOL Inc.(印刷中)
    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [図書] Curriculum revitalization in a Japanese high school through teacher collaboration, in Curriculum Development Series2006

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato, Keiko Takahashi
    • 出版者
      TESOL.Inc.(印刷中)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [図書] Situating Teacher Learning Communities2005

    • 著者名/発表者名
      Tim Murphey, Kazuyoshi Sato(Eds.)
    • 出版者
      TESOL Inc.(未定)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [図書] Communities of supportive professionals.2005

    • 著者名/発表者名
      Murphey, T., Sato, K.(Eds.)
    • 出版者
      Alexandria, VA : TESOL, Inc.
    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [図書] Communities of Supportive Professionals2005

    • 著者名/発表者名
      Tim Murphey, Kazuyoshi Sato (Eds.)
    • 総ページ数
      154
    • 出版者
      TESOL.Inc.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [図書] Communities of Supportive Professionals2005

    • 著者名/発表者名
      Tim Murphey, Kazuyoshi Sato (Eds.)
    • 総ページ数
      154
    • 出版者
      TESOL Inc.
    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [図書] Building a collaborative school culture through curriculum development, in Communities of Supportive Professionals (Murphey, Sato, eds.)2005

    • 著者名/発表者名
      Michael Cholewinski, Kazuyoshi Sato
    • 出版者
      TESOL.Inc.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [図書] Building a collaborative school culture through curriculum development, in Situating Teacher Learning Communities(Murphy, Sato, eds.)2005

    • 著者名/発表者名
      Michael Cholewinski, Kazuyoshi Sato
    • 出版者
      TESOL Inc.(未定)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [図書] Starting a local teacher study group (Chapter11). Extending Professional Contributions.(In T. Murphey (Ed.))2003

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato
    • 出版者
      TESOL Inc.
    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Developing preservice elementary school teachers’ beliefs and practices through TBLT-based teacher education2021

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato, Tomoko Yago
    • 雑誌名

      Journal of ELT Research(7月に出版予定)

      巻: 1 ページ: 1-31

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00866
  • [雑誌論文] Longitudinal research on EFL teacher professional development in (Japanese) contexts: Collaborative action research projects2019

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato, Nancy Mutoh, Robert C. Kleinsasser
    • 雑誌名

      Language Teaching Research

      巻: 1 号: 3 ページ: 1-27

    • DOI

      10.1177/1362168819893814

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00866
  • [雑誌論文] Collaborative action research : Teacher and curriculum development2009

    • 著者名/発表者名
      Nancy Mutoh, Kazuyoshi Sato, 他
    • 雑誌名

      JALT 2008 Conference Proceedings

      ページ: 53-66

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19520524
  • [雑誌論文] Focus-on-form instruction (FFI) and its effect on student learning2009

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato, 他
    • 雑誌名

      JALT 2008 Conference Proceedings

      ページ: 521-534

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19520524
  • [雑誌論文] Focus-on-form instruction(FFI) and its effect on student learning2009

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato, 他
    • 雑誌名

      JALT 2008 Conference Proceedings

      ページ: 521-534

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19520524
  • [雑誌論文] Professional development in context : Teachers in a Japanese high school English department.2007

    • 著者名/発表者名
      Kleinsasser, R., Sato, K.
    • 雑誌名

      Studies in Language and Language Teaching 14(1)

      ページ: 92-129

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Comiunities of supportive professionals : Creating a teacher learning community through professional development2007

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato, et al.
    • 雑誌名

      JALT 2006 Proceedings (印刷中)

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Professional development in context : Teachers in a Japanese high school English department2007

    • 著者名/発表者名
      Robert Kleinsasser, Kazuyoshi Sato
    • 雑誌名

      Studies in Language and Language Teaching 14

      ページ: 92-129

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Communities of supportive professionals : Creating a teacher learning community through professional development2007

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato, et al.
    • 雑誌名

      JALT 2006 Proceedings (印刷中)

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Reality testing : Teachers pass, board of education fails2006

    • 著者名/発表者名
      Tim Murphey, Kazuyoshi Sato
    • 雑誌名

      Teacher Trainer 20(1)

      ページ: 12-16

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Reality testing : Teachers pass, board of education fails.2006

    • 著者名/発表者名
      Murphey, T., Sato, K.
    • 雑誌名

      Teacher Trainer 20(1)

      ページ: 12-16

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Communities of supportive professionals : Creating a teacher learning community through professional development.2006

    • 著者名/発表者名
      Sato, K., Heigham, J., Kiyokawa, S., Cholewinski, M., Takaki, N., Cornwell, S.
    • 雑誌名

      The Proceedings of JALT (in press)

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Reality testing : Teachers pass, board of education fails.2006

    • 著者名/発表者名
      Tim Murphey, Kazuyoshi Sato
    • 雑誌名

      Teacher Trainer 20 (1)

      ページ: 12-16

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Building a collaborative school culture through curriculum development.2005

    • 著者名/発表者名
      Cholewinski, M., Sato, K.
    • 雑誌名

      Communities of supportive professionals (TESOL's Professional development in language education series : Volume 4). (T.Murphey, K.Sato (Eds.))(Alexandria, VA : TESOL, Inc.)

      ページ: 35-46

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Lifelong teacher learning through a collaborative study group2005

    • 著者名/発表者名
      K.Sato, N.Takaki, K.Takahashi, O.Chieko, R.Yamashita, S.Hirofumi
    • 雑誌名

      JALT 2004 Proceedings (未定)

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Lifelong teacher learning through a collaborative study group2005

    • 著者名/発表者名
      K.Sato, N.Takaki, K.Takahashi, O.Chieko, R.Yamashita, S.Hirofumi
    • 雑誌名

      JALT 2004 Proceedings

      ページ: 150-163

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Beliefs, practices, and interactions of teachers in a Japanese high school English department2004

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato, Robert Kleinsasser
    • 雑誌名

      Teaching and Teacher Education 20

      ページ: 797-816

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Lifelong teacher learning through a collaborative study group.2004

    • 著者名/発表者名
      Sato, K., et al.
    • 雑誌名

      The Proceedings of JALT 2004

      ページ: 150-163

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Teacher perception about alternative assessment and student outcomes.2004

    • 著者名/発表者名
      Keiko Takahashi, Kazuyoshi Sato
    • 雑誌名

      JALT 2003 Proceedings

      ページ: 175-183

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Beliefs, practices, and interactions of teachers in a Japanese high school English department.2004

    • 著者名/発表者名
      Sato, K., Kleinsasser, R.
    • 雑誌名

      Teaching and Teacher Education 20

      ページ: 797-816

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Teacher perception about alternative assessment and student outcomes.2004

    • 著者名/発表者名
      Takahashi, K., Sato, K.
    • 雑誌名

      The Proceedings of JALT 2003

      ページ: 175-183

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Connecting a local study group with a university workshop2003

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato
    • 雑誌名

      Explorations in Teacher Education 11・3

      ページ: 56-62

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Connecting a local study group with a university workshop.2003

    • 著者名/発表者名
      Sato, K.
    • 雑誌名

      Explorations in Teacher Education 11(3)

      ページ: 56-62

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Teacher and student learning in the workplace : The impact of performance test.2003

    • 著者名/発表者名
      Sato, K., Takahashi, K.
    • 雑誌名

      The Proceedings of JALT 2002

      ページ: 325-336

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Starting a local teacher study group.2003

    • 著者名/発表者名
      Sato, K.
    • 雑誌名

      Extending professional contribution (TESOL's Professional development in language education series : Volume 2). (T.Murphey (Ed.))(Alexandria, VA : TESOL, Inc.)

      ページ: 97-104

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Teacher and student learning in the workplace : The impact of performance test2003

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato, Keiko Takahashi
    • 雑誌名

      The Proceedings of JALT 2002

      ページ: 325-336

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [雑誌論文] Curriculum revitalization in a Japanese high school through teacher collaboration.

    • 著者名/発表者名
      Sato, K., Takahashi, K.
    • 雑誌名

      Revitalizing a program for school-age learners through curricular innovation (TESOL curriculum development series : Volume 4). (D.Hayes, J.Sharkey (Eds.))(Alexandria, VA : TESOL, Inc.) (in press)

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15520377
  • [学会発表] From Preservice Teacher Preparation to Inservice Teacher Development: Teacher Learning in Context2024

    • 著者名/発表者名
      佐藤一嘉
    • 学会等名
      The 18th Annual International Technoloy, Education,and Development Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00866
  • [学会発表] From Preservice to Inservice Teacher Development2023

    • 著者名/発表者名
      佐藤一嘉
    • 学会等名
      The 42nd Annual International TESOL France Colloquium
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00866
  • [学会発表] From Preservice Teacher Preparation to Inservice Teacher Development: Longitudinal Research2023

    • 著者名/発表者名
      佐藤一嘉
    • 学会等名
      The 56th IATEFL International English Language Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00866
  • [学会発表] From Preservice Teacher Preparation to Inservice Teacher Development: Teacher learning in Context2021

    • 著者名/発表者名
      佐藤一嘉
    • 学会等名
      Word Congress of Applied Linguistics
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00866
  • [学会発表] From Preservice to Inservice EFL Teacher Development2020

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato
    • 学会等名
      The Japan Association for Language Teaching (JALT)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00866
  • [学会発表] Developing Preservice Teachers’ Beliefs and Practices through TBLT Teacher Education2019

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato
    • 学会等名
      The Eighth International Conference on Task-based Language Teaching
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00866
  • [学会発表] EFL Teacher Development through Collaborative Action Research Projects2019

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato
    • 学会等名
      Third UHAMKA International Conference on ELT and CALL
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00866
  • [学会発表] Collaborative action research and action learning2010

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato
    • 学会等名
      Action Learning and Action Research Association 2010 Conference
    • 発表場所
      メルボルン
    • 年月日
      2010-09-07
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19520524
  • [学会発表] Collaborative action research and action learning2010

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato
    • 学会等名
      Action Learning and Action Research Association
    • 発表場所
      メルボルン、オーストラリア
    • 年月日
      2010-09-07
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19520524
  • [学会発表] Challenges of Action Research : Teacher and Curriculum Development2008

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato
    • 学会等名
      AILA(15^<th> Word Congress of Applied linguistics)
    • 発表場所
      Essen, Germany
    • 年月日
      2008-08-26
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19520524
  • [学会発表] Collaborative Action Research : Teacherand Curriculum Development2008

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato, 他
    • 学会等名
      JALT (全国語学教育学会)2008 Conference
    • 発表場所
      国立オリンピック記念青少年総合センター
    • 年月日
      2008-11-02
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19520524
  • [学会発表] Form-Focused Instruction and its Effect on Student Learning2008

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato
    • 学会等名
      JALT (全国語学教育学会) 2008 Conference
    • 発表場所
      東京
    • 年月日
      2008-11-03
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19520524
  • [学会発表] Form-Focused Instruction and its Effect on Student Learning2008

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato, 他
    • 学会等名
      JALT(全国語学教育学会)2008 Conference
    • 発表場所
      東京
    • 年月日
      2008-11-03
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19520524
  • [学会発表] Challenges of Action Research : Teacher and Curriculum Development2008

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato
    • 学会等名
      AILA (15^<th> Word Congress of Applied linguistics)
    • 年月日
      2008-08-26
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19520524
  • [学会発表] Collaborative Action Research : Teacher and Curriculum Development2008

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato, 他
    • 学会等名
      JALT (全国語学教育学会) 2008 Conference
    • 発表場所
      東京
    • 年月日
      2008-11-02
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19520524
  • [学会発表] Collaborative Action Research : Teacher and Curriculum Development2008

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato, 他
    • 学会等名
      JALT(全国語学教育学会)2008 Conference
    • 発表場所
      東京
    • 年月日
      2008-11-02
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19520524
  • [学会発表] Challenges of Action Research : Teacher and Curriculum Development2008

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato
    • 学会等名
      AILA(15^<th> Word Congress of Applied linguistics)
    • 発表場所
      ドイツ、エッセン
    • 年月日
      2008-08-26
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19520524
  • [学会発表] Form-Focused Instruction and its Effect on Student Learning2008

    • 著者名/発表者名
      Kazuyoshi Sato
    • 学会等名
      JALT (全国語学教育学会)2008 Conference
    • 発表場所
      国立オリンピック記念青少年総合センター
    • 年月日
      2008-11-03
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19520524
  • 1.  大岩 昌子 (50340360)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 2.  後藤 希望 (10726855)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  赤塚 麻里
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 4.  神山 剛樹
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi