• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

ゴーベル ピーター  Gobel Peter

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 40329925
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 京都産業大学, 総合学術研究所, 科研費研究員
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2016年度 – 2023年度: 京都産業大学, 文化学部, 教授
2011年度 – 2013年度: 京都産業大学, 文化学部, 教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
キーワード
研究代表者
technology acceptance / technology integration / language learning / Technology Acceptance / CALL / Technology Use / learner psychology / student attitudes / ESL / EFL / motivation / attribution theory … もっと見る
研究代表者以外
… もっと見る Easy Reader for Adults / Graded Reader / リーダーコーパス / 読みやすさ指標 / Text Inspector / 多読学習 / Youth Reader / Authentic Text / 文構造の複雑さ / 語彙レベル / Mreader / GRリーダーコーパス / Easy Readers for Adults / 品詞タグ / 多読学習プログラム / Youth Readers / Graded Readers / リーダー・コーパス 隠す
  • 研究課題

    (5件)
  • 研究成果

    (71件)
  • 共同研究者

    (1人)
  •  Technology integration and CALL beliefs in context: A multimethod longitudinal study研究代表者

    • 研究代表者
      ゴーベル ピーター
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      京都産業大学
  •  英語学習者用各種リーダーの「読みやすさ」を客観的に測る手法と横断的指標の確立

    • 研究代表者
      加野 まきみ
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      京都産業大学
  •  多読学習教材から「本物の英語」への架け橋:リーダーコーパスの拡張と有効性の検証

    • 研究代表者
      加野 まきみ
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2023
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      京都産業大学
  •  多読学習における「難しさ」の認識の解明:リーダーコーパスの構築・分析と実証的検証

    • 研究代表者
      加野 まきみ
    • 研究期間 (年度)
      2016 – 2019
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      京都産業大学
  •  外国語学習における成功と失敗に対する台湾人大学生の原因帰属意識研究代表者

    • 研究代表者
      ゴーベル ピーター
    • 研究期間 (年度)
      2011 – 2013
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      京都産業大学

すべて 2024 2023 2020 2019 2018 2017 2016 2014 2013 2012 2011

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] Specific Research Project “Technology integration and CALL beliefs in context: A longitudinal study of Japanese teachers and learners” Research Progress Report2024

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P., Kano, M.
    • 雑誌名

      京都産業大学総合学術研究所所報

      巻: 所所報第18号 ページ: 159-164

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00688
  • [雑誌論文] Specific Research Project: Technology integration and CALL beliefs in context: A longitudinal study of Japanese teachers and learners: Research Progress Report2024

    • 著者名/発表者名
      Gobel Peter, Makimi Kano
    • 雑誌名

      京都産業大学総合学術研究所所報

      巻: 18 ページ: 159-164

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00781
  • [雑誌論文] Specific Research Project: Technology integration and CALL beliefs in context: A longitudinal study of Japanese teachers and learners: Research Progress Report2024

    • 著者名/発表者名
      Peter Gobel, Makimi Kano
    • 雑誌名

      京都産業大学総合学術研究所所報

      巻: 18 ページ: 159-164

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00868
  • [雑誌論文] プレゼンテーション授業における学習者相互評価モバイルアプリ使用とそれに対する学生の意識について2019

    • 著者名/発表者名
      加野まきみ,ゴーベル・ピーター
    • 雑誌名

      京都産業大学総合学術研究所所報

      巻: 14 ページ: 47-61

    • NAID

      120006711916

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00868
  • [雑誌論文] Implementing a Mobile Peer-evaluation System for In-class Student Presentations2019

    • 著者名/発表者名
      Peter Gobel, Makimi Kano
    • 雑誌名

      APACALL Book Series

      巻: 4 ページ: 137-153

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00868
  • [雑誌論文] プレゼンテーション授業における学習者相互評価モバイルアプリ使用とそれに対する学生の意識について2019

    • 著者名/発表者名
      加野まきみ,ゴーベル・ピーター
    • 雑誌名

      京都産業大学総合学術研究所所報

      巻: 14

    • NAID

      120006711916

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02904
  • [雑誌論文] Implementing a Mobile Peer-evaluation System for In-class Student Presentations2019

    • 著者名/発表者名
      Peter Gobel, Makimi Kano
    • 雑誌名

      APACALL Book Series

      巻: 4

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02904
  • [雑誌論文] The Complexities of Digital Storytelling2017

    • 著者名/発表者名
      Gobel Peter, Kano Makimi
    • 雑誌名

      Smart Technology Applications in Business Environments

      巻: なし ページ: 343-360

    • DOI

      10.4018/978-1-5225-2492-2.ch016

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02904
  • [雑誌論文] Digital storytelling and educational contexts: Investigating the factors of culture, student attitudes, and planning conditions2017

    • 著者名/発表者名
      Peter Gobel, Makimi Kano
    • 雑誌名

      CALL in CONTEXT Proceedings

      巻: XVIIIth ページ: 258-266

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02904
  • [雑誌論文] デジタル・ストーリーテリング・プロジェクトの複雑性: 取り組みや作品の完成度,満足度に影響する要因とは?2016

    • 著者名/発表者名
      加野 まきみ・ゴーベル ピーター
    • 雑誌名

      京都産業大学 総合学術研究所所報

      巻: 11 ページ: 45-54

    • NAID

      110010054156

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02904
  • [雑誌論文] Japanese teachers’ use of technology at the university level2014

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P., & Kano, M.
    • 雑誌名

      Attitudes to technology in ESL/EFL pedagogy

      巻: 1

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Mobile natives: Japanese university students’ use of digital technology2014

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P., & Kano, M.
    • 雑誌名

      APACALL Book III

      巻: 1

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Mobile natives : Japanese university students'use of digital technology2014

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P., & Kano, M.
    • 雑誌名

      APACALL Book(Cambridge Scholars Publishing)

      巻: III

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] 京都産業大学における教員のICT利用実態─アンケート調査と結果分析─2014

    • 著者名/発表者名
      Kano, M., & Gobel, P.
    • 雑誌名

      高等教育フォーラム

      巻: 4 ページ: 53-65

    • NAID

      110009808584

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Japanese teachers'use of technology at the university level2014

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P., & Kano, M.
    • 雑誌名

      Attitudes to technology in ESL/EFL pedagogy(Arabia TESOL Publications)

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] 京都産業大学における教員のICT利用実態─アンケート調査と結果分析─2014

    • 著者名/発表者名
      加野まきみ, &ゴーベル・ピーター
    • 雑誌名

      高等教育フォーラム

      巻: Vol. 4 ページ: 53-65

    • NAID

      110009808584

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Capturing experience and creating community through digital storytelling2013

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P.
    • 雑誌名

      OnTask

      巻: 3,1 ページ: 4-12

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Student and Teacher Use of Technology at the University Level2013

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P., & Kano, M.
    • 雑誌名

      Proceedings of Cognition and Exploratory Leanting in the Digital Age (CELDA 2013)

      巻: 1 ページ: 17-23

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Attributions to success and failure in English language learning : A comparative study of urban and rural undergraduates in Malaysia2013

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P., Thang, S. M., Sidhu, G. K., Oon, S. I., Chan, Y. K.
    • 雑誌名

      Asian Social Science

      巻: 9, 2 ページ: 53-62

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Attributions to success and failure in English language learning: A comparative study of urban and rural undergraduates in Malaysia2013

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P., Thang, S. M., Sidhu, G. K., Oon, S. I., Chan, Y. K.
    • 雑誌名

      Asian Social Science

      巻: 9 ページ: 53-62

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Implementing a Year-long Reading While Listening Program for Japanese University EFL Students2013

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P., & Kano, M.
    • 雑誌名

      the 15th International CALL Research Conference at Providence University, Taichung, Taiwan. Computer Assisted Language Learning

      巻: 2013 号: 4 ページ: 1-15

    • DOI

      10.1080/09588221.2013.864314

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770, KAKENHI-PROJECT-23720255
  • [雑誌論文] Implementing a Year-long Reading While Listening Program for Japanese University EFL Students2013

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P., & Kano, M.
    • 雑誌名

      Computer Assisted Language Learning

      巻: 1 ページ: 1-15

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Student and Teacher Use of Technology at the University Level2013

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P., & Kano, M.
    • 雑誌名

      Proceedings of Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age (CELDA 2013)

      ページ: 17-23

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Mobile Natives: KSU Students’ Use of Digital Technology2013

    • 著者名/発表者名
      Kano, M., & Gobel, P.
    • 雑誌名

      Sogo Educational Research Bulletin

      巻: 8 ページ: 1-19

    • NAID

      110009623838

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] モバイルネイティブ:京都産業大学における学生のICT利用実態2013

    • 著者名/発表者名
      加野まきみ,ゴーベル・ピーター
    • 雑誌名

      京都産業大学総合学術研究所所報

      巻: 第8巻 ページ: 1-19

    • NAID

      110009623838

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Implementing a Year-long Reading While Listening Program for Japanese University EFL Students2012

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 雑誌名

      Proceedings of the Fifteenth International CALL Conference

      ページ: 247-252

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Implementing a Year-long Reading While Listening Program for First-Year University English Students at Kyoto Sangyo University2012

    • 著者名/発表者名
      Kano, M. & Gobel, P.
    • 雑誌名

      Sogo Educational Research Bulletin

      巻: 7 ページ: 1-11

    • NAID

      110009564043

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] The Implementation of a Reading while Listening Program for Japanese EFL Students, In T. Amiel & B. Wilson (Eds.)2012

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 雑誌名

      Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2012, Chesapeake, VA : AACE

      ページ: 2256-2261

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Integrating a Supplemental Vocabulary Instruction Program into an EFL Curriculum2012

    • 著者名/発表者名
      Hubert, R. P. & Gobel, P.
    • 雑誌名

      Forum of Higher Education Research

      巻: 1/2 ページ: 35-42

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Special Issue : Selected Glocall 2010 Conference Papers : Specific Applications of Technology in Second/Foreign Language Educational Settings2012

    • 著者名/発表者名
      Thang, S. M., & Gobel, P.
    • 雑誌名

      Computer Assisted Language Learning

      巻: 25,3 ページ: 213-293

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] The Implementation of a Reading while Listening Program for Japanese EFL Students2012

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 雑誌名

      Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2012

      巻: 1 ページ: 2256-2261

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Attributions to Success and Failure in English Language Learning: A Comparative Study of Urban and Rural Students in Malaysia.2011

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P.
    • 雑誌名

      Sangio Kyotiensis, Foreign Languages and Literature Series

      巻: 44 ページ: 66-85

    • NAID

      110008682413

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Students’ attributions for success and failure in the learning of English as a second langauge: A comparison of undergraduates from six public universitites in Malaysia.2011

    • 著者名/発表者名
      Thang, S., Gobel, P., Nor, F., &Vijaya, L.
    • 雑誌名

      Pertanika

      巻: 19/2 ページ: 459-474

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Attributions to Success and Failure in English Language Learning : A Comparative Study of Urban and Rural Students in Malaysia. Sangio Kyotiensis2011

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P.
    • 雑誌名

      Foreign Languages and Literature Series

      巻: No. 44 ページ: 66-85

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] The impact of culture on student attributions for performance : A comparative study of three groups of EFL/ESL learners2011

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P., Mori, S., Thang, S., Kan, N., & Lee, K.
    • 雑誌名

      JIRSEA Journal

      巻: 9/1 ページ: 27-43

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Implementing a Large-scale Reading While Listening Program for University EFL Students2011

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 雑誌名

      Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2011, Chesapeake, VA : AACE

      ページ: 1224-1229

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] Students'attributions for success and failure in the learning of English as a second langauge : A comparison of undergraduates from six public universitites in Malaysia2011

    • 著者名/発表者名
      Thang, S., Gobel, P., Nor, F., & Vijaya, L.
    • 雑誌名

      Pertanika

      巻: 19/2 ページ: 459-474

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] The Effect of Reading While Listening on TOEFL Gains2011

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P.
    • 雑誌名

      Forum of Higher Education Research

      巻: 1/1 ページ: 44-51

    • NAID

      120005382087

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [雑誌論文] The impact of culture on student attributions for performance: A comparative study of three groups of EFL/ESL learners.2011

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P., Mori, S., Thang, S., Kan, N., & Lee, K.
    • 雑誌名

      JIRSEA Journal

      巻: 9/1 ページ: 27-43

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] Teaching Cultural Theory Through Digital Task-based Projects: Content-based Instruction and Task-based Learning2023

    • 著者名/発表者名
      Peter Gobel, Makimi Kano
    • 学会等名
      WorldCALL2023: CALL in Critical Times
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00868
  • [学会発表] eaching Cultural Theory Through Digital Task-based Projects: Content-based Instruction and Task-based Learning2023

    • 著者名/発表者名
      Peter Gobel, Makimi Kano
    • 学会等名
      WorldCALL2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00781
  • [学会発表] Teaching cultural theory through digital story tasks: Content-based instruction and TBLT2023

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P., Kano, M.
    • 学会等名
      IATBLT 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00688
  • [学会発表] Teaching cultural theory through digital story tasks: Content-based instruction and task-based learning2023

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P., Kano, M.
    • 学会等名
      WorldCALL 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00688
  • [学会発表] Task-Based Language Teaching and Technology: Attitudes and Solutions2023

    • 著者名/発表者名
      Peter Gobel, Makimi Kano
    • 学会等名
      Thailand TESOL International Conference 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00868
  • [学会発表] Teaching cultural theory through digital story tasks: Content-based instruction and TBLT2023

    • 著者名/発表者名
      Peter Gobel, Makimi Kano
    • 学会等名
      10th International Conference on Task-Based Language Teaching
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00781
  • [学会発表] TBLT and Technology: Attitudes and Solutions2023

    • 著者名/発表者名
      Peter Gobel, Makimi Kano
    • 学会等名
      57 thRELC International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00868
  • [学会発表] Teaching cultural theory through digital story tasks: Content-based instruction and TBLT2023

    • 著者名/発表者名
      Peter Gobel, Makimi Kano
    • 学会等名
      10th International Conference on Task-Based Language Teaching
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00868
  • [学会発表] Utilizing a Mobile App for Peer Evaluation of Presentations2020

    • 著者名/発表者名
      Gobel Peter, Makimi Kano
    • 学会等名
      ETA-ROC
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00868
  • [学会発表] EFL learners’ use of online translation as a dictionary substitute2019

    • 著者名/発表者名
      Peter Gobel, Makimi Kano
    • 学会等名
      eLex
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00868
  • [学会発表] Evaluation of a Mobile Peer-Evaluation System for In-Class Presentations2019

    • 著者名/発表者名
      Peter Gobel, Makimi Kano
    • 学会等名
      CELDA
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00868
  • [学会発表] The Introduction of a Peer-evaluation App for Student Presentations2018

    • 著者名/発表者名
      Peter Gobel, Makimi Kano
    • 学会等名
      CALL 2018
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02904
  • [学会発表] The Introduction of a Peer-evaluation App for In-class Presentations2018

    • 著者名/発表者名
      Peter Gobel, Makimi Kano
    • 学会等名
      Mobile Learning 2018
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02904
  • [学会発表] MReader’s new functions and their effectiveness on learners’ motivation and task completion2017

    • 著者名/発表者名
      Makimi Kano, Peter Gobel
    • 学会等名
      GLoCALL 2017
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02904
  • [学会発表] Digital storytelling and educational contexts: Investigating the factors of culture, student attitudes, and planning conditions2017

    • 著者名/発表者名
      Peter Gobel, Makimi Kano
    • 学会等名
      XVIIIth International CALL Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02904
  • [学会発表] The complexities of digital storytelling: Factors affecting performance, production, and project completion.2016

    • 著者名/発表者名
      Gobel Peter, Makimi Kano
    • 学会等名
      International Conferences on e-Learning 2016
    • 発表場所
      ポルトガル・フンシャル
    • 年月日
      2016-07-01
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02904
  • [学会発表] Student attitudes towards computer-mediated extensive reading/listening homework using the Moodle CMS2013

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 学会等名
      GlocCALL
    • 発表場所
      DaNang, Vietnam
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] Student attitudes towards computer- mediated extensive reading/ listening homework using the Moodle CMS2013

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 学会等名
      GlocCALL
    • 発表場所
      DaNang, Vietnam
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] Student and Teacher Use of Technology at the University Level2013

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 学会等名
      CELDA
    • 発表場所
      Fort Worth Texas (USA)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] Student and Teacher Use of Technology at the University Level2013

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 学会等名
      Ming Chuan University International Conference 2013
    • 発表場所
      Taoyuan, Taiwan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] Student and Teacher Use of Technology at the University Level2013

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 学会等名
      CELDA
    • 発表場所
      Fort Worth Texas, USA
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] Student and Teacher Use of Technology at the University Level2013

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 学会等名
      Ming Chuan University 2013 International Conference on TEFL and Applied Linguistics
    • 発表場所
      Taipei, Taiwan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] The Implementation of a Reading while Listening Program for Japanese EFL Students2012

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 学会等名
      EdMedia 2012: World Conference on Educational Media and Technology
    • 発表場所
      Denver, Colorado, USA
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] The Computer as Ball and Chain: Mobile Natives and the Digital Self2012

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 学会等名
      GloCALL 2012
    • 発表場所
      Beijing, China
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] Digital Storytelling Tools for Educators2012

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P.
    • 学会等名
      Workshop given at GloCALL 2012
    • 発表場所
      Beijing China
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] Implementing a Year-long Reading While Listening Program for Japanese University EFL Students2012

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 学会等名
      The Fifteenth International CALL Conference
    • 発表場所
      Taichung, Taiwan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] Teachers'Use of Technology at the University Level2012

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 学会等名
      GloCALL 2012
    • 発表場所
      Beijing China
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] Teachers’ Use of Technology at the University Level2012

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 学会等名
      GloCALL 2012
    • 発表場所
      Beijing, China
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] The Computer as Ball and Chain : Mobile Natives and the Digital Self2012

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P.
    • 学会等名
      Plenary given at GloCALL 2012
    • 発表場所
      Beijing China
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] The impact of culture on student attributions for performance: A comparative study of three groups of EFL/ESL learners.2011

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Mori, S.
    • 学会等名
      South East Asian Association for Institutional Research (SEAAIR)(招待講演)
    • 発表場所
      Chiang Mai, Thailand
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] The impact of culture on student attributions for performance : A comparative study of three groups of EFL/ESL learners2011

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Mori, S.
    • 学会等名
      Presentation at South East Asian Association for Institutional Research (SEAAIR) 2011
    • 発表場所
      Chiang Mai, Thailand
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • [学会発表] Digital Natives or Mobile Natives?2011

    • 著者名/発表者名
      Gobel, P. & Kano, M.
    • 学会等名
      Presentation at GloCALL, 2011
    • 発表場所
      Manila, Phillipines
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520770
  • 1.  加野 まきみ (90352492)
    共同の研究課題数: 4件
    共同の研究成果数: 26件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi