• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Kim Sugene  Kim Sugene

研究者番号 40802525
その他のID
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0001-9514-7416
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2025年度: 名古屋商科大学, 国際学部, 准教授
2022年度 – 2023年度: 名古屋商科大学, 国際学部, 准教授
2020年度: 名古屋商科大学, 国際学部, 准教授
2018年度 – 2019年度: 名古屋商科大学, 国際学部, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
higher education / use of L1 / L1 use / language choice / EMI / translanguaging / EFL writing / Japanese EFL learners / Japanese L2 learners / sociocultural factors … もっと見る / anonymity / peer feedback / peer review / L2 writing 隠す
  • 研究課題

    (3件)
  • 研究成果

    (33件)
  • 共同研究者

    (1人)
  •  Bilingual identity negotiation among Japanese EFL students研究代表者

    • 研究代表者
      Kim Sugene
    • 研究期間 (年度)
      2025 – 2028
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      名古屋商科大学
  •  Translanguaging Pedagogies and Practices in Japanese Higher Education研究代表者

    • 研究代表者
      Kim Sugene
    • 研究期間 (年度)
      2022 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      名古屋商科大学
  •  The Prospects and Limitations of Anonymous Peer Review in a Japanese EFL Writing Classroom研究代表者

    • 研究代表者
      Kim Sugene
    • 研究期間 (年度)
      2018 – 2020
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      名古屋商科大学

すべて 2023 2022 2021 2020 2019 2018

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] “Sorry, I don’t good English”: Japanese L2 students’ written peer feedback in the face-to-face and anonymous review modes2023

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 雑誌名

      Journal of Writing Research

      巻: 15 ページ: 299-323

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00747
  • [雑誌論文] A comparative analysis of language choices in written peer feedback provided by high- and low-proficiency Japanese EFL students2023

    • 著者名/発表者名
      Kim Sugene
    • 雑誌名

      Language Teaching Research

      巻: Advance online publication ページ: 1-24

    • DOI

      10.1177/13621688231193074

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00747
  • [雑誌論文] L2 writers’ perspectives on face-to-face and anonymous peer review: Voices from China2021

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim, Yizhou Lan
    • 雑誌名

      Porta Linguarum

      巻: 35 号: 35 ページ: 149-164

    • DOI

      10.30827/portalin.v0i35.13887

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [雑誌論文] Japanese L2 learners’ translanguaging practice in written peer feedback2020

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim, Chih-Hao Chang
    • 雑誌名

      International Journal of Bilingual Education and Bilingualism

      巻: Advance online publication 号: 4 ページ: 1-14

    • DOI

      10.1080/13670050.2020.1760201

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [雑誌論文] Japanese student writers’ perspectives on anonymous peer review2019

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 雑誌名

      ELT Journal

      巻: 73 号: 3 ページ: 296-305

    • DOI

      10.1093/elt/ccy061

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [雑誌論文] Japanese EFL student writers’ perspectives on anonymous peer review2019

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 雑誌名

      Proceedings of the 24th Pan-Pacific Association of Applied Linguistics International Conference

      巻: 24 ページ: 96-97

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] L1 pragmatic transfer in Japanese L2 students’ written peer feedback2023

    • 著者名/発表者名
      Kim Sugene
    • 学会等名
      18th International Pragmatics Conference (IPrA2023)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00747
  • [学会発表] ELF experience and its effects on Japanese L2 students’ attitudes to translanguaging in an EMI context2023

    • 著者名/発表者名
      Kim Sugene
    • 学会等名
      14th International Symposium on Bilingualism (ISB14)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00747
  • [学会発表] Japanese EFL learners’ attitudes toward teachers’ translanguaging in an EMI context2023

    • 著者名/発表者名
      Kim Sugene
    • 学会等名
      21st Asia TEFL International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00747
  • [学会発表] ELF experience and its effects on Japanese L2 students’ attitudes toward translanguaging in an EMI context2023

    • 著者名/発表者名
      Kim Sugene
    • 学会等名
      2023 Joint International Conference on ELT in KOREA
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00747
  • [学会発表] ELF experience and its effects on Japanese L2 learners’ attitudes toward translanguaging2023

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 学会等名
      24th International Conference and Workshop on TEFL and Applied Linguistics
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00747
  • [学会発表] ELF experience and its effects on L2 learners’ attitudes to translanguaging2023

    • 著者名/発表者名
      Kim Sugene
    • 学会等名
      30th Korea TESOL International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00747
  • [学会発表] “When good intentions backfire”: Contrasting views of teachers and students about translanguaging in Japanese higher education2022

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 学会等名
      25th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics (ISTAL25)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00747
  • [学会発表] Japanese L2 learners’ attitudes towards translanguaging in an EMI context2022

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 学会等名
      48th JALT (Japan Association for Language Teaching) Annual International Conference on Language Teaching and Learning
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00747
  • [学会発表] Contrasting views of L2 teachers and learners toward translanguaging: A case study in Japan2022

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 学会等名
      Sociolinguistics Symposium 24 (SS24)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00747
  • [学会発表] L2 teachers’ translanguaging in EMI contexts: A case study in the Japanese higher education2022

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 学会等名
      22nd International Conference on Education Research (ICER 2022)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00747
  • [学会発表] L2 teachers’ needs for learning students’ L1 to increase inclusivity: A case study in Japan2022

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 学会等名
      International Conference on Diversity and Inclusivity in English Language Education (DIELE)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00747
  • [学会発表] Sociocultural factors and Japanese EFL student writers’ perspectives on anonymous peer review2020

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 学会等名
      19th Symposium on Second Language Writing (SSLW2020)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] Japanese L2 writers’ translanguaging in written peer feedback2020

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 学会等名
      19th Symposium on Second Language Writing (SSLW2020)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] Japanese L2 student writers’ translanguaging practices in written peer feedback2020

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 学会等名
      18th Asia TEFL International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] Japanese EFL student writers’ perceptions of face-to-face and anonymous peer review2020

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 学会等名
      HKCPD (Hong Kong Continuing Professional Development) Hub International Conference 2021
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] The dynamics of anonymity and EFL student writers’ perception towards peer review2019

    • 著者名/発表者名
      Kim, S.
    • 学会等名
      54th RELC International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] A comparative study of Japanese and Chinese EFL learners’ perceptions of anonymous peer review in a writing classroom2019

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim, Yizhou Lan
    • 学会等名
      17th Asia TEFL International Conference
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] Asian college students’ attitudes toward face-to-face vs. anonymous peer review in an EFL writing classroom2019

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 学会等名
      12th International Society for Language Studies Conference (ISLS2019)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] Anonymous peer review in an EFL writing classroom: To cope with hurting others or to save face?2019

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 学会等名
      2019 ALAK International Conference & the 6th East Asia AILA Symposium
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] Japanese EFL student writers’ perspectives on anonymous peer review2019

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 学会等名
      24th Pan-Pacific Association of Applied Linguistics International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] Making the most of peer review: Is going anonymous the way forward for Asian learners of English?2019

    • 著者名/発表者名
      Yizhou Lan, Sugene Kim
    • 学会等名
      15th International Cognitive Linguistics Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] Anonymous peer review and Asian EFL learners2019

    • 著者名/発表者名
      Sugene Kim
    • 学会等名
      45th JALT Annual International Conference on Language Teaching and Learning
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] Student writers’ attitudes toward anonymous peer review: A qualitative study2019

    • 著者名/発表者名
      Yizhou Lan, Sugene Kim
    • 学会等名
      2019 TESOL International Association China Assembly
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] EFL Learners’ Perceptions of Peer Review Modes2018

    • 著者名/発表者名
      Koyama, D., & Kim, S.
    • 学会等名
      JALT PanSIC 2018 Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] Does anonymity make difference in peer review? An empirical investigation in the Japanese EFL context2018

    • 著者名/発表者名
      Kim, S., & Koyama, D.
    • 学会等名
      16th Asia TEFL International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] Anonymous peer review in the Japanese EFL context2018

    • 著者名/発表者名
      Kim, S.
    • 学会等名
      44th JALT Annual International Conference on Language Teaching and Learning
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • [学会発表] An empirical investigation into Japanese EFL learners’ attitudes toward anonymous peer review2018

    • 著者名/発表者名
      Kim, S., & Koyama, D.
    • 学会等名
      35th International Conference on English Language Teaching and Learning
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00854
  • 1.  Chang ChihHao (50757862)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件

URL: 

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi