• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Malcolm Field  Malcolm Field

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

Malcolm Field  Field Malcolm

隠す
研究者番号 50381281
所属 (現在) 2025年度: 杏林大学, 総合政策学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2019年度 – 2024年度: 杏林大学, 総合政策学部, 教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連
研究代表者以外
小区分08020:社会福祉学関連
キーワード
研究代表者
Second Language / Curriculum Design / Pedagogy / Learning Gain / Second language learning / education / unknown result / L2 prequisites / learning / educational pedagogy … もっと見る / CLIL / L2 education / Higher Education / EMI Teaching / Content and L2 Learning / Learning / EMI / Research Methodology … もっと見る
研究代表者以外
culture / mixed-method / Thailand / Singapore / Korea / Japan / older people / global health / cross-cultural exchange / Asia / population ageing / social inclusion / grey digital gaps / e-health literacy / health promotion / empowerment / social innovation / healthy ageing / digital inclusion 隠す
  • 研究課題

    (2件)
  • 研究成果

    (16件)
  • 共同研究者

    (6人)
  •  Digitally inclusive, healthy ageing communities (DIHAC): A cross-cultural study in Japan, Republic of Korea, Singapore and Thailand

    • 研究代表者
      アウン ミョーニエン
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2025
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分08020:社会福祉学関連
    • 研究機関
      順天堂大学
  •  L1群とL2群が同じ科目で同等の学習効果を上げることができるかまたその要因は何か研究代表者

    • 研究代表者
      Malcolm Field
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      杏林大学

すべて 2023 2022 2021 2020 2019

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Culture in Context2023

    • 著者名/発表者名
      Malcolm H Field
    • 総ページ数
      90
    • 出版者
      Modular Press
    • ISBN
      9784991206702
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00832
  • [図書] Culture in Context aka Cultural Cognition2021

    • 著者名/発表者名
      Malcolm H Field
    • 総ページ数
      123
    • 出版者
      Modular Press
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00832
  • [図書] Culture in Context aka Cultural Cognition2021

    • 著者名/発表者名
      Field M.H.
    • 出版者
      Modular Press
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00832
  • [雑誌論文] Digital-Based Policy and Helath Promotion Policy in Japan, the Republisc of Korea, Singapore, an Thailand: A Scoping Review of Policy Paths to Healthy Aging2023

    • 著者名/発表者名
      Nadia Mulati, Myo Nyein Aung, Field, M.H. et al
    • 雑誌名

      International Journal of Environmental Research and Public Health

      巻: - 号: 24 ページ: 16995-16995

    • DOI

      10.3390/ijerph192416995

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00832, KAKENHI-PROJECT-23K20657
  • [雑誌論文] Digitally Inclusive, Healthy Aging Communities (DIHAC): A Cross-Cultural Study in Japan, Republic of Korea, Singapore, and Thailand2022

    • 著者名/発表者名
      Aung Myo Nyein、Koyanagi Yuka、Nagamine Yuiko、Nam Eun Woo、Mulati Nadila、Kyaw Myat Yadana、Moolphate Saiyud、Shirayama Yoshihisa、Nonaka Kumiko、Field Malcolm、Cheung Paul、Yuasa Motoyuki
    • 雑誌名

      International Journal of Environmental Research and Public Health

      巻: 19 号: 12 ページ: 6976-6976

    • DOI

      10.3390/ijerph19126976

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20657
  • [雑誌論文] The Dawn of Reiwa: Waves, Revolutions and an “A.I. Society”2021

    • 著者名/発表者名
      Frank, I. & Field, M.H.
    • 雑誌名

      The Handbook of Higher Education in Japan, Series Title: Japan Documents, Paul Snowden (Ed.), Ch.25.

      巻: co-author ページ: 362-378

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00832
  • [雑誌論文] Can Rural Community Initiatives Improve Learning Outcomes in Local Primary Schools?2021

    • 著者名/発表者名
      Bagenda, D.K., Field, M.H., Okazaki, W.
    • 雑誌名

      International Journal of Educational Development

      巻: co-author and co-research ページ: 102373-102373

    • DOI

      10.1016/j.ijedudev.2021.102373

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00832
  • [雑誌論文] Do Academic Content Gains from a CLIL Course Compare to Content Gains in a L1 Course? A Preliminary Study of a Pharmaceutical Biotech Course2020

    • 著者名/発表者名
      Malcolm Field et al
    • 雑誌名

      International Journal of Learning in Higher Education

      巻: 27/1 ページ: 1-14

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00832
  • [雑誌論文] Do Academic Content Gains from a CLIL Course Compare to Content Gains in a L1 Course?: A Preliminary Study of a Pharmaceutical Biotech Course2020

    • 著者名/発表者名
      Field Malcolm、Kitajima Tsutomu、Chulikhit Yaowared、Jarukamjorn Kanokwan、Porasupattana Supatra
    • 雑誌名

      The International Journal of Learning in Higher Education

      巻: 27 号: 1 ページ: 1-14

    • DOI

      10.18848/2327-7955/cgp/v27i01/1-14

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00832
  • [学会発表] Back to the Future and the Pedagogical Luddite: A journey on seeing the past forward with the powerful new tools2023

    • 著者名/発表者名
      Malcolm H Field
    • 学会等名
      Theta 2023 Making Waves
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00832
  • [学会発表] Perspectives of Education and the New Norms2023

    • 著者名/発表者名
      Malcolm H Field
    • 学会等名
      Crossing the Educational Terrains: An Exchange Meeting
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00832
  • [学会発表] Panel Discussion: Aging and Dementia Innovation and Technology2023

    • 著者名/発表者名
      Malcolm Field
    • 学会等名
      MFIU-AGING 2023 Innovative Solutions for Global Aging and Dementia in the Digital Era: Nursing and Multidisciplinary Perspectives 28-29 December 2023
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20657
  • [学会発表] Assessing Content Learning in EMI Courses: What are the Realities?2022

    • 著者名/発表者名
      Malcolm H Field, Wiz, C.
    • 学会等名
      Asian Conference on Education
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00832
  • [学会発表] Cross-cultural learning from serial policy review meetings of Digitally Inclusive Healthy Ageing Communities (DIHAC) research project2022

    • 著者名/発表者名
      Myat Yadana Kyaw, Myo Nyein Aung, Nadila Mulati, Yuka Koyanagi, Nam Eun Woo, Yuiko Nagamine, Yuki Goto, Li Li, Saiyud Moolphate, Mohd Rohaizat Hassan, Carol Ma Hok-ka, Malcolm Field, Motoyuki Yuasa
    • 学会等名
      37th Congress of Japan Association for International Health, Nov 20, 2022
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20657
  • [学会発表] Emerging Possibilities for Emerging Futures2021

    • 著者名/発表者名
      Field, M.H.
    • 学会等名
      Australian International Education Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00832
  • [学会発表] How Do CLIL Course Gains Compare to Content Gains in Regular L1 Courses? Advanced Pharmaceutical Sciences in English or Thai2019

    • 著者名/発表者名
      Malcolm H Field et al
    • 学会等名
      26th International Conference on Learning - Learning to Make a Social Difference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00832
  • 1.  アウン ミョーニエン (90841990)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件
  • 2.  小柳 祐華 (20802284)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件
  • 3.  白山 芳久 (30451769)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 4.  湯浅 資之 (30463748)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件
  • 5.  野中 久美子 (70511260)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 6.  長嶺 由衣子 (70748368)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi