• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Vye Stacey  Vye Stacey Louise

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

VYE Stacey  ヴァイ ステイシー

隠す
研究者番号 50513868
所属 (現在) 2025年度: 埼玉大学, 教育機構, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2013年度: 埼玉大学, 英語教育開発センター, 准教授
2011年度 – 2012年度: 埼玉大学, 英語教育開発センター, 助教
審査区分/研究分野
研究代表者
外国語教育
キーワード
研究代表者
動機づけ / 自発的な学習 / 協力 / 自発性 / 協調 / 独立学習 / Needs Analysis / Motivation / Self-directed Learning / Collaboration … もっと見る / Independent Learning / Learner Autonomy / English Proficiency / テスト及び評価 / 必要性の分析 / IELTS / 英語力 / 自主学習 / 学習者の自律 隠す
  • 研究課題

    (1件)
  • 研究成果

    (39件)
  •  Learning Center Needs Analysis研究代表者

    • 研究代表者
      VYE Stacey
    • 研究期間 (年度)
      2011 – 2013
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      埼玉大学

すべて 2014 2013 2012 2011 その他

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Independent Learning Association Conference (ILA) 2012 Wellington Conference Selections2013

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 総ページ数
      184
    • 出版者
      Learning autonomously while improving language proficiency
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [図書] Autonomy they ask

    • 著者名/発表者名
      Vye, S., Murase, F., & Edwards,A.Wurzinge
    • 出版者
      What is it and how does the learners'English improve? In A. Barfield
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [雑誌論文] Narrative learning transformations in a university learner autonomy seminar after the course is over2014

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 雑誌名

      Learner Development SIG Forum at JALT2013 39th Annual International Conference: Learning is a Lifelong Voyage

      巻: 39

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [雑誌論文] Autonomy they ask: What is it and how does the learners’ English improve?2014

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey; Murase, Fumiko; Edwards Wurzinger Adriana
    • 雑誌名

      Learner Development Working Papers Book Project

      巻: 1

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [雑誌論文] Saitama University students presented short papers in English at Gakushuin University to an international English audience2014

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 雑誌名

      埼玉大学図書館

      巻: 15巻 ページ: 13-18

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [雑誌論文] Saitama University students presented short papers in English at Gakushuin University to an international English audience2014

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 雑誌名

      武蔵野: 埼玉大学図書館

      巻: 15 ページ: 8-11

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [雑誌論文] From learner autonomy in practice to learner proficiency in theory (Proceedings)2014

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 雑誌名

      Korea TESOL (KOTESOL) 2013: Exploring the Road Less Traveled: From Practice to Theory

      巻: 21

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [雑誌論文] From learner autonomy in practice to learner proficiency in theory (Extended Abstract)2013

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 雑誌名

      Korea TESOL (KOTESOL) 2013: Exploring the Road Less Traveled: From Practice to Theory

      巻: 21 ページ: 170-173

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [雑誌論文] Learning autonomously while improving language proficiency2013

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 雑誌名

      ILAC Selections: 5th Independent Language Association Conference 2012

      巻: 5 ページ: 98-100

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [雑誌論文] From learner autonomy in practice to learner proficiency in theory2013

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 雑誌名

      From Practice to Theory

      巻: 21 ページ: 170-173

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [雑誌論文] Viewing research and laundry from a different angle through peer collaboration2012

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 雑誌名

      Learning Learning

      巻: 19(3) ページ: 51-52

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [雑誌論文] IELTS with埼玉大学2012

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 雑誌名

      IELTS白書2012

      巻: (1) ページ: 14-14

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [雑誌論文] 学生の英語力測定に効果を発揮。さらに学内特別会場IELTS実施で留学希望者が増加。英語運用能力試験2012

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 雑誌名

      IELTS(アイエルツ)白書

      巻: 1 ページ: 14-14

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [雑誌論文] Advising practices: A survey of self-access learner motivations and preferences2012

    • 著者名/発表者名
      Hughes, Leander, Krug, Nathan, Vye, Stacey
    • 雑誌名

      Studies in Self-Access Learning Journal

      巻: 3(2) ページ: 163-181

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [雑誌論文] Autonomous language learning : A paradigm shift from teacher to learner control2011

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 雑誌名

      Connecting with culture

      巻: 19 ページ: 314-316

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [雑誌論文] Autonomous language learning: A paradigm shift from teacher to learner control2011

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 雑誌名

      The 19th annual KOTESOL 2011 International Conference: Pushing our paradigms: Connecting with culture

      巻: 19 ページ: 314-316

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [雑誌論文] From learner autonomy in practice to learner proficiency in theory.

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 雑誌名

      KOTESOL2013 Proceedings, Exploring the Road Less Traveled

      巻: (in-press) ページ: 21-21

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Narrative learning transformations in a university learner autonomy seminar after the course is over2013

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 学会等名
      LD-SIG Forum at JALT2013 39th Annual International Conference: Learning is a Lifelong Voyage
    • 発表場所
      Kobe Convention Center, Kobe, Japan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Collaborative autonomy2013

    • 著者名/発表者名
      Vye, S., binti Abd Halim, I. Kichuchi, T. Kojima, S. & Rahman, R
    • 学会等名
      Stories of flourishing learner development. Exploring Learner Development 20^<th> Anniversary Conference of the Learner Development SIG of JALT
    • 発表場所
      Tokyo, Japan
    • 年月日
      2013-11-23
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] From learner autonomy in practice to learner proficiency in theory2013

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 学会等名
      KOTESOL2013: Exploring the Road Less Traveled : From Practice to Theory
    • 発表場所
      Seoul, Korea
    • 年月日
      2013-10-12
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Narrative learning transformations in a university learner autonomy seminar after the course is over2013

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 学会等名
      LD-SIG Forum at JALT2013 International Conference
    • 発表場所
      Kobe, Japan
    • 年月日
      2013-10-27
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Collaborative autonomy: Stories of flourishing learner development2013

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey, Iman binti Abd Halim, Takumi Kichuchi, Saeko Kojima, and Rahimi Rahman
    • 学会等名
      Exploring Learner Development 20th Anniversary Conference of the Learner Development SIG of JALT: Practices, Pedagogies, Puzzles, and Research
    • 発表場所
      Gakushuin University, Tokyo, Japan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Learning autonomously for language proficiency2013

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 学会等名
      JALT2013 39th Annual International Conference: Learning is a Lifelong Voyage
    • 発表場所
      Kobe Convention Center, Kobe, Japan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Learning autonomously for language proficiency2013

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 学会等名
      JALT2013 International Conference
    • 発表場所
      Kobe, Japan
    • 年月日
      2013-10-27
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] The power of peer collaboration2013

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 学会等名
      25 Years of Evidence-Based Teaching & Learning, California State University
    • 発表場所
      CA, USA
    • 年月日
      2013-03-16
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] From learner autonomy in practice to learner proficiency in theory2013

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 学会等名
      Korea TESOL (KOTESOL) 2013: Exploring the Road Less Traveled: From Practice to Theory
    • 発表場所
      Sookmyung Women’s University, Seoul, Korea
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Learner driven development2012

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 学会等名
      Autonomy as they see it! LD-SIG SIG Forum at the JALT2012 Conference
    • 発表場所
      Hamamatsu, Japan
    • 年月日
      2012-10-14
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Autonomy makes difference in language proficiency?2012

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 学会等名
      JALT2012 Conference
    • 発表場所
      Hamamatsu, Japan
    • 年月日
      2012-10-13
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] University students learning autonomously and while improving in English as well2012

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 学会等名
      Autonomy in a Networked World
    • 発表場所
      New Zealand
    • 年月日
      2012-09-01
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Learners' collaborative action2012

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 学会等名
      This is what we want! Nakasendo2012
    • 発表場所
      Saitama, Japan
    • 年月日
      2012-06-02
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Autonomous language learning: A paradigm shift from teacher to learner control2011

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 学会等名
      Korea TESOL (KOTESOL) 2011: Pushing our Paradigms; Connecting with Culture
    • 発表場所
      Sookmyung Women’s University
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Learner autonomy and getting better at English at the same time2011

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 学会等名
      Learner Autonomy SIG of IATEFL: Advising for Language Learner Autonomy
    • 発表場所
      Kanda University of International Studies
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Autonomous language learning2011

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 学会等名
      A paradigm shift from teacher to learner control. KOTESOL2011
    • 発表場所
      Sookmyung Women's University, Seoul, Korea
    • 年月日
      2011-10-16
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Learner autonomy and getting better at English at the same time2011

    • 著者名/発表者名
      Vye, S
    • 学会等名
      Advising for Language Learner Autonomy 2011
    • 発表場所
      Kanda University, Chiba, Japan
    • 年月日
      2011-11-12
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] University students learning autonomously and while improving in English as well

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 学会等名
      Independent Learning Association Conference 2012: Autonomy in a Networked World
    • 発表場所
      Victoria University of Wellington, Wellington, New Zealand
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] The power of peer collaboration: Proficiency and incidental learning at the same time

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 学会等名
      Lilly Conference on College and University Teaching: Twenty-five Years of Evidence-Based Teaching and Learning
    • 発表場所
      California Polytechnic State University, Pomona, California, USA
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Autonomy makes difference in language proficiency?

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 学会等名
      JALT2012 38th Annual International Conference: Making a Difference
    • 発表場所
      ACT City, Hamamatsu
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Learners’ collaborative action: This is what we want!

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 学会等名
      Nakasendo English Conference 2012
    • 発表場所
      Urawa Community Center
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664
  • [学会発表] Learner driven development: Autonomy as they see it!

    • 著者名/発表者名
      Vye, Stacey
    • 学会等名
      Learner Development Forum JALT2012 38th Annual International Conference: Making a Difference
    • 発表場所
      Act City, Hamamatsu
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520664

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi