• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

SAMPSON RICHARD  SAMPSON RICHARD

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

SAMPSON RICHARD  サンプソン リチャード

隠す
研究者番号 50585320
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 中央大学, 理工学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2024年度: 中央大学, 理工学部, 教授
2020年度 – 2022年度: 立教大学, 外国語教育研究センター, 准教授
2019年度: 群馬大学, 大学教育・学生支援機構, 准教授
2015年度 – 2017年度: 群馬大学, 大学教育・学生支援機構, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
キーワード
研究代表者
Emotions / Complex systems theory / Action research / Practitioner research / Interaction / L+ learning / Second language learning / Discursive psychology / Complexity theory / Case study … もっと見る / Humanistic education / Complexity thinking / Language learning / Practitioner Research / Humanistic Education / Complexity Thinking / Identity / Feelings / L+ Learning / Ought-to L2 self / Higher education / Classroom research / EFL study / Motivation / Ought-to L2 Self / Possible self theory 隠す
  • 研究課題

    (3件)
  • 研究成果

    (40件)
  •  Social emergence of additional language study emotions研究代表者

    • 研究代表者
      SAMPSON RICHARD
    • 研究期間 (年度)
      2024 – 2027
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      中央大学
  •  Interactions between language learner emotion, feeling and identity研究代表者

    • 研究代表者
      SAMPSON RICHARD
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2022
    • 研究種目
      若手研究
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      立教大学
      群馬大学
  •  Other-expectations and motivation in classroom English learning研究代表者

    • 研究代表者
      SAMPSON RICHARD
    • 研究期間 (年度)
      2015 – 2017
    • 研究種目
      若手研究(B)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      群馬大学

すべて 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Complexity in Second Language Study Emotions: Emergent Sensemaking in Social Context2022

    • 著者名/発表者名
      Sampson, Richard J
    • 総ページ数
      133
    • 出版者
      Routledge
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [図書] Complexity perspectives on researching language learner and teacher psychology2021

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson, Richard S Pinner
    • 総ページ数
      304
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • ISBN
      9781788923552
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [雑誌論文] Shifting focus through a small lens: Discursive and introspective perspectives on the emergence of L2 study emotions2022

    • 著者名/発表者名
      Sampson Richard J.
    • 雑誌名

      Studies in Second Language Learning and Teaching

      巻: 12 号: 1 ページ: 15-36

    • DOI

      10.14746/ssllt.2022.12.1.2

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [雑誌論文] The ethics and practice of L+ classroom research2022

    • 著者名/発表者名
      Sampson Richard J.、Ushioda Ema、Pinner Richard S.、Consoli Sal
    • 雑誌名

      Language Teaching

      巻: Online first 号: 3 ページ: 1-4

    • DOI

      10.1017/s0261444822000106

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258, KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [雑誌論文] Humanizing TESOL Research Through the Lens of Complexity Thinking2021

    • 著者名/発表者名
      Pinner Richard S.、Sampson Richard J.
    • 雑誌名

      TESOL Quarterly

      巻: 55 号: 2 ページ: 633-642

    • DOI

      10.1002/tesq.604

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258, KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [雑誌論文] Complexity in acting on the hopes of others in the EFL classroom2018

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 雑誌名

      Studies in Second Language Learning and Teaching

      巻: 8 ページ: 1-20

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [雑誌論文] Developing as an action researcher: Convergence, divergence and historicity in the research process2018

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 雑誌名

      ELT Research in Action: Bridging the Gap between Research and Classroom Practice

      巻: 1 ページ: 26-28

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [雑誌論文] Expectations and dreams: Industry and student ideas about future English use2017

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 雑誌名

      OnCUE Journal

      巻: 10(1) ページ: 21-38

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [雑誌論文] Openness to messages about English as a foreign language: Working with learners to uncover purpose to study2017

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 雑誌名

      Language Teaching Research

      巻: Online first 号: 1 ページ: 1-17

    • DOI

      10.1177/1362168817712074

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [学会発表] Diversity of L2 Study Feelings across Lesson Segments2022

    • 著者名/発表者名
      Sampson, Richard J
    • 学会等名
      ELTRIA Conference, Barcelona (online)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Diversity of L2 Study Feelings across Lesson Segments2022

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      ELTRIA
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Focusing a Small Lens on the Emergence of L2 Study Emotions2022

    • 著者名/発表者名
      Sampson, Richard J
    • 学会等名
      Psychology of Language Learning 4, Cape Breton (online)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] What is Practitioner Research?2022

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      Rikkyo University Center for Foreign Language Education and Research 3rd Online Symposium: The Ethics and Practice of L+ Classroom Research
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Action Research Spirals into L+ Learner Psychology2022

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      Rikkyo University Center for Foreign Language Education and Research 3rd Online Symposium: The Ethics and Practice of L+ Classroom Research
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Practitioner research into the psychology of language learners2021

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson, Richard S Pinner
    • 学会等名
      IAPLL Third Roundtable
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Complexity thinking and practitioner research2021

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      51st Kansai English Language Education Society Seminar / Japan Society for English Language Education Seminar
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Practitioner research and the complexity of L+ study emotions2021

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      Gunma JALT
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Classroom Research and Complexity Perspectives2021

    • 著者名/発表者名
      Richard S Pinner, Richard J Sampson
    • 学会等名
      Argentina TESOL 2021
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Complexity, L2 Learner Psychology, and Practitioner Research2021

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      AILA 2021
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Intersections between L2 study emotions, personality, and social context: A case study2021

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      Trends in Language Teaching
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] A Complex Case for L+ Classroom Research2021

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      Hong Kong Polytechnic University Department of English and Communication Online Seminar
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Humanizing language research through the complexity lens2021

    • 著者名/発表者名
      Ema Ushioda, Richard J Sampson, Richard S Pinner
    • 学会等名
      Self-organized online webinar
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Complexity approaches to research2021

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson, Richard S Pinner
    • 学会等名
      IAPLL Roundtable event
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Towards a holistic perspective on emergent L2 study emotions2020

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      JALT CUE sig conference 2020
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Co-adaptive emergence of L2 feelings through an online chat exchange2019

    • 著者名/発表者名
      Richard Sampson
    • 学会等名
      Applied Linguistics Association of Australia 2019 conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Researching the psychological complexity of real people in L2 classrooms2019

    • 著者名/発表者名
      Richard Sampson
    • 学会等名
      Applied Linguistics Association of Australia 2019 conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Using complexity thinking to explore the psychology of L2 learners2019

    • 著者名/発表者名
      Richard Sampson
    • 学会等名
      36th International ETRA Conference on English Teaching and Learning
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258
  • [学会発表] Feeling the way forward: Insights from the emotional classroom2018

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      Psychology of Language Learning 3
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [学会発表] Exploring classroom language learner/teacher psychology through the lens of complexity thinking2018

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      Psychology of Language Learning 3
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [学会発表] Exploring the Ought-to L2 Self with Students2017

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      JALT International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [学会発表] Co-constructing motivating spaces: Transitioning to new classrooms2017

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      NEAR Language Education Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [学会発表] Student awareness of the expectations of others about EFL learning2017

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      TESOL International Association Excellence in Language Instruction Conference, Singapore
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [学会発表] Messages about English: Absorbed understandings and motivation2017

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      ELTRIA Conference, Barcelona
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [学会発表] Motivation and acting on the hopes of classmates2017

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      JALT International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [学会発表] Exploring Motivation in the Classroom2017

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      JALT Gunma
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [学会発表] Investigating Industry's Needs for English ― Survey Results on the Importance of English -2016

    • 著者名/発表者名
      Hiroyuki Matsumoto, Barry Keith & Richard J Sampson
    • 学会等名
      2016 Japanese Society for Engineering Education Conference
    • 発表場所
      Osaka
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [学会発表] Co-constructing motivating spaces: Transitioning to new classrooms2016

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      NEAR Language Education Conference
    • 発表場所
      Niigata
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [学会発表] Co-constructing Motivating Spaces: Transitioning to New Classrooms2016

    • 著者名/発表者名
      Richard J. Sampson
    • 学会等名
      2016 NEAR Conference
    • 発表場所
      Niigata
    • 年月日
      2016-06-11
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [学会発表] Exploring the Ought-to L2 Self with Students2016

    • 著者名/発表者名
      Richard J Sampson
    • 学会等名
      JALT International Conference
    • 発表場所
      Nagoya
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790
  • [学会発表] Student Awareness of the Expectations of Others about EFL Learning2015

    • 著者名/発表者名
      Richard J. Sampson
    • 学会等名
      2015 TESOL in Asia Regional Conference
    • 発表場所
      Singapore
    • 年月日
      2015-12-03
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K16790

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi