• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

PINNER Richard  Pinner Richard

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

PINNER Richard  Pinner Richard

隠す
研究者番号 50742920
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 上智大学, 文学部, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2019年度 – 2024年度: 上智大学, 文学部, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
Language learning / Motivation / Authenticity / intuition / classroom dynamics / psychology / education / language learning / language teaching / motivation … もっと見る / authenticity / pyschology / Education / Classroom research / Language teaching / classroom research / Psychology / Language Learning / Language Teaching 隠す
  • 研究課題

    (2件)
  • 研究成果

    (33件)
  • 共同研究者

    (1人)
  •  The Intuitive Social Dynamics of Authentic Language Teaching研究代表者

    • 研究代表者
      PINNER Richard
    • 研究期間 (年度)
      2024 – 2028
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      上智大学
  •  Social Authentication and teacher-student motivational synergy in Japanese English as a Foreign Language Teaching研究代表者

    • 研究代表者
      PINNER Richard
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2023
    • 研究種目
      若手研究
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      上智大学

すべて 2024 2023 2022 2021 2020 2019

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Technology and Motivation. In G. Stockwell (Ed.), Cambridge Handbook of Technology in Language Teaching2024

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R. S
    • 総ページ数
      30
    • 出版者
      Cambridge University Press
    • ISBN
      9781009294850
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [図書] The Concept of Authenticity in Foreign Language Teaching and Learning2023

    • 著者名/発表者名
      Will, L., & Pinner, R. S.
    • 総ページ数
      16
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • ISBN
      9781800411036
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [図書] Chapter: The Concept of Authenticity in Foreign Language Teaching and Learning. in Authenticity across Languages and Cultures: Themes of Identity in Foreign Language Teaching and Learning2023

    • 著者名/発表者名
      Will, L., & Pinner, R. S.
    • 総ページ数
      16
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • ISBN
      9781800411036
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [図書] The Complexity Lens: Autoethnography and practitioner research to examine classroom dynamics2021

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R. S
    • 出版者
      Multilingual Matters.
    • ISBN
      9781788923545
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [図書] Introduction: [simple and complex?]2021

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R. S., & Sampson, R. J.
    • 出版者
      Multilingual Matters.
    • ISBN
      9781788923545
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [図書] Complexity Perspectives on Researching Language Learner and Teacher Psychology2021

    • 著者名/発表者名
      Sampson, R. J., & Pinner R.S.
    • 出版者
      Multilingual Matters.
    • ISBN
      9781788923545
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [図書] Complexity Perspectives on Researching Language Learner and Teacher Psychology2020

    • 著者名/発表者名
      Sampson, R. J., & Pinner, R. S
    • 出版者
      Multilingual Matters.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [図書] Exploring literary texts as a tool for developing L2 oral proficiency2019

    • 著者名/発表者名
      Fogal, G., & Pinner, R. S.
    • 出版者
      Cambridge University Press
    • ISBN
      9781108472944
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [図書] Palgrave Macmillan2019

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R. S
    • 出版者
      Teaching Practitioner Research to pre-service teachers in Japan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [図書] Multilingual Matters2019

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R. S., & Ushioda, E.
    • 出版者
      Personalisation and Professionalism: managing the relationship between teachers and learners as people.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [雑誌論文] Talking Intuition into Consciousness: A discursive approach to evolving an understanding2023

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R. S., & Hanks, J.
    • 雑誌名

      Journal For The Psychology Of Language Learning

      巻: 5

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [雑誌論文] Energy Return on Investment and Emergency Remote Teaching.2022

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R. S.
    • 雑誌名

      English Literature and Language

      巻: 58(1) ページ: 1-11

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [雑誌論文] The ethics and practice of L+ classroom research2022

    • 著者名/発表者名
      Sampson Richard J.、Ushioda Ema、Pinner Richard S.、Consoli Sal
    • 雑誌名

      Language Teaching

      巻: Online first 号: 3 ページ: 1-4

    • DOI

      10.1017/s0261444822000106

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258, KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [雑誌論文] Humanizing TESOL Research Through the Lens of Complexity Thinking2021

    • 著者名/発表者名
      Pinner Richard S.、Sampson Richard J.
    • 雑誌名

      TESOL Quarterly

      巻: 55 号: 2 ページ: 633-642

    • DOI

      10.1002/tesq.604

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13258, KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [雑誌論文] Funds of Professional Identity in Language Teacher Education: A Longitudinal Study on Student‐Teachers2021

    • 著者名/発表者名
      Banegas Dario Luis、Pinner Richard S.、Larrondo Ignacio Daniel
    • 雑誌名

      TESOL Quarterly

      巻: - 号: 2 ページ: 445-473

    • DOI

      10.1002/tesq.3060

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Sustaining Classroom Dynamics: a Glocal approach to Authenticity and motivational synergy2024

    • 著者名/発表者名
      Richard Pinner
    • 学会等名
      43rd Thailand TESOL International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Teaching as Research: A Case in Practice2023

    • 著者名/発表者名
      Richard Pinner
    • 学会等名
      British Association of Applied Linguists 56th Annual Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Alienation and teacher well-being: a research agenda2023

    • 著者名/発表者名
      Robert Lowe and Richard Pinner
    • 学会等名
      JALT CUE SIG Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Workshop: Reflecting on Intuition in Language Teaching and Research2023

    • 著者名/発表者名
      Richard Sampson and Richard Pinner
    • 学会等名
      JALT CUE SIG Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Teaching as Research: A Case in Practice2022

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R, S
    • 学会等名
      The Ethics and Practice of L+ Classroom Research. Rikkyo University Centre for Foreign Language Education and Research Symposium
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Waves of authenticity: Energy Return on Investment in Language Teaching2022

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R.S.
    • 学会等名
      Psychology of Language Learning Conference (PLL4), University of British Colombia
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Authenticity and Teacher-student motivational synergy2021

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R, S
    • 学会等名
      IATEFL (International Association of Teachers of English as a Foreign Language)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Complexity Perspectives in Psychology for Language Learning2021

    • 著者名/発表者名
      Sampson, R. J and Pinner, R.S.
    • 学会等名
      IAPLL Roundtable
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] The Complexity Lens2021

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R.S, Sampson, R.J and Ushioda, E.
    • 学会等名
      Humanising Language Research Through the Complexity Lens
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Humanising Language Research through the Complexity Lens2020

    • 著者名/発表者名
      Ushioda, E. Sampson, R. and Pinner R.S
    • 学会等名
      Uniliterate Online Webinar Series
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Authenticity and Metacognition in L2 Learning2020

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R.S.
    • 学会等名
      Virtual laboratory: Cognitive Approaches to L2 Instruction (video lecture)
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Authenticity, motivational synergy and pursuing an academic career2020

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R, S
    • 学会等名
      University of Warwick (online) CAL Seminar
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Complexity for Psychology2020

    • 著者名/発表者名
      Richard. J Sampson and Pinner, R.S
    • 学会等名
      IAPLL Roundtable Event
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Authenticity and Teacher-student motivational synergy2019

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R.S.
    • 学会等名
      ALT 45th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Augmented Communication: how are smartphones influencing face-to-face interactions?2019

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R.S.
    • 学会等名
      52nd Annual Meeting of the British Association for Applied Linguists
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Authenticity, motivational synergy and pursuing an academic career2019

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R.S.
    • 学会等名
      Centre for Language Discourse, King’s College
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] Authenticity and Teacher-student motivational synergy2019

    • 著者名/発表者名
      Pinner, R.S.
    • 学会等名
      3rd International Conference on Situating Strategy Use
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • [学会発表] What Can Applied Linguistics Learn from Practitioner Research?2019

    • 著者名/発表者名
      Consoli, S., Pinner, R.S., Aliaga-Salas, L., Villacas de Castro, L.
    • 学会等名
      52nd Annual Meeting of the British Association for Applied Linguists
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K13301
  • 1.  SAMPSON RICHARD
    共同の研究課題数: 0件
    共同の研究成果数: 2件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi