• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

岡田 トリシャ  Okada Tricia

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 50774064
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 玉川大学, ELFセンター, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2025年度: 玉川大学, ELFセンター, 教授
2019年度 – 2023年度: 玉川大学, ELFセンター, 准教授
2018年度: 玉川大学, ELFセンター, 助教
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分80030:ジェンダー関連
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
intersectionality / queer migration / Filipino migrants / migrants in Japan / LGBTQ / transgender women / intersetionality / Filipino migration / Filipino migation / transgender migrants … もっと見る / Philippines / Japan / transnationalism / migration / transpinay / trans women / transgender … もっと見る
研究代表者以外
ELF course/program / Assessment rubrics / Teaching materials / ELF language awareness / ELF Corpus / Culture / Writing / Speaking / Communicative strategies / ELF awareness / ELF corpus / ELF assessment materials / ELF teaching materials / Inter-cultural / Communication strategies / communication problems / onomatopoeic expressions / translanguaging gestures / intercultural boundaries / ELFJ Corpus / pedagogy and assessment / communication strategies / lower proficiency / online ELF corpus / assessment / strategy training / intercultural phenomena / extended repairs / translanguaging / accommodation strategies / non-verbal strategies 隠す
  • 研究課題

    (3件)
  • 研究成果

    (21件)
  • 共同研究者

    (4人)
  •  An intersectional analysis of Filipino LGBTQ migrants in Japan: Negotiating borders and belongingness研究代表者

    • 研究代表者
      岡田 トリシャ
    • 研究期間 (年度)
      2025 – 2028
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分80030:ジェンダー関連
    • 研究機関
      玉川大学
  •  Intersectionality of the Transgender and Transnational Lives of Transpinay Entertainers in Japan研究代表者

    • 研究代表者
      岡田 トリシャ
    • 研究期間 (年度)
      2020 – 2023
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分80030:ジェンダー関連
    • 研究機関
      玉川大学
  •  Developing resources for teaching and assessing communication strategies in ELF-informed pedagogy: An empirical approach based on learners' communicative competence

    • 研究代表者
      DIMOSKI BLAGOJA
    • 研究期間 (年度)
      2018 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      玉川大学

すべて 2023 2022 2021 2020 2019 2018

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] Outsider Teachers? Filipino Teachers’ Reflections on English Teaching and Raising Intercultural Awareness in Japan2023

    • 著者名/発表者名
      Tricia Okada (editor: Gregory Paul Glasgow)
    • 総ページ数
      410
    • 出版者
      Candlin & Mynard ePublishing
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K12468
  • [雑誌論文] Linguistic expertise in extended other-initiated repair sequences in ELF interactions2023

    • 著者名/発表者名
      Kuroshima, S., Dimoski, B., Okada, T., Yujobo, Y. J.., & Chaikul, R.
    • 雑誌名

      The Center for English as a Lingua Franca Forum

      巻: 3 ページ: 1-14

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [雑誌論文] Navigating boundaries through knowledge: Intercultural phenomenon in ELF interactions2022

    • 著者名/発表者名
      Kuroshima, S., Dimoski, B., Okada, T., Yujobo, J. Y., Chaikul, R.
    • 雑誌名

      Englishes in Practice

      巻: 5-1

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [雑誌論文] 修復の資源としての「言語境界線超越的」ジェスチャーとオノマトペの一考察2022

    • 著者名/発表者名
      Kuroshima, S., Dimoski, B., Okada, T., Yujobo, J. Y., Chaikul, R.
    • 雑誌名

      The Center for English as a Lingua Franca Forum

      巻: 2 号: 2 ページ: 68-86

    • DOI

      10.15045/00001704

    • ISSN
      2436-2867
    • URL

      https://tamagawa.repo.nii.ac.jp/records/1449

    • 年月日
      2022-04-01
    • 言語
      英語
    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753, KAKENHI-PROJECT-22K00833
  • [雑誌論文] JSPS Kakenhi Report on Developing Resources for Teaching and Assessing Communication Strategies in ELF-informed Pedagogy: An Empirical Approach Based on Learners' Communicative Capability2020

    • 著者名/発表者名
      Blagoja Dimoski, Satomi Kuroshima, Tricia Okada, Rasami Chaikul, Yuri Jody Yujobo
    • 雑誌名

      The Center for English as a Lingua Franca Journal

      巻: 6 ページ: 119-127

    • NAID

      120006845641

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [雑誌論文] How did we end up here? Narratives of Filipinas teaching English in Japan Foreign female English teachers in Japanese higher education: Narratives from our quarter2020

    • 著者名/発表者名
      Tricia Okada
    • 雑誌名

      Candlinand Mynard

      巻: - ページ: 239-254

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [雑誌論文] Gender performance and migration experience of Filipino transgender women entertainers in Japan2020

    • 著者名/発表者名
      Okada Tricia
    • 雑誌名

      International Journal of Transgender Health

      巻: - ページ: 1-12

    • DOI

      10.1080/26895269.2020.1838390

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K12468
  • [雑誌論文] The initial stages of developing resources for teaching communication strategies in ELF-informed pedagogy2019

    • 著者名/発表者名
      Blagoja Dimoski, Satomi Kuroshima, Tricia Okada, Rasami Chaikul, Yuri Jody Yujobo
    • 雑誌名

      Waseda Working Papers in ELF

      巻: 8 ページ: 105-128

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] The Road Less Traveled? A Duoethnography of Two Filipina Scholars and English Language Teachers in Japan During the COVID-19 Pandemic2023

    • 著者名/発表者名
      Tricia Okada and Tricia Abigail Fermin
    • 学会等名
      The 5th Philippine Studies Conference in Japan
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20K12468
  • [学会発表] Moving towards ELF-informed pedagogy in ELT: Pedagogical applications and implications for communication strategy training (Colloquium)2022

    • 著者名/発表者名
      Dimoski, B., Kuroshima, S., Chaikul, R., Yujobo, Y. J., & Okada, T.
    • 学会等名
      13th International Conference of English as a Lingua Franca
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Communication strategies in ELF talk: Implications for ELF-aware pedagogy2022

    • 著者名/発表者名
      Dimoski, B. (on behalf of Kuroshima, S., Okada, T., Yujobo, Y.J., & Chaikul, R.)
    • 学会等名
      Forum of The Institute for Research in Humanities and Social Sciences, Aichi University (IRHSA)
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Conducting research on communication strategies in spoken ELF: Aims, outcomes, and future directions2022

    • 著者名/発表者名
      Dimoski, B. (on behalf of Kuroshima, S., Okada, T., Yujobo, Y.J., & Chaikul, R.)
    • 学会等名
      The 4th & 5th JACET ELF SIG International Workshops
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Doing ‘being an expert or a novice’: Extended other-initiated repair sequences in ELF interactions2022

    • 著者名/発表者名
      Kuroshima, S., Dimoski, B., Okada, T., Yujobo, Y.J., & Chaikul, R.
    • 学会等名
      13th International Conference of English as a Lingua Franca
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Understanding first-contact encounters in online communication among ELF users: Prepandemic observations of transcultural and strategic language use2021

    • 著者名/発表者名
      Kuroshima, S., Dimoski, B., Okada, T., Yujobo, J. Y., Chaikul, R.
    • 学会等名
      AsiaTEFL 2021
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] English is our language, too: Raising intercultural awareness and (promoting) Philippine English2021

    • 著者名/発表者名
      Okada, T.
    • 学会等名
      ELF-Aware Practices ENRICH-2021
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Translanguaging gestures and onomatopoeia as a resource for repairing the problem with speaking2021

    • 著者名/発表者名
      Dimoski, B., Kuroshima, S., Okada, T., Yujobo, J. Y., Chaikul, R.
    • 学会等名
      ELF-Aware Practices for Inclusive Multilingual Classrooms. ENRICH-2021
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] The quarter speaks out: Women in Japanese academia2020

    • 著者名/発表者名
      Tricia Okada
    • 学会等名
      JALT 2020 Online Communities of Teachers and Learners
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Conforming to native speaker norms?: An initial investigation of Japanese learners’ communicative capability in ELF interactions2019

    • 著者名/発表者名
      Blagoja Dimoski, Tricia Okada, Satomi Kuroshima, Rasami Chaikul, Yuri Jody Yujobo
    • 学会等名
      The 12th International Conference of English as a Lingua Franca (ELF 12
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] The Initial Stages of Developing Resources for Teaching and Assessing Communication Strategies in ELF-informed Pedagogy2019

    • 著者名/発表者名
      Blagoja Dimoski, Satomi Kuroshima, Tricia Okada, Rasami Chaikul, Yuri Jody Yujobo
    • 学会等名
      8th Waseda ELF International Workshop and Symposium(国際学会)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] The Initial Stages of Developing Resources for Teaching and Assessing Communication Strategies in ELF-informed Pedagogy2019

    • 著者名/発表者名
      Dimoski, B., Kuroshima, S., Okada, T., Chaikul, R., Yujobo, Y.J.
    • 学会等名
      8th Waseda ELF International Workshop and Symposium
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • [学会発表] Migrant Voices of Filipinos Teaching English in Japan2018

    • 著者名/発表者名
      Tricia Okada
    • 学会等名
      The 4th Philippine Studies Conference in Japan (PSCJ 2018)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00753
  • 1.  DIMOSKI BLAGOJA (10459464)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 13件
  • 2.  CHAIKUL RASAMI (50594082)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 13件
  • 3.  黒嶋 智美 (50714002)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 13件
  • 4.  祐乗坊 由利 (80773465)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 13件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi