• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Lucas Matthew  Lucas Matthew

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

Lucas Matthew  ルーカス マシュー

隠す
研究者番号 50796498
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 関西大学, 外国語学部, 准教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2025年度: 関西大学, 外国語学部, 准教授
2021年度 – 2023年度: 関西大学, 外国語学部, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
Japanese EFL learners / explicit instruction / web-based learning / individual differences / English articles / articles / web-based instruction / grammatical accuracy / morphology / plurals
  • 研究課題

    (2件)
  • 研究成果

    (7件)
  •  Web-based instruction and the role of individual differences in learning English articles among Japanese EFL learners研究代表者

    • 研究代表者
      Lucas Matthew
    • 研究期間 (年度)
      2025 – 2027
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      関西大学
  •  Japanese EFL learners and article usage: Locating precise variables that affect explicit instruction through web-based methods研究代表者

    • 研究代表者
      Lucas Matthew
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2023
    • 研究種目
      若手研究
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      関西大学

すべて 2024 2023 2022 2021

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] Explicit information and practice type can affect the L2 acquisition of plural marking: Empirical insights from web-based contrastive instruction2024

    • 著者名/発表者名
      M. W. Lucas
    • 雑誌名

      Studies in Second Language Acquisition

      巻: - 号: 4 ページ: 1-32

    • DOI

      10.1017/s027226312400038x

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13081
  • [雑誌論文] Book review: Crosslinguistic influence and second language learning (Kevin McManus, Routledge)2023

    • 著者名/発表者名
      M. W. Lucas
    • 雑誌名

      TESOL Journal

      巻: Early view 号: 2 ページ: 1-4

    • DOI

      10.1002/tesj.699

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13081
  • [雑誌論文] Exploring web-based contrastive instruction to enhance deictic referencing accuracy in L2 spoken performance2022

    • 著者名/発表者名
      M. W. Lucas
    • 雑誌名

      The Journal of Asia TEFL

      巻: 19 号: 3 ページ: 937-961

    • DOI

      10.18823/asiatefl.2022.19.3.11.937

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13081
  • [学会発表] Locating precise variables affecting the acquisition of the English article system through web-based instruction2024

    • 著者名/発表者名
      M. W. Lucas
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics (AAAL)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13081
  • [学会発表] When cross-linguistic influence intersects with deixis: Can web-based contrastive instruction improve L2 spoken accuracy?2023

    • 著者名/発表者名
      M. W. Lucas
    • 学会等名
      European Second Language Association (EuroSLA)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13081
  • [学会発表] Ascertaining instructional variables that affect the acquisition of plural marking through web-based awareness-raising2023

    • 著者名/発表者名
      M. W. Lucas
    • 学会等名
      American Association for Applied Linguistics (AAAL)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13081
  • [学会発表] Accuracy Matters: Factors Affecting Web-Based Explicit Instruction of Plural Marking2021

    • 著者名/発表者名
      M. W. Lucas
    • 学会等名
      TESOL 2022 Convention
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K13081

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi