• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

チヤプル ジユリアン  CHAPPLE Julian

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

チャプル ジュリアン  CHAPPLE Julian

CHAPPLE Julian  チャプル ジュリアン

隠す
研究者番号 60411279
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 龍谷大学, 国際学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2021年度 – 2024年度: 龍谷大学, 国際学部, 教授
2017年度 – 2019年度: 龍谷大学, 国際学部, 教授
2015年度: 龍谷大学, 国際学部, 准教授
2015年度: 龍谷大学, 国際学部, 教授
2010年度 – 2014年度: 龍谷大学, 国際文化学部, 准教授
2009年度: 龍谷大学, 国際文化学部, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者以外
外国語教育 / 小区分09040:教科教育学および初等中等教育学関連
キーワード
研究代表者以外
外国語活動 / 小学校 / 第2言語習得 / 外国語教育政策 / 教員養成 / 英語専科教員 / 効力感尺度 / 自己効力感 / 教師効力感 / 小学校英語 … もっと見る / コミュニケーション活動 / 小学校外国語活動 / 語用論的能力 / リテラシー / オーラシー / 外国語指導助手 / リテラシー教育 / 韓国・台湾 / 小学校英語教育 / 反省的実践 / 英語力 / 英語ノート / ALT / 英語活動 / 第2言語習得論 / 外国語としての英語(EFL) / 英語教育 / 専門的指導力 / 台湾 / 韓国 / コミュニケーション / 外国語としての英語 隠す
  • 研究課題

    (4件)
  • 研究成果

    (45件)
  • 共同研究者

    (5人)
  •  小学校英語科担当教員の「自己効力感」向上を目的とした支援プログラムの構築

    • 研究代表者
      松村 省一
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分09040:教科教育学および初等中等教育学関連
    • 研究機関
      龍谷大学
  •  小学校英語コミュニケーション活動に求められる語用論的意味解釈力に関する実証研究

    • 研究代表者
      松村 省一
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2019
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      龍谷大学
  •  小学校外国語活動指導に関する実証研究:オーラシーとリテラシー融合の可能性について

    • 研究代表者
      松村 省一
    • 研究期間 (年度)
      2012 – 2015
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      龍谷大学
  •  英語科教員の専門的指導力に関する実証研究-日本・韓国・台湾の国際比較からの示唆

    • 研究代表者
      松村 省一
    • 研究期間 (年度)
      2008 – 2011
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      龍谷大学

すべて 2023 2022 2019 2017 2015 2014 2013 2011 2010 2009 その他

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] A tentative proposal for inclusivity education training for Japanese school teachers based on the needs of migrants and returnees.2022

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J.
    • 雑誌名

      International Conference on Education and New Developments 2022 Proceedings.

      巻: N/A ページ: 328-332

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20709
  • [雑誌論文] A missed opportunity? The rise and demise of Japan’s teacher license renewal system.2022

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J.
    • 雑誌名

      ISER 2022.

      巻: N/A ページ: 26-31

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20709
  • [雑誌論文] Teacher diversity training in Japan: Doing nothing is no longer enough.2022

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J.
    • 雑誌名

      INTED 2022.

      巻: N/A ページ: 8402-8410

    • DOI

      10.21125/inted.2022.2165

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20709
  • [雑誌論文] The value of “foreign influence” and “experience” in foreign language teaching in Japan: Reassessing requirements of teachers and curriculum.2019

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J., & Matsumura, S.
    • 雑誌名

      Journal of the Socio-Cultural Research Institute

      巻: 21 ページ: 91-100

    • NAID

      40021960451

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03038
  • [雑誌論文] Directions of research on teaching pragmatics in elementary school foreign language activities.2017

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., & Chapple, J.
    • 雑誌名

      Journal of the Socio-Cultural Research Institute

      巻: 19 ページ: 31-39

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03038
  • [雑誌論文] Teaching in English is not necessarily the teaching of English.2015

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J.
    • 雑誌名

      International Education Studies

      巻: 8 号: 3 ページ: 1-13

    • DOI

      10.5539/ies.v8n3p1

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24320111
  • [雑誌論文] Mission accomplished? School mission statements in NZ and Japan: What they reveal and conceal.2015

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J.
    • 雑誌名

      Asia Pacific Education Review

      巻: 16 号: 1 ページ: 137-147

    • DOI

      10.1007/s12564-015-9360-2

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24320111
  • [雑誌論文] Japan’s immigration intimations and their neglected language policy requisites.2014

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J.
    • 雑誌名

      Asian and Pacific Migration Journal

      巻: 23 号: 3 ページ: 345-360

    • DOI

      10.1177/011719681402300305

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24320111
  • [雑誌論文] Debunking the myth of the importance of native speakers in EFL classrooms.2013

    • 著者名/発表者名
      Julian Chapple & Shoichi Matsumura
    • 雑誌名

      Proceedings of the 2013 International Conference on Education and New Developments

      巻: 1 ページ: 66-70

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24320111
  • [雑誌論文] "Global jinzai" Japanese higher education and the path to multiculturalism: Imperative, imposter or immature?2013

    • 著者名/発表者名
      Julian Chapple & Shoichi Matsumura
    • 雑誌名

      Afrasia Research Centre Working Paper Series, Studies on Multicultural Societies.

      巻: 25 ページ: 1-14

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24320111
  • [雑誌論文] Exclusive inclusion : Japan's desire for, and difficulty with, diversity.2011

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J.
    • 雑誌名

      Citizens of the world : Pluralism, migration the practices of citizenship

      ページ: 79-98

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [雑誌論文] The impact of learning and teaching styles in EFL : Success or failure in the classroom and beyond2010

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., Chapple, J.
    • 雑誌名

      2010 HICE Proceedings N/A

      ページ: 3424-3432

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [雑誌論文] The impact of learning and teaching styles in EFL : Success or failure in the classroom and beyond.2010

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., Chapple, J.
    • 雑誌名

      The 2010 HICE Proceedings.

      ページ: 3424-3432

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] Developing a training program to promote non-specialist EFL teachers’ self-efficacy.2023

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., & Chapple, J.
    • 学会等名
      The 56th Annual International IATEFL (International Association of Teachers of English as a Foreign Language) Conference.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20709
  • [学会発表] Japan’s multilingual malaise: The need for language before immigration policies.2023

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J., & Matsumura, S.
    • 学会等名
      The International Conference on Multilingualism and Multilingual Education (ICMME4)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20709
  • [学会発表] A missed opportunity? The rise and demise of Japan’s teacher license renewal system.2022

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J.
    • 学会等名
      The ISER International Conference on Education and Social Science (ICESS-2022)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20709
  • [学会発表] A tentative proposal for inclusivity education training for Japanese school teachers based on the needs of migrants and returnees.2022

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J.
    • 学会等名
      The International Conference on Education and New Developments online.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20709
  • [学会発表] Student perceptions of native vs. non-native English teachers in Japanese classrooms.2022

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., Chapple, J., & Nagamine, T.
    • 学会等名
      Paper presented (online) at the 13th International Conference of English as a Lingua Franca, National Cheng Kung University, Tainan, Taiwan.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20709
  • [学会発表] Rethinking education: Resilience & communication lesson from New Zealand & Japan during Covid-19 pandemic.2022

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J.
    • 学会等名
      The panel entitled ‘Resilience in education: How the Covid-19 pandemic has impacted pedagogical issues’ at Sociolinguistics Symposium 24 online.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20709
  • [学会発表] The effects of professional development on non-specialist EFL teachers’ self-efficacy.2022

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., & Chapple, J.
    • 学会等名
      Paper presented at the International TESOL Conference 2022, Ton Duc Thang University, Ho Chi Minh City, Vietnam.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20709
  • [学会発表] Dealing with diversity or developing a diversion? Education in Japan at a crucial turning point.2019

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J.
    • 学会等名
      The 19th International Conference on Diversity in Organizations, Communities & Nations, University of Patras, Greece.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03038
  • [学会発表] Challenging the “Global” order: Should English really be the priority foreign language in Japanese elementary schools?2019

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., & Chapple, J.
    • 学会等名
      The 2019 American Association for Applied Linguistics (AAAL)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03038
  • [学会発表] Examining pragmatic impact of study abroad on Japanese EFL learner strategy choice in offering advice.2017

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., & Chapple, J.
    • 学会等名
      15th International Pragmatics Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03038
  • [学会発表] Teaching English in English: A critical examination of the policy in Japanese high schools.2015

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., & Chapple, J.
    • 学会等名
      The Bridging Language Acquisition and Language Policy Symposium.
    • 発表場所
      Lund University, Lund, Sweden.
    • 年月日
      2015-06-17
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24320111
  • [学会発表] Teaching ‘in’ English is not necessarily the teaching ‘of’ English.2015

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J.
    • 学会等名
      The 4th International Conference on Language, Education and Diversity (LED)
    • 発表場所
      University of Auckland, Auckland, New Zealand.
    • 年月日
      2015-11-25
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24320111
  • [学会発表] Should English be taught in English? A critical assessment of the teaching policy in Japanese high schools.2015

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J., & Matsumura, S.
    • 学会等名
      The 4th International Conference on Language, Education and Diversity (LED)
    • 発表場所
      University of Auckland, Auckland, New Zealand.
    • 年月日
      2015-11-25
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24320111
  • [学会発表] Japanese, Foreign Languages and Global Jinzai; connections, communities and complications.2014

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J.
    • 学会等名
      The 2014 International Conference on Japanese Language Education
    • 発表場所
      University of NSW Sydney, Australia
    • 年月日
      2014-07-11
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24320111
  • [学会発表] Native vs. non-native EFL teachers in Japanese elementary schools2011

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J., & Matsumura, S.
    • 学会等名
      Paper presented at the 45th Annual International IATEFL(International Association of Teachers of English as a Foreign Language) Conference and Exhibition
    • 発表場所
      Brighton Centre, Brighton, UK
    • 年月日
      2011-04-16
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] The educational implications of the teaching of English in Japanese primary schools2011

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J., & Matsumura, S.
    • 学会等名
      Paper presented at the 3rd International Conference on Language, Education, and Diversity
    • 発表場所
      The University of Auckland, NZ.
    • 年月日
      2011-11-24
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] 伝わる英語・伝わらない英語-言語教育学から見た問題と解決策-2011

    • 著者名/発表者名
      松村省一・チャプルジュリアン
    • 学会等名
      京都市教育委員会、京都市小学校英語活動研究会主催、授業実践力向上講座<外国語活動>
    • 発表場所
      京都市総合教育センター(京都府)(招待講演)
    • 年月日
      2011-06-30
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] The synergy of collaborative EFL teaching in elementary schools.2011

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., Chapple, J.
    • 学会等名
      The 2011 American Association for Applied Linguistics (AAEIL)
    • 発表場所
      Sheraton Chicago Hotel & Towers, IL, USA
    • 年月日
      2011-03-28
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] The synergy of collaborative EFL teaching in elementary schools.2011

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., Chapple, J.
    • 学会等名
      Paper presented at the 2011 AAAL (American Association for Applied Linguistics) Annual Conference
    • 発表場所
      Sheraton Hotel & Towers, Chicago, IL.
    • 年月日
      2011-03-28
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] Who's teaching whom? Native speakers in Japanese elementary schools revisited2011

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J., & Matsumura, S.
    • 学会等名
      Paper presented at the 7th International Conference on Language Teacher Education
    • 発表場所
      Radisson University Hotel, Minneapolis, MN, USA
    • 年月日
      2011-05-21
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] The hidden 'dangers' inherent in the use of native assistant language teachers (ALTs) in the Japanese classroom.2011

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J., Matsumura, S.
    • 学会等名
      Paper presented at the 2011 Hawaii International Conference on Education,
    • 発表場所
      Hilton Hawaiian Village Beach Resort & Spa, Honolulu, HI.
    • 年月日
      2011-01-05
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] The hidden 'dangers' inherent in the use of native assistant language teachers (ALTs) in the Japanese classroom.2011

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J., Matsumura, S.
    • 学会等名
      The 2011 Hawaii International Conference on Education (HICE)
    • 発表場所
      Hilton Hawaiian Village Beach Resort & Spa, Honolulu, HI, USA
    • 年月日
      2011-01-05
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] The synergy of collaborative EFL teaching in elementary schools2011

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., & Chapple, J.
    • 学会等名
      Paper presented at the 2011 AAAL(American Association for Applied Linguistics) Annual Conference
    • 発表場所
      Sheraton Hotel & Towers, Chicago, IL, USA.
    • 年月日
      2011-03-28
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] Raising EFL Teachers' Awareness of Pragmatic Elements of L2 Teaching : A study of Japanese elementary school teachers.2010

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J., Matsumura, S.
    • 学会等名
      Paper presented at the 2010 Pan-Asian Consortium of Language Teaching Societies & Korea TESOL (PAC-KOTESOL) International Conference
    • 発表場所
      Sookmyung Women's University, Seoul, Korea.
    • 年月日
      2010-10-17
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] Non-specialist English teachers and their impact on elementary student attitudes.2010

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., Chapple, J.
    • 学会等名
      The 4th CLS International Conference (CLaSIC 2010)
    • 発表場所
      Orchard Hotel, Singapore
    • 年月日
      2010-12-03
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] The impact of learning and teaching styles in EFL : Success or failure in the classroom and beyond2010

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., Chapple, J.
    • 学会等名
      The 8th Annual Hawaii International Conference on Education
    • 発表場所
      The Hilton Waikiki Prince Kuhio, Honolulu, HI, USA
    • 年月日
      2010-01-09
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] Non-specialistEnglish teachers and their impact on elementary student attitudes.2010

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., Chapple, J.
    • 学会等名
      The 4th CLS International Conference (CLaSIC 2010).
    • 発表場所
      Orchard Hotel, Singapore.
    • 年月日
      2010-12-03
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] Raising EFL Teachers' Awareness of Pragmatic Elements of L2 Teaching : A study of Japanese elementary school teachers.2010

    • 著者名/発表者名
      Chapple, J., Matsumura, S.
    • 学会等名
      The 2010 Pan-Asian Consortium of Language Teaching Societies & Korea TESOL (PAC-KOTESOL) International Conference
    • 発表場所
      Sookmyung Women's University, Seoul, Korea
    • 年月日
      2010-10-17
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] Reflections on teacher quality in Japan : A case study of elementary and secondary schools2009

    • 著者名/発表者名
      Matsumura, S., Chapple, J.
    • 学会等名
      The 1st Asian Conference on Education
    • 発表場所
      Ramada Hotel, Osaka, Japan
    • 年月日
      2009-10-25
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20320088
  • [学会発表] Debunking the myth of the importance of native speakers in EFL classrooms.

    • 著者名/発表者名
      Julian Chapple & Shoichi Matsumura
    • 学会等名
      2013 International Conference on Education and New Developments
    • 発表場所
      HF Fenix, Lisbon, Portugal.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24320111
  • [学会発表] Japan’s diverging language education policies: ESL, JSL and the future.

    • 著者名/発表者名
      Julian Chapple & Shoichi Matsumura
    • 学会等名
      2014 Hawaii International Conference on Education
    • 発表場所
      Hilton Waikiki Beach Hotel, Honolulu, HI, USA.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24320111
  • [学会発表] Assuring the quality of native speaker teachers in EFL.

    • 著者名/発表者名
      Shoichi Matsumura & Julian Chapple
    • 学会等名
      47th Annual IATEFL (International Association of Teachers of English as a Foreign Language) International Conference and Exhibition.
    • 発表場所
      Arena & Convention Centre (ACC), Liverpool, UK.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24320111
  • 1.  松村 省一 (90331131)
    共同の研究課題数: 4件
    共同の研究成果数: 32件
  • 2.  脇田 博文 (40352934)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  高桑 光徳 (40350277)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 0件
  • 4.  長嶺 寿宣 (20390544)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 1件
  • 5.  長尾 明子 (60570124)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi