• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

ハーバート ジョン・チャールズ  Herbert John Charles

ORCIDORCID連携する *注記
研究者番号 60435435
所属 (現在) 2025年度: 明石工業高等専門学校, 教養学群, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2018年度 – 2019年度: 明石工業高等専門学校, 一般科目, 教授
2017年度: 明石工業高等専門学校, その他部局等, 教授
2012年度 – 2014年度: 明石工業高等専門学校, その他部局等, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
外国語教育 / 教科教育学
キーワード
研究代表者
Testing Fairness / Common Errors / Text Formatting / Intensive Reading / Visual Perception / Inclusive Practices / Inclusive practice / SpLDs / EFL exams / one-sentence-per-line … もっと見る / Inclusive practices / ANCT-Scan (Auto-Advance) / QuizPort / ムードル / チャンキング / スキミング / スキャニング / 精読活動 / syntactic parsing / language chunks / intensive reading / skimming / scanning / VSTF 隠す
  • 研究課題

    (2件)
  • 研究成果

    (17件)
  • 共同研究者

    (6人)
  •  Inclusive Practices to Improve Fairness and Performance on EFL Exams研究代表者

    • 研究代表者
      ハーバート ジョン・チャールズ
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2019
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      明石工業高等専門学校
  •  Effects of VSTF on Intensive Reading研究代表者

    • 研究代表者
      ハーバート ジョン・チャールズ
    • 研究期間 (年度)
      2012 – 2014
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      教科教育学
    • 研究機関
      明石工業高等専門学校

すべて 2020 2019 2018 2017 2014

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] Inclusive Practices to Improve Fairness and Performance on EFL Exams2020

    • 著者名/発表者名
      John C. Herbert, Anis Ur Rehman, and David Taquet
    • 雑誌名

      IATEFL 2019 Liverpool Conference Selections

      巻: 53 ページ: 203-205

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03042
  • [雑誌論文] Using Eye-Tracking Equipment to Improve Reading Strategies on Standardized Tests2019

    • 著者名/発表者名
      M.K. Higa and J.C. Herbert
    • 雑誌名

      Transactions of ISATE 2019 - The 13th International Symposium on Advances in Technology Education: Engineering Education for Sustainable Development in the 21st Century

      巻: 13 ページ: 95-98

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03042
  • [雑誌論文] Effective Inclusive Interfaces: Visual Processing during Reading2019

    • 著者名/発表者名
      S. Kanda, AU Rehman, & JC. Herbert
    • 雑誌名

      Proceedings of the UTP-KOSEN International Symposium on Innovative Engineering

      巻: 1 ページ: 33-35

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03042
  • [雑誌論文] Altering English Test Layouts to Cater to All Students2018

    • 著者名/発表者名
      John C. Herbert, Anis Ur Rehman, Marshall Higa, Mark Pileggi, David Taquet, and Tomek Ziemba
    • 雑誌名

      全国高等専門学校英語教育学会 ‐ 研究論集

      巻: 37 ページ: 205-214

    • NAID

      40021852925

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03042
  • [雑誌論文] Inclusive Practices in EFL Testing Protocol at Technical Colleges in Japan2017

    • 著者名/発表者名
      M. K. Higa and J. C. Herbert
    • 雑誌名

      Transactions of ISATE: The 11th International Symposium on Advances in Technology Education

      巻: 11 ページ: 528-532

    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03042
  • [雑誌論文] The Effects of Syntactically Parsed Text on Intensive Reading in EFL2014

    • 著者名/発表者名
      John C. Herbert
    • 雑誌名

      The JALTCALL Journal

      巻: 10 ページ: 237-254

    • 査読あり / 謝辞記載あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24531166
  • [学会発表] Inclusive practices workshop for designing classroom materials and tests2020

    • 著者名/発表者名
      John C. Herbert and David Taquet
    • 学会等名
      The 16th Annual CamTESOL Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03042
  • [学会発表] Inclusive Practices to Improve Fairness and Performance on EFL Exams2019

    • 著者名/発表者名
      John C. Herbert, Anis Ur Rehman, and David Taquet
    • 学会等名
      IATEFL 2019 Liverpool
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03042
  • [学会発表] Effective Inclusive Interfaces: Visual Processing during Reading2018

    • 著者名/発表者名
      S. Kanda, AU Rehman, & JC. Herbert
    • 学会等名
      The UTP-KOSEN International Symposium on Innovative Engineering
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03042
  • [学会発表] Cognitive effects of inclusive interfaces in written tests2018

    • 著者名/発表者名
      Mark Pileggi, John C. Herbert, and Anis Ur Rehman
    • 学会等名
      European Conference on Visual Perception 2018
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03042
  • [学会発表] Altering English Test Layouts to Cater to All Students2017

    • 著者名/発表者名
      John C. Herbert
    • 学会等名
      COCET 2017: 第37回全国高等専門学校英語教育学会
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K03042
  • [学会発表] The Effects of Syntactically Parsed Text Formats on Intensive Reading Practices in EFL2014

    • 著者名/発表者名
      John C. Herbert
    • 学会等名
      The Computer Assisted Language Instruction Consortium 2014
    • 発表場所
      アテネ、オハヨ州、米国
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24531166
  • [学会発表] Eye Movement Patterns of Asian Learners of English Across Parsed and Unparsed Texts2014

    • 著者名/発表者名
      John C. Herbert
    • 学会等名
      The 2014 Conference of the American Association for Applied Linguistics (AAAL)
    • 発表場所
      ポートランド、オレゴン州、米国
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24531166
  • [学会発表] The Effects of Syntactically Parsed Text Formats on Intensive Reading Practices in EFL2014

    • 著者名/発表者名
      John C. Herbert
    • 学会等名
      The Computer Assisted Language Instruction Consortium (CALICO) 2014
    • 発表場所
      Ohio University (Athens, Ohio, USA)
    • 年月日
      2014-05-09
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24531166
  • [学会発表] A Variation of Visual Syntactic Text Formatting Revisited2014

    • 著者名/発表者名
      John C. Herbert
    • 学会等名
      The Japan Association for Language Teaching - Computer Assisted Language Learning (JALTCALL) Conference 2014
    • 発表場所
      Sugiyama Jogakuen University (Nagoya, Japan)
    • 年月日
      2014-06-08
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24531166
  • [学会発表] When Syntactically Parsed Text Formats Help2014

    • 著者名/発表者名
      John C. Herbert
    • 学会等名
      ムードル・ムート日本 2014
    • 発表場所
      沖縄県、那覇市
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24531166
  • [学会発表] A Variation of Visual Syntactic Text Formatting Revisited2014

    • 著者名/発表者名
      John C. Herbert
    • 学会等名
      The 2014 Conference of JALTCALL (Japan Association for Language Teaching - Computer Assisted Language Learning)
    • 発表場所
      名古屋市
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-24531166
  • 1.  REHMAN ANIS・UR (30780994)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 6件
  • 2.  taquet david (50710901)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 4件
  • 3.  HIGA MARSHALL (50736923)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 3件
  • 4.  ピレッジ マークアンドリュー (60735273)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 5.  COOPER T・D (70442449)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 6.  ジェンバ トメック (70706986)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi