• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Praver Max  Praver Max

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

Praver Max  Praver Max

隠す
研究者番号 60598712
その他のID
所属 (現在) 2023年度: 名城大学, 外国語学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2016年度 – 2021年度: 名城大学, 外国語学部, 准教授
2015年度 – 2017年度: 静岡大学, 情報学部, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者
外国語教育
研究代表者以外
外国語教育 / 小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
Mobile Learning / EFL / E-learning / Mobile Educational Apps / Microlearning / Mobile technology / Smartphone apps / Language learning
研究代表者以外
グローバル人材 / transversal competencies … もっと見る / telecollaboration / online collaboration / learning-oriented / online exchange / formative assessment / virtual exchange / ESL / Second language learning / Instructional efficiency / mobile learning / second language learning / engagement / mall / Engagement / Feedback / personality traits / feedback / elearning / MALL / Personality traits / motivation / game-based learning / deliberate learning / TED video / TEL / study apps / vocabulary / NAWL / TED / Images / TED Talks / New Academic Word List / Deliberate Word Study / CALL / Multimodal Input / Vocabulary Acquisition 隠す
  • 研究課題

    (4件)
  • 研究成果

    (16件)
  • 共同研究者

    (10人)
  •  Telecollaboration and the formative assessment of transversal competencies

    • 研究代表者
      P・D Wicking
    • 研究期間 (年度)
      2018 – 2021
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      名城大学
  •  Investigating the Effects of Affect Variables on the Instructional Efficiency of Four Mobile Learning Activities: How Engagement, Interest, and Focus, Affect Mental Effort and Learning Outcomes研究代表者

    • 研究代表者
      Praver Max
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2019
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      名城大学
  •  An Investigation into High-Feedback Engagement Factors in Technology-Enhanced-Learning Materials that tap into the OCEAN Personality Traits of ESL Learners

    • 研究代表者
      Robert Cvitkovic
    • 研究期間 (年度)
      2016 – 2019
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      東海大学
  •  Effects of Technology Enhanced Learning Materials and Engagement Factors on Learning Outcomes and Motivation in SLA

    • 研究代表者
      アシユクロフト ロバート
    • 研究期間 (年度)
      2015 – 2017
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      東海大学

すべて 2020 2019 2018 2017

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] Towards a Framework for the Assessment of Telecollaborative Tasks2020

    • 著者名/発表者名
      Wicking, Paul; Praver, Max
    • 雑誌名

      名城大学外国語学部紀要

      巻: 3 ページ: 129-138

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00802
  • [雑誌論文] Measuring the Instructional Efficiency of Three English Language App Tasks: A Comparison of their Effectiveness.2017

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R., Praver, M.
    • 雑誌名

      Bulletin of the International Education Center, Tokai University

      巻: 37 ページ: 1-16

    • NAID

      120006247524

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [雑誌論文] The Impact of High-Density Automated Feedback and Multimedia Features on Vocabulary Recall.2017

    • 著者名/発表者名
      Max Praver, Robert Cvitkovic
    • 雑誌名

      城大学人文紀要

      巻: 53(1) ページ: 17-33

    • NAID

      40021327375

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] Learning-Oriented Assessment as a Framework for Research2019

    • 著者名/発表者名
      Wicking, Paul; Praver, Max.
    • 学会等名
      International Virtual Exchange Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00802
  • [学会発表] Measuring Student Engagement with an English Language Learning App2019

    • 著者名/発表者名
      Max Praver and Christopher Haswell
    • 学会等名
      LIF2019 - 6th International Language in Focus Conference “Language, Research, and Teaching in the 21st Century"
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02950
  • [学会発表] Measuring Student Engagement with an English Language Learning App2019

    • 著者名/発表者名
      Max Praver and Christopher Haswell
    • 学会等名
      A-MODE International Conference: Approaches to Multimodal Digital Environments: from theories to practices
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02950
  • [学会発表] Utilizing a smartphone app to improve student engagement with microlearning2018

    • 著者名/発表者名
      Max Praver
    • 学会等名
      26th Korea TESOL International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02950
  • [学会発表] Usage patterns of an English language learning app2018

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R., Praver, M.
    • 学会等名
      JALTCALL 2018
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] Language App Metrics: Patterns & Implication2018

    • 著者名/発表者名
      Max Praver
    • 学会等名
      JALT 2018 44th Annual International Conference on Language Teaching and Learning
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02950
  • [学会発表] Usage patterns of an English learning app2018

    • 著者名/発表者名
      Max Praver
    • 学会等名
      JALT CALL 2018
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02950
  • [学会発表] Language App Metrics: Patterns & Implications.2018

    • 著者名/発表者名
      Robert Cvitkovic, Max Praver
    • 学会等名
      44rd Annual International Conference on Language Teaching and Learning
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] Measuring the Instructional Efficiency of Three English Language App Tasks: A Comparison of their Effectiveness2017

    • 著者名/発表者名
      Praver, M., Cvitkovic, R.
    • 学会等名
      Association for Teacher Education in Europe
    • 発表場所
      Dubrovnik, Croatia
    • 年月日
      2017-10-23
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] University EFL Teachers' self-efficacy beliefs2017

    • 著者名/発表者名
      Max Praver
    • 学会等名
      42nd ATEE Conference 2017
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02950
  • [学会発表] English App Value: A Validation Study2017

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R., Praver, M.
    • 学会等名
      43rd Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] Measuring the Instructional Efficiency of Three English Language App Tasks2017

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R., Praver, M.
    • 学会等名
      The 19th Temple University of Applied Linguistics Colloquium
    • 発表場所
      Tokyo, Japan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • [学会発表] A Correlation Study of Perceived Value and Personality Traits2017

    • 著者名/発表者名
      Cvitkovic, R., Praver, M.
    • 学会等名
      The 19th Temple University of Applied Linguistics Colloquium
    • 発表場所
      Tokyo, Japan
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16K02896
  • 1.  Robert Cvitkovic (00412627)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 8件
  • 2.  アシユクロフト ロバート (20631790)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  P・D Wicking (90725285)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件
  • 4.  ケランド マイケルジョナサン (50734844)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 5.  GARNER Joe (80770255)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 6.  ハディンハム オリバー (30751747)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 7.  ベイリー リチャード.カーティス (50734852)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 8.  ダン ジェイムス (30759197)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 9.  ボビー ヒロユキ (20536247)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 10.  ハズウェル クリストファー (90536088)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 2件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi