• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

HUMPHRIES Simon  Humphries Simon

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

HUMPHRIES Simon  Humphries Simon

隠す
研究者番号 60609535
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 関西大学, 外国語学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2018年度 – 2025年度: 関西大学, 外国語学部, 教授
2014年度 – 2017年度: 関西大学, 外国語学部, 准教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
キーワード
研究代表者
L3 / LOTE / Capacity to speak / Longitudinal / Study abroad / Capacity to Speak / CDST / Capacity to Speak (CTS) / study abroad / multilingual self … もっと見る / multilingual motivation / capacity to speak (CTS) / dual language SA / grounded theory / Retrospective / Study Abroad (SA) / Mindset / Silence / Anxiety / Capacity to speak (CTS) / reticence / complex dynamic systems / mindset / longitudinal / ELF / capacity to speak / WTC / 外国語教師養成 / classroom / High school / English / Classroom / High School … もっと見る
研究代表者以外
University / Motivation / LOTE / English / computer-mediated / language development / TBLT / L2 engagement / L2 writing / L2 / EFL / flow / engagement / writing / language / SLA / tasks 隠す
  • 研究課題

    (6件)
  • 研究成果

    (36件)
  • 共同研究者

    (6人)
  •  Longitudinal study of L2 English majors' multilingual capacity to speak before, during and after SA in East Asia研究代表者

    • 研究代表者
      HUMPHRIES Simon
    • 研究期間 (年度)
      2025 – 2028
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      関西大学
  •  A Longitudinal Study of the effect of 3rd Language Study on Japanese University Student's English Motivation

    • 研究代表者
      BAILEY Benjamin
    • 研究期間 (年度)
      2024 – 2026
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      関西大学
  •  Longitudinal study of L2 English majors' multilingual capacity to speak before, during and after SA in an L3 country.研究代表者

    • 研究代表者
      HUMPHRIES Simon
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      関西大学
  •  Examining L2 writing development in a task-based computer-mediated environment

    • 研究代表者
      AUBREY Scott
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2018
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      関西大学
  •  Longitudinal study of student speaking研究代表者

    • 研究代表者
      HUMPHRIES Simon
    • 研究期間 (年度)
      2017 – 2021
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      関西大学
  •  授業における日本人高校生の英語スピーキング能力に関する研究研究代表者

    • 研究代表者
      HUMPHRIES Simon
    • 研究期間 (年度)
      2014 – 2016
    • 研究種目
      若手研究(B)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      関西大学

すべて 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 その他

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] “I Forgot the Language:” Japanese Students’ Actual Multilingual Selves and Translanguaging Challenges as English Majors in Taiwan. In Tsou & Baker (Eds.) English-medium instruction translanguaging practices in Asia.2021

    • 著者名/発表者名
      Humphries and Yashima
    • 総ページ数
      18
    • 出版者
      Springer
    • ISBN
      9789811630019
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00721
  • [図書] “I Forgot the Language:” Japanese Students’ Actual Multilingual Selves and Translanguaging Challenges as English Majors in Taiwan. In Tsou & Baker (Eds.) English-medium instruction translanguaging practices in Asia.2021

    • 著者名/発表者名
      Humphries & Yashima
    • 総ページ数
      18
    • 出版者
      Springer
    • ISBN
      9789811630019
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02995
  • [図書] Silence and anxiety in the English-medium classroom of Japanese universities: A longitudinal intervention study. In J. King & S.Harumi (Eds.), East Asian Perspectives on Silence in English Language Education2020

    • 著者名/発表者名
      King, Yashima, Humphries, Aubrey & Ikeda
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • ISBN
      9781788926751
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02995
  • [図書] Silence in Japanese classrooms: Activities and factors in capacities to speak English. In King & Harumi (Eds), East Asian Perspectives on Silence in English Language Education2020

    • 著者名/発表者名
      Humphries, Akamatsu, Tanaka & Burns
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • ISBN
      9781788926751
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02995
  • [図書] "Please teach me how to teach": The emotional impact of educational change. In Gkonou, Dewaele & King (Eds), The Emotional Rollercoaster of Language Teaching2020

    • 著者名/発表者名
      Humphries
    • 出版者
      Multilingual Matters
    • ISBN
      9781788928328
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02995
  • [雑誌論文] Fluctuations in Japanese English majors’ capacity to speak before, during and after studying abroad.2023

    • 著者名/発表者名
      Humphries, S., Aubrey, S., & King, J.
    • 雑誌名

      System

      巻: 113 ページ: 1-10

    • DOI

      10.1016/j.system.2023.103001

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00721
  • [雑誌論文] Exploring perceived capacity to speak in silent English majors: A longitudinal study before, during, and after study abroad.2023

    • 著者名/発表者名
      Humphries, S., Ikeda, M., and Yashima, T.
    • 雑誌名

      Journal of Silence Studies in Education

      巻: 3 号: 1 ページ: 16-31

    • DOI

      10.31763/jsse.v3i1.82

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00721
  • [雑誌論文] 'Please Teach Me How to Teach': The Emotional Impact of Educational Change (Pre-print)2020

    • 著者名/発表者名
      Simon Humphries
    • 雑誌名

      Researchgate depository (forthcoming book chapter)

      巻: 0 ページ: 1-26

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02995
  • [雑誌論文] Silence in Japanese Classrooms: Activities and Factors in Capacities to Speak English (preprint version)2020

    • 著者名/発表者名
      Humphries, S., Akamatsu, N., Tanaka, T. and Burns, A.
    • 雑誌名

      Researchgate depository (forthcoming book chapter)

      巻: 0 ページ: 1-27

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02995
  • [雑誌論文] Classroom Factors that Influence Students’ Perceived Capacity to Speak in English2016

    • 著者名/発表者名
      Simon Humphries
    • 雑誌名

      Osaka JALT Journal

      巻: 3 ページ: 1-9

    • 査読あり / 謝辞記載あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770204
  • [雑誌論文] Factors influencing the adoption of communicative textbooks2015

    • 著者名/発表者名
      Simon Humphries
    • 雑誌名

      Osaka JALT Journal

      巻: 2 ページ: 110-115

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770204
  • [雑誌論文] 'In reality it's almost impossible': CLT-oriented curriculum change2015

    • 著者名/発表者名
      Simon Humphries and Anne Burns
    • 雑誌名

      ELT Journal

      巻: 69 号: 3 ページ: 239-248

    • DOI

      10.1093/elt/ccu081

    • 査読あり / 謝辞記載あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770204
  • [雑誌論文] ‘My head became blank and I couldn’t speak’: Classroom factors that influence English speaking2015

    • 著者名/発表者名
      Simon Humphries, Anne Burns and Takako Tanaka
    • 雑誌名

      The Asian Journal of Applied Linguistics

      巻: 2 ページ: 164-175

    • 査読あり / 謝辞記載あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770204
  • [学会発表] From reluctance to confidence: A longitudinal study of Japanese students' foreign language speaking fluctuations in Europe2023

    • 著者名/発表者名
      Humphries, Simon
    • 学会等名
      European Second Language Association (EuroSLA), Birmingham University, UK.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00721
  • [学会発表] Breaking the silence: Impact of study abroad on speaking2023

    • 著者名/発表者名
      Humphries, Simon
    • 学会等名
      JALT National Conference, Tsukuba.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00721
  • [学会発表] The Transformative Effects of SA on Students' Capacity to Speak2023

    • 著者名/発表者名
      Humphries, Simon
    • 学会等名
      JALT Study Abroad SIG Conference, Tokyo.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00721
  • [学会発表] From Silence to Speech: The Transformative Effects of Studying Abroad on Japanese English Majors2023

    • 著者名/発表者名
      Humphries, Simon
    • 学会等名
      British Association of Applied Linguistics (BAAL), York University, UK.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00721
  • [学会発表] Exploring the Changing Landscape of Study Abroad (Keynote presentation)2023

    • 著者名/発表者名
      Humphries, Simon
    • 学会等名
      JALT Study Abroad SIG Conference, Tokyo.
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00721
  • [学会発表] Learners’ Perceived Capacity to Speak Before, During and After Study Abroad2022

    • 著者名/発表者名
      Humphries, S.
    • 学会等名
      JALT, Fukuoka.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00721
  • [学会発表] “I forgot the language”: Japanese students’ real multilingual selves and translanguaging challenges as English majors in Taiwan.2022

    • 著者名/発表者名
      Humphries, S. & Yashima, Y.
    • 学会等名
      ELF 13. National Cheng Kung University, Tainan, Taiwan.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00721
  • [学会発表] Japanese Students’ English and Chinese Translanguaging in Taiwan2021

    • 著者名/発表者名
      Humphries and Yashima
    • 学会等名
      JALT 2021
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00721
  • [学会発表] Japanese Students’ English and Chinese Translanguaging in Taiwan2021

    • 著者名/発表者名
      Humphries & Yashima
    • 学会等名
      JALT 2021
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02995
  • [学会発表] Fluctuations in learners’ capacity to speak (CTS) during the SA year2021

    • 著者名/発表者名
      Humphries
    • 学会等名
      JALT SA SIG Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-21K00721
  • [学会発表] Fluctuations in learners’ capacity to speak (CTS) during the SA year2021

    • 著者名/発表者名
      Humphries
    • 学会等名
      JALT Study Abroad SIG Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02995
  • [学会発表] Academic partnerships: Intercultural negotiation2020

    • 著者名/発表者名
      Humphries and Chen
    • 学会等名
      JALT
    • 招待講演 / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02995
  • [学会発表] The emotional impact of educational change research2019

    • 著者名/発表者名
      Humphries, S.
    • 学会等名
      ETA-ROC
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02995
  • [学会発表] Educational change research: The emotional impact2019

    • 著者名/発表者名
      Humphries, S.
    • 学会等名
      JALT
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02995
  • [学会発表] English majors and non-majors’ speaking attitudes2018

    • 著者名/発表者名
      S. Humphries & N. Akamatsu
    • 学会等名
      JALT
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02995
  • [学会発表] I Forgot the Words: Classroom Factors Influencing English Speaking.2017

    • 著者名/発表者名
      Humphries, S.
    • 学会等名
      TESOL Convention
    • 発表場所
      Boston, USA. (Washington State Convention Center)
    • 年月日
      2017-03-21
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770204
  • [学会発表] Factors affecting speaking English in high schools2017

    • 著者名/発表者名
      Humphries, Akamatsu and Tanaka
    • 学会等名
      JALT
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-17K02995
  • [学会発表] Factors influencing high school English speaking2016

    • 著者名/発表者名
      Humphries, S., Burns, A., Akamatsu, N., Tanaka, T.
    • 学会等名
      全国語学教育学会
    • 発表場所
      名古屋、愛知県産業労働センター
    • 年月日
      2016-11-26
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770204
  • [学会発表] Factors Influencing use of Innovative Materials2016

    • 著者名/発表者名
      Simon Humphries
    • 学会等名
      全国語学教育学会 (JALT)
    • 発表場所
      名桜大学、沖縄県名護市
    • 年月日
      2016-05-20
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770204
  • [学会発表] Classroom factors that influence EFL students' capacity to speak English2015

    • 著者名/発表者名
      Simon Humphries
    • 学会等名
      The British Association for Applied Linguistics
    • 発表場所
      Aston University, Birmingham, 英国
    • 年月日
      2015-09-03
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770204
  • [学会発表] Classroom factors that influence English speaking2015

    • 著者名/発表者名
      Simon Humphries, Takako Tanaka and Nobuhiko Akamatsu
    • 学会等名
      全国語学教育学会 (JALT)
    • 発表場所
      静岡県コンベンションアーツセンター グランシップ、静岡
    • 年月日
      2015-11-20
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770204
  • [学会発表] Factors influencing innovative textbook use

    • 著者名/発表者名
      Simon HUMPHRIES
    • 学会等名
      JALT
    • 発表場所
      Tsukuba International Congress Centre (Ibaraki Prefecture)
    • 年月日
      2014-11-21 – 2014-11-24
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770204
  • [学会発表] The textbook as a change agent: Factors influencing the appropriate use of innovative textbooks

    • 著者名/発表者名
      Simon HUMPHRIES
    • 学会等名
      AILA
    • 発表場所
      Brisbane (Australia)
    • 年月日
      2014-08-10 – 2014-08-15
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-26770204
  • 1.  AUBREY Scott (40584115)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 1件
  • 2.  八島 智子 (60210233)
    共同の研究課題数: 2件
    共同の研究成果数: 7件
  • 3.  池田 真生子 (00425323)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 1件
  • 4.  BAILEY Benjamin (70794444)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 5.  高橋 千佳 (30749833)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 6.  HUANG JERRY・YUNG・TEH (80986414)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi