• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

TOLAND Sean  TOLAND Sean

ORCIDORCID連携する *注記
… 別表記

TOLAND Sean  TOLAND Sean Henry

隠す
研究者番号 60803864
その他のID
所属 (現在) 2025年度: 鹿児島国際大学, 国際文化学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2021年度 – 2025年度: 鹿児島国際大学, 国際文化学部, 教授
2020年度: 南山大学, 外国語学部, 助教授
2019年度: 南山大学, 外国語学部, 講師
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分09070:教育工学関連
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連
キーワード
研究代表者
Workshops / Japanese teachers / Neurodiverse learners / Blended community / online learning / virtual community / Teacher development / teacher development / community of practice / Learning networks … もっと見る / workshops / teacher training / online support / Teacher training / Online support / PLN … もっと見る
研究代表者以外
Teacher-training / Material development / Pedagogical support / Workshops / Pre-service teachers / Teacher training 隠す
  • 研究課題

    (3件)
  • 研究成果

    (35件)
  • 共同研究者

    (3人)
  •  Empowering Japanese Teachers of English to Support Neurodiverse Students研究代表者

    • 研究代表者
      TOLAND Sean
    • 研究期間 (年度)
      2025 – 2028
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分09070:教育工学関連
    • 研究機関
      鹿児島国際大学
  •  Developing a training and support system for pre-service teachers of English in Japan

    • 研究代表者
      CRIPPS Anthony
    • 研究期間 (年度)
      2021 – 2025
    • 研究種目
      基盤研究(B)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      南山大学
  •  Creating a Professional Learning Network (PLN) for Japanese English Teachers研究代表者

    • 研究代表者
      TOLAND Sean
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分09070:教育工学関連
    • 研究機関
      鹿児島国際大学
      南山大学

すべて 2024 2023 2022 2021 2020

すべて 雑誌論文 学会発表

  • [雑誌論文] “I don’t have any knowledge about space. What should I do?”: Helping Japanese pre-service English teachers survive their teaching practicums.2024

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 雑誌名

      The IAFOR International Conference on Education (IICE2024).

      巻: 1 ページ: 343-354

    • DOI

      10.22492/issn.2189-1036.2024.30

    • オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20483
  • [雑誌論文] Practical pointers to cultivate English language learners’ twenty-first century skills: Reflections from a blended professional learning network (PLN) workshop2023

    • 著者名/発表者名
      Toland & Cripps
    • 雑誌名

      English Language Teacher Education and Development (ELTED) Journal

      巻: 印刷中 ページ: 1-12

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [雑誌論文] Designing teaching workshops for pre-service teachers of English in Japan.2023

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 雑誌名

      The 18th Education and Development Conference (EDC 2023) Proceedings

      巻: 1

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20483
  • [雑誌論文] Establishing a Professional Learning Network (PLN) for Japanese English teachers2023

    • 著者名/発表者名
      Toland & Cripps
    • 雑誌名

      The IUK Journal of Intercultural Studies

      巻: 印刷中 ページ: 1-14

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [雑誌論文] Constructing effective teacher-training workshops for Japanese pre-service English teachers.2023

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 6th World Conference on Research in Teaching and Education

      巻: 2(1) 号: 1 ページ: 44-55

    • DOI

      10.33422/worldte.v2i1.90

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20483
  • [雑誌論文] “That was a masterpiece!”: Crafting effective workshops for Japanese pre-service teachers of English.2023

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., Toland, S. H., & Uchida, H.
    • 雑誌名

      The IAFOR International Conference on Arts & Humanities (IICAH2023) Proceedings

      巻: 1 ページ: 343-354

    • DOI

      10.22492/issn.2189-1036.2023.27

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20483
  • [雑誌論文] Establishing a Professional Learning Network (PLN) for Japanese English teachers’2023

    • 著者名/発表者名
      Toland & Cripps
    • 雑誌名

      The IUK Journal of Intercultural Studies

      巻: 23 ページ: 193-218

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [雑誌論文] Cultivating English language learners’ creativity and digital literacy skills: Reflections from an online PLN workshop2022

    • 著者名/発表者名
      Sean Toland & Tony Cripps
    • 雑誌名

      The IUK Journal of Intercultural Studies

      巻: Volume 23 Number 2

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [雑誌論文] Chapter 10: Twenty-first century teacher-directed professional development: Helping Japanese English teachers escape their 'egg cartons'2021

    • 著者名/発表者名
      Sean Toland, Tony Cripps, & Fern Sakamoto
    • 雑誌名

      The Proceedings of the 24th and 25th Annual TESOL Arabia International Conference and Exhibition

      巻: 1 ページ: 88-102

    • 査読あり / オープンアクセス / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Re-imagining a support structure for pre-service English teachers in Japan.2024

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 学会等名
      58th RELC International Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20483
  • [学会発表] “I don’t have any knowledge about space. What should I do?”: Helping Japanese pre-service English teachers survive their teaching practicums.2024

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 学会等名
      The IAFOR International Conference on Education (IICAH2024).
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20483
  • [学会発表] Fostering English language learners’ creativity through role-playing activities2023

    • 著者名/発表者名
      Toland
    • 学会等名
      The Third Annual PIE SIG in Sapporo Conference - 2023
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Constructing effective teacher-training workshops for Japanese pre-service English teachers.2023

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 学会等名
      The 6th world conference on research in teaching and education.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20483
  • [学会発表] Practical pointers to help cultivate the creativity of English language learners’2023

    • 著者名/発表者名
      Toland
    • 学会等名
      JALT PIE SIG - Conference on Language Teaching and Feedback
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] “What next?”: Reflecting on the design and efficacy of pre-service teaching workshops.2023

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 学会等名
      The 30th Korea TESOL International Conference and PAC 2023.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20483
  • [学会発表] Fostering ELLs’ creativity: Reflections from a PLN2023

    • 著者名/発表者名
      Toland & Cripps
    • 学会等名
      TESOL Arabia International Conference 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Practical strategies to cultivate English language learners’ creativity and critical thinking competencies2023

    • 著者名/発表者名
      Toland
    • 学会等名
      38th Annual JALT Hokkaido Winter Language Teaching Conference - 2023
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Making a difference: Supporting pre-service teachers through practical support.2023

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 学会等名
      TESOL 2023 Virtual Convention
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20483
  • [学会発表] ‘Cultivating teacher-directed professional development in an online PLN’2022

    • 著者名/発表者名
      Sean Toland, Tony Cripps, & Fern Sakamoto
    • 学会等名
      ETA-ROC International Symposium on English Teaching and Book Fair (Taipei, Taiwan)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Teacher-directed professional development through an online Professional Learning Network2022

    • 著者名/発表者名
      Toland & Cripps
    • 学会等名
      Professional Learning Network - 2022 Workshop #1
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Reimagining Support for Japanese teachers of English2022

    • 著者名/発表者名
      Cripps, A. C., Imai, T., & Toland, S. H.
    • 学会等名
      The IAFOR International Conference on Education (IICE2022).
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K20483
  • [学会発表] ‘Fostering teacher development through an online Professional Learning Network’2022

    • 著者名/発表者名
      Sean Toland, Tony Cripps, & Fern Sakamoto
    • 学会等名
      Online Workshop, (Nagoya, Japan)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Cultivating teacher-directed professional development in an online PLN2022

    • 著者名/発表者名
      Toland
    • 学会等名
      ETA-ROC International Symposium on English Teaching and Book Fair
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Fostering teacher development through an online Professional Learning Network2022

    • 著者名/発表者名
      Toland & Cripps
    • 学会等名
      Professional Learning Network - 2022 Workshop #2
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Building an online professional learning network to support self-directed learning for EIL teachers2022

    • 著者名/発表者名
      Toland, Cripps, & Sakamoto
    • 学会等名
      13th International Conference of English as a Lingua Franca - National Cheng Kung University
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] ‘Facilitating teacher development through an online PLN’2022

    • 著者名/発表者名
      Sean Toland, Tony Cripps, & Fern Sakamoto
    • 学会等名
      TESOL Arabia - 26th International Conference & Exhibition (Dubai, UAE)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] PLN workshop: Cultivating English language learners’ creativity and digital literacy skills2022

    • 著者名/発表者名
      Sean Toland & Tony Cripps
    • 学会等名
      Workshop, (Nagoya, Japan)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Facilitating teacher development through an online PLN2022

    • 著者名/発表者名
      Toland, Cripps, & Sakamoto
    • 学会等名
      TESOL Arabia - 26th International Conference & Exhibition
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Facilitating Teacher Development through a Professional Learning Network2021

    • 著者名/発表者名
      Sean Toland, Tony Cripps, & Fern Sakamoto
    • 学会等名
      The 30th International Symposium and Book Exhibit on English Language Teaching - ETA-ROC
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Establishing a Professional Learning Network for Japanese English Language Teachers2021

    • 著者名/発表者名
      Sean Toland, Fern Sakamoto, & Tony Cripps
    • 学会等名
      JALT 2021 - 47th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Online Teacher-directed Professional Development: The benefits and barriers2021

    • 著者名/発表者名
      Sean Toland, Fern Sakamoto, & Tony Cripps
    • 学会等名
      19th Asia TEFL International Conference 2021
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Twenty-first Century Professional Development: Strategies for Success’2020

    • 著者名/発表者名
      Sean Toland, Fern Sakamoto, & Tony Cripps
    • 学会等名
      TESOL Arabia - 25th International Conference & Exhibition
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Enhancing EFL Educators’ Professional Development in the Twenty-first Century2020

    • 著者名/発表者名
      Sean Toland, Fern Sakamoto, & Tony Cripps
    • 学会等名
      The 18th Asia TEFL International Conference
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] ‘How can English teachers escape their ‘egg cartons’?2020

    • 著者名/発表者名
      Sean Toland, Fern Sakamoto, & Tony Cripps
    • 学会等名
      JALT 2020 - 46th Annual International Conference on Language Teaching and Learning
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • [学会発表] Supporting Teachers through Professional Learning Networks2020

    • 著者名/発表者名
      Tony Cripps, Sean Toland, & Fern Sakamoto
    • 学会等名
      The 18th Hawaii International Conference on Education
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K02986
  • 1.  CRIPPS Anthony (20352437)
    共同の研究課題数: 3件
    共同の研究成果数: 31件
  • 2.  SAKAMOTO Fern (30803887)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 13件
  • 3.  今井 隆夫 (50257739)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 10件

URL: 

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi