• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

David Aline  David Aline

… 別表記

David Aline  デビッド アリン

DAVID Aline  ALINE David

デビッド アリン  DAVID Aline

ALINE David  アリン デビッド

隠す
研究者番号 70289958
その他のID
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-5715-054X
外部サイト
所属 (現在) 2025年度: 神奈川大学, 国際日本学部, 教授
所属 (過去の研究課題情報に基づく) *注記 2025年度: 神奈川大学, 国際日本学部, 教授
2020年度 – 2023年度: 神奈川大学, 国際日本学部, 教授
2022年度: 神奈川大学, 外国語学部, 教授
2015年度 – 2019年度: 神奈川大学, 外国語学部, 教授
2008年度 – 2013年度: 神奈川大学, 外国語学部, 教授
2004年度 – 2006年度: 神奈川大学, 外国語学部, 助教授
審査区分/研究分野
研究代表者
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育
研究代表者以外
小区分02100:外国語教育関連 / 外国語教育 / 小区分09060:特別支援教育関連
キーワード
研究代表者
conversation analysis / 会話分析 / interactional grammar / task-based learning / 第二言語習得 / multimodality / second language / language learning tasks / emergent grammar / Interactional grammar … もっと見る / 2nd language acquisition / Task-based learning / Classroom materials / Conversation analysis / Emergent grammar / 第二言語相互行為 / タスクを用いた英語学習 / 認識スタンス標識 / 定型句 / task based learning / epistemic stance markers / formulaic phrases / IDK / L2 Interaction / L2 interaction / lexical phrases / epistemic stance / formulaic speech / 外国語教育 / interactional competence / classroom interaction / second language acquisition / elementary school / English Activities classes / 国際理解教育 / 児童英語教育 / 観察研究 / 公立小学校 / 相互行為能力 / 教室相互行為 / 英会話活動 / 小学校 … もっと見る
研究代表者以外
会話分析 / 相互行為能力 / 英語教育 / 日豪比較 / 家庭内相互行為 / 語用論的能力 / 自閉スペクトラム症 / cultural heritage sites / cultural heritage site / language learning / second language / conversation analysis / tour interaction / 観光ツアー / 第二言語 / 大学英語教育 / 言語教育政策 / 教員養成 / 社会文化論 / 早期英語教育 隠す
  • 研究課題

    (10件)
  • 研究成果

    (87件)
  • 共同研究者

    (3人)
  •  Interactional Construction of Grammar in Second Language Learner Peer Discussions for Language Learning研究代表者

    • 研究代表者
      David Aline
    • 研究期間 (年度)
      2025 – 2027
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      神奈川大学
  •  自閉スペクトラム症の子供の語用論的能力の究明ー日豪の家庭内相互行為の比較分析ー

    • 研究代表者
      亀井 恵里子
    • 研究期間 (年度)
      2025 – 2027
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分09060:特別支援教育関連
    • 研究機関
      神奈川大学
  •  Learning Language and Culture Through Social Interaction During Tours Conducted at Cultural Heritage Sites and Its Application to Second Language Education

    • 研究代表者
      細田 由利
    • 研究期間 (年度)
      2023 – 2025
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      神奈川大学
  •  Collaborative construction of emergent grammar in Japanese university English language learning tasks: From graphic materials to spoken and written production研究代表者

    • 研究代表者
      David Aline
    • 研究期間 (年度)
      2022 – 2024
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      神奈川大学
  •  第二言語を用いた観光ツアーにおける相互行為能力と英語教育への応用

    • 研究代表者
      細田 由利
    • 研究期間 (年度)
      2019 – 2022
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      神奈川大学
  •  Formulaic utterances deployed as stance markers in Japanese university English language learners' peer discussion tasks研究代表者

    • 研究代表者
      David Aline
    • 研究期間 (年度)
      2018 – 2021
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 審査区分
      小区分02100:外国語教育関連
    • 研究機関
      神奈川大学
  •  Learning to argue, support, and defend a stance in a second language: Interactional features of conflict talk sequences in university English peer discussion tasks研究代表者

    • 研究代表者
      David Aline
    • 研究期間 (年度)
      2015 – 2017
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      神奈川大学
  •  大学生の「英語が使える」能力の実情観察研究:暫時的及び長期的研究

    • 研究代表者
      細田 由利
    • 研究期間 (年度)
      2011 – 2013
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      神奈川大学
  •  小学校英語活動の長期に渡る観察研究:児童と大学生サポーターの学習過程

    • 研究代表者
      細田 由利
    • 研究期間 (年度)
      2008 – 2010
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      神奈川大学
  •  全国公立小学校における英会話活動の実情観察研究研究代表者

    • 研究代表者
      DAVID Aline (ALINE David)
    • 研究期間 (年度)
      2004 – 2006
    • 研究種目
      基盤研究(C)
    • 研究分野
      外国語教育
    • 研究機関
      神奈川大学

すべて 2024 2023 2021 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2006 2005 2004 その他

すべて 雑誌論文 学会発表 図書

  • [図書] 韓国における英語の言語政策-全体論的アプローチを用いた教育現場での言語政策の考察-.富谷玲子、彭国躍(編).グローバリズムに伴う社会変容と言語政策2014

    • 著者名/発表者名
      デビッド・アリン、細田由利
    • 出版者
      ひつじ書房
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [図書] グローバリズムに伴う社会変容と言語政策2014

    • 著者名/発表者名
      富谷玲子、彭国躍、 堤正典、 細田由利、 デイビッド・アリン、 近江美保、 小林潔
    • 総ページ数
      260
    • 出版者
      ひつじ書房
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [雑誌論文] Actions of known-answer questions in guided tours: Designing further talk and soliciting participation2024

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda and David Aline
    • 雑誌名

      Pragmatics and Society

      巻: Online First 号: 2 ページ: 282-304

    • DOI

      10.1075/ps.22052.hos

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00758
  • [雑誌論文] Layers of Oriented-to Identities in Language Learner Peer Discussion Tasks2024

    • 著者名/発表者名
      David Aline and Yuri Hosoda
    • 雑誌名

      TESOL Quaterely

      巻: online first 号: 4 ページ: 1703-1733

    • DOI

      10.1002/tesq.3303

    • 査読あり / オープンアクセス
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00692
  • [雑誌論文] Deployment of the formulaic utterance "How about~" in task-based second language classroom discussions2021

    • 著者名/発表者名
      David Aline and Yuri Hosoda
    • 雑誌名

      Intercultural Pragmatics

      巻: -

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00851
  • [雑誌論文] Deployment of I don’t know and wakannai in second language classroom peer discussions2021

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda and David Aline
    • 雑誌名

      Text & Talk

      巻: Ahead of Print 号: 1 ページ: 27-49

    • DOI

      10.1515/text-2019-0275

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00851
  • [雑誌論文] Establishing joint attention with multimodal resources in lingua franca guided tours2021

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 雑誌名

      Learning, Culture and Social Interaction

      巻: 31 ページ: 1-20

    • DOI

      10.1016/j.lcsi.2021.100547

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00863
  • [雑誌論文] Prefacing opposition: Resources for adumbrating conflict talk in second language peer discussions2018

    • 著者名/発表者名
      David Aline and Yuri Hosoda
    • 雑誌名

      International Review of Applied Linguistics in Language Teaching

      巻: 印刷中

    • 査読あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02766
  • [雑誌論文] Single episode analysis of extended conflict talk sequences in second language classroom discussion2015

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 雑誌名

      Journal of Language Agression and Conflict

      巻: 3 号: 2 ページ: 231-262

    • DOI

      10.1075/jlac.3.2.01hos

    • 査読あり / 謝辞記載あり / 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02766
  • [雑誌論文] Two preferences in question-answer sequences in language classroom context2013

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 雑誌名

      Classroom Discourse

      巻: 4(1) ページ: 63-88

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [雑誌論文] Doing being interrupted by noise as a resource in second language interaction2012

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 雑誌名

      Journal of Pragmatics

      巻: 44(1) ページ: 54-70

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [雑誌論文] Social identities in second language talk : A conversation analytic research perspective. Conference proceeding2012

    • 著者名/発表者名
      David Aline & Yuri Hosoda
    • 雑誌名

      International Conference : Innovative Research in a Changing and Challenging World

      巻: 1 ページ: 185-198

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [雑誌論文] Social identities in second language talk: A conversation analytic research perspective.2012

    • 著者名/発表者名
      Aline, D., & Hosoda, Y.
    • 雑誌名

      Conference proceeding, International Conference: Innovative Research in a Changing and Challenging World

      巻: 1 ページ: 185-198

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [雑誌論文] Doing being interrupted by noise as a resource in second language interaction.2012

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 雑誌名

      Journal of Pragmatics

      巻: 44 (1) ページ: 54-70

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [雑誌論文] Learning to be a teacher : Development of EFL teacher trainee interactional practices.2010

    • 著者名/発表者名
      Hosoda Y., Aline D.
    • 雑誌名

      JALT Journal 32

      ページ: 119-147

    • NAID

      40017349575

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20520554
  • [雑誌論文] Learning to be a teacher : Development of EFL teacher trainee interactional practices.2010

    • 著者名/発表者名
      Hosoda, Y., Aline, D.
    • 雑誌名

      JALT Journal

      巻: 32 ページ: 119-147

    • NAID

      40017349575

    • 査読あり
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20520554
  • [雑誌論文] Turn-taking timing in English activity classes in Japanese public elementary schools2006

    • 著者名/発表者名
      Hosoda, Y., Aline, D.
    • 雑誌名

      神奈川大学言語研究 第28号

      ページ: 89-105

    • NAID

      110004997244

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [雑誌論文] Team teaching participation patterns of homeroom teachers in English activities classes in Japanese public elementary schools2006

    • 著者名/発表者名
      Aline, D., Hosoda, Y.
    • 雑誌名

      JALT Journal 28

      ページ: 15-21

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [雑誌論文] Turn-talking in English Activity Classes in Japanese Public Elementary Schools2006

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda, David Aline
    • 雑誌名

      神奈川大学 言語研究 28号

      ページ: 89-105

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [雑誌論文] Turn-taking timing in English activity classes in Japanese public elementary schools.2006

    • 著者名/発表者名
      Hosoda, Y., Aline, D.
    • 雑誌名

      Kanagawa University Studies in Languages 28

      ページ: 89-105

    • NAID

      110004997244

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [雑誌論文] Team teaching participation patterns of homeroom teachers in English activities classes in Japanese public elementary schools.2006

    • 著者名/発表者名
      Aline, D., Hosoda, Y.
    • 雑誌名

      JALT Journal 28

      ページ: 15-21

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [雑誌論文] Team teaching participation patterns of homeroom teachers in English activities classes in Japanese public elementary schools2006

    • 著者名/発表者名
      David Aline, Yuri Hosoda
    • 雑誌名

      JALT Journal 28・1

      ページ: 5-21

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [雑誌論文] Meeting the challenges of English Activities in Japanese Public Elementary Schools2005

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda, David Aline
    • 雑誌名

      The Language Teacher 29巻4号

      ページ: 15-19

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [雑誌論文] Meeting the challenges of English activities2005

    • 著者名/発表者名
      Hosoda, Y., Aline, D
    • 雑誌名

      The Language Teacher 28

      ページ: 415-419

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [雑誌論文] Observing Japanese public elementary school English activities.2005

    • 著者名/発表者名
      Aline, D., Hosoda, Y.
    • 雑誌名

      Proceedings of the Japan Association for Language Teaching, Nara, Japan, 2004

      ページ: 129-138

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [雑誌論文] Meeting the challenges of English activities.2005

    • 著者名/発表者名
      Hosoda, Y., Aline, D.
    • 雑誌名

      The Language Teacher 28

      ページ: 415-19

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [雑誌論文] Meeting the Challenges of English Activities in Japanese Public Elementary Schools2005

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda, David Aline
    • 雑誌名

      The Language Teacher 29巻・4号

      ページ: 15-19

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [雑誌論文] English activities in Japanese public elementary schools : An observational study2005

    • 著者名/発表者名
      Aline, D., Hosoda, Y
    • 雑誌名

      Proceedings of the 9th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics

      ページ: 15-25

    • 説明
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [雑誌論文] English activities in Japanese public elementary schools : An observational study2005

    • 著者名/発表者名
      Aline, D., Hosoda, Y.
    • 雑誌名

      Proceedings of the 9th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics

      ページ: 15-25

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [雑誌論文] Observing Japanese Public Elementary School English Activities2005

    • 著者名/発表者名
      David Aline, Yuri Hosoda
    • 雑誌名

      Proceedings of the Japan Association for Language Teaching (JALT), Nara, Japan, 2004

      ページ: 129-138

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [雑誌論文] English Activities in Japanese Elementary Schools : An Observational Study2005

    • 著者名/発表者名
      David Aline, Yuri Hosoda
    • 雑誌名

      The 9th Pan-Pacific Association of Applied Linguistics Conference, Conference Proceedings

    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [雑誌論文] Observing Japanese public elementary school English activities.2004

    • 著者名/発表者名
      Aline, D., Hosoda, Y.
    • 雑誌名

      Proceedings of the Japan Association for Language Teaching, Nara Japan

      ページ: 129-138

    • 説明
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-16520359
  • [学会発表] Designing talk for L2 speakers: Questions and answers as language-learning affordances in second language tourism.2023

    • 著者名/発表者名
      Hosoda, Y., & Aline, D.
    • 学会等名
      ThaiTESOL2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00863
  • [学会発表] Direct reported speech marshaled to support stance in discussions for language learning2023

    • 著者名/発表者名
      Aline, D. & Hosoda, Y.
    • 学会等名
      AAAL2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00692
  • [学会発表] Actions and positions of guide questioning in second language tours.2023

    • 著者名/発表者名
      Hosoda, Y., & Aline, D.
    • 学会等名
      AAAL2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00863
  • [学会発表] Guide deployment of questions as a resource for designing tours for particular visitors2023

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda and David Aline
    • 学会等名
      International Conference on Conversation Analysis 2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23K00758
  • [学会発表] Construction of emergent grammar from group discussion materials in task-based language learning activities2023

    • 著者名/発表者名
      Aline, D. & Hosoda, Y.
    • 学会等名
      ThaiTESOL2023
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-22K00692
  • [学会発表] Deployment of formulaic utterances with how about during second language discussion tasks2019

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda and David Aline
    • 学会等名
      4th Global Educators Network Teachers of English as a Foreign Language International Conference, Bali, Indonesia.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00851
  • [学会発表] Japanese learners' interactional deployment of English I don't know and Japanese wakannai in classroom discussions for language learning2019

    • 著者名/発表者名
      David Aline and Yuri Hosoda
    • 学会等名
      International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech 2019, Chania, Greece.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00851
  • [学会発表] Claims of lack of knowledge among Japanese learners of English during task-based discussions for language learning2019

    • 著者名/発表者名
      David Aline and Yuri Hosoda
    • 学会等名
      4th Global Educators Network Teachers of English as a Foreign Language International Conference, Bali, Indonesia.
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00851
  • [学会発表] Mobility turns for achieving mutual orientation: Lingua franca interaction in an Asian campus tour2019

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda and David Aline
    • 学会等名
      ISMBS 2019, Chania, Greece
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-19K00863
  • [学会発表] Use of "I don't know" and "wakannai" in first position turns in bilingual interaction2018

    • 著者名/発表者名
      Hosoda, Y., & Aline, D.
    • 学会等名
      5th International Conference on Conversation Analysis (ICCA)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00851
  • [学会発表] Repeats and agreement tokens for closing argument sequences in second language peer discussions2018

    • 著者名/発表者名
      Aline, D., & Hosoda, Y.
    • 学会等名
      5th International Conference on Conversation Analysis (ICCA)
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-18K00851
  • [学会発表] Constructing, supporting and opposing arguments in second language peer discussion for language learning2017

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosdoa and David Aline
    • 学会等名
      Workshop on Japanese Language and Interaction: Intersubjectivity and Empathy in Interaction
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02766
  • [学会発表] Preparing learners for global interaction: Conversation analysis of task-based peer discussions.2017

    • 著者名/発表者名
      Aline, D., & Hosoda, Y.
    • 学会等名
      Sojo University Teaching and Learning Forum (SUTLF)
    • 発表場所
      熊本、崇城大学
    • 年月日
      2017-02-04
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02766
  • [学会発表] Practices for closing argument sequences deployed by language learners in classroom discussion tasks2017

    • 著者名/発表者名
      David Aline and Yuri Hosoda
    • 学会等名
      International Pragmatics Association 15th Conference
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02766
  • [学会発表] Initiating Oppositional Talk in a Discussion Task2016

    • 著者名/発表者名
      David Aline & Yuri Hosoda
    • 学会等名
      JALT PanSIG International Conference2016
    • 発表場所
      沖縄、名護
    • 年月日
      2016-05-21
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02766
  • [学会発表] Strategies and positions employed in initiating opposition: How conflict is launched in discussions in a second language.2016

    • 著者名/発表者名
      Aline, D., & Hosoda, Y.
    • 学会等名
      Oregon Teachers of English to Speakers of Other Languages (ORTESOL) Fall Conference
    • 発表場所
      アメリカ合衆国、ポートランド
    • 年月日
      2016-11-17
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02766
  • [学会発表] Initiating Conflict Talk in a Task-based Peer Discussion:Strategies for Arguments in Second Language Classrooms2016

    • 著者名/発表者名
      David Aline & Yuri Hosoda
    • 学会等名
      12th Annual CamTESOL Conference, UECA Regional ELT Research Symposium
    • 発表場所
      カンボジア、プノンペン
    • 年月日
      2016-02-19
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02766
  • [学会発表] Interaction during peer discussions: Conversation analysis of task-based language learning2016

    • 著者名/発表者名
      Aline, D., & Hosoda, Y.
    • 学会等名
      Trends in Language Teaching Conference
    • 発表場所
      沖縄、那覇、沖縄県立芸術大学
    • 年月日
      2016-12-01
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02766
  • [学会発表] Communicative language instruction in a task-based approach: Conversation analysis of student arguments in small-group discussions2016

    • 著者名/発表者名
      Aline, D.
    • 学会等名
      Pedagogical and Cultural Approaches in Western Languages First International Conference
    • 発表場所
      タイ、バンコク
    • 年月日
      2016-05-13
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02766
  • [学会発表] Closing disagreement sequences in small group discussions: Relevance of classroom learning for future language use2016

    • 著者名/発表者名
      Hosoda, Y., & Aline, D.
    • 学会等名
      Oregon Teachers of English to Speakers of Other Languages (ORTESOL) Fall Conference
    • 発表場所
      アメリカ合衆国、ポートランド
    • 年月日
      2016-11-18
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02766
  • [学会発表] Strategies and positions employed in initiating opposition: How conflict is launched in discussions in a second language2016

    • 著者名/発表者名
      David Aline & Yuri Hosoda
    • 学会等名
      Sociolinguistics Symposium 21
    • 発表場所
      スペイン、ムルシア
    • 年月日
      2016-06-17
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02766
  • [学会発表] Initiating oppositional talk in a discussion task2016

    • 著者名/発表者名
      Aline, D., & Hosoda, Y
    • 学会等名
      15th annual PanSIG conference of the Japan Association for Language Teaching (JALT
    • 発表場所
      沖縄、名護、名桜大学
    • 年月日
      2016-05-21
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02766
  • [学会発表] Strategies and positions employed in initiating opposition: How conflict is launched in discussions in a second language.2016

    • 著者名/発表者名
      Aline, D., & Hosoda, Y.
    • 学会等名
      Sociolinguistics Symposium 21 conference
    • 発表場所
      スペイン、ムルシア
    • 年月日
      2016-07-17
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02766
  • [学会発表] Opening up Conflict in Second Language Peer Discussion Tasks: Positions and Strategies for Initiating Opposition2015

    • 著者名/発表者名
      David Aline & Yuri Hosoda
    • 学会等名
      14th International Pragmatics Conference
    • 発表場所
      ベルギー、アントワープ
    • 年月日
      2015-07-27
    • 国際共著/国際学会である
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-15K02766
  • [学会発表] Learning to use space and objects in Language Classrooms : A longitudinal study of teacher trainee interactional practice. Language, Interaction2013

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 学会等名
      Social Organization (LISO) Seminar
    • 発表場所
      University of California, Santa Barbara, Santa Barbara, CA, USA
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Longitudinal Change in Teacher Trainees' Deployment of Spatial Positioning2013

    • 著者名/発表者名
      David Aline & Yuri Hosoda
    • 学会等名
      Language and Social Interaction Working Group 3^<rd> Annual Conference
    • 発表場所
      Columbia University, New York, USA.(査読有)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] "I have a question.": Single episode analysis of second language conflict talk. Language, Interaction2013

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 学会等名
      Social Organization (LISO) 19^<th> conference
    • 発表場所
      University of California, Santa Barbara, Santa Barbara, CA, USA.(査読有)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Multimodal Orientations in Second Language Interaction2012

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 学会等名
      Lecture provided at University of Essex, Department of Linguistics, Departmental Seminar(招待講演)
    • 発表場所
      University of Essex, England
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Multimodal Orientations in Second Language Interaction2012

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 学会等名
      Lecture provided at University of Essex, Department of Linguistics, Departmental Seminar Essex
    • 発表場所
      England
    • 招待講演
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Self-Produced Noise as a Further Resource for Delaying the Next Item Due2012

    • 著者名/発表者名
      David Aline & Yuri Hosoda
    • 学会等名
      Applied Linguistics Association of Korea (ALAK) 2012 International Conference
    • 発表場所
      Hankuk University of Foreign Studies, Seoul, Korea.(査読有)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Attributing to being a second language speaker during conflict talk in a peer discussion2012

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 学会等名
      Applied Linguistics Association of Korea (ALAK) 2012 International Conference
    • 発表場所
      Hankuk University of Foreign Studies, Seoul, Korea.(査読有)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Social identities in second language talk : A conversation analytic research perspective2012

    • 著者名/発表者名
      David Aline & Yuri Hosoda
    • 学会等名
      International Conference : Innovative Research in a Changing and Challenging World
    • 発表場所
      Phuket Graceland Resort & Spa, Phuket, Thailand.(査読有)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Two preferences in question-answer sequences in an educational context2011

    • 著者名/発表者名
      David Aline & Yuri Hosoda
    • 学会等名
      Institute for Ethnomethodology and Conversation Analysis Conference.
    • 発表場所
      Friebourg, Switzerland.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Persistent Preference for Selected-Student Response in Educational Settings2011

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 学会等名
      12th International Pragmatics Conference 2011
    • 発表場所
      Manchester, England.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Relevance of various social identities in multi-party interaction in an educational context2011

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 学会等名
      Institute for Ethnomethodology and Conversation Analysis Conference.
    • 発表場所
      Friebourg, Switzerland.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Persistent Preference for Selected-Student Response in Educational Settings2011

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 学会等名
      12th International Pragmatics Conference 2011
    • 発表場所
      University of Manchester, Manchester, England.(査読有)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Relevance of various social identities in multi-party interaction in an educational context2011

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 学会等名
      Institute for Ethnomethodology and Conversation Analysis Conference
    • 発表場所
      University of Friebourg, Friebourg, Switzerland.(査読有)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Realization of membership categories in multi-party interaction in an educational setting.2011

    • 著者名/発表者名
      David Aline & Yuri Hosoda
    • 学会等名
      12th International Pragmatics Conference 2011
    • 発表場所
      Manchester, England.
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Two preferences in question-answer sequences in an educational context2011

    • 著者名/発表者名
      David Aline & Yuri Hosoda
    • 学会等名
      Institute for Ethnomethodology and Conversation Analysis Conference
    • 発表場所
      University of Friebourg, Friebourg, Switzerland.(査読有)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Realization of membership categories in multi-party interaction in an educational setting2011

    • 著者名/発表者名
      David Aline & Yuri Hosoda
    • 学会等名
      International Pragmatics Conference 2011
    • 発表場所
      University of Manchester, Manchester, England.(査読有)
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Development of teacher trainee assessment in the classroom2010

    • 著者名/発表者名
      Aline, D.
    • 学会等名
      18^<th> Pragmatics and Language Learning Conference
    • 発表場所
      Kobe Universityo
    • 年月日
      2010-07-17
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20520554
  • [学会発表] Development of teacher trainee assessments in the classroom.2010

    • 著者名/発表者名
      Aline D.
    • 学会等名
      Paper presented at 18^<th> Pragmatics and Language Learning Conference
    • 発表場所
      Kobe University (神戸大学)
    • 年月日
      2010-07-26
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20520554
  • [学会発表] Assisting Peers : Preference for Selected Speaker Response in Language Classrooms2010

    • 著者名/発表者名
      Hosoda, Y., Aline, D.
    • 学会等名
      Japanese society for language sciences 12^<th> conference
    • 発表場所
      東京電気通信大学
    • 年月日
      2010-06-26
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20520554
  • [学会発表] Assisting Peers : Preference for Selected Speaker Response in Language Classrooms.2010

    • 著者名/発表者名
      HosodaY., Aline D.
    • 学会等名
      Paper presented at Japanese Society for Language Sciences 12th Conference (言語科学会第12回年次大会)
    • 発表場所
      The University of Electro-communications (東京電気通信大学)
    • 年月日
      2010-06-26
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20520554
  • [学会発表] Development of EFL teacher trainee classroom interactional practices : A longitudinal study.2009

    • 著者名/発表者名
      Aline D., Hosoda Y.
    • 学会等名
      Paper presented at International Pragmatics Association 11thConference
    • 発表場所
      Melbourne, Australia
    • 年月日
      2009-07-13
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20520554
  • [学会発表] English Activities Supporters : Longitudinal Development of Interactional Practices2009

    • 著者名/発表者名
      細田由利・デビッド アリン
    • 学会等名
      全国語学教育学会(JALT)横浜支部
    • 発表場所
      神奈川大学
    • 年月日
      2009-10-18
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20520554
  • [学会発表] English Activities Supporters : Longitudinal Development of Interactional Practices.2009

    • 著者名/発表者名
      Hosoda Y., Aline D.
    • 学会等名
      Paper presented at JALT Yokohama
    • 発表場所
      Kanagawa University (神奈川大学)
    • 年月日
      2009-10-18
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20520554
  • [学会発表] Development of EFL Teacher Trainee Interactional Practices : A Longitudinal Study2009

    • 著者名/発表者名
      細田由利・デビッド アリン
    • 学会等名
      International Pragmatics Conference 2009
    • 発表場所
      オーストラリア・メルボルン
    • 年月日
      2009-07-13
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-20520554
  • [学会発表] "I have a question.": Single episode analysis of second language conflict talk.

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 学会等名
      Language, Interaction, and Social Organization (LISO) 19th Annual Conference
    • 発表場所
      米国カリフォルニア大学サンタバーバラ校
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Development of Teacher Trainee Embodied Interactional Practice in Language Classrooms

    • 著者名/発表者名
      David Aline & Yuri Hosoda
    • 学会等名
      Language and Social Interaction Working Group (LANSI ) 3rd Annual Conference
    • 発表場所
      米国コロンビア大学ティーチャーズカレッジ
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Deploying Self-Produced Noise as a Resource for Delaying the Next Item Due

    • 著者名/発表者名
      David Aline & Yuri Hosoda
    • 学会等名
      ICCA 14: 4th International Conference on Conversation Analysis
    • 発表場所
      米国カリフォルニア大学ロサンゼルス校
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Social identities in second language talk: A conversation analytic research perspective.

    • 著者名/発表者名
      Aline, D., & Hosoda, Y.
    • 学会等名
      International Conference: Innovative Research in a Changing and Challenging World
    • 発表場所
      タイ、プーケット、Phuket Graceland Resort & Spa
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Attributing to Being a Second Language Speaker During Conflict Talk in a Peer Discussion

    • 著者名/発表者名
      Hosoda, Y., & Aline, D.
    • 学会等名
      Applied Linguistics Association of Korea (ALAK) 2012 Interanational conference
    • 発表場所
      韓国、ソウル、Hankuk University of Foreign Studies
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Development of teacher trainee embodied interactional practice in language classrooms

    • 著者名/発表者名
      Yuri Hosoda & David Aline
    • 学会等名
      ICCA 14: 4th International Conference on Conversation Analysis
    • 発表場所
      米国カリフォルニア大学ロサンゼルス校
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • [学会発表] Self-Produced Noise as a Further Resource for Delaying the Next Item Due.

    • 著者名/発表者名
      Aline, D., & Hosoda, Y.
    • 学会等名
      Applied Linguistics Association of Korea (ALAK) 2012 Interanational conference
    • 発表場所
      韓国、ソウル、Hankuk University of Foreign Studies
    • データソース
      KAKENHI-PROJECT-23520764
  • 1.  細田 由利 (70349124)
    共同の研究課題数: 10件
    共同の研究成果数: 83件
  • 2.  亀井 恵里子 (91008359)
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件
  • 3.  Hellermann John
    共同の研究課題数: 1件
    共同の研究成果数: 0件

URL: 

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi